Jako firma B2B musisz nauczyć się, jak właściwie promować swoją markę wśród właściwych odbiorców.
Dzieje się tak dlatego, że twój rynek docelowy nie konsumuje treści w taki sam sposób, jak przeciętny konsument. Podążanie za zwyczajami i trendami typowego konsumenta nie pomoże.
Jest to szczególnie ważne dla firm działających zarówno jako firmy B2B, jak i B2C. Musisz być w stanie podzielić swoje treści dla każdej grupy odbiorców.
Jeśli Twoja firma jest ściśle operacją B2B, proces tworzenia treści powinien być dla ciebie jeszcze łatwiejszy. Nie musisz się wcale martwić o treści konsumenckie.
Ale niezależnie od twojej sytuacji, aby to zrobić skutecznie, musisz zrozumieć, w jaki sposób odbiorcy B2B angażują się w treści.
Wtedy możesz dostosuj odpowiednio swoją strategię marketingową B2B dotrzeć do tych ludzi.
Na większość marketerów B2B uwierz, że ich strategia content marketingowa jest jeszcze na wczesnym etapie.
Ponadto 91% firm B2B wykorzystuje content marketing do promowania swoich marek i docierania do odbiorców.
Ale jak widać z powyższych wskaźników, poziomy dojrzałości ich działań marketingowych są na całej planszy. Jeśli nie jesteś w tym top 9%, którzy uważają, że ich strategie są wyrafinowane, można śmiało powiedzieć, że przydałaby się poprawa.
Dlatego stworzyłem ten przewodnik.
Powiem ci dokładnie, jak odbiorcy B2B angażują się w treści. Następnie możesz wziąć te informacje, aby odpowiednio dostosować strategię treści.
Dzięki temu będziesz w stanie Wygeneruj więcej potencjalnych klientów dla swojej firmy B2B. Oto, co musisz wiedzieć.
Koncentracja na postępach technologicznych
Twoja firma musi tworzyć treści biznesowe związane z technologią.
Najlepszym sposobem na podejście do tego jest omówienie i zaprezentowanie nowych osiągnięć technologicznych, które Twoja firma ma do zaoferowania.
Niezależnie od tego, czy jest to nowe oprogramowanie, Sprzęt czy inny sprzęt, będziesz w stanie zaoferować dokładnie to, czego szukają Twoi odbiorcy.
W rzeczywistości badania pokazują, że technologia jest najpopularniejszy temat biznesowy konsumowane przez odbiorców B2B w Internecie.
To ma sens. Pomyśl o tym.
Co twoja publiczność B2B próbuje osiągnąć?
Podobnie jak ty, chcą ulepszyć swoje firmy. Będą badać najnowsze i najlepsze technologie.
Nawet jeśli Twoja firma nie wydała nowej technologii, nadal możesz tworzyć treści na ten temat. Porozmawiaj o aktualizacjach branżowych i innych postępach, których oczekujesz.
Może coś rozwijasz. Nie musisz czekać, aż zostanie wydany, aby udostępnić te informacje.
Ucz się jak zbudować szum na wprowadzenie nowego produktu na rynek przed wydaniem.
Zawartość bloga
Wiesz, że musisz tworzyć treści skupiające się na nowych technologiach. Ale jak to rozpowszechniać?
Musisz włożyć wiele wysiłku w strategię blogowania.
Wiemy, że 76% marketerów B2B publikuj posty na blogu. A 73% publikuje studia przypadków.
Powinieneś zrobić to samo lub zaryzykować pozostanie w tyle za konkurentami. Marketing B2B to konkurencyjna dziedzina. Gdy klient buduje relacje z inną firmą, może być trudne dla ciebie, aby uzyskać ich działalności.
Ale prowadzenie wiarygodnego, pouczającego i zaradnego bloga da ci przewagę.
To dlatego, że 96% kupujących B2B twierdzi, że chce konsumować treści od liderów branży.
Możesz stać się liderem w branży. Po prostu upewnij się, że często publikujesz treści, aby ustalić wiarygodność. Ułatwi to przyciągnięcie odbiorców docelowych do interakcji z Twoimi treściami.
