Jak dotrzeć do idealnych klientów za pomocą marketingu pokoleniowego

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalne podejście do marketingu.

Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o marketing dla różnych grup wiekowych.

W przypadku różnych grup wiekowych, płci, poziomów dochodów itp., musisz być elastyczny i zrozumieć psychologię i nawyki każdej bazy klientów.

Łatwiej powiedzieć niż zrobić.

W tym miejscu pojawia się segmentacja klientów. Segmentacja klientów to praktyka dzielenia odbiorców na różne typy ludzi.

Istnieje wiele sposobów na segmentację klientów. Niektóre firmy decydują się na segmentację według wartości, częstotliwości zakupu/wizyty, zainteresowania produktem, kanału zakupu itp.

image09

Bez segmentacji nie sądzę, bym posunął się za daleko w biznesie. Wykorzystanie mocy segmentacji w moim e-mail marketingu, tworzeniu treści i analityce pozwoliło mi dać najlepszą wartość moim klientom.

Segmentacja jest szczególnie ważna w dotarciu do różnych pokoleń klientów.

Jeśli chodzi o grupy wiekowe, istnieją trzy podstawowe pokolenia, do których może być konieczne dotarcie w danym momencie.

  • Baby boomers-Urodzeni w latach 1946-1964
  • Pokolenie X-urodzone w latach 1965-1980
  • Milenium-Urodzeni w latach 1981-2000
  • Pokolenie Z-urodzone w latach 2001-2020

Widziałem wielu marketerów popełniających błędy, jeśli chodzi o segmentację według generacji.

  • Największym błędem jest myślenie, że członkowie danego pokolenia są tacy sami—kupują w ten sam sposób, reagują w ten sam sposób i można do nich dotrzeć w ten sam sposób. Tak po prostu nie jest.
  • Innym błędem jest założenie, że każde pokolenie można osiągnąć w prawie taki sam sposób. Znowu, to nieprawda. Istnieje wystarczająca różnica między pokoleniami, aby uświadomić nam, że nasz marketing powinien się różnić, gdy próbuje dotrzeć do różnych pokoleń.

Dlatego napisałem ten artykuł. Chcę obalić kilka mitów na temat marketingu dla różnych pokoleń.

Najpierw wyjaśnię każde pokolenie-fakty i liczby. Następnie przedstawię krótką listę najlepszych metod marketingowych do osiągnięcia tego pokolenia.

Jak można korzystać z tego artykułu?

  • Jeśli sprzedajesz wszystkim trzem pokoleniom, Podziel swój marketing na pokolenia. Wykorzystaj techniki marketingowe, które najprawdopodobniej przypadną do gustu danej generacji.
  • Jeśli sprzedajesz tylko jednemu pokoleniu, Dostosuj swój marketing do technik, które skutecznie dotrą do tego pokolenia.

Gotowy do działania? Zaczynamy.

Baby boomers

Nieco ponad 76 milionów Amerykanów zalicza się do tej grupy wiekowej. Baby boomers urodzili się w latach 1946-1964. „Boom” odnosi się do sposobu, w jaki liczba ludności wzrosła w tym czasie—po II Wojnie Światowej.

image20

Spośród trzech pokoleń wyżu demograficznego ludzie mają najczęściej największy dochód do dyspozycji i stanowią prawie połowę całej sprzedaży detalicznej.

image15

To pokolenie wciąż rośnie, ponieważ wielu boomerów przechodzi na emeryturę i żyje dłużej dzięki lepszej opiece zdrowotnej.

image19

Jeśli jesteś młodą osobą, możesz myśleć o pokoleniu Baby Boomer jako „staromodnym” lub nie znającym technologii.

I mylisz się.

Marketing cyfrowy – nawet najbardziej zaawansowane metody-działa na baby boomers!

W rzeczywistości 85 procent wyżu demograficznego stale spędza czas na przeglądaniu i zakupach online, a ” 66 procent osób powyżej 50 roku życia w USA rutynowo robi zakupy u sprzedawców internetowych.”

Mniej wyżu demograficznego niż Milenium ma smartfona, ale nadal wskaźnik posiadania 43 procent jest dość wysoki!

image07

Jeśli chodzi o wydatki na technologie, boomers są najbardziej Liberalni. „Wydają więcej pieniędzy na technologię niż jakakolwiek inna grupa wiekowa.”

