Rozwój TikTok był fenomenalny.
To, co zaczęło się jako platforma społecznościowa oddball, aby zaprezentować talenty taneczne i dubbingowe, teraz kwitnie jako platforma powerpack, która wpływa na sprzedaż.
Istnieje mnóstwo studiów przypadków marketingowych TikTok, które dowodzą mocy TikTok w napędzaniu trendów zakupowych i inspirowaniu sprzedaży poprzez twórców i treści.
Dlatego TikTok postanowił podnieść stawkę, wprowadzając funkcję zakupów TikTok, która zapewnia usprawnione środowisko sprzedaży produktów w aplikacji dla firm eCommerce.
Facebook, Instagram, Pinterest i zakupy na Instagramie umożliwiły Tiktokowi dołączenie do parady handlu społecznościowego.
W tym blogu rzucimy światło na znaczenie TikTok zakupy oznacza dla handlu społecznościowego i jak można zoptymalizować swoje TikTok zakupów online doświadczenie.
Zwijamy się!
Czym jest TikTok Shopping?
TikTok shopping to funkcja handlu społecznościowego, która ułatwia osobom korzystającym z TikTok for business promowanie i sprzedaż produktów na platformie.
TikTok opisał to jako „zestaw rozwiązań, funkcji i narzędzi, które dają firmom możliwość skorzystania z potęgi handlu w TikTok.”
Funkcja zakupów TikTok umożliwia twórcom takim jak ty dodanie zakładki sklep na swoim profilu, która pokazuje wszystkie katalogi produktów zsynchronizowane z ich witryną sklepu.
Ta karta umożliwia użytkownikom TikTok natychmiastowe przeglądanie produktów bez opuszczania aplikacji i daje jeden przycisk bezpośrednio do sklepu internetowego do kasy.
Czekaj, to nie wszystko!
Tagi produktów TikTok: dzięki funkcji zakupów TikTok możesz również oznaczyć jeden lub wiele produktów w organicznym poście, dzięki czemu użytkownicy mogą bezpośrednio przejść do stron szczegółów produktu z filmu TikTok, klikając tagi.
TikTok live shopping: dobra wiadomość dla odwiedzających na żywo – funkcje TikTok shopping obejmują również TikTok live, umożliwiając sprzedawcom integrację produktów z ich zakupów w TikTok w sesji NA ŻYWO.
TikTok reklamy handlowe: TikTok oferuje również kolekcję reklam handlowych, takich jak:
wp-content / uploads/2021/10/TikTok-zakupy-ogłoszenia.jpg” width=”684″ height=”391″ alt = „TikTok Shopping ads” / >
- Zbieraj reklamy z przesuwanymi kartami produktów, co prowadzi do szybkiego ładowania natychmiastowej galerii z wieloma produktami.
- Dynamiczne reklamy witrynowe to spersonalizowane reklamy wideo produktów kierowane do odbiorców na podstawie ich zainteresowań.
- Reklamy lead generation to reklamy w kanale, które pozwalają użytkownikom wypełnić natychmiastowy formularz i udostępnić swoje informacje, aby bezpiecznie otrzymać motywację gated. Typ reklamy jest najlepszy dla branż o dłuższych cyklach sprzedaży.
Co dalej?: Z misją łączenia treści, społeczności i handlu, TikTok ma zamiar uruchomić TikTok API jeszcze w tym roku, co pozwoli markom zintegrować swoje katalogi produktów bezpośrednio z TikTok.
Kto Może Korzystać TikTok Zakupy?
Do niedawna funkcja zakupów TikTok była dostępna tylko dla sprzedawców Shopify z kontem TikTok dla firm.
Teraz TikTok rozszerzył współpracę z różnymi platformami, w tym Square, Ecwid i PrestaShop,a Wix, SHOPLINE, OpenCart i BASE wkrótce dołączą do listy.
Dlaczego TikTok zakupy znaczenie dla Twojego biznesu eCommerce?
Prawie każda platforma społecznościowa planuje mieć funkcję handlu społecznościowego, aby szybko doprowadzić użytkowników do punktu zakupu.
Facebook Instagram jako pierwszy wkroczył do strefy eCommerce, a później Pinterest i Instagram pożerają jeden z najbardziej dochodowych biznesów w Internecie.
Teraz, po latach eksperymentów zakupowych, TikTok w końcu popchnął swój koszyk handlu społecznego we właściwym kierunku.
Ale co to oznacza dla firm eCommerce, takich jak ty? Czy to jest warte szumu?
Zobaczmy.
Wizualne drzwi dla Marek do sprzedania
TikTok jest z natury wizualnym medium z funkcjami w kanale, które zainspirowały gigantów mediów społecznościowych, takich jak Instagram i Youtube.
Platforma jest mocno obciążona funkcjami wizualnymi i dynamicznymi, co ułatwia markom angażowanie się i tworzenie społeczności wokół swoich produktów.
TikTok był już miejscem pełnym treści omawiających produkty marki, takich jak autentyczne recenzje produktów, zaciągi i samouczki.
