Nie można tego uniknąć-najlepszy kandydat na twoje otwarte stanowisko jest często już zatrudniony. I mogą nie szukać nowej pracy.
Rekrutacja biernych kandydatów ma więcej wyzwań niż aktywna rekrutacja kandydatów. W końcu ktoś, kto jest zadowolony ze swojej pracy, często nie stara się o otwartą rolę tylko dla tego. Nie spędzają też dużo czasu, jeśli w ogóle, przeglądając tablice pracy pod kątem dostępnych możliwości.
Ale to nie znaczy, że nie są zainteresowani wielką szansą.
Dzięki odpowiedniemu podejściu i oprogramowaniu rekrutacyjnemu możesz łatwo pozyskać wysokiej jakości pasywnych kandydatów do swojej firmy.
Dzisiaj podzielę się z wami kluczowymi krokami, które musisz podjąć, aby skutecznie pozyskać i zachęcić biernych kandydatów do ubiegania się o Twoją otwartą pracę.
Łatwe Elementy rekrutacji biernych kandydatów
Większość ludzi uważa, że rekrutacja biernych kandydatów jest najtrudniejszą częścią procesu rekrutacji. Ale w dzisiejszym cyfrowym świecie znalezienie biernych kandydatów jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.
Istnieje wiele platform, za pomocą których możesz umieścić swoją otwartą rolę przed wysokiej jakości kandydatami, pozwalając im przyjść do ciebie. Łatwo jest również stworzyć satysfakcjonujący program poleceń dla pracowników, aby połączyć się z sieciami pracowników.
Jeśli wolisz kontaktować się bezpośrednio z biernymi kandydatami, nie będziesz musiał spędzać godzin na przeglądaniu profili potencjalnych kandydatów, aby zaprezentować się na LinkedIn, gdy skorzystasz z narzędzi rekrutacyjnych AI.
Workable to jedno z najlepszych narzędzi rekrutacyjnych, szczególnie przy pozyskiwaniu pasywnych kandydatów.
Automatyzuje twoje wysiłki związane z zaopatrzeniem, dostarczając Ci listę 50 najlepiej dopasowanych kandydatów pasywnych za każdym razem, gdy wysyłasz otwartą rolę. Facebook i Instagram stawiają również Twoje spersonalizowane ogłoszenie o pracę przed biernymi kandydatami, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.
Spraw, aby twój proces rekrutacji był prosty dzięki Workable today.
Trudne aspekty rekrutacji biernych kandydatów
Największym wyzwaniem związanym z rekrutacją biernych kandydatów jest odciągnięcie ich od obecnego stanowiska. Bierni kandydaci są już zatrudnieni. Są najprawdopodobniej bardzo zadowoleni i zaangażowani w swoją obecną rolę i są dobrze opłacani za to, co robią.
Mając to na uwadze, odwoływanie się do biernych kandydatów jest znacznie trudniejsze niż odwoływanie się do osób aktywnie poszukujących nowej pracy. To z pewnością nie jest niemożliwe.
Kluczem do skutecznej rekrutacji biernych kandydatów jest zachęcenie ich do firmy możliwościami rozwoju, większą odpowiedzialnością i fantastycznymi korzyściami.
Pielęgnowanie biernych kandydatów w procesie rekrutacji może również trwać dłużej niż aktywny kandydat. Musisz uważać, aby nie wejść zbyt natarczywy lub podejść do nich na niewłaściwej platformie. I mogą nie mieć czasu, aby przejść przez standardowy proces rozmowy kwalifikacyjnej.
Jednak gdy umieścisz odpowiednie informacje we właściwym czasie przed pasywnym kandydatem, większość tych zastrzeżeń może stosunkowo szybko zniknąć. Wszystko jest w dostawie.
Dzisiaj przedstawimy Ci proces krok po kroku, aby upewnić się, że trafisz do odpowiednich kandydatów pasywnych we właściwym czasie, aby pomyślnie przejść proces rekrutacji.
Krok 1: Jasno Określ Swoje Cele
Przejrzysta lista wymagań jest dobrym punktem wyjścia dla każdej skutecznej strategii rekrutacji. Ale jeśli chodzi o rekrutację biernych kandydatów, jest to niezbędne.
Ostatnią rzeczą, którą chcesz robić, jest odciągnięcie kandydata od obecnego pracodawcy, gdy i tak nie będzie pasował do Twoich wymagań. Mając to na uwadze, przy określaniu celów należy wziąć pod uwagę kilka kwestii.
