Jak promować swój lokalny biznes z tych 15 strategii marketingowych

Aby przetrwać, lokalne firmy muszą nauczyć się dostosowywać do nowoczesnego sposobu marketingu.

Jeśli widzisz plateau lub spadek sprzedaży, nadszedł czas, aby wymieszać swoją strategię marketingową.

Nawet jeśli twoja mała firma jest teraz opłacalna, musisz wyprzedzić konkurencję, aby odnieść sukces w przyszłości.

Analizuj najnowsze trendy marketingowe. Rozpoznaj zachowania zakupowe konsumentów. Dowiedz się, jak uzyskać więcej pieniędzy od obecnych klientów.

Niestety tylko 33% małych firm osiągnij 10 lat. Reszta zawodzi.

Nie chcę, żebyś stała się smutną statystyką. To była moja inspiracja do napisania tego przewodnika.

Jeśli Twoja firma jest nowa, musisz zrobić wszystko, aby pozostać silnym przez wiele lat.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

 

Lokalne firmy, które istnieją od dziesięcioleci, mogą być gotowe na lifting marketingowy. Twoje strategie, które działały 20 lat temu, prawdopodobnie nie będą tak skuteczne w 2018 roku i Później.

Zawęziłem top 15 taktyki marketingowe dla lokalnych właścicieli firm. Użyj tego przewodnika jako punktu odniesienia dla przyszłych kampanii marketingowych.

1. Skonfiguruj swoją darmową ofertę z Google

Jak odnajdują Cię nowi klienci?

Jeśli jesteś Oldskulowy, możesz polegać na przekazie ustnym, promocjach radiowych, reklamach drukowanych i bezpośrednim mailingu. Ale w zeszłym roku, 97% konsumentów przeszukałem internet w poszukiwaniu lokalnego biznesu.

Co więcej, pozytywne recenzje online sprawiają, że 73% konsumentów Ufa lokalnym firmom.

Dlatego musisz upewnić się, że Twoja lokalna firma jest notowane w Google.

google

Kiedy ludzie szukają czegoś w Internecie, zaczynają od Google.

Skonfigurowanie bezpłatnej oferty Google ułatwia konsumentom znalezienie cię, gdy szukają terminów związanych z Twoją firmą.

Twoja oferta będzie zawierać wszystkie Twoje informacje:

  • adres
  • numer telefonu
  • godziny
  • dojazd
  • link do strony internetowej

Będziesz mógł dodawać zdjęcia, aby dać ludziom lepsze zrozumienie sposobu działania.

Klienci będą mogli również dodawać zdjęcia. Będą pisać recenzje o twojej lokalnej firmie, aby inni mogli je zobaczyć, co będzie miało duży wpływ na Twój sukces.

Musisz się nauczyć jak sprawić, by klienci polecali Twoją markę innym.

Twoja ocena gwiazdkowa to czynnik numer jeden używane przez konsumentów do określenia, czy będą kupować od lokalnej firmy.

W rzeczywistości 94% klientów będzie korzystać z firm z oceną 4 gwiazdek.

2. Rozpocznij blogowanie

Jak już widzieliście, konsumenci korzystają z Internetu, aby znaleźć lokalne firmy.

Oznacza to, że musisz zrozumieć podstawowe zasady SEO, jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na uzyskanie rankingu jako najlepszy wynik.

Mniej więcej 47% kliknięć przejdź do trzech pierwszych pozycji wyników wyszukiwania Google.

Blogowanie ogromnie pomoże Ci w strategii SEO. Wystarczy spojrzeć na te liczby:

blog

Więcej ruchu w witrynie, więcej obserwujących i więcej potencjalnych klientów ostatecznie przełoży się na zwiększone zyski.

Publikowanie nowych postów na blogu oznacza, że Twoja strona będzie częściej aktualizowana o świeże treści, co zwiększy Twoje szanse na uzyskanie wyższego rankingu wyszukiwania.

