Jak korzystać z Twittera dla biznesu: praktyczny przewodnik

Włącz

Od czasu premiery w 2006 roku Twitter przeszedł od puenty o dzieleniu się tym, co zjadłeś na lunch ze światem, do nieuniknionej części komunikacji online.

A zasięg Twittera rośnie. W trzecim kwartale 2020 roku Twitter pochwalił się 187 milionami aktywnych użytkowników, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu z poprzednim rokiem.

W tym poście dowiesz się, jak sprawić, by Twitter działał dla Twojej firmy. Omówimy podstawy, aby skonfigurować i bardziej zaawansowane wskazówki, aby zoptymalizować inwestycje w obecność na Twitterze.

Bonus: Pobierz bezpłatny plan 30-dniowy, aby szybko rozwijać swój Twitter, codzienny skoroszyt, który pomoże Ci ustanowić rutynę marketingową na Twitterze i śledzić swój wzrost, dzięki czemu możesz pokazać szefowi prawdziwe wyniki po miesiącu.

Dlaczego warto korzystać z Twittera dla biznesu?

W coraz bardziej zatłoczonym krajobrazie mediów społecznościowych Istnieje wiele powodów, aby uczynić Twitter częścią planu mediów społecznościowych Twojej organizacji.

Reklama na Twitterze jest szczególnie atrakcyjna, ponieważ platforma przebija swoją wagę pod względem zasięgu. Całkowita liczba osób odwiedzających Twitter każdego miesiąca jest prawie trzykrotnie większa niż liczba zarejestrowanych użytkowników.

Twitter advertising audience overview

Źródło: Hootsuite

Oznacza to, że nie docierasz tylko do użytkowników Twittera podczas tweetowania. Docierasz również do szerszego grona osób niebędących członkami, które również czytają Twitter.

Jak korzystać z Twittera (dla początkujących)

Jeśli jesteś całkowicie nowy na Twitterze, pierwsze kroki są takie same, niezależnie od tego, czy tworzysz konto do użytku biznesowego, czy osobistego.

Nawet jeśli masz już konto, korzystanie z tych wskazówek będzie utrzymać swoje podstawy silne.

Utwórz profil

Pierwszym krokiem w skutecznym korzystaniu z Twittera dla Twojej firmy jest utworzenie profilu.

Twój profil zawiera następujące cztery elementy:

  1. Zdjęcia profilowe i nagłówki
  2. Wyświetl nazwę i konto @nazwa
  3. Bio
  4. Przypięty Tweet

create a profile on Twitter with photo, display name, bio and pinned tweet

Źródło: Twitter

Zdjęcie profilowe przedstawia Twoje konto na Twitterze. Powinien być rozpoznawalny i nie powinien zmieniać się zbyt często. Większość firm umieszcza swoje logo w swoim wizerunku profilowym.

Twoje zdjęcie w nagłówku może się częściej zmieniać, ponieważ jest mniej ważne dla tożsamości Twojego konta. W tym miejscu możesz udostępniać najnowsze aktualizacje w atrakcyjnym wizualnie formacie.

Twoje @imię to nazwa Twojego konta. To się nie zmienia. Możesz zmienić nazwę wyświetlaną, ale najlepiej ustawić ją jako nazwę swojej organizacji i pozostawić na tym stanowisku.

Twoja biografia to Winda Twojej marki. Pisanie dobrego bio na Twitterze jest sztuką samą w sobie. Nie zapomnij podać linku do swojej strony.

Przypięty Tweet to pierwszy fragment treści, który użytkownicy widzą podczas odwiedzania Twojego profilu. Nie jest to wymagane, ale jest to świetne miejsce, aby podkreślić trwającą sprzedaż lub promocje, wprowadzenie nowego produktu lub sprawę, którą wspierasz.

Naucz się terminologii na Twitterze

We may all know what a RedTube jest już, ale opłaca się zapoznać z pewnym słownictwem specyficznym dla Twittera.