Zarys Wymagań Kandydata
Jakie doświadczenie ma idealny kandydat, którego chce Twoja firma? Czy są jakieś niezbywalne wymagania, które pasywni kandydaci powinni posiadać, aby się do nich zbliżyć? Być może nie ma podstawowych umiejętności, które kandydat musi wykazać, ale ogólne cechy zamiast.
Pomyśl o umiejętnościach zarządzania lub przywództwa i innych miękkich umiejętnościach, które nie zawsze są wymienione w życiorysach i opisach stanowisk. Czy są krytycznymi myślicielami? Czy mają doskonałe umiejętności komunikacyjne? Często można znaleźć dowody na te umiejętności podczas przeglądania profilu LinkedIn pasywnego kandydata lub innych źródeł.
Wiedza o tym, czego potrzebujesz od kandydata, jest najważniejszym zadaniem na tym etapie, ponieważ twoje odpowiedzi wpłyną na to, do kogo się zbliżysz.
Zapoznaj się z wymaganiami dotyczącymi ról
Zatrudnianie na potrzeby jest ważną częścią każdego procesu rekrutacji. Ale kiedy rekrutujesz biernych kandydatów, masz dodatkową możliwość dostosowania roli w parametrach biznesowych, aby dopasować ją do idealnego kandydata.
Zastanów się, czy jakiekolwiek aspekty roli mogą zostać podkreślone lub usunięte, aby stanowisko było bardziej atrakcyjne dla kandydata. Dostosuj te uwagi do celów biznesowych, aby zapewnić spełnienie kluczowych wymagań.
Dowiedz się, co oferujesz
Bierny kandydat jest już komfortowo zatrudniony. Niekoniecznie szukają nowego stanowiska. Oznacza to, że znajomość wszystkich profitów, korzyści i możliwości, które możesz zaoferować nowemu kandydatowi, jest istotną częścią procesu rekrutacji.
Powinieneś podkreślić potencjał wzrostu i zaprezentować kulturę firmy, aby zachęcić kandydata do dołączenia do ciebie. Możesz również zachęcić pracowników do wspierania, aby zwiększyć szanse na to, że kultura Twojej firmy będzie dobrze znana. Jeśli Twoja firma oferuje coś ponad to, na przykład w pełni subsydiowane plany ubezpieczeniowe lub wyższe niż średnia struktury prowizji, potencjalni kandydaci powinni o nich wiedzieć.
Bierni kandydaci muszą mieć wyraźną motywację do rozważenia opuszczenia obecnego stanowiska.
Musisz poświęcić trochę czasu, aby zarysować swoje myśli i cele na każdym z powyższych, zanim podejdziesz do biernych kandydatów. Zapewni to jasną komunikację i uczciwość, inspirując zaufanie do potencjalnego kandydata.
Krok 2: Zainwestuj w wykonalne
Nowoczesna rekrutacja jest znacznie łatwiejsza dzięki kompleksowemu oprogramowaniu rekrutacyjnemu. Korzystanie z dobrego narzędzia rekrutacyjnego może pomóc w automatyzacji procesów, takich jak pozyskiwanie i przyciąganie kandydatów, ocena kandydatów, a nawet ich zatrudnianie.
Dostępnych jest mnóstwo świetnych narzędzi rekrutacyjnych, ale wykonalne jest jednym z najlepszych do rekrutacji biernych kandydatów.
Automatycznie Pozyskuj Pasywnych Kandydatów
Wykonalne hostuje 85 milionów kandydatów w 1,3 miliona miejsc pracy, a następnie wykorzystuje tę wiedzę, aby Twoja bierna Rekrutacja stała się spacerem po parku.
Korzystając z technologii AI Recruiter, wykonalne zapewnia listę 50 najlepiej dopasowanych kandydatów pasywnych za każdym razem, gdy publikujesz pracę. Łączy słowa kluczowe w opisie stanowiska z kluczowymi frazami w profilach online kandydatów, aby wyróżnić je jako dobre dopasowania.
Najlepsze jest to, że ta funkcja jest standardowym dodatkiem do każdego planu.
Pokaż, Gdzie Są Bierni Kandydaci
Bierna Rekrutacja wymaga nieszablonowego myślenia o uzyskaniu otwartej roli pracy przed jak największą liczbą osób. W końcu bierni kandydaci nie przesiewają się przez giełdy pracy w poszukiwaniu idealnej pracy i aplikowaniu na otwarte role.