Prawie połowa populacji Internetu składa się z osób w wieku 45 lat i starszych.

image03

A jeśli chcesz porozmawiać o mediach społecznościowych, ta grupa wiekowa ma to pod kontrolą! (Zwłaszcza Facebook.)

image17

Jednak dotarcie do tej grupy demograficznej wymaga innego podejścia niż podejście, którego używasz, próbując dotrzeć do kogoś w wieku 20-30 lat.

Na przykład, mobilna kampania marketingowa może przynieść tylko marginalne wyniki. Chociaż 28.3 milionów wyżu demograficznego korzysta ze smartfonów, nadal nie polecałbym go jako realnej strategii po prostu dlatego, że większość smartfonów postrzega je jako bardziej urządzenie komunikacyjne niż narzędzie do zakupów.

Badania MarketingSherpa wskazują, że baby boomers są najmniej prawdopodobne, aby użyć smartfona, aby dokonać zakupu.

image04

Możesz również pomyśleć, że media społecznościowe nie byłyby realnym medium do dotarcia do tego pokolenia.

Jednak wyżu demograficznego stanowią ponad jedną piątą wszystkich użytkowników mediów społecznościowych. Po prostu trzymają się przede wszystkim tradycyjnych sieci, takich jak Facebook.

Więc używanie czegoś takiego jak Instagram lub Marketing Snapchat prawdopodobnie nie byłoby tak skuteczne.

image10

Interesujące było również to, że baby boomers spędzają więcej czasu na treściach niż jakiekolwiek inne pokolenie. W rzeczywistości około 25 procent spędza ponad 20 godzin tygodniowo na konsumowaniu treści.

Jaki jest najlepszy sposób dotarcia do wyżu demograficznego?

  • Facebook. Większość wyżu demograficznego ma konto na Facebooku. Ukierunkowane reklamy i odpowiednie treści przyciągną ich uwagę.
  • Wolniejsze filmy. Filmy w stylu GIF, filmy na żywo lub filmy wspierane przez muzykę o wysokiej intensywności nie są dla nich tak atrakcyjne. Użyj filmów, aby spakować wiele informacji i nie bój się korzystać z dłuższych filmów.
  • Content marketing. Baby boomers zużywają dużo treści, więc content marketing będzie skuteczny. Bądź gotów zainwestować obficie w content marketing wszystkich odmian-przyniesie to największy zwrot z inwestycji.
  • Blogowanie. Blogowanie jest oczywiście metodą content marketingu i jest jednym z najskuteczniejszych.
  • E-mail. Aktywna kampania e-mail marketingowa jest zawsze ważna i będzie skuteczna w marketingu do tej grupy demograficznej.
  • Direct mail. Baby boomers częściej reagują na kampanie poczty bezpośredniej niż jakakolwiek inna generacja. Jeśli docierasz do tej grupy demograficznej,nie bój się spróbować.
  • Marketing kuponów. Wiele osób z wyżu demograficznego wychowywało się w środowiskach, w których oszczędzanie pieniędzy było ważne. Inteligentne i ukierunkowane podejście do marketingu kuponów będzie skuteczne w osiągnięciu tego pokolenia.

Pokolenie X

To jest pokolenie, które jest najbardziej pomijane. Z jakiegoś powodu wydaje się, że millenialsi przyciągają obecnie większość uwagi.

Otwarte Forum nazywa Gen X „zapomnianym pokoleniem.”

image00

AdWeek przyznaje również, że zostały one ” w dużej mierze przeoczone.”

Ale jeśli nie zajmujesz się wyłącznie marketingiem dla osób poniżej 40 roku życia, będziesz chciał lepiej zrozumieć to pokolenie.

Mimo że stanowią tylko 25 procent populacji, mają dużą siłę nabywczą. Teraz zarabiają więcej niż jakiekolwiek inne pokolenie. Z pewnością są skłonni wydać te pieniądze.

image13

Wraz z wiekiem i postępem w karierze, ich siła nabywcza wzrośnie.

image01

Według American Express, generałowie twierdzą, że ” 29 procent szacowanej wartości netto dolarów i 31 procent całkowitego dochodu dolarów.”