Ponadto Twoje posty są doskonałym miejscem do dodawania słów kluczowych, których potencjalni klienci mogą szukać podczas przeglądania Internetu.

Gdy będziesz w stanie ustanowić stałą grupę czytelników na swoim blogu, będą regularnie odwiedzać Twoją witrynę. Im więcej odwiedzają Twoją witrynę, tym większe masz szanse na przekonwertowanie ich.

3. Dołącz do Lokalnej Grupy

Lokalne przedsiębiorstwa muszą pozostać aktywne w swoich społecznościach. Dołączenie do lokalnej grupy to świetny sposób na pozostanie w kontakcie z mieszkańcami i innymi właścicielami firm.

Proponuję dołączyć do lokalnej Izby Handlowej. Będzie mała roczna opłata, ale warto.

Uczestnicząc w tych spotkaniach i wydarzeniach, wystawisz swoją markę na działanie innych firm.

Czy Twoi konkurenci będą częścią tych grup? To możliwe. Ale to jeszcze większy powód, żebyś tam był.

Załóżmy, że jesteś właścicielem lokalnej firmy produkującej koszulki.

Inny lokalny biznes może być gospodarzem imprezy w mieście i trzeba niestandardowe koszule wykonane. Zamiast zamawiać koszule online, będą bardziej skłonni do korzystania z Twoich usług, jeśli oboje należycie do tej samej grupy lokalnej.

To jest cała idea połączenia. Firmy dbają o siebie nawzajem i zawsze starają się wspierać lokalne marki.

4. Zwróć się do społeczności

Bycie częścią lokalnej społeczności oznacza również, że musisz się odwdzięczyć.

Jeśli jesteś dobroczynny, nie wstydź się swojego zaangażowania. Konsumenci chcą usłyszeć o tym, jak twoja lokalna firma wspiera cele charytatywne.

charity

Badania pokazują, że 91% klientów twierdzi, że są gotowi zmienić marki, jeśli oznacza to wspieranie jednego związanego z charytatywną sprawą.

A 85% konsumentów będzie miało bardziej pozytywny wizerunek Twojej lokalnej firmy, jeśli wesprzesz organizację charytatywną, na której im zależy.

Możesz nawet zapytać swoją społeczność i klientów, które organizacje charytatywne powinieneś wspierać. Badania pokazują, że 39% osób chce pomóc w podjęciu decyzji o organizacjach charytatywnych, które firma wspiera za pomocą systemu głosowania.

To Bezpieczny zakład, aby związać się z lokalnymi organizacjami charytatywnymi.

To z pewnością pomoże Tobie i Twojej firmie zbliżyć się do twojej społeczności.

Można podejść do tego na wiele sposobów.

Na początek możesz wnieść roczny wkład na cele charytatywne.

Można również uruchomić specjalne promocje z pewnym odsetkiem sprzedaży w danym dniu lub tygodniu idzie do przyczyny.

Oddawanie swojej społeczności nie zawsze oznacza darowiznę na cele charytatywne.

Na przykład, załóżmy, że jesteś właścicielem lokalnej restauracji. Możesz zapewnić jedzenie na publiczne wydarzenie ukończenia szkoły średniej. Tego typu imprezy prowadzone przez szkołę mają na celu zapewnienie uczniom bezpieczeństwa i trzeźwości w noc ukończenia szkoły.

5. Uruchom konkursy

Konkursy to świetny sposób na wzbudzenie zainteresowania lokalną firmą.

Najlepszym sposobem na przeprowadzenie tych konkursów są platformy internetowe. Wykorzystaj swoje profile w mediach społecznościowych do tej strategii.

Uruchamiaj konkursy, które zachęcają do treści generowanych przez użytkowników. Na przykład poproś swoich obserwujących o opublikowanie zdjęć związanych z Twoją firmą. Następnie wybierz zwycięzcę na podstawie tego, kto zdobędzie najwięcej polubień na swoim zdjęciu.

