Wiele strategii marketingowych, które działają dla dużych firm, może również działać dla mniejszych firm, a nawet freelancerów wypatroszających go w Internecie.
Wierzę, że w dzisiejszym świecie, wszyscy musi być światowej klasy marketerem, aby wyróżnić się i osiągnąć sukces zawodowy i biznesowy.
Na dzisiejszym rynku największym wyzwaniem dla profesjonalistów jest wyróżnienie się w tłumie, uznanie jako autorytet i uzyskanie wymarzonej pracy.
Przetestowane, sprawdzone strategie marketingowe mogą pomóc ci rozwiązać te wyzwania, niezależnie od tego, czy uważasz się za marketera, czy nie.
Rzućmy okiem na trzy z tych prostych strategii teraz …
1. Zostań ekspertem tematycznym
Jeśli chcesz być znaleziony w Internecie lub chcesz stać się wartościowy w miejscu pracy, musisz skupić się na jednym obszarze wiedzy.
Musisz stać się najbardziej kompetentną osobą na pewien temat-autorytetem — aby ludzie byli ostatecznie zmuszeni do come to you za tę wiedzę. Cokolwiek robisz, nie bądź walet wszystkich zawodów.”Jest to całkowicie nieskuteczne, ponieważ w końcu mieszasz się, zamiast się wyróżniać.
Jeśli starasz się być wszystkim dla wszystkich, będziesz nikim dla nikogo.
W nowym badaniu, które przeprowadziłem we współpracy z American Express, odkryliśmy, że zarówno pracownicy, jak i menedżerowie zgadzają się, że bycie ekspertem tematycznym jest niezwykle ważne dla rozwoju kariery. 65% menedżerów i 66% pracowników twierdzi, że jest to ważne lub bardzo ważne.
Decydując się na temat, w którym chcesz zostać ekspertem, musisz pomyśleć o kilku różnych rzeczach. Po pierwsze, musisz być naprawdę zainteresowany i pasjonatem tego tematu, abyś naturalnie chciał zainwestować czas, aby go opanować.
Jeśli robisz to tylko z powodu postrzeganej szansy rynkowej, nie staniesz się w tym wyjątkowy.
Po drugie, musisz przeanalizować rynek, na który zamierzasz wejść, aby określić popyt na ten temat, a także konkurencję w nim. Jeśli widzisz ludzi mówiących o temacie w kółko w Internecie, ale nie ma lidera myśli, który wyrzeźbił przestrzeń, to może być szansa na rynek dla ciebie.
Jeśli widzisz dużą konkurencję dla tego tematu, musisz rozważyć, jak możesz podejść do tematu w świeży i niepowtarzalny sposób. Może zajść konieczność długoterminowe strategia, aby stać się liderem na rynku, co może potrwać lata pracy.
Po trzecie, powinieneś zbudować skupioną niszową publiczność, którą chcesz wspierać. Na przykład, jeśli chcesz być ekspertem od copywritingu, możesz skupić się na określonych odbiorcach branżowych, takich jak Opieka zdrowotna lub Finanse. Jeśli wiesz, że w tych branżach istnieje wiele możliwości pracy lub freelance dla tego tematu, możesz się specjalizować i stać się najbardziej znaną osobą w tej niszy.
Zostań ekspertem tematycznym to najlepszy sposób na budowanie swojej kariery i biznesu, ponieważ stajesz się kimś, kogo ludzie naprawdę poznają, lubią i ufają.
2. Rozwijaj swoje umiejętności miękkie
W moich badaniach odkryłem, że pracodawcy szukają “umiejętności miękkich” zamiast twardych podczas zatrudniania i promowania.
Umiejętności miękkie obejmują umiejętność priorytetyzacji pracy, komunikację interpersonalną, umiejętność dobrej pracy w zespole i rozwiązywanie konfliktów. W dzisiejszym świecie coraz więcej ludzi brakuje umiejętności miękkich, ponieważ zbytnio polegają na technologii komunikacji i zarządzania projektami.
Kiedy dwie osoby mają te same umiejętności lub są ekspertami w tej samej dziedzinie, to umiejętności miękkie je oddzielają. W copywritingu liczy się umiejętność przedstawienia swojego punktu widzenia w zwięzły sposób i skupienia go na właściwych odbiorcach.
Najlepszym sposobem rozwijania tych umiejętności jest bycie świadomym siebie i stawianie się w jak największej liczbie sytuacji społecznych.
Na przykład zamiast wysyłać komuś e-maile lub wiadomości błyskawiczne, spróbuj zadzwonić do niego lub umówić się na spotkanie lunchowe. O wiele łatwiej jest wyprzedzić swoją firmę, jeśli spotykasz ludzi osobiście ponieważ możesz lepiej zrozumieć, czego szukają i naprawdę zaprezentować swoją najlepszą stopę.
Ponieważ stawiasz się w takich sytuacjach, jeśli jesteś w pobliżu przyjaciela, współpracownika lub menedżera, powinieneś starać się uzyskać od nich informacje zwrotne. Może idziesz w złą stronę albo jesteś postrzegany jako brak szacunku. Czasami po prostu nie wiesz, dopóki nie zapytasz kogoś innego.
Sposób, w jaki prezentujesz się innym, może mieć duży wpływ na to, jak odniesiesz sukces w nawiązywaniu kontaktów, wygrywaniu biznesu lub wyprzedzaniu w miejscu pracy.
3. Regularnie publikuj atrakcyjne treści
Copyblogger.com zawiera wiele dogłębnych postów na temat content marketingu, a także tematy pokrewne, takie jak e-mail marketing i SEO copywriting. Zastanów się, jak możesz użyć tej samej strategii do rozwijania treści dla własnej kariery.
Samo czytanie i uczęszczanie na zajęcia, aby stać się ekspertem przedmiotowym, nie wystarczy, aby stać się prawdziwym ekspertem przedmiotowym. To, co musisz zrobić, to zostać dyrektorem ds. treści dla własnej kariery.
Po zorientowaniu się w swoim niszowym temacie zacznij myśleć o wszystkim, co możesz o tym napisać. Następnie zawęź podzbiory, które chcesz zacząć rozwiązywać — konkretne kąty i podejścia niszowe, które chcesz opanować. Kiedy piszesz artykuły lub posty na blogu, upewnij się, że opisujesz te subtopy w sposób, o którym nie napisano wcześniej. Twoje posty będą się wyróżniać w bałaganie, a ludzie będą nimi bardziej zainteresowani.
Ponadto napisz własnym głosem, abyś mógł odróżnić swoje pisanie od innych.
Następnie Ustaw harmonogram publikacji i zrób wszystko, aby być konsekwentnym. W ten sposób zdobywasz publiczność, zyskujesz widoczność i przyciągasz nowe możliwości kariery.
Możesz wykorzystać swoje treści w czasie jako przedłużenie swojego CV i jako sposób na zachęcenie klientów do współpracy z Tobą.
Daj mi znać, jak osiągasz swoje cele content marketingowe w komentarzach poniżej …