Przez ostatnie 11 lat mojego życia byłem marketerem online…i całkiem przyzwoity w tym.
Jak stałem się w tym dobry? Większość ludzi mówi, że to dlatego, że jestem kreatywny. Oczywiście, kreatywność odgrywa w tym rolę, ale nie tak dużą, jak myślisz. Tak naprawdę sprowadza się to do 4 rzeczy:
- Robiąc
- Nauczanie
- Pytania
- Proces
Zagłębimy się więc w każdą z tych 4 rzeczy, ponieważ nauczą cię, jak uczyć się marketingu online i stać się w tym dobrym.
Uczysz się robiąc
Słyszałeś kiedyś powiedzenie, że uczysz się przez działanie? To prawda. Próbując różnych taktyk marketingowych na własnej stronie, dowiesz się, co działa, a co nie.
Kiedy zaczynałem, zapłaciłem kilku firmom zajmującym się marketingiem internetowym, aby mi pomogli i nie otrzymałem żadnych wyników. Straciłem całą gotówkę i nie miałem wyboru, musiałem uczyć się sam.
Oto jak nauczyłem się sprzedawać własną stronę:
- Poznaj podstawy – w przypadku większości form marketingu musisz nauczyć się modyfikować Podstawowy kod HTML i przesyłać zmiany. Możesz oglądać filmy z YouTube na te tematy lub po prostu zarejestrować się w Treehouse, aby nauczyć się HTML.
- Czytaj blogi – Utwórz listę kilku blogów marketingowych, które możesz śledzić codziennie. Nie musisz czytać wielu blogów. Search Engine Land i Marketing Land dadzą ci Ogólne wiadomości branżowe, a Moz i Quick Sprout nauczą Cię taktyki. Każdy z tych blogów ma również opcje subskrypcji e-mail, co oznacza, że możesz bezpłatnie dostarczyć treści do swojej skrzynki odbiorczej.
- Obejrzyj filmy – marketing internetowy dzieli się na kilka głównych kategorii: SEO, budowanie linków, content marketing, media społecznościowe, płatne reklamy, e-mail marketing, optymalizacja konwersji i zarządzanie reputacją. Oglądając te darmowe filmy, otrzymasz dobre zrozumienie, jak pracować nad każdą z tych kategorii dla własnego biznesu.
- Realizuj – tutaj musisz to zrobić. Ale nie skupiaj się na wszystkich formach marketingu online na raz. W przeciwnym razie będziesz się chudł i nigdy nie staniesz się wielki w jednej rzeczy. Zamiast tego spróbuj skupić się na jednej sekcji, dopóki nie poczujesz, że jesteś w tym całkiem dobry. Na przykład najpierw byłem dobry w SEO, następnie w marketingu w mediach społecznościowych, a następnie w content marketingu. Teraz koncentruję swoje wysiłki na e-mail marketingu.
- Analizuj i ulepszaj – poprzez Google Analytics, można śledzić, jak rzeczy się dzieje. Jeśli twój ruch idzie w górę iw prawo, robisz coś dobrze. Jeśli tak się nie stanie, będziesz musiał nieustannie próbować nowych taktyk marketingowych, abyś mógł uzyskać wzrost.
Uczysz się ucząc
Moim ulubionym sposobem uczenia się jest nauczanie. Nie byłem naprawdę świetny w marketingu online, dopóki nie zacząłem go uczyć. Od mówienia na konferencjach po pomoc ludziom, którzy wysyłali mi e-maile, a nawet blogowanie o marketingu, ciągle staram się go uczyć.
Aby być dobrym nauczycielem, musisz sprawić, aby złożone informacje były łatwe do zrozumienia i przetrawienia. Jeśli Twoi uczniowie nie rozumieją punktów, które próbujesz osiągnąć lub pojęć, których próbujesz nauczyć, niczego się nie nauczą.
Poza tym, jeśli po prostu wciskasz uczniom informacje do gardeł i nigdy nie dajesz im szansy na wdrożenie czegokolwiek, czego się nauczyli, w końcu zapomną wszystkiego, czego ich nauczyłeś.
Nie musisz też być ekspertem, aby uczyć. Po raz pierwszy uczyłem na konferencji Search Engine Strategies Chicago, gdzie Wygłosiłem przemówienie na Wikipedii. Nie wiedziałem wtedy nic o marketingu Wikipedii i właściwie dowiedziałem się o tym poprzez kilka wyszukiwań w Google. Ale to nie powstrzymało mnie przed nauczaniem.