  • Hashtag to słowo lub fraza poprzedzone symbolem funta. Sygnalizuje, że treść odnosi się do określonego tematu lub należy do kategorii.
  • Wzmianka to każdy Tweet, który zawiera symbol@, po którym następuje nazwa użytkownika innej osoby lub marki. Będziesz chciał je monitorować, aby zobaczyć, co inni mówią o Tobie.
  • Gdy konto udostępnia Tweet innego konta, jest to retweet.
  • Cytat Tweet jest jak retweet, ale z dodanym komentarzem na temat oryginalnego tweeta.
  • Wiadomości bezpośrednie (DMS) to prywatne wiadomości między kontami na Twitterze. DMs z kont, których nie obserwujesz, pojawia się w Twoim Wnioski domyślnie folder. Nie zapomnij zmienić tego ustawienia, jeśli chcesz używać DMs do interakcji z klientami.
  • Tematy to nagłówki tematyczne, które mogą śledzić konta. Gdy śledzisz temat, automatycznie zobaczysz zawartość powiązaną z tym tematem.

Śledź inne konta

Nie ma mediów społecznościowych bez społeczne. Jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie własnych obserwujących na Twitterze jest obserwowanie innych kont o podobnych zainteresowaniach.

Podążanie za założonymi kontami może zainspirować cię, gdy jesteś nowy na Twitterze. Interakcja z nimi może pomóc przyciągnąć własnych obserwujących.

Złóż wniosek o weryfikację Twittera

Uzyskanie tego niebieskiego czeku obok nazwy konta zwiększa zaufanie użytkowników do Twojej firmy. Jeśli jesteś już zweryfikowany na Instagramie, proces będzie znajomy.

Musisz złożyć wniosek o weryfikację konta. Proces ten jest nieco bardziej rygorystyczny od 2021 r., ale przedsiębiorstwa pozostają jedną z kategorii kwalifikujących się do weryfikacji.

Request verification on Twitter account

Źródło: Twitter

Dowiedz się więcej o procesie weryfikacji na Twitterze w naszym niezbędnym Przewodniku po weryfikacji na Twitterze.

Jak korzystać z Twittera dla firm

Gdy już opanujesz podstawy, nadszedł czas, aby zacząć myśleć o tym, co Twitter może zrobić dla Twojej firmy.

Wskazówki w tej sekcji pomogą Ci przekształcić aktywność na Twitterze W wzrost Twojej firmy.

Stwórz strategię marketingową na Twitterze

Jeśli tweetowanie jest częścią twojej firmy, traktuj to tak. Strategia marketingowa na Twitterze dla Twojej marki pomoże Ci wyrazić swoje cele na Twitterze i zaplanować, jak je osiągnąć.

Skuteczna strategia marketingowa na Twitterze będzie również częścią ogólnej strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Globalny obraz marketingu w mediach społecznościowych pozwoli Ci wykorzystać mocne strony każdej platformy.

Znajdź głos swojej marki

Twitter jest zaśmiecony grobami kont, które nie myślały przed tweetowaniem. Warto poświęcić trochę czasu na zaplanowanie głosu swojej marki na platformie.

Pixelated boat milkshake duck tweet from 2016

Źródło: @ pixelatedboat

Nie bądź jak Milkshake Duck; pomyśl zanim tweetujesz.

Posiadanie spójnego głosu w mediach społecznościowych ułatwia łączenie się z odbiorcami. Pomaga również Twojej marce wyróżnić się wśród firm walczących z udział w 1,9 miliarda godzin, które użytkownicy spędzają na Twitterze każdego miesiąca.

Dowiedz się, jak korzystać z list na Twitterze

Gdy aktywujesz się na Twitterze, a Twój kanał zacznie się wypełniać, listy na Twitterze mogą zmniejszyć hałas, organizując kanał w ukierunkowane tematy.

Tworzenie listy na Twitterze jest jak tworzenie niestandardowej osi czasu, która zawiera tylko zawartość z wybranych kont.

Istnieje wiele tematów, o których możesz chcieć zrobić listę dla swojej firmy. Możesz ich używać do śledzenia partnerów, konkurentów lub kont, które najbardziej z Tobą współpracują.

Korzystaj ze spacji na Twitterze, aby kontaktować się z publicznością w czasie rzeczywistym

Twitter Spaces to nowa funkcja, która umożliwia prowadzenie rozmów audio na żywo z innymi użytkownikami.

Twitter Spaces

Źródło: Centrum Pomocy Twittera

Dzięki Spaces zintegrowanym z platformą Twitter łatwo jest uzyskać informacje o wydarzeniach audio. Dołączenie jest tak proste, jak kliknięcie linku w tweecie.

Ogłoszenie czatu Spaces za pomocą tweeta pozwala wykorzystać zasięg istniejącej marki na Twitterze do zaangażowania w Spaces.