Ponadto blogowanie jest jednym z najlepszych rodzajów treści, które przyciągają odbiorców lejek konwersji.
Jeśli czytają Twojego bloga, oznacza to, że są na twojej stronie.
Oznacza to, że są bardziej skłonni do konwersji, zwłaszcza jeśli oferujesz im treści nadające się do działania.
W końcu stałeś się liderem w branży. Osoby czytające twój blog będą bardziej skłonne do korzystania z Twoich produktów i usług.
Ponadto częstotliwość publikowania postów na blogu ma bezpośredni wpływ na ruch w witrynie.
To stwierdzenie jest prawdziwe dla obu Firmy B2B i B2C.
Mówiąc najprościej, im więcej opublikujesz postów na blogu, tym więcej potencjalnych klientów otrzymasz.
Blogowanie pomoże poprawić Twoją strategię SEO, co spowoduje zwiększenie zasięgu dzięki ruchowi organicznemu.
Infografiki
W tej chwili Twoje treści mogą być dobre. Ale kto chce być dobry? To nie wystarczy.
Musisz znaleźć sposoby, aby Twoje treści były świetne. Dowiedz się, jak wyróżnić się i mówić do odbiorców B2B w sposób, który rozumieją.
Ucz się jak ulepszyć swoje treści, budując infografiki.
Twój mózg przetwarza obrazy 60 000 razy szybciej niż same słowa. Plus, 90% informacji przekazywanych do mózgu jest wizualne. I 65% osób są wzrokowymi uczniami.
Dlatego infografiki są tak potężne, zwłaszcza dla Odbiorcy B2B.
Jak widać z tych danych, 76% kupujących B2B stwierdziło, że infografiki były cenną częścią procesu zakupu.
Ta pozycja jest wyższa niż jakikolwiek inny rodzaj zawartości z każdego etapu zakupu.
Jako marketer B2B musisz tworzyć infografiki, aby zaspokoić potrzeby odbiorców.
Może to działać w połączeniu ze strategią blogowania, omówioną wcześniej.
Aby Twoje posty były bardziej atrakcyjne, Dodaj do nich niestandardowe infografiki. Jak widać po przeczytaniu moich treści, cały czas używam obrazów, wykresów i infografik w moich postach na blogu.
Wierzę w tę strategię i Ty też powinieneś, jeśli chcesz skutecznie dotrzeć do swojego rynku docelowego B2B.
Ułatw znalezienie rozwiązań
Twoja firma B2B musi oferować rozwiązania swoim odbiorcom docelowym.
Na przykład, załóżmy, że produkujesz towary. Po złożeniu zamówienia obiecujesz wysyłkę w ciągu trzech dni roboczych.
To może być czynnik różnicujący, który daje przewagę konkurencyjną nad firmami, które nie mogą wysyłać przez dwa tygodnie.
Jeśli potencjalny klient B2B szuka producenta, który może dostarczać towary szybciej niż ich obecny dostawca, Twoja firma byłaby realną opcją.
Jednak nie będziesz w stanie pozyskać tych klientów, jeśli znalezienie rozwiązań na twojej stronie jest dla nich zbyt trudne.
Zostawić te pytania pamiętaj, gdy projektujesz swoją witrynę:
Potencjalni klienci muszą znaleźć rozwiązania swoich problemów. Jeśli możesz tworzyć treści, które pokazują twoje kwalifikacje, będą bardziej skłonni do korzystania z Twoich usług.
Oprócz prawidłowego wyświetlania informacji na swojej stronie internetowej, musisz przenieść tę strategię na wyższy poziom.
Udostępniaj treści w mediach społecznościowych, które omówię bardziej szczegółowo wkrótce.
Musisz również zaoferować doskonałą obsługę klienta. Ułatw ludziom kontakt online, przez telefon, e-mail lub potencjalnie osobiście.
Rozważ wdrożenie czatu na żywo w celu zapewnienia lepszej obsługi klienta również.
Ułatwi to odbiorcom znalezienie rozwiązań, gdy będą konsumować Twoje treści.
Media społecznościowe
Jak przed chwilą powiedziałem, musisz promować swoją firmę za pośrednictwem kanałów dystrybucji poza Twoją witryną. Media społecznościowe są koniecznością.
