Twoja firma nie działa w próżni.
Istnieje niezliczona ilość czynników zewnętrznych, które wpływają na to, czy osiągniesz zysk, czy nie. Twoja konkurencja odgrywa ogromną rolę w sukcesie Twojej firmy.
Dlatego tak ważne jest, aby podjąć odpowiednie kroki, aby uzyskać przewagę konkurencyjną nad innymi markami w Twojej branży. Ale, jak zapewne szybko zrozumiałeś, łatwiej powiedzieć niż zrobić.
Łatwość dostępu do Internetu wzmocniła konkurencję w wykładniczym tempie.
Nie konkurujesz już tylko z kilkoma innymi lokalnymi lub regionalnymi firmami. Musisz również martwić się o marki krajowe i globalne.
Co sprawia, że Twoja firma jest wyjątkowa? Jakie czynniki różnicujące pomogą Ci się wyróżnić? Dlaczego klient miałby kupować od ciebie nad konkurencją?
Te pytania są trudne do odpowiedzi, zwłaszcza jeśli nie są stale badania konkurencji. Ale przy tak wielu innych markach, na które trzeba mieć oko, może to wydawać się trudnym zadaniem.
Nie martw się. Są mnóstwo narzędzi online aby pomóc ci mieć oko na konkurencję. Zawęziłem tę listę do 11 najlepszych, które uznałem za najbardziej pomocne.
Jeśli je wypróbujesz, znacznie łatwiej będzie Ci markować i sprzedawać swoją firmę, biorąc pod uwagę to, co robią Twoi konkurenci.
1. Alerty Google
Żadna lista narzędzi do monitorowania online nie byłaby kompletna bez Alerty Google.
To narzędzie jest tak łatwe w użyciu, jak to tylko możliwe. Wystarczy zalogować się na swoje konto Google, aby rozpocząć. Jeśli go nie masz, Rejestracja zajmie tylko kilka minut.
Następnie wprowadź nazwy swoich konkurentów. Google dba o resztę.
Otrzymasz raport e-mail za każdym razem, gdy zawodnik z twojej listy alertów zostanie wymieniony online. Możesz skonfigurować go również dla linków i słów kluczowych.
Wszystko zależy od tego, co chcesz śledzić.
Alerty Google są świetne, ponieważ są bezpłatne. Otrzymasz powiadomienie, gdy Twoi konkurenci zostaną wymienieni, abyś mógł być na bieżąco z najnowszymi informacjami.
2. Wzmianka Społeczna
Wiemy 71% małych firm użyj mediów społecznościowych, aby nawiązać kontakt z klientami. Nie powinno cię to dziwić.
Dlatego Wzmianka Społeczna jest jednym z moich ulubionych narzędzi do monitorowania.
Jest bardzo łatwy w użyciu. Po prostu wyszukaj terminy, słowa kluczowe lub nazwy konkretnych marek, a platforma pokaże ci, o czym ludzie mówią w sieciach społecznościowych i blogach.
Narzędzie powie Ci, jak często wspomina się o marce.
Jest to świetna okazja, aby zobaczyć, co prawdziwi ludzie mówią o twoich konkurentach w czasie rzeczywistym. Istnieje wiele sposobów, aby wykorzystać to na swoją korzyść.
Jeśli komentarze są negatywne, możesz spróbować samemu uniknąć tych błędów. Możesz nawet być w stanie wykorzystać te błędy w kampanii marketingowej, mającej na celu kradzież swoich klientów.
Ale co, jeśli widzisz tylko pozytywne komentarze od ludzi mówiących o Twojej konkurencji? Nie panikuj jeszcze. Nadal możesz korzystać z tej wiedzy.
Dowiedz się, co Twoi konkurenci robią dobrze i spróbuj to naśladować. Co robią najlepiej? Znajdź sposób, żeby zrobić to lepiej.
3. Instapaper
Co się stanie, gdy zobaczysz coś w Internecie o swoich konkurentach?
Czy od razu upuszczasz wszystko, aby to przeczytać?
Wątpię. Masz interes do prowadzenia. Chociaż analiza konkurencji jest ważna, nie może mieć pierwszeństwa nad wszystkim innym, co robisz w ciągu dnia.