Według statystyk TikTok, 61% TikTokers wspomniało, że kupują od reklamowanych marek, a 63% uważa się za świadomych marki.
Dzięki funkcji zakupów TikTok w miksie, wykorzystanie dużej i bardzo zaangażowanej publiczności z tagami zakupów produktów nie wydaje się być salesy, ale raczej gościnny i wartościowy.
Dotrzyj do młodszej publiczności
Powodem, dla którego TikTok jest doskonałym miejscem do wpływania na sprzedaż, jest to, że jest wypełniona młodszą publicznością.
TikTok był ukierunkowany na Milenium od samego początku, a pomysł jest oczywisty w każdej funkcji TikTok.
Aż 62% użytkowników TikTok w USA jest w wieku od 10 do 29 lat, a liczba ta stopniowo rośnie.
Jak to pomaga w sprzedaży produktów?
To dlatego, że 67% millennial shoppers w USA wolało wyszukiwać i kupować na stronie e-commerce, a nie w sklepie stacjonarnym.
ewBox=’0%200%20684%20391’%3E%3C/svg%3e” width = ” 684 „height=” 391 „alt =” millennial-shoppers” / >
Przycisk zakupów z mini sklepem wewnątrz aplikacji wypełnionej Milenium, którzy i tak angażują się w filmy o produktach, działa na korzyść Twojego biznesu eCommerce.
Boost Creators Economy
Przyznajmy to. Żyjemy lub przynajmniej zmierzamy ku gospodarce Stwórcy.
Gospodarka, w której samodzielne osoby, blogerzy lub podsumowując jednym słowem, twórcy treści zarabiają, co nie ogranicza się do monetyzacji reklam, ale obejmuje oferty marek i bezpośrednie transakcje z odbiorcami, w oparciu o ich wiedzę, umiejętności lub talent.
I to nie jest ukryte przed oczami marek i inwestorów.
Według New York Times, gospodarka twórcy, do tej pory, otrzymał $1.3 mld środków w 2021, prawie trzy razy więcej środków otrzymał w całym 2020.
TikTok od początku lwił też siłę poszczególnych twórców. Wcześniej TikTok wprowadził Fundusz twórczy, aby płacić swoim użytkownikom bezpośrednio za popularne treści.
Teraz wraz z wprowadzeniem TikTok shopping, twórcy i sprzedawcy na platformie mają inny zasób do sprzedaży produktów i zarabiania bezpośrednio.
Jak Zacząć od zakupów w TikTok?
Shopify shopify to aplikacja TikTok dla Shopify, która umożliwia integrację mini witryny sklepowej z biografią i wyświetlanie reklam produktowych.
Shopify Shopify: po dodaniu sklepu TikTok do Pulpitu Nawigacyjnego Shopify będziesz mógł uzyskać dostęp do funkcji zakupów TikTok wraz z innymi wbudowanymi funkcjami Shopify, które pomogą Ci sprzedawać produkty.
4 Wskazówki, Aby zoptymalizować swój sklep TikTok
Świetnie, masz dostęp do TikTok zakupy. Teraz nadszedł czas, aby ukształtować wrażenia zakupowe,aby nie mogli się oprzeć, ale kliknąć przycisk Kup Teraz.
Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć dobrą sprzedaż w sklepie TikTok.
1. Stwórz atrakcyjny katalog produktów
Kto wejdzie do sklepu, który ma niezorganizowany sklep z zepsutym manekinem na gablocie? Nie zrobiłbym tego, ty też nie.
To samo dotyczy sklepu TikTok.
Upewnij się więc, że katalog produktów na karcie zakupów TikTok jest wystarczająco atrakcyjny, aby przyciągnąć odwiedzających.
Zdjęcia produktów, które dodajesz, powinny mieć odpowiednie tło, które sprawia, że Twoje produkty wyskakują. Większość profili wybiera białe tło, ale niekoniecznie musi to być zwycięski kolor dla Ciebie.
Kluczem jest wybranie wysokiej jakości obrazu i tła, które ma schematy kolorów zsynchronizowane z Twoją marką i sposobem przedstawiania jej w Internecie.
Następnie dołączamy tytuły i opisy produktów. Masz limit 34 znaków na tytule, ale możesz pisać opis tak długo, jak chcesz. Mimo to, nie daj się ponieść emocjom i zachowaj swój opis w sposób wyraźny i przejrzysty.
2. Promuj Swój Sklep TikTok
Teraz, gdy masz dostęp do TikTok zakupy, nie tylko siedzieć i czekać na ludzi, aby znaleźć swój sklep na własną rękę. Niech świat kno Twoim sklepie z TikTok.
Mówię o tworzeniu postów TikTok wyraźnie wskazujących widzom, aby poszli i sprawdzili mnóstwo produktów pod swoim profilem TikTok.
3. Twórz Ekscytujące Treści Promujące Twoje Produkty
Wymyśl strategię promowania swoich produktów.
Jak wspomniano wcześniej, promowanie produktów katalogu staje się prostsze dzięki funkcji tagowania produktów TikTok w organicznym filmie.
Ponadto kolekcja zakupów TikTok i dynamiczne reklamy to świetny sposób na przekierowanie ludzi na stronę kasy.