Użyj reklam na Twitterze, aby promować swoje treści

353 miliony użytkowników Twittera stanowią dużą część tego, co czyni go atrakcyjną platformą dla marek. Ale ilość treści publikowanych na Twitterze każdego dnia może również oznaczać, że tweety Twojej marki gubią się w walce.

Odpowiedzią na ten problem jest reklama na Twitterze. Możesz promować wszystko, od pojedynczego tweeta do całego konta.

Bez minimalnego budżetu istnieje opcja reklamy na Twitterze, która pomoże każdej marce zostać zauważoną.

Wykorzystaj moc Zaawansowanego Wyszukiwania na Twitterze

Z niektórymi tweetami 7,000 na minutę tylko o telewizji i filmach, normalny pasek wyszukiwania Twittera zwykle nie wystarcza, aby znaleźć treści, których szukasz.

Zaawansowane wyszukiwanie na Twitterze to potężniejsze narzędzie do przesiewania tweetów, z wieloma funkcjami, które pomagają promować Twoją markę.

Twitter advanced search

Źródło: Twitter Biznes

Możesz wyszukiwać według wzmianek o koncie, aby znaleźć użytkowników, którzy angażują się z tobą. Filtry zaangażowania pozwalają znaleźć najpopularniejsze Tweety na dany temat.

Poznaj swoje wyniki dzięki usłudze Twitter Analytics

Twitter Analytics to solidna platforma, która wykorzystuje wykresy i raporty, aby zapewnić wgląd w Twoją aktywność na Twitterze.

To narzędzie zapewnia dane na temat wszystkiego, od najlepszych Tweetów po współczynniki konwersji reklam.

Wiedza na temat korzystania z usługi Twitter Analytics zapewnia wiele korzyści dla Twojej firmy. Możesz za jego pomocą określić dni i Godziny największej aktywności odbiorców lub przeanalizować zwrot z inwestycji w reklamy.

Dowiedz się, jak korzystać z interfejsu API Twittera

Twitter API (automated programming interface) pozwala tworzyć programy, które wchodzą w interakcję bezpośrednio z Twitterem.

Istnieje wiele sposobów, w jakie to narzędzie może pomóc Twojej firmie. Możesz tworzyć własne filtry, aby uzyskać dane w czasie rzeczywistym tylko dla najbardziej odpowiednich tweetów lub tworzyć niestandardowe grupy odbiorców.

Nie każdy z kontem na Twitterze ma dostęp do API. Aby z niego korzystać, musisz najpierw złożyć wniosek o konto dewelopera.

Korzystanie z Twittera dla biznesu: 9 najlepszych praktyk

Tweet to 280-znakowe puste płótno. Nie zawsze jest łatwo dowiedzieć się, jak przekazać wiadomość swojej marki na Twitterze.

Te najlepsze praktyki 9 zapewnią ci wytyczne dotyczące tworzenia treści na Twitterze, które przyniosą wyniki.

1. Nie zwlekaj.

Proste, jasne wiadomości to najlepszy sposób, aby uzyskać punkt na Twitterze. 280 znaków to limit, a nie cel.

2. Pisz organicznie

Użytkownicy Twittera odpowiadają na marki, które nie brzmią jak marki. W rzeczywistości najbardziej zaangażowanymi tweetami są zwykle te, które nie zawierają linków.

Co więcej, zaangażowanie generowane z tweetów bez CTA lub linków poprawi również zaangażowanie na tweetach, które zawierają te elementy.

3. Angażuj się w rozmowy

Jeśli po prostu transmitujesz na Twitterverse, łatwo jest cię dostroić.

I nie chcesz biernej publiczności. Im więcej masz zaangażowania, tym bardziej jesteś widoczny.

Rozpocznij rozmowy za pomocą tweetów z cytatami lub tagowania innych kont. Możesz również przeprowadzić ankietę, aby zmienić komunikację na Twitterze w dwukierunkową ulicę.

Jeśli chcesz pójść dalej w nauce łączenia się ze swoimi obserwatorami na Twitterze, rozważ wzięcie udziału w kursie na temat budowania społeczności na Twitterze.

4. Nie zapomnij o CTA całkowicie

Ważne jest, aby budować społeczność firmy na Twitterze, ale ta społeczność nie jest celem samym w sobie. Tradycyjne najlepsze praktyki kopiowania reklam nadal obowiązują na Twitterze. A umiejętność pisania dobrego CTA nigdy nie wychodzi z mody.