Twoja publiczność B2B jest aktywna w mediach społecznościowych.
Podobnie jak ty, prawdopodobnie mają profile na tych platformach, aby promować własne firmy.
Ale nie konsumują treści w taki sam sposób, jak konsumenci B2C. Nie możesz oczekiwać, że bezmyślnie przewijają Instagram, aby zaangażować się w treści związane z biznesem.
Zamiast, Marketerzy B2B mają większy sukces na innych platformach.
LinkedIn, Twitter i YouTube to trzy najpopularniejsze platformy do korzystania z treści B2B online.
Twoja firma musi mieć aktywną obecność na wszystkich trzech z nich, jeśli chcesz odnieść sukces.
Mówię, że nie potrzebujesz Facebooka? Absolutnie nie.
Zdecydowanie powinieneś mieć stronę na Facebooku dla swojej firmy B2B. To po prostu nie powinno mieć pierwszeństwa nad Twoją strategią LinkedIn.
Nie marnuj swoich dolarów marketingowych na reklamy na Facebooku, które nie będą widoczne dla odbiorców.
Poznaj godziny pracy swoich odbiorców
Jeśli zamierzasz korzystać z mediów społecznościowych, aby przyciągnąć odbiorców B2B, co powinieneś, musisz zrozumieć, kiedy ci ludzie są aktywni.
Publikuj treści w godzinach, w których są online. Różni się to od kierowania do odbiorców B2C.
Jako właściciel firmy Twoja firma jest na głowie 24/7. Ale nie zawsze tak jest w przypadku odbiorców B2B.
Twoi odbiorcy niekoniecznie muszą być innymi właścicielami firm. Ludzie, którzy mają siłę nabywczą dla innych firm, mogą być menedżerami lub pracownikami, którzy otrzymują wynagrodzenie godzinowe lub otrzymują wynagrodzenie.
Kiedy wracają do domu po pracy, nie myślą o swojej pracy.
Nie udostępniaj treści w sobotnie popołudnie, gdy ci ludzie nie są w pracy. Nie konsumują treści związanych z biznesem, gdy nie są na bieżąco.
Komunikacja e-mail
E-mail marketing to kolejny skuteczny sposób na dotarcie do rynku docelowego B2B.
W ciągu jednego dnia przeciętny pracownik biurowy otrzymuje 121 wiadomości. Twoje treści muszą być imponujące, aby wyróżniać się na tle innych setek wiadomości w skrzynce odbiorczej.
W przeciwnym razie twoja wiadomość może przejść bezpośrednio do folderu kosza.
Chociaż pracownicy biurowi dostają wiele e-maili, 77% konsumentów B2B nadal mówią, że wolą komunikację biznesową za pośrednictwem poczty e-mail.
Dlatego marketerzy B2B nazywają e-mail jako najskuteczniejsza taktyka do generowania nowych leadów.
Ponieważ wiesz, że Twoi odbiorcy angażują się w treści i chcą je konsumować, musisz skupić się na budowaniu wysokiej jakości list e-mail.
Będzie to różniło się od strategii budowania listy e-mailowej B2C.
Kierując reklamy bezpośrednio do konsumentów, będziesz mieć znacznie większe listy e-mailowe. Tak, oczywiście lepiej jest, jeśli te adresy e-mail są kwalifikowane, ale nie będziesz tak wybredny.
Ale z listami e-mail B2B kwalifikowane przewody są absolutną koniecznością.
Oprócz wysyłania biuletynów i treści, Twoja strategia e-mail B2B może wymagać nieco więcej pracy.
Możesz rozważyć wysyłanie indywidualnych Wiadomości do obecnych i potencjalnych klientów, w przeciwieństwie do korzystania z oprogramowania e-mail do masowej dystrybucji.
W zależności od wielkości firmy, nie będzie to nierozsądne. Niektórzy z was mogą mieć tylko kilkunastu klientów.
Ta strategia jest nierealna dla marek B2C z tysiącami subskrybentów na listach e-mail.
Priorytet wyszukiwania organicznego
Krótko wspomniałem o SEO, kiedy omawiałem Twoją strategię blogowania. Ale warto mówić o tym bardziej szczegółowo.
