Jak chcesz dowiedzieć się, jak uzyskać ogromną ilość komentarzy na jednym blogu?
Co więcej, co by było, gdybyś mógł użyć tych komentarzy, aby przekonać czytelników do zakupu produktów lub usług?
Bo możesz. W tym poście zabiorę cię za kulisy strategii, którą Laura Roeder pokazała mi, aby przyciągnąć komentarze 294 na mój post i ostatecznie przyciągnąć więcej niż klientów konsultingowych 30.
Wykorzystuje wszystkie techniki copywritingu i psychologiczne wyzwalacze, które promujemy w Copyblogger, ale łączy je w unikalny sposób, który generuje dużo szumu.
Oto dlaczego jest to ważne:
Dlaczego buzz jest niezbędny do sprzedaży czegokolwiek
Czy kiedykolwiek wahałeś się, czy coś kupić, ponieważ nie widziałeś nikogo innego zainteresowanego? Byłeś naprawdę zainteresowany produktem-po prostu nie chciałeś być pierwszy?
Wszyscy to robimy. To dobrze udokumentowane zjawisko, które psychologowie jak Robert Cialdini nazywają dowodem społecznym.
Pytanie brzmi: jak sobie z tym poradzić, jeśli próbujesz coś sprzedać?
Jeśli oglądałeś którekolwiek z naszych premier produktów tutaj na Copyblogger, prawdopodobnie zauważyłeś, że generują one dużo szumu. Ludzie mówią o nich na Twitterze, członkowie kursu piszą o nich na swoich blogach, a wielu wpływowych blogerów w naszej niszy pomaga nam promować kurs. W sumie jest to ogromna ilość szumu.
I nie jest to przypadkowe. Przygotowujemy się na tygodnie, a nawet miesiące przed datą premiery, aby upewnić się, że wszyscy brzęczą o produkcie w jednym czasie. Chcemy dać potencjalnym klientom jak najwięcej dowodów społecznych, aby mogli czuć się komfortowo z zakupem.
Z wyjątkiem . . . co jeśli nie masz dużego bloga, takiego jak Copyblogger? Co jeśli dopiero zaczynasz i nie masz prawie żadnych czytelników?
Czy nadal można tworzyć buzz?
Tak.
Tworzenie wentylatorów z powietrza
Kilka miesięcy temu zauważyłem na Twitterze wiele szumu związanego z filmem Laury Roeder o tworzeniu fanów z powietrza.
Po wystąpieniu na panelu w South By Southwest, pracy z celebrytami, takimi jak Brea Grant z bohaterów NBC i stworzeniu wspaniałych wyników dla małych firm wszelkiego rodzaju, Laura szybko staje się wybitnym ekspertem od mediów społecznościowych, a jej film przedstawia jedną z najlepszych strategii generowania szumu, które widziałem.
Oto jak to działa:
- Zorganizuj konkurs, w którym zwycięzca otrzyma bezpłatną próbkę Twojego produktu lub usługi
- Buduj buzz za pomocą mediów społecznościowych (Twitter, Facebook, twój blog itp.)
- Użyj tego szumu jako społecznego dowodu, przekonując ludzi, którzy nie wygrali, aby zapłacić za twój produkt lub usługę
Jedynym problemem z jej podejściem jest to, że jest trochę uproszczone. Możesz powiedzieć, że Laura celuje w właścicieli firm, którzy są niedoświadczeni w mediach społecznościowych, i stara się to ułatwić, jak to możliwe. Zamiast używać bloga do prezentacji konkurencji, pokazuje, jak stworzyć prostą stronę internetową za pomocą Google.
Ale czy ta strategia może działać równie dobrze dla blogerów?
Jasne. Pozwólcie, że pokażę wam, jak go zmodyfikowałem, aby wykorzystać potężny dowód społeczny z komentarzy.
Jak uruchomiłem usługę konsultingową w Copyblogger
Wyobraź sobie to.