Ideą tych konkursów jest rozwój mediów społecznościowych.

Jeśli ludzie zobaczą, że ich przyjaciele i rodzina publikują informacje o twojej lokalnej firmie na swoich profilach społecznościowych, zwiększy to twoją ekspozycję i zwiększy szanse, że również Cię śledzą.

Teraz będziesz mógł publikować treści promocyjne skierowane do nowych obserwujących, które przekształcają ich w Klientów.

6. Zweryfikuj swoje informacje na Yelp

Oprócz oferty w Google Twoja lokalna firma będzie mieć również profile skonfigurowane na innych platformach, niezależnie od tego, czy się zarejestrowałeś, czy nie.

Na przykład możesz mieć profil Yelp, ponieważ klienci ocenili i ocenili Twoją firmę.

Ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie informacje, takie jak godziny otwarcia sklepu, numer telefonu, adres i strona internetowa, są dokładne na tych platformach.

Więcej niż 90% konsumentów dokonaj zakupu po obejrzeniu firmy na Yelp.

yelp

Jeśli klient próbuje się z Tobą skontaktować, a numer telefonu jest nieprawidłowy lub jeśli pojawi się w Twoim sklepie, myśląc, że jesteś otwarty, a właściwie zamknięty, to cię to zrani.

W Twoim najlepszym interesie jest zgłoszenie swojej firmy na Yelp, abyś mógł kontrolować informacje w swojej ofercie.

7. Wdrożenie programu lojalnościowego dla klientów

Jeśli szukasz szybkiego sposobu na zwiększenie sprzedaży, musisz nauczyć się jak stworzyć program lojalnościowy dla klientów.

Najlepszą częścią tej taktyki marketingowej jest to, że możesz zarabiać więcej pieniędzy bez konieczności pozyskiwania nowych klientów. Twój nacisk będzie na coraz istniejących klientów wydać więcej pieniędzy.

Cel programu lojalnościowego powinien koncentrować się na dwóch rzeczach:

  • zwiększenie częstotliwości zakupów
  • zwiększenie średniej kwoty zakupu

Realizując te dwie rzeczy, będziesz w stanie napędzać wzrost poprzez sprzedaż.

Więcej niż 82% konsumentów są bardziej skłonni do zakupów w sklepach z programami lojalnościowymi klientów.

Twój program lojalnościowy może być czymś tak prostym jak dziurkowana karta. Przy dziesiątej wizycie klient otrzymuje bezpłatną nagrodę lub coś w tym rodzaju.

Albo możesz skonfigurować system, który jest nieco bardziej dogłębny. Nagradzaj swoich klientów o najwyższych wydatkach, wdrażając program lojalnościowy oparty na różnych poziomach wydatków.

Najlepszym sposobem na śledzenie tego typu programów jest profil klienta lub aplikacja mobilna, ale wkrótce omówimy to bardziej szczegółowo.

8. Oferuj rabaty

Konsumenci są wrażliwi na cenę.

Jako lokalna firma musisz to rozpoznać i odpowiednio dostosować ceny.

Niektórzy z was mogą wahać się, aby zaoferować zniżki, ponieważ czujesz, że obniża wartość Twojej marki. Ponadto obecne ceny mogą nie przynosić zysków, jeśli oferujesz rabaty.

Jeśli tak jest, powinieneś rozważyć podniesienie cen bazowych. Następnie oferują zniżki na te nowe ceny.

Psychologicznie jest to bardziej atrakcyjne dla Twoich klientów. Chcą poczuć, że się dogadują.

Jeśli Twoja lokalna firma ma sklep ecommerce, aktywny kod rabatowy zwiększy Twoje szanse na uzyskanie większej sprzedaży.

discount code

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz online, w sklepie, czy oba, ważne jest, aby Twoja firma oferowała klientom kupony i rabaty.

9. Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych

Krótko omówiliśmy media społecznościowe wcześniej, kiedy rozmawialiśmy o organizowaniu konkursów promujących lokalną firmę.