Ale to nie znaczy, że nie powinieneś później śledzić tych informacji. Możesz użyć narzędzi takich jak Instapaper żeby utrzymać porządek.
Instapaper zachowuje się jak znacznie bardziej zaawansowana wersja typowej zakładki dla przeglądarek internetowych. Jedną z najlepszych części tego narzędzia jest dostęp do zapisanych artykułów bez połączenia z Internetem.
Więc teraz, jeśli natkniesz się na nowe informacje, blog lub artykuł napisany przez lub o swoich konkurentach, możesz go zapisać i przeczytać później.
Narzędzie automatycznie optymalizuje tekst, dzięki czemu nie musisz się martwić o niechlujne przewijanie lub powiększanie tak, jak w witrynach mobilnych. Możesz nawet dostosować czcionkę, rozmiar, odstępy i marginesy do własnych upodobań.
To narzędzie jest dostępne dla komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Nie ma znaczenia, czy używasz Apple, czy Androida, mają dla ciebie wersję.
Możesz synchronizować zapisane artykuły na wszystkich urządzeniach. Jest idealny dla tych z Was, którzy chcą w jednym miejscu wygodnie przeczytać wszystkie artykuły o swoich konkurentach.
4. Prisync
87% kupujących twierdzi, że świadomość, że mają dobrą ofertę, jest ważna przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Wiedząc, że mogą znaleźć niezliczone opcje w zaciszu swojej kanapy, ludzie po prostu chcą dobrej ceny.
Mając tak duże znaczenie dla posiadania konkurencyjnych cen, możliwość monitorowania cen konkurencji i sprawność aktualizacji własnych w locie jest najważniejsza.
Wprowadź Prisync.
Prisync to oprogramowanie, które pomoże Ci śledzić ceny i informacje o zapasach konkurencji oraz dynamicznie wyceniaj swoje produkty na podstawie ustalonych przez Ciebie zasad.
Oznacza to, że twoje ceny mogą być aktualizowane natychmiast i automatycznie w oparciu o ustawione czynniki.
Na przykład, gdy konkurenci są niedostępni, możesz zobaczyć zmianę na prostym pulpicie nawigacyjnym i ustawić dynamiczną regułę cenową, która automatycznie ustawia ceny.
Jak widać, Narzędzie zapewnia, że nie krwawisz pieniędzy, ponieważ pozwala ustawić zasady oparte na kosztach.
W ten sposób możesz mieć 100% pewność, że nie sprzedajesz poniżej kosztów, a jednocześnie oferujesz atrakcyjne oferty swoim klientom. Dzięki temu są pewni, że zawsze otrzymają najlepszą ofertę, gdy kupują od ciebie.
Oprogramowanie Prisync ma również wiele innych możliwości. Wypróbuj go z 14-dniowym bezpłatnym okresem próbnym i przekonaj się sam.
5. Monitor Backlinks
Oprócz śledzenia nazw konkurencji i wzmianek społecznych, powinieneś również śledzić ich linki zwrotne.
Linki zwrotne odgrywają ogromną rolę w ruchu na stronie internetowej i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Dlatego w przeszłości dawałem ci wskazówki dla konsekwentne budowanie linków zwrotnych co tydzień.
Jeśli twoi konkurenci są inteligentni,będą próbowali zbudować jak najwięcej linków zwrotnych, jak to możliwe. Dlatego Monitor Backlinks narzędzie ma kluczowe znaczenie dla twojej inicjatywy analizy konkurencyjności.
To narzędzie może pomóc ci dowiedzieć się, które konkurencyjne domeny mają najwyższe i najniższe rankingi.
To świetna informacja, która pomoże Ci dowiedzieć się, które strony w ich witrynach uzyskują największy ruch. Można również porównać ich wyniki bezpośrednio do własnej strony internetowej.
Oto kolejny powód, dla którego narzędzie Monitor Backlinks jest czymś, z czego musisz skorzystać. Może pomóc w budowaniu relacji z innymi stronami internetowymi.
Czasami linki zwrotne zdarzają się przez przypadek. Strona internetowa lub bloger może potrzebować znaleźć przykład lub użyć badań online, aby zwiększyć wiarygodność artykułu. Więc przeszukują Sieć i znajdują konkurencję.