Większość z nich jest stabilna finansowo i ma skłonność do oszczędzania. Wiele z nich pozostaje Tradycyjnych w sposobie, w jaki reagują na reklamę i marketing.

image16

Wśród nich 43,3 mln korzysta z mediów społecznościowych, 38,2 mln z Facebooka, a 37,3 mln ma smartfony.

A jeśli chodzi o zakupy online? To pokolenie jest zdecydowanie na wszystko!

image11

Generacja X jest znacznie bardziej zaawansowana technologicznie niż pokolenie wyżu demograficznego, ale nie tak zaawansowana technologicznie jak pokolenie milenialsów.

Jak najlepiej dotrzeć do generatorów X?

  • Cyfrowe wideo. 78,7 procent generatorów x pobiera lub przesyła strumieniowo wideo online co najmniej raz w miesiącu. Wideo przyciąga pokolenia, ale pokolenie X wydaje się szczególnie do niego przywiązane.
  • Facebook. Można śmiało powiedzieć, że to pokolenie jest mocno w obozie aktywnych użytkowników Facebooka.
  • Twitter. 8,5 miliona używa go regularnie. Nie rezygnuj ze znajdowania tych ludzi na Twitterze.
  • Blogowanie. Zawartość wartości pomoże Ci zbierać nagrody, jeśli chodzi o tę grupę demograficzną. Skup się laserem na ich bolących punktach i aspiracjach i dostarczaj swoje treści.
  • Treści edukacyjne. Gen X jest uznawany za wykształcone pokolenie z wyższym wskaźnikiem ukończenia szkoły średniej niż poprzednie pokolenia. Ponad 10 procent tego pokolenia aktywnie kontynuuje kształcenie ustawiczne.
  • E-mail. Mobilny i stacjonarny e-mail będzie nadal odwoływać się do tej generacji.

Milenium

To jest moje pokolenie i grupa wiekowa, do której wielu marketerów niestrudzenie próbuje się odwołać. I nie bez powodu. Rosną!

Print

Jesteśmy jedynym pokoleniem, które rozumie takie terminy jak” twerking”,” on fleek”,” turnt „i, oczywiście,” bae.”

W przeciwieństwie do ludzi z wyżu demograficznego i pokolenia X, którzy nie zawsze byli narażeni na kontakt z komputerami, Millenialsi dorastali z technologią i nigdy nie znali świata bez nich.

Niektórzy nawet nie pamiętają świata sprzed Internetu.

W rezultacie ta grupa demograficzna jest niesamowicie zaawansowana technologicznie.

image14

image02

Dziewięćdziesiąt jeden procent to zwykli użytkownicy Internetu, a przeciętny człowiek tego pokolenia spędza w Internecie 25 godzin tygodniowo.

Jeśli chodzi o smartfony, nie są one postrzegane tylko jako sposób komunikacji. To sposób na życie.

image08

Ta grupa wiekowa może być również aktywna na różnych portalach społecznościowych poza Facebookiem i Twitterem. Dla wielu media społecznościowe są podstawowym środkiem komunikacji.

Media społecznościowe są narzędziem wpływu rówieśników: „68 procent ma wpływ na posty w mediach społecznościowych swoich przyjaciół podczas podejmowania decyzji o zakupie.”

image18

W przeciwieństwie do starszych pokoleń, które często mają mniejsze zrozumienie popkultury, wielu milenialsów docenia memy i humor internetowy.

image05

Po prostu dostają rzeczy, których nie mają wyżu demograficznego.

Innymi słowy, są ” hip „i” z tym”, czy cokolwiek dzieciaki mówią w dzisiejszych czasach.

Jeśli chcesz dotrzeć do tej grupy wiekowej, koniecznie musisz mieć silną obecność w Internecie. Mądrze jest włożyć wiele wysiłku w branding online i poważnie traktować zarządzanie reputacją.

Marketing mobilny i media społecznościowe to twoje najlepsze drogi ,a ” Milenium jest o 247 procent bardziej narażone na wpływ blogów lub serwisów społecznościowych.”

SMS / IM / SMS? To rzecz, szczególnie wśród tego pokolenia.

image12

Mobilność i przenośność są kluczowe. Millenialsi częściej włączają noszenia do swojego codziennego życia, nie zastanawiając się nad tym.