Dobre wykorzystanie Twittera biznesowego zapewnia równowagę między tweetami konwersacyjnymi a treściami reklamowymi.

Skrajnym przykładem tego balansowania jest aktywność drużyny hokejowej Philadelphia Flyers na Twitterze. Konto ich maskotki, @ GrittyNHL, publikuje prawie wyłącznie organiczne, konwersacyjne treści.

Philadelphia Flyers GrittyNHL organic conversational tweets

Źródło: @ GrittyNHL

Z drugiej strony ich konto zespołowe, @nhlflyers, tweetuje bardziej tak, jak można oczekiwać od firmy.

Philadelphia Flyers team account business tweets

Źródło: @ NHLFlyers

5. Tweetuj emotikonami

Używanie emoji w tweetach przekazuje emocje i robi to zwięźle, dwie cechy, które użytkownicy Twittera uwielbiają.

Umiejętność prawidłowego korzystania z Emoji na Twitterze poprawi widoczność Twojej marki na Twitterze. W rzeczywistości tweety z emoji generują więcej zaangażowania niż te bez!

6. Użyj modnych hashtagów

Hashtagi przecinają hałas Twittera, aby twoje tweety były widoczne dla osób zainteresowanych konkretnym tematem.

Ale wiedza o tym, jak używać hashtagów na Twitterze, to nie tylko dodawanie znaku #Funt #do niektórych #słów. Stać Cię na więcej.:

coffee dad hashtag misuse

Źródło: @ coffee_dad

Użyj zaawansowanego wyszukiwania Twittera aby znaleźć popularne istniejące hashtagi, których możesz użyć.

Możesz także utworzyć markowy hashtag, aby rozpocząć rozmowę na tematy zbliżone do tożsamości Twojej firmy. Zbuduje świadomość marki za każdym razem, gdy ktoś jej użyje.

7. Tweetuj z wizualizacjami

Twitter jest głównie środowiskiem tekstowym. Obrazy i filmy wyróżniają się bardziej niż na platformach takich jak Instagram, gdzie są tylko jednym obrazem w kanale.

Tweety zawierające element wizualny (obraz lub film) generują większe zaangażowanie niż te, które tego nie robią. na przykład tweety z animowanym gifem generują o 55% więcej zaangażowania niż Tweety bez GIF.

8. Wiedzieć, kiedy tweetować

Aktualność jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o tym, które tweety są widoczne. Więc nie marnuj idealnie spreparowanych treści, tweetując je, gdy nikt nie jest w pobliżu, aby je zobaczyć.

Ogólnie rzecz biorąc, najlepszym czasem na publikowanie na Twitterze jest 8 rano w poniedziałki, ale może to nie być najlepszy czas dla Twojej firmy.

Użyj analityki Twittera, aby śledzić, kiedy twoje tweety zyskują największe zaangażowanie, lub skorzystaj z platformy analitycznej mediów społecznościowych, takiej jak Hootsuite, aby dowiedzieć się, które czasy mają najlepszy zwrot z inwestycji bez konieczności samodzielnego chrupania żadnych liczb.

9. Dowiedz się, jak często tweetować

Umiejętność śledzenia korzystania z Twittera to delikatna równowaga. Tweetuj za mało, a użytkownicy zapomną o Tobie. Za dużo tweetujesz, a oni się denerwują i ignorują Cię.

W większości przypadków najlepiej tweetować więcej niż jeden lub dwa razy dziennie i mniej niż trzy do pięciu razy dziennie.

Istnieje kilka sposobów na zaplanowanie Tweetów, aby pojawiały się one z odpowiednią częstotliwością. Twitter ma wbudowaną funkcję planowania. Możesz także użyć narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, takiego jak Hootsuite, aby zaplanować Tweety jako część kompletnego kalendarza mediów społecznościowych.

Zarządzaj swoją obecnością na Twitterze wraz z innymi kanałami społecznościowymi i oszczędzaj czas, korzystając z Hootsuite. Z jednego pulpitu możesz planować i publikować posty, angażować odbiorców i mierzyć wydajność. Wypróbuj za darmo już dziś.

Rozpocznij

Z łatwością zarządzaj wszystkimi mediami społecznościowymi w jednym miejscu i oszczędzaj czas dzięki Hootsuite.

Total
0
Shares
Related Posts