W innych przypadkach twoi konkurenci mogą mieć relacje z niektórymi stronami internetowymi. Może istnieć jakiś układ, który daje witrynom zachętę do linkowania jednej ze stron konkurencji.
Niezależnie od przypadku, dotrzeć do tych stron bezpośrednio. Zapytaj, czy możesz być użyty jako przykład lub zasób zamiast konkurencji. Kto wie, może po prostu na to pójdą.
Istnieje tak wiele różnych możliwości, aby korzystać z tego narzędzia na swoją korzyść. Oferują 30-dniowy bezpłatny okres próbny, więc warto spróbować.
6. SpyFu
Z imieniem jak SpyFu nic dziwnego, że to narzędzie jest najlepszym wyborem do szpiegowania konkurencji.
Oto jak to działa. Po wyszukaniu domeny konkurencji zobaczysz, gdzie byli w Google przez ostatnie 11 lat.
To narzędzie daje dostęp do słów kluczowych kupionych w Adwords, wszystkich ich rankingów organicznych i każdej odmiany ich reklam.
Będziesz mieć również dostęp do informacji o sukcesie ich kampanii. Dowiesz się, ile płacą za każde słowo kluczowe i ile kliknięć uzyskują.
Dzięki temu będziesz mógł podejmować lepsze decyzje, jeśli chodzi o własne kampanie PPC. Nie trać pieniędzy na słowa kluczowe, które nie działają dla konkurencji.
SpyFu daje również dostęp do słów kluczowych, linków zwrotnych i treści od konkurentów, którzy mają wyższy ranking SEO niż ty. Może to pomóc ci zobaczyć, jak stos przeciwko swoim największym konkurentom.
Teraz możesz dokonać niezbędnych korekt, aby poprawić swoją pozycję SEO i Generuj więcej potencjalnych klientów. To pomoże ci uzyskać przewagę konkurencyjną, której szukasz.
7. WhatRunsWhere
Na WhatRunsWhere tool specjalizuje się w reklamach.
Będziesz w stanie dowiedzieć się, jak skuteczne są reklamy Twojego konkurenta. Na podstawie tych informacji możesz zdecydować, czy chcesz replikować ich zwycięskie strategie, czy uniknąć nieopłacalnych kampanii.
Reklamy stale się zmieniają. Wszystko zależy od celów firmy i od tego, czego oczekują konsumenci.
Dzięki WhatRunsWhere dowiesz się, czy Twoi konkurenci znajdą nową strategię marketingową, która działa.
Będziesz mógł zobaczyć analizy i raporty dotyczące najbardziej aktualnego środowiska reklam cyfrowych w oparciu o sieci, urządzenia, lokalizację i czas.
W przeciwieństwie do innych narzędzi na naszej liście, Pakiet WhatRunsWhere nie jest darmowy. Ich najbardziej podstawowy pakiet zaczyna się od $299 miesięcznie.
8. SEMRush
Jeśli chodzi o narzędzia do analizy słów kluczowych, SEMRush jest najlepszym wyborem do rozważenia.
To dlatego, że specjalizują się w analizie danych konkurencji. Oto, co musisz zrobić.
Po prostu wpisz stronę główną witryny konkurenta. SEMRush otrzyma natychmiastowe informacje o ich randze, ruchu, słowach kluczowych reklam i organicznych słowach kluczowych.
Wszystkie te informacje są starannie zorganizowane w raport graficzny, który jest łatwy do odczytania i zrozumienia. To świetny sposób na trawienie i analizowanie danych, gdy są wyświetlane w ten sposób.
Będziesz także mógł zobaczyć porównanie różnych domen, dzięki czemu możesz porównać siebie z konkurentami lub porównać dwóch konkurentów ze sobą.
SEMRush może również pomóc w generowaniu pomysłów na słowa kluczowe dla własnej witryny, co może dać ci przewagę konkurencyjną.
9. Alexa
Jak zapewne wiesz, Alexa posiada funkcje, które pozycjonują strony internetowe i pokazują informacje związane z ich ruchem. Ale nie wszyscy zdają sobie sprawę, że Alexa ma również narzędzia do analizy konkurencji.