Czytelnik zatrzymuje się na Twoim blogu i widzi, że rozdajesz bezpłatne konsultacje 20-30. Wszystko, co muszą zrobić, aby mieć szansę być wybranym, to zostawić komentarz z największą frustracją. Zapisanie jednego zajmuje kilka minut.
Później widzą, że jest 100 innych komentarzy i nie są zaskoczeni, gdy nie wygrywają. Popyt jest ogromny!
Ale co potem? Kilka dni później ogłaszasz, że byłeś całkowicie przytłoczony odpowiedzią, ale jesteś gotów zrobić ograniczoną liczbę dodatkowych konsultacji za $95 każda. Pierwsze osoby, które je dostają.
Jak myślisz, jak będzie się czuł Twój czytelnik?
Pewnie, niektórzy z nich mogą się powstrzymać, bo myślą, że już stracili swoją szansę. Inni nie będą zainteresowani Twoimi usługami, więc pójdą swoją drogą. Ale po obejrzeniu wszystkich tych komentarzy, żaden z nich nie wątpi, że Twoje usługi są poszukiwane.
Dowód społeczny w postaci komentarzy pomaga ludziom zobaczyć wartość oferty, którą składasz.
Może się to wydawać nieco podstępne,ale działa. Rozlewam tutaj swoje sekrety, ponieważ powyższy scenariusz jest dokładnie tym, co zrobiłem, aby uruchomić moje usługi konsultingowe tutaj w Copyblogger, i od tego czasu byłem zarezerwowany na stałe. Popyt był tak wysoki, że kilka osób oferowało podwójną lub nawet potrójną normalną stawkę, gdybym przeniósł je na czele linii.
Kluczem jest oczywiście oferowanie prawdziwej wartości. Ale poza tym, jest mnóstwo ludzi oferujących wielką wartość w zapomnieniu.
Nie bądź jednym z nich.
To siła społecznego dowodu robi różnicę i nie potrzebujesz wielkiego bloga, aby go okiełznać. Oto jak uruchomić produkt lub usługę z bloga, nawet jeśli Twoi odbiorcy są nadal dość Mali:
Jak uruchomić produkt lub usługę z bloga
Krok 1: Obejrzyj film Laury o tworzeniu fanów z powietrza. To podstawa takiego podejścia.
Krok 2: Napisz post informujący, że rozdajesz ograniczoną liczbę bezpłatnych próbek swojego produktu lub usługi czytelnikom, którzy zostawiają komentarz opisujący ich największą frustrację z określonym tematem. Jeśli twoja publiczność jest mała, nie rób 20-30 darmowych konsultacji, tak jak ja. Zacznij od 5 lub 10.
Krok 3: Użyj konkurencji, Aby stworzyć wiele szumu na Twitterze. Niech wszyscy Twoi znajomi tweetują o tym. Poproś zwycięzców, aby tweetowali dla ciebie referencje, pomagając Ci stworzyć jeszcze więcej szumu.
Krok 4: Zaoferuj specjalną ofertę na swój produkt lub usługę każdemu, kto nie wygrał. Nawet nie wykonałem tego kroku, a wciąż byłem przytłoczony klientami.
Krok 5: Napisz kolejny post na swoim blogu, wskazując na wszystkie komentarze do pierwszego postu i mówiąc wszystkim, jak jesteś przytłoczony wpisami, więc postanowiłeś iść naprzód i wystawić produkt na sprzedaż.
To wszystko.
Użyłem tego procesu do uruchomienia usługi konsultingowej, ale tak naprawdę, możesz go użyć do wszystkiego. W rzeczywistości Laura ma jeszcze kilka filmów o tym, jak każdy może wykorzystać moc mediów społecznościowych, aby pomóc klientom mówić o swojej działalności.
Kliknij tutaj, aby je sprawdzić. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to wszystko social media hoopla przekształca się w pieniądze, naprawdę myślę, że ci pomogą.
O autorze: Jon Morrow jest współredaktorem Copybloggera i współzałożycielem partnering Profits. Dowiedz się więcej od Jona na Twitterze.