Od kilku lat obserwujemy eksplozję w używaniu terminu ” content creator.”Chociaż wydaje się to tożsamością lub zawodem zrodzonym z kultury Millennial i Gen Z, twórcy treści są od zawsze. Od uczonych w Piśmie, którzy pisali najwcześniejsze teksty cywilizacji sumeryjskiej po producentów i filmowców, którzy tworzą liczne opcje rozrywki oferowane przez współczesne serwisy streamingowe, takie jak Netflix, Hulu i Disney+, treści zawsze były wokół nas.
Media społecznościowe zapoczątkowały nową erę, w której twórcami treści są nowe „dziewczyny it”.”
Nie jest to całkowicie zaskakujące, ponieważ konsumenci są bardziej świadomi mediów i rozumieją, jak działa marketing i reklama. Podsumowując? Przeciętny klient wie, kiedy są wprowadzane do obrotu. Każdego dnia dostrajają hałas ponad 6 000 do 10 000 reklam i zwracają się do najbardziej zaufanych źródeł informacji, aby dowiedzieć się o produktach i usługach, które powinni kupować.
Często te zaufane źródła są ich ulubionymi twórcami treści. Niezależnie od tego, czy mają własny podcast, kanał YouTube, na którym recenzują produkty, organizują cotygodniową przestrzeń na Twitterze, czy codziennie dostarczają inspiracji swoim obserwatorom na Instagramie, twórcy na nowo zdefiniowali, co to znaczy mieć osobistą markę i „wpływ.”Teraz marki wykorzystują ekonomię twórców, aby na co dzień współpracować z twórcami treści przy swoich kampaniach i programowaniu.
Twórcy treści to mini agencje. Gra staje się coraz bardziej konkurencyjna.
– Głos marketingu (@LeboLion_SA) 15 września 2021
Niezależnie od tego, czy zajmują się projektowaniem, pomysłami, fotografią i/lub wideografią, twórcy mają zestaw umiejętności niszowych, które mogą pomóc w tworzeniu świeżych, ekscytujących treści. Mogą szybko tworzyć wysokiej jakości treści. Są prostym rozwiązaniem do zapełniania kalendarza treściami, które zadowolą Twoich klientów i sprawią, że będą chcieli więcej.
Jeśli nie zacząłeś budować strategii rozwijania znaczącej współpracy z twórcami treści, potraktuj to jako swój znak na początek. Bez twórców tracisz okazję, aby wyróżnić swoje treści.
Treść ma zostać (podobnie jak twórcy treści)
Zawsze będzie potrzeba treści, dlatego twórcy treści są teraz gorącym towarem. Według Influencer Marketing Hub, od 2020 roku kapitaliści venture zainwestowali 800 milionów dolarów w startupy creator economy.
Media społecznościowe umożliwiły twórcom dotarcie do szerszej publiczności, zaprezentowanie swojej pracy i zdefiniowanie własnych społeczności online. Podczas gdy twórcy budują własne marki, profesjonaliści z branży zwracają uwagę na osoby, które mają ten „czynnik it” – talent i zestaw umiejętności kariery twórczej w połączeniu z odpowiednią osobowością.
Kultura się zmienia. Podczas gdy wpływowi i celebryci mają dużych obserwujących i wydają się mieć większy zasięg na papierze, marki szukają ich, aby pokazać wartość wykraczającą poza liczbę obserwujących. Szukają metryk, takich jak zaangażowanie i wrażenia, i często wolą dawać influencerom linki polecające, aby upewnić się, że mogą wykorzystać swój wpływ do sprzedaży.
Twórcy treści mają wyjątkową okazję, ponieważ nie zawsze są potrzebni dla ich zasięgu, ale raczej ich kreatywny talent.
Keep twoje oko na mniejszych twórców
Liczba obserwujących, podczas gdy wspólne KPI dla pomiaru wzrostu, nie mówi pełnej historii. Dzięki temu wielu strategów społecznych kładzie większy nacisk na mikro-twórców (twórców z mniej niż 10 000 obserwujących). Chociaż mogą mieć mniejszą publiczność lub często nie mają obecności w mediach społecznościowych, ich wartość polega na jakości pracy, którą produkują. Ponieważ tworzenie jest tym, na czym się koncentrują, możesz oczekiwać, że włożą więcej wysiłku w stworzenie treści, z której będziesz zadowolony—i będą dumni.
W mojej pracy w Sunwink współpracujemy z twórcami, aby tworzyć treści dla wszystkich naszych kanałów cyfrowych. Zawartość ta wahała się od prostych zdjęć UGC-syle naszych produktów do napisanych postów na blogu, do treści receptury dla rolek.