Ale i tak treść promująca produkt wraz z tagami musi być sprawdzona.
Pamiętaj, że TikTok nie jest typową platformą społecznościową i ma bardzo inną estetykę wizualną. Aby przyciągnąć widzów na tyle, aby kliknąć, musisz stworzyć treści kreatywne, humorystyczne i zabawne.
Oto niektóre z pomysłów, które możesz dostosować do tworzenia filmów TikTok wartych kliknięcia:
- Stwórz codzienny, rutynowy film ze swoim produktem w centrum uwagi
- Utwórz film instruktażowy
- Użyj funkcji pytań i odpowiedzi, aby udostępnić więcej informacji o produkcie
- Włącz narrację do filmów o produktach
- Porady i wskazówki filmy stworzyć wielkie zaangażowanie
4. Wykorzystaj siłę influencerów
Jednak czasami, jeśli nie jesteś w stanie trafić w prawy nerw widzów swoimi filmami TikTok, skorzystaj z pomocy influencerów TikTok.
TikTok to Kryjówka influencerów. Dlatego są dobrze obeznani z tajnikami każdego wewnętrznego żartu, kulturą trendów i stylem treści, który działa na TikTok.
Podanie sznurków w ręce influencera pomoże ci opublikować autentyczne treści, które pasują do klimatu platformy.
Ponadto posiadanie influencera na pokładzie zwiększa twój zasięg do nowych odbiorców. Jednak żaden influencer nie wykona tego zadania; musisz znaleźć odpowiednie dopasowanie do swojej marki i odbiorców.
Na szczęście TikTok ma Rynek twórców, który umożliwia markom i agencjom znalezienie i współpracę z wpływowymi. Możesz rozpocząć poszukiwania niszowego influencera stamtąd.
Wniosek
TikTok miał już wpływ decydujący o kulturze, czyniąc zakupy interaktywnym, rozrywkowym doświadczeniem, które może generować niezrównane zaangażowanie.
Nie ma wątpliwości, że TikTok zakupy będzie uciążliwą funkcją dla firm eCommerce.
Według eMarketer, 4.3% sprzedaży e-commerce w USA będzie pochodzić z handlu społecznościowego w tym roku, około 36.09 miliardów dolarów w liczbach.
Z ponad 1 miliard MAUs, TikTok będzie niewątpliwie duży kawałek sprzedaży handlu społecznego.
Jeśli chcesz dołączyć do modnego handlu społecznościowego, TikTok shopping jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie.
TikTok jako platforma jest dynamiczna, zabawna i kreatywna i prosi o to, aby Twoje treści były takie same. A jeśli możesz konsekwentnie tworzyć zabawne treści, to voila, trafisz w dziesiątkę.
Ale sztuczka do tworzenia wysokiej jakości treści konsekwentnie jest twardy orzech dla marketerów. Aby go złamać, potrzebujesz narzędzia do planowania TikTok, takiego jak SocialPilot.
Po prostu utwórz film TikTok, Ustaw datę i godzinę i zobacz, jak zostanie opublikowany automatycznie, oszczędzając dużo czasu na burzę mózgów i tworzenie wysokiej jakości treści TikTok.
Przekonaj się sam! – rozpocznij 14-dniowy bezpłatny okres próbny.
Najczęściej Zadawane Pytania
Czy TikTok ma zakupy?+
Tak. TikTok niedawno ogłosił funkcję zakupów, która pozwala businesses do promowania swojego katalogu produktów w osobnej zakładce pod sekcją profil oraz postów ekologicznych i reklamowych.
Czy można kupić produkty na TikTok?+
Wraz z wprowadzeniem TikTok shopping, platforma umożliwia teraz firmom synchronizację katalogu produktów ze stron internetowych sklepów, takich jak Shopify, Square, Ecwid i PrestaShop. Chociaż krok kasy odbędzie się na stronie sklepu, zajmie ci tylko jedno dotknięcie, aby dotrzeć do tego punktu za pośrednictwem aplikacji TikTok.
Czy TikTok jest dobry dla eCommerce?+
TikTok jest pełen Milenium. Aż 62% użytkowników TikTok w USA należy do młodszego pokolenia-grupy wiekowej, która kupuje rzeczy szalenie przez telefon.
TikTok jest z natury mobilnym doświadczeniem, staje się świetną platformą dla firm eCommerce do angażowania się w kupowanie odbiorców.
Jak działa sklep TikTok?+
TikTok umożliwia kupcom tworzenie mini sklepu na TikTok i oznaczanie linków do produktów wewnątrz wideo w kanale, organiczne i płatne.
Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie linki, aplikacja otwiera stronę produktu wewnątrz Tiktok, podając pełny opis produktu i jego cenę, tak jak można dostać się do sklepu internetowego. Na tej stronie możesz stuknąć, aby przejść bezpośrednio do strony realizacji zakupu w sklepie internetowym sprzedawcy.
Czy zakupy na TikTok są bezpieczne?+
Tak, jest to 100% bezpieczny zakup za pośrednictwem nowej funkcji zakupów TikTok.