Nie musisz blogować ani mówić na konferencjach, aby uczyć. Może to być tak proste, jak pomaganie znajomym w ich inicjatywach marketingowych lub po prostu chodzenie do lokalnej grupy meetup, gdzie dajesz ludziom bezpłatne wskazówki marketingowe.
Rozmawiając o marketingu i dyskutując z innymi, w końcu dowiesz się więcej o marketingu online.
Uczysz się poprzez pytania
Jako nauczyciel zauważysz, że otrzymujesz pytania od uczniów. Jeśli nie otrzymujesz żadnych pytań, oznacza to, że jesteś wyjątkowo dobry w nauczaniu lub jesteś nudny i po prostu usypiasz ludzi.
Od ludzi wątpiących w to, co głosisz, do studentów, którzy dają ci pomysły, otrzymasz szeroką gamę pytań. Odpowiadając na te pytania, zwiększysz swoją wiedzę.
Moja wersja pytań to Komentarze. Ty, podobnie jak inni czytelnicy Quick Sprout, publikujesz setki komentarzy dziennie na różne tematy związane z marketingiem. Odpowiadając na nie, jestem na bieżąco ze wszystkim, co zmienia się w świecie marketingu.
Moją ulubioną częścią jest to, kiedy właściwie poprawiasz mnie i mówisz mi, jak zrobić coś lepszego. Na przykład, poprzez komentarze na temat Quick Sprout, nauczyłem się, jak zbierać e-maile na YouTube i jak efektywniej wykorzystywać witryny społecznościowe, takie jak Twitter i Facebook.
Każdy z nas dzieląc się ze sobą naszymi wskazówkami pomaga zapewnić, że wszyscy doskonalimy nasze umiejętności marketingowe.
Im więcej uczysz, tym więcej pytań otrzymasz. Jeśli ludzie są nieśmiali, czep się ich i poproś, aby zadali ci pytanie. Jeśli nie możesz skłonić nikogo do zadania ci pytania, udaj się na forum Quick Sprout i pomóż odpowiedzieć na pytania innych osób.
Uczysz się poprzez proces
Najlepszym sposobem, aby wziąć swoje umiejętności z bycia średniozaawansowanym marketerem do zaawansowanego, jest proces. Jeśli możesz stworzyć proces dla każdej techniki marketingowej, którą wykorzystujesz, bardziej prawdopodobne jest znalezienie sposobów na poprawę każdej taktyki.
Dlaczego? Aby stworzyć szczegółowy proces, musisz wszystko przemyśleć.
Dodatkowo, w miarę rozwoju firmy, w końcu zatrudnisz ludzi, którzy pomogą Ci w działaniach marketingowych. Tworząc szczegółowy proces dla wszystkich taktyk marketingowych, przekonasz się, że nowi pracownicy będą się szybciej uczyć, popełniać mniej błędów i zapewniać lepsze wyniki.
Podczas tworzenia procesów upewnij się, że tworzysz plan realizacji i audytujesz go, aby zapewnić jego dokładność. Oto elementy, o których należy pomyśleć podczas audytu:
- Projekt – kompleksowość specyfikacji sposobu wykonania procesu.
- Wykonawcy – osoby, które realizują proces, w szczególności pod względem posiadanych umiejętności i wiedzy.
- Właściciel – senior executive, który jest odpowiedzialny za proces i jego wyniki.
- Infrastruktura – systemy informatyczne i zarządzania wspierające proces.
- Metryka – środki, których firma używa do śledzenia wydajności procesu.
Wniosek
Istnieje wiele sposobów, w jaki można nauczyć się marketingu online. Powyższa strategia jest po prostu moim sposobem na to. Niekoniecznie jest to właściwa lub zła droga, ale jest skuteczna.
Jeśli wykonasz powyższe kroki, zaczniesz widzieć wyniki w ciągu pierwszych 3 miesięcy. W ciągu roku staniesz się skuteczny. Po prostu nie oczekuj, że zostaniesz gwiazdą rocka w ciągu kilku miesięcy, ponieważ potrzeba lat, aby stać się w czymś wielkim.
Więc, w jaki inny sposób można nauczyć się marketingu online?