Zatrudniliśmy Briannę Cherniak, certyfikowaną zielarkę i twórczynię treści z mniej niż 5000 obserwujących na Instagramie, aby stworzyć kołowrotek edukacyjny wspierający wprowadzenie produktu na rynek. W tym okresie nasze bębny zyskały średnio około 2,5 tys.wyświetleń. W miesiącu wydania Reel, teledysk Brianny był naszym drugim najlepiej sprzedającym się filmem z ponad 11 000 wyświetleń.
Erika Ellis, strateg marki w sustainable streetwear brand UNLESS, również uważa, że mniejsi twórcy treści są cenniejsi niż kiedykolwiek.
Erika Ellis
Strateg Marki
4 wskazówki, jak dołączyć twórców do strategii treści
Jeśli planujesz zatrudnić twórców treści, chcesz pomyśleć o długowieczności relacji, którą chcesz mieć z nimi. Znają swoją wartość, a społeczność twórców treści jest ściśle powiązana na różnych platformach i kanałach, więc działaj odpowiednio.
- Ustal budżet. Dawno minęły czasy oczekiwania twórców na tworzenie treści w zamian za produkt i usługę Twojej marki. Twórcy treści nie mogą płacić rachunków ekspozycją lub produktami. Gospodarka staje się coraz bardziej konkurencyjna, a twórcy co tydzień blokują umowy o markę i współpracę. Chociaż stawka każdego twórcy jest inna, minimalne wynagrodzenie mikro-twórcy może wynosić od 500 do 2000 USD za aktywa.
- Zatrudniaj różne głosy. Ludzie koloru skóry, kobiety, queer, ludzie niezgodni z płcią, imigranci, osoby niepełnosprawne i/lub osoby z grubymi ciałami istnieją i nie jest trudno je znaleźć. Rozpocznij tworzenie listy twórców, z którymi chcesz pracować, i rozpocznij rozmowy z nimi, aby istniał już raport, gdy będziesz gotowy do uruchomienia kampanii. Głosy te są tak wyjątkowe, że Treści mogą odnosić się do odbiorców w różnych kanałach i pomóc Twojej marce dotrzeć do nowych odbiorców, do których być może jeszcze nie dotarłeś.
- Zbuduj społeczność. Jeśli podobała ci się praca z konkretnym twórcą, zachowaj je. Nie musisz tylko pracować z nimi w ramach oficjalnej współpracy. Możesz zaprosić ich do exclusive eventy, wyślij im swoje najnowsze produkty, a nawet zainwestuj we własne projekty poboczne. Tego rodzaju możliwości mogą zamienić twórców w najgłośniejszych zwolenników marki. Joechuck Norris, wpływowy strateg w Leviathan Core, ma doświadczenie w tworzeniu programów, dzięki którym ich twórcy czują się widziani i słyszani.
Joechuck Norris
Strateg Influencer
- Zmień przeznaczenie treści. Wspaniałą rzeczą w zatrudnianiu twórców jest to, że możesz z nimi współpracować, aby tworzyć treści, które można ponownie wykorzystać w kanałach Twojej marki. Film z YouTube może przekształcić się w kilka GIFów, które mogą nadać treści e-mail nieco więcej pizzazz. Film przedstawiający twórcę zachwycającego się Twoim produktem może przekształcić się w pisemną opinię użytą w poście na blogu. W ten sposób zyskujesz więcej za swoją złotówkę i zapewniasz, że otrzymujesz wszystko, czego potrzebujesz od zatrudnionego twórcy.
Twórcy zmieniają świat
Twórcy treści są chwilą i przyszłością. Niezależnie od ich mocnych stron, stale się rozwijają, zdobywając nowe umiejętności i będąc bardziej proaktywnym w podejściu do prezentowania swojej pracy markom.
Budując własne społeczności i uczestnicząc w większej liczbie współpracy, zdobywają taką samą wiedzę na temat marketingu, brandingu i reklamy, jak doświadczeni profesjonaliści w branży. Oznacza to, że mają słowa, obrazy, projekty i strategiczną wizję, aby stworzyć świat, który chcą zobaczyć.
Twórcy treści zmienią świat!
– brycent (@brycent_)14 wrzeďżnia 2021 rok
Są to nowi twórcy zmian, artyści i wizjonerzy. Najlepsze, co możesz zrobić, to usiąść i patrzeć … i otworzyć torebkę.
Aby uzyskać regularną dawkę eksperckich spostrzeżeń, takich jak Jayde, zapisz się do naszego newslettera już dziś.