Wielu milenialsów chętnie przyjęło również życie cyfrowego Nomada, w pełni wykorzystując swoją mobilność.

Ponieważ ta generacja ma prawdopodobnie najkrótszy zakres uwagi z trzech, ważne jest, aby przejść do sedna ze swoimi treściami i korzystać z dużej ilości efektów wizualnych.

Jeśli chcesz dostarczać długie informacje z wieloma statystykami, pamiętaj, że Milenium często reaguje korzystnie na infografiki.

Jak najlepiej dotrzeć do Milenium?

  • Marketing mobilny. Wszystko jest o mobile. Jeśli twój marketing nie jest mobilny-po pierwsze, jest nieskuteczny lub niewidoczny dla tego pokolenia.
  • Media społecznościowe. Wejdź głębiej niż tylko Facebook i Twitter. Znajdź sieci niszowe, w których przebywają Twoi odbiorcy docelowi.
  • Treści generowane przez użytkowników są duże. Milenium to nie tylko zadowolenie konsumenci; są zadowoleni twórcy.
  • Marketing SMS. Ponieważ mobile.
  • Influencer marketing. Niezależnie od tego, czy jest to przyjaciel w mediach społecznościowych, czy znany influencer w niszy, Milenium reaguje na rekomendacje rówieśników.
  • Wideo. Rewolucja wideo na żądanie zmienia styl i konsumpcję marketingu wideo. Autentyczność I Natura Periscope, Snapchat i innych platform wideo w czasie rzeczywistym przemawiają do milenialsów.

Pokolenie Z

Generacja Z, znana jako Gen Z, igeneracja, Post-Millenialsi lub pokolenie Ojczyzny to najnowsza grupa konsumentów dla marek.

Najstarsi członkowie Gen Z właśnie kończą studia. Oznacza to, że otrzymują pracę na pełny etat. Z tymi pracami idą pensje na pełny etat.

Jako marketer masz świetną okazję, aby kierować reklamy do osób, które niedawno doświadczyły wzrostu siły nabywczej.

Podobnie jak Millenialsi, pokolenie Z również troszczy się o planetę: 78% Gen Z obawiają się głodu na świecie, a 76% jest zaniepokojonych wpływem ludzkości na planetę.

Lojalność wobec marki nie jest tak ważna dla tego pokolenia. Oni dbaj o jakość niż lojalność:

image5 13

Najlepszym sposobem dotarcia do Gen Z są media społecznościowe. Ale nie używaj Facebooka. Było spadek wykorzystania Facebooka wśród tej grupy wiekowej.

Zamiast tego Zwiększ swoją obecność na Snapchacie i YouTube.

Badania pokazują, że 71% Gen Z używaj Snapchata codziennie, a 51% z nich używa go 11 razy dziennie. Zegarek Gen Z od 2 do 4 godzin YouTube video każdego dnia.

Oglądają filmy na YouTube bardziej niż telewizję. Pamiętasz, jak wspomniałem, że Ciche pokolenie ogląda 51 godzin telewizji tygodniowo? Cóż, Gen Z ogląda tylko około 3,5 godziny telewizji tygodniowo.

Mów o dużej różnicy między tymi dwiema grupami.

Korzystają z wielu cyfrowych platform multimedialnych jednocześnie. To dlatego, że ich średnia koncentracja uwagi jest tylko 8 sekund.

Pamiętaj o tych informacjach podczas marketingu do Gen Z. możesz dotrzeć do nich na platformach społecznościowych, z których najczęściej korzystają.

Tylko dlatego, że kupili coś od Twojej marki w przeszłości, nie oznacza, że zrobią to ponownie, jeśli nie będą zadowoleni z twojego produktu.

Wniosek

Aby rzucić jak najszerszą Sieć i dotrzeć do największego procentu bazy klientów, konieczne jest dostosowanie kampanii marketingowej do indywidualnych danych demograficznych.

Nie uda Ci się, próbując odwołać się do wszyscy. Odnosisz sukces, zwracając się do właściwych ludzi we właściwy sposób.

Rozumiejąc różne postawy i tendencje różnych pokoleń, możesz sprawić, że Twoje działania marketingowe pójdą dalej i zbudują relacje z ludźmi w każdym wieku.

Total
0
Shares
Related Posts