Musisz ustanowić aktywną obecność na jak największej liczbie platform społecznościowych.

Pewnie, że jesteś na Facebooku. Ale to nie wystarczy. W ubiegłym roku ponad połowa małych firm zwiększyła swoje inwestycje w media społecznościowe dla platform takich jak Instagram, Twitter i YouTube.

social media

Jeśli masz lokalną firmę B2B, musisz również nadać priorytet sieciom takim jak LinkedIn.

Tylko 43% małych firm udostępnia treści i codziennie angażuje się ze swoimi obserwatorami. Ta liczba powinna być znacznie wyższa.

Wiem, co sobie myślisz. Prowadzenie małej firmy jest trudne.

Już spędzasz długie dni i po prostu nie masz wystarczająco dużo czasu, aby skupić się na swojej strategii w mediach społecznościowych.

Nie daj się przytłoczyć. Zobacz Moje ulubione narzędzia marketingu społecznościowego oszczędzające czas aby pomóc Ci zautomatyzować proces.

10. Współpracuj z lokalnym influencerem

Aby przenieść strategię marketingową w mediach społecznościowych na wyższy poziom, powinieneś rozważyć współpracę z lokalnymi wpływowymi osobami.

Są to ludzie w społeczności, którzy mają dużą społeczność.

Możesz zapłacić im, aby promować swoją lokalną firmę w kanałach dystrybucji, aby zwiększyć swój zasięg.

Najlepsze w tej strategii jest to, że jest stosunkowo niedrogi. Każdy post będzie prawdopodobnie kosztował Cię najwyżej kilkaset dolarów, a możesz nawet zapłacić im mniej, jeśli zaoferujesz im również kilka darmowych rzeczy.

Influencerzy mają bardzo wysoki wskaźnik zaangażowania ze swoimi obserwatorami, a ich odbiorcy ufają ich rekomendacjom.

11. Skonfiguruj program poleceń dla klientów

Wdrożenie programu rekomendacji klientów to jeden z moich ulubionych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów bez wykonywania żadnej pracy.

Ideą tej strategii jest zachęcenie obecnych klientów do wykonywania wszystkich ciężkich robót.

Jest to strategia, która koncentruje się zarówno na utrzymaniu klientów, jak i pozyskiwaniu klientów, które są dwoma najważniejszymi najważniejsi kierowcy detaliczni.

retail drivers

Aby twój program poleceń odniósł sukces, musisz zaoferować zachętę dla obu stron.

Nagradzaj obecnych klientów za każde polecenie. To daje im motywację, aby się tam i skierować swoją lokalną firmę do jak największej liczby osób.

Jeśli chodzi o nowego klienta, będą potrzebować pewnego rodzaju zachęty, jak również, aby je w drzwiach.

Jeśli są zadowoleni z zakupu, zaczną również polecać nowych klientów.

Może to przekształcić się w bardzo opłacalny cykl dla Twojej firmy. To dlatego, że 86% konsumentów powiedz, że ich bliscy przyjaciele wpływają na ich decyzje o zakupie.

Mówiąc najprościej, polecenia działają.

12. Dodaj subskrybentów do swojej listy e-mailowej

Nie lekceważ e-mail marketingu.

Chociaż może nie być to najnowsza lub najseksowniejsza taktyka marketingowa, jest to jedna z najbardziej skutecznych strategii.

Według badań, 81% właścicieli małych firm powiedz, że e-mail marketing napędza pozyskiwanie klientów. A 80% z nich twierdzi, że udało im się wykorzystać e-mail marketing do utrzymania klientów.

Strategia ta jest niezwykle opłacalne. Za każdy $1 wydany na e-mail marketing Twoja lokalna firma może spodziewać się zwrotu w wysokości 44 .

W rzeczywistości 77% zwrotu z inwestycji e-mail będzie pochodzić z kampanii, które są ukierunkowane, segmentowane i uruchamiane.