Zamiast tego musisz skorzystać z pomocy reklam w mediach społecznościowych. Wykonalne znajdzie odbiorców i dostosuje reklamy, pomagając umieścić swoją otwartą rolę przed biernymi kandydatami, gdzie są. Obejmuje to ich historie na Facebook i Instagramie.
Realne obietnice znalezienia 10 do 20 wykwalifikowanych kandydatów w ciągu zaledwie jednego tygodnia od opublikowania tych ukierunkowanych kampanii reklamowych.
Nie spędzaj godzin ręcznie szukając pasywnych kandydatów najwyższego poziomu lub drapiąc się nad platformą społecznościową, na której możesz udostępnić swoją otwartą rolę. Pozwól, aby wykonalne pokryło to za Ciebie, pozostawiając czas na skupienie się na zachęceniu kandydata do dołączenia do Twojej firmy.
Krok 3: Dotknij Swojej Sieci
Często można znaleźć idealnego kandydata w istniejącej sieci. Polecenia są doskonałym źródłem rekrutacji, szczególnie dla kandydatów pasywnych.
Stwórz program poleceń
Każdy z twoich pracowników ma własną sieć pełną osobistych połączeń. A te połączenia są zwykle wypełnione wysokiej jakości biernymi kandydatami. Ustanowienie programu poleceń dla pracowników to świetny sposób na zachęcenie pracowników do rekrutacji nowych talentów.
Angażująca Platforma poleceń pracowników Workable ułatwia pracownikom polecanie znajomych, byłych współpracowników i kontaktów. Powiadomi pracowników, gdy otwarcie jest dostępne, a każdy pracownik otrzyma unikalny link udostępniania.
Pracownicy mogą również śledzić swoich poleconych i przeglądać wszelkie nagrody, które oferujesz w zamian za udane zatrudnienie. Nagrody mogą być pieniężne, dodatkowe dni wakacji, karty podarunkowe i inne.
Odwiedź Poprzednich Wnioskodawców
Odrzuceni kandydaci z przeszłości mogą stać się świetnymi kandydatami w przyszłości. System ATS (Applicant Tracking System) firmy pracable pozwala na ponowne zapoznanie się z wieloma profilami kandydatów podczas poszukiwania nowych talentów.
Tylko dlatego, że ci kandydaci zostali wcześniej odrzuceni przez Twoją firmę, nie oznacza, że nadal nie są zainteresowani możliwością dołączenia do firmy. Po prostu mogą nie być odpowiednie dla tej konkretnej pozycji. Niektórzy kandydaci mogli nawet zostać odrzuceni na ostatnim etapie procesu rekrutacji.
W międzyczasie prawdopodobnie znaleźli nową pracę, zdobyli kolejne umiejętności i doświadczenie, a teraz będą fantastycznym dodatkiem do Twojego zespołu. A może są po prostu lepiej dopasowane do nowej dostępnej pozycji niż ta, na którą pierwotnie się ubiegali.
Krok 4: Rekrutuj ostrożnie
Bierni kandydaci nie szukają pracy, ale to nie znaczy, że nie są zainteresowani nowymi możliwościami. Jednak ich brak aktywnego poszukiwania pracy oznacza, że musisz radzić sobie z komunikacją z nieco większą ostrożnością.
Ostrożnie Podchodź Do Biernych Kandydatów
Jeśli planujesz skontaktować się bezpośrednio z biernymi kandydatami, musisz zachować ostrożność w swojej metodzie podejścia. Na przykład większość profesjonalistów, którzy korzystają z LinkedIn, aby pozostać w kontakcie ze swoją siecią, jest już przyzwyczajona do rekruterów, którzy zbliżają się do nowych możliwości pracy.
Instagram Facebook lub Instagram może wydawać się dziwny lub natrętny dla kandydata, ale gdy zaczniesz zbliżać się do biernych kandydatów na bardziej osobistych platformach, takich jak Facebook lub Instagram.
Nie oznacza to, że nie możesz lub nie powinieneś korzystać z tych platform. Musisz tylko być ostrożny w sposobie tworzenia wiadomości. Uczciwość i prostota są niezbędne do wygrania biernych kandydatów.
Jeśli nie otrzymujesz odpowiedzi, prawdopodobnie nie są zainteresowani i po prostu nie wiedzą, jak ci to powiedzieć. Z reguły, sięganie trzy razy jest dobrą maksymalną wytyczną przed przejściem do innego kandydata.