Większość narzędzi na naszej liście wymaga ręcznego wprowadzania informacji o konkurencji. Może to obejmować ich nazwy, słowa kluczowe lub domeny.
Ale co się stanie, jeśli nie wiesz, kim są twoi konkurenci? Alexa może pomóc ci określić, które strony internetowe są twoimi największymi konkurentami.
Możesz również porównać swoją witrynę z benchmarkami w swojej branży,aby zobaczyć, jak wypadasz przeciwko wszystkim innym. Dowiedz się, co musisz zrobić, aby poprawić swoje rankingi.
Alexa może również śledzić różne witryny dla ciebie. Otrzymasz informacje w czasie rzeczywistym o tym, jak te strony internetowe działają.
Kolejną bonusową cechą tego narzędzia są możliwości partnerstwa. Możesz odkrywać strony internetowe, które dobrze pasowałyby do blogowania gości. Może to być również wykorzystywane do marketingu influencer i innych reklam.
Połącz się z tymi możliwościami, zanim Twoja konkurencja będzie miała na to szansę.
10. Woorank
Woorank oferuje recenzje stron internetowych i audyty SEO dla każdej strony internetowej. Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać stronę konkurenta, aby wygenerować raport.
Chociaż podstawowa wersja tego narzędzia może być bezpłatna, będziesz chciał uaktualnić swoje członkostwo, aby uzyskać wszystkie korzyści, jakie ma do zaoferowania. Miesięczne plany wahają się od $50 do $250, w zależności od funkcji, których szukasz.
Możesz porównać swoją witrynę ze wszystkimi witrynami konkurencji z jednego pulpitu nawigacyjnego. Narzędzie pomaga monitorować takie rzeczy, jak:
- słowa kluczowe
- użytkownicy
- współczynniki odrzuceń
- odsłon strony
- czas trwania sesji
- nowe wizyty
Będziesz mieć również dostęp do raportów w mediach społecznościowych. Raporty są wyświetlane co tydzień, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak twoja witryna porównuje się z konkurencją w czasie.
Jeśli twój ranking nadal rośnie, oczywiście robisz wszystko dobrze i musisz kontynuować swój obecny plan. Ale jeśli zaczynasz spadać, nadszedł czas, aby ponownie ocenić swoją strategię.
11. iSpionage
Jeśli szukasz innego narzędzia, które pomoże Ci monitorować słowa kluczowe, iSpionage to najlepszy wybór do rozważenia.
Ich raporty pokażą, w jaki sposób konkurencja grupuje reklamy, słowa kluczowe i strony docelowe. Będziesz mógł zobaczyć, które z tych reklam również uzyskują największy ruch.
W przeciwieństwie do innych narzędzi do monitorowania, iSpionage wykorzystuje dane z Bing i Yahoo oprócz Google, które mogą dać dokładniejszą reprezentację wyników.
Będziesz w stanie zidentyfikować najbardziej dochodowe słowa kluczowe i dostosować swoją strategię w oparciu o to, co robią Twoi konkurenci.
iSpionage pokazuje nawet szacunkowy miesięczny budżet kampanii PPC Twojej konkurencji.
Wniosek
Analiza konkurencji jest kluczowym elementem sukcesu każdej firmy we wszystkich branżach.
To stwierdzenie dotyczy zarówno starych, jak i nowych firm. Nie ma znaczenia, czy próbujesz określ rynek docelowy twojego startupu lub wymyślanie kampanii reklamowej dla marki, która ma 20 lat. Musisz monitorować konkurencję.
Ale z tak wielu konkurentów tam, to może być trudne, aby mieć oko na wszystkich z nich.
Dlatego musisz używać technologii. Lista narzędzi, które opisałem powyżej, może być bardzo pomocna.
Nie mówię, że musisz użyć wszystkich. Wiele z tych narzędzi ma podobne funkcje.
Niektóre narzędzia koncentrują się na określonych platformach, takich jak media społecznościowe, podczas gdy inne kładą większy nacisk na linki zwrotne, słowa kluczowe lub reklamy.
Wszystko zależy od tego, czego szukasz. Zdecyduj, ile chcesz wydać na narzędzia do monitorowania konkurencji i jakiego rodzaju informacje chcesz uzyskać w zamian.