Ale Twoja strategia e-mail nie będzie skuteczna, jeśli nie masz subskrybentów.

Skoncentruj swoje wysiłki na pozyskaniu większej liczby klientów, aby dołączyli do twojej listy, a reszta zadba o siebie, jeśli pozostaniesz na bieżąco ze swoimi kampaniami.

13. Uruchom aplikację mobilną

Nie ma znaczenia, jaki rodzaj działalności prowadzisz lub w jakiej branży jesteś, mogę ci obiecać, że twoi klienci korzystają z urządzeń mobilnych.

Jeśli masz dostępne środki, musisz rozważyć uruchomienie aplikacji mobilnej dla lokalnej firmy.

To dlatego, że większość czasu mobilnego jest wydawane za pomocą aplikacji.

apps

Badania wskazują, że 63% konsumentów woli aplikację w porównaniu z witryną mobilną, ponieważ jest ona wygodniejsza.

A 57% użytkowników lubi aplikacje, ponieważ są szybsze niż witryny mobilne.

Możesz nie myśleć, że aplikacja jest niezbędna dla Twojej lokalnej firmy w tej chwili, ale będzie w przyszłości. Nawet jeśli nie jesteś gotowy, aby rozpocząć ten proces już dziś, musisz zaplanować, aby to zrobić wkrótce.

Po uruchomieniu aplikacji pomoże ci spersonalizować obsługę klienta.

Możesz użyć aplikacji do ułatwienia programów lojalnościowych dla klientów i programów polecania klientów, o których mówiłem wcześniej.

Jeśli masz już aplikację live lub jesteś w trakcie jej tworzenia, zapoznaj się z moim przewodnikiem na jak poprawić rentowność aplikacji mobilnej dla małych firm.

14. Skonfiguruj Alerty Google

Alerty Google pomoże Ci monitorować to, co mówi się o Twojej firmie online.

Raporty będą wysyłane do ciebie za każdym razem, gdy Twoja lokalna firma lub inne słowa kluczowe zostaną opublikowane w Internecie.

Pomoże Ci to być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi.

Na przykład powiedzmy, że jakiś bloger pisze niekorzystny post na temat Twojej marki w Internecie.

Będziesz mógł go zobaczyć i działać odpowiednio od razu, w przeciwieństwie do dowiadywania się o poście kilka tygodni później.

Z drugiej strony, jeśli lokalna Publikacja prasowa napisze pozytywny artykuł o Twojej firmie, możesz udostępnić te treści w swojej witrynie i kanałach mediów społecznościowych.

15. Popraw obsługę klienta

Twoja lokalna firma musi zapewnić doskonałą obsługę klienta:

customer service

Jak dobra Obsługa klienta pomaga twojej firmie?

Cóż, jak już wcześniej omówiłem, potencjalni klienci będą korzystać z wielu różnych narzędzi i platform do badania Twojej firmy.

Będą czytać recenzje online, sprawdzać media społecznościowe i korzystać z porad znajomych i rodziny.

Jeśli jesteś w stanie zapewnić wysokiej jakości obsługę klienta, będzie to widoczne w sposobie postrzegania cię w Internecie. W rezultacie Twoi obecni klienci będą wracać, a nowi klienci będą również wchodzić do Twoich drzwi.

Wniosek

Jako lokalny biznes nie możesz sobie pozwolić na pozostawanie w tyle za konkurencją.

Zapoznaj się z aktualnymi kampaniami marketingowymi i zadaj sobie pytanie, czy generują one wyniki, których szukasz.

Może nadszedł czas, aby zmienić strategię marketingową.

Jeśli szukasz nowych sposobów promowania swojej lokalnej firmy, skorzystaj z tego przewodnika jako punktu odniesienia.

Nie oczekuję, że wdrożysz te wszystkie strategie z dnia na dzień. Ale przejrzyj listę i ustal priorytety niektórych z tych taktyk w oparciu o potrzeby Twojej firmy.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

Total
0
Shares
Related Posts