Jeśli chcesz skutecznie dotrzeć do odbiorców B2B, Twoja strategia SEO musi być priorytetem.
Pomyśl o tym, jak osobiście konsumujesz treści.
Jesteś nie tylko marketerem B2B, ale także konsumentem B2B. Twoje nawyki powinny być podobne do nawyków grupy docelowej.
Kiedy jesteś szukam informacji online Założę się, że zaczynasz od wyszukiwarki Google.
W rzeczywistości 81% zakupów B2B zaczyna się od Wyszukiwania.
Jak widać, odbiorcy B2B chcą poznać firmy z artykułów zamiast płatnych reklam. Dlatego Twoja strategia blogowania jest tak ważna.
Nie tylko pomoże Ci w SEO, ale także zapewni treści odbiorców, które chcą konsumować.
Nie mówię, że nie powinieneś płacić za reklamy ani prowadzić kampanii PPC. Nadal można generować potencjalnych klientów z tych.
Ale jak widać z powyższych numerów, ruch organiczny jest ważniejszy.
Optymalizacja treści dla urządzeń mobilnych
Jednym z obszarów, w którym odbiorcy B2B i odbiorcy B2C mają podobieństwa, są Urządzenia, z których korzystają.
Dni, w których treści biznesowe są spożywane tylko na komputerach stacjonarnych w biurze, minęły.
Smartfony i Tablety przeniknęły do miejsca pracy.
Firmy są coraz bardziej zrelaksowane. Nie zmuszają pracowników do siedzenia w boksie przez 40 godzin tygodniowo.
Dzięki urządzeniom mobilnym ludzie mogą być produktywni w podróży. Mogą pracować w domach, kawiarniach, a nawet w transporcie publicznym.
Ludzie będą pracować wszędzie tam, gdzie mogą być produktywni. Jeśli skończą pracę na jeden dzień, będą mogli wrócić do domu.
Prawdopodobnie dlatego obserwujemy tak duży wzrost wykorzystania smartfonów w całym Proces zakupu B2B.
Przynajmniej Twoja strona internetowa musi być zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
Ale możesz pójść o krok dalej. Treść wiadomości e-mail powinna być również przyjazna dla urządzeń mobilnych.
W zależności od wielkości firmy możesz nawet rozważyć zbudowanie aplikacji mobilnej, aby dotrzeć do grupy docelowej B2B.
Trendy w branży
Odbiorcy B2B muszą być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami i trendami branżowymi.
W rzeczywistości, 45% odbiorców B2B Czytaj treści biznesowe online, aby być na bieżąco z trendami w branży.
Możesz stać się źródłem tych informacji. Rozważ wykorzystanie tego tematu na swoją korzyść dzięki strategiom blogowania i poczty e-mail.
Publikuj posty na blogu o tym, czego można oczekiwać w swojej branży.
Wysyłaj biuletyny e-mailowe z najnowszymi wiadomościami.
Jeśli opanujesz tę strategię, możesz stać się głównym źródłem informacji branżowych dla odbiorców docelowych.
Wniosek
Odbiorcy B2B nie konsumują treści online w taki sam sposób, jak konsumenci B2C.
Musisz to rozpoznać i odpowiednio dostosować strategię treści.
Publikować treści o postępach technologicznych. Informuj odbiorców o nowościach branżowych i trendach.
Ustal się jako wiarygodny zasób dzięki strategii blogowania.
Zwiększ swoje treści za pomocą infografik.
Zbuduj wysokiej jakości listę e-mail. Spersonalizuj swoje wiadomości.
Bądź aktywny w mediach społecznościowych. Upewnij się, że priorytetowo traktujesz właściwe kanały dystrybucji.
Poznaj dni i godziny, w których Twoi odbiorcy B2B konsumują treści.
Rozpoznaj urządzenia, których ludzie używają do angażowania się w treści. Upewnij się, że Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwań mobilnych.
Gdy zrozumiesz, w jaki sposób twoja grupa docelowa konsumuje treści biznesowe online, będziesz w stanie poprawić ogólną strategię marketingową B2B.