Wysyłaj Spersonalizowane E-Maile Dotyczące Pozyskiwania
Jeśli byłeś zadowolony ze swojej roli i otrzymałeś masową wiadomość e-mail od rekrutera, odpowiedziałbyś? Raczej nie.
Najlepszym sposobem na przyciągnięcie pasywnych kandydatów jest zdobycie ich zaufania i wzbudzenie zainteresowania spersonalizowaną wiadomością e-mail, a nie masową wiadomością lub szablonem.
Tworzenie spersonalizowanej wiadomości e-mail naturalnie zajmuje więcej czasu, ale może być używane do rozwiązywania kluczowych kwestii. Mogą one obejmować to, co przyciągnęło cię do profilu kandydata i co zaimponowało Ci w ich osiągnięciach. Jeśli jest to kandydat wcześniej odrzucony, poświęć czas, aby wyjaśnić, dlaczego uważasz, że ta nowa rola może być dla nich lepiej dopasowana.
Upewnij się, że zawierają pewne szczegóły dotyczące tego, co oferujesz. Nie przesadzaj. Zachowaj to krótko i słodko i daj im wystarczająco dużo szczegółów, aby rozpocząć dyskusję.
Sprzedaj Się
Tylko dlatego, że podchodzisz do kandydatów z ostrożnością i zachowujesz zwięzłość, nie oznacza, że nie możesz się sprzedać. Aby przyciągnąć uwagę kandydatów od razu, warto najpierw podać szczegóły, które większość kandydatów chce poznać.
Podkreśl kulturę i wartości firmy. Rzuć znaczące korzyści i korzyści, które wynikają z bycia częścią twojej firmy. Wspomnij o lokalizacji biura i czy praca zdalna jest opcją. Porozmawiaj o wyższym wynagrodzeniu, jeśli wiesz, co teraz robią.
Pamiętaj, że przyciągasz kandydata od wygodnej roli. Ważne jest, aby upewnić się, że nie sprzedajesz się krótko, aby nie wyglądać apodyktycznie.
Krok 5: Zatrudnianie Biernych Kandydatów
Przy wszystkich metodach pasywnej rekrutacji wymienionych powyżej, prawdopodobnie udało Ci się pozyskać utalentowanych kandydatów pasywnych. Ale dopóki nie podpiszesz dokumentów na biurku, nadal musisz dbać o tych kandydatów przez cały proces rekrutacji.
Oferuj Elastyczne Rozmowy Kwalifikacyjne
Jednym z głównych sprzeciwów biernych kandydatów w ubieganiu się o nową rolę jest to, że nie mają czasu, aby przejść przez proces rozmowy kwalifikacyjnej. Jest mało prawdopodobne, że chcą podzielić się swoimi ruchami ze swoim obecnym pracodawcą, więc wzięcie kilku dni wolnego na spotkanie z tobą nie jest możliwe.
Zamiast tego zaoferuj kandydatom elastyczny proces rozmowy kwalifikacyjnej. Nowoczesna technologia oznacza, że istnieje kilka sposobów, aby spotkać się ze swoim kandydatem praktycznie w dowolnym momencie.
Workable obsługuje integrację z najpopularniejszymi aplikacjami wideo na żywo, w tym Google Hangouts i Zoom, co oznacza, że możesz nadal używać Workable do wspierania procesu rekrutacji.
W końcu będziesz musiał spotkać się z kandydatem osobiście. Na tym etapie kandydat będzie miał dobry pomysł, czy chce dołączyć do Twojej organizacji.
Ustawianie daty rozpoczęcia
Przy zatrudnianiu biernych kandydatów, ostatnią rzeczą do rozważenia jest to, że ich Data rozpoczęcia będzie podyktowana ilością wypowiedzenia, które muszą dać swojemu obecnemu pracodawcy. W zależności od zakresu ich relacji z pracodawcą i tego, czy pracują nad konkretnymi projektami, okres wypowiedzenia może zostać przedłużony o więcej niż zwykle dwa tygodnie.
Ważne jest, aby mieć to na uwadze, gdy rozpoczynasz proces rekrutacji, jeśli chcesz szybko zająć stanowisko. Bądź otwarty i szczery z kandydatem na temat idealnej daty rozpoczęcia. Mogą być na to całkowicie otwarci i podekscytowani rozpoczęciem pracy z Twoją firmą tak szybko, jak to możliwe. Ale jeśli to możliwe, Bądź elastyczny z datą rozpoczęcia, Aby dostosować się do swoich potrzeb po opuszczeniu obecnej pozycji.