7 strategie mediów społecznościowych, aby zwiększyć swój biznes E-Commerce-Planable

Social media to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe dla firm ecommerce. Korzystne jest popchnięcie klientów w kierunku nowego produktu lub kuszącej okazji i nawiązanie z nimi kontaktu i wzmocnienie poczucia wspólnoty.
Marketing w mediach społecznościowych jest istotnym elementem marketingu e-Commerce. Jeśli prowadzisz sklep e-commerce, powinieneś zdawać sobie sprawę z rosnącego znaczenia mediów społecznościowych w rozwoju zakupów online. Warto zauważyć, że podczas tworzenia strony eCommerce, musisz upewnić się, że jest zaprojektowany w taki sposób, aby ułatwiał udostępnianie w mediach społecznościowych, a także zawierał odpowiednie treści.
Facebook, Instagram i Twitter mogą czerpać korzyści z marketingu, ponieważ 71% osób z dostępem do Internetu korzysta z mediów społecznościowych. Według Business Insider, social commerce był jedną z najważniejszych nowych fal 2019.
Prawie połowa użytkowników mediów społecznościowych w wieku od 18 do 34 lat uczestniczyła w handlu społecznościowym na platformach takich jak Instagram, TikTok i Snapchat-wykazało październikowe badanie przeprowadzone przez Bizrate Insights. (Źródło: Statista)
Gdy opanujesz marketing w mediach społecznościowych, pamiętaj, że to nie koniec. Zwiększenie ekspozycji marki jest nieskuteczne, jeśli te liczby nie przeliczają się na dochody i konsumentów. 
Oto lista kilku wspaniałych strategii marketingowych w mediach społecznościowych, które po odpowiednim zastosowaniu mogą być korzystne dla Twojej firmy.

 

1. Twórz Treści Konsekwentnie

Treści informacyjne i edukacyjne budują zaufanie klientów. Możesz dostosować swoje treści do indywidualnych potrzeb platformy. Zmiana przeznaczenia to świetny sposób na zaoszczędzenie czasu przy jednoczesnym dostarczaniu cennych informacji do odbiorców.
Twój zestaw treści może obejmować:
  • Aktualności: Aktualizacje dotyczące twojej branży lub postów na podstawie bieżących wydarzeń.
  • Motywacyjne: Cytaty lub zdjęcia z całego świata mogą zainspirować ludzi do korzystania z Twoich towarów lub prowadzenia określonego stylu życia.
  • Informacyjna: Udostępniaj interesujące liczby, lekcje i informacje ze swojego bloga lub kanału YouTube.
  • Promocyjne: Wysokiej jakości zdjęcia produktów, filmy demonstracyjne, programy lojalnościowe, referencje lub opisy funkcji pomogą ci uzyskać sprzedaż. Mogą one być zazwyczaj używane jako reklamy po utworzeniu.
  • Prezenty: Organizowanie konkursu lub oferowanie darmowego pobrania w zamian za e-mail to wspaniała metoda Na sprzedaż czegoś innego niż Twoje towary.
Q & As
Zadaj pytanie lub prośbę o stymulowanie odpowiedzi, na przykład „Oznacz kolegę, który często się spóźnia” lub odpowiedz na typowy problem klienta.

 

2. Start Blogi 

Blogi, które istnieją od dawna, mogą być używane do przekształcania konsumentów w płacących klientów. Tworzenie materiałów blogowych może również pomóc firmie online stać się liderem myśli. 
Blogowanie oferuje bardziej obszerny i pełny opis Twoich towarów. Konsekwentne Blogowanie może poprawić ruch w witrynie eCommerce, stworzyć więcej perspektyw, a tym samym zwiększyć zarobki. >
Spójność jest kluczowa w blogowaniu. Możesz założyć bloga i promować tam swoje produkty i usługi, zwiększając popularność i reputację swojej marki. Jeśli utrzymasz jakość swojego bloga, inne firmy mogą skontaktować się z Tobą, aby reklamować swoje produkty.

 

3. Zbuduj Relację Z Publicznością 

Angażowanie i łączenie się z obserwującymi są wymagane, aby poprawić ruch i przychody. Ludzie są bardziej skłonni do sugerowania marki, gdy mają z nią przyjemne i angażujące interakcje.

Oto kilka opcji współpracy w celu promowania sklepu ecommerce:
  • Poproś influencer o rzetelną recenzję swojego produktu (ów)
  • Stwórz wysokiej wartości prezenty z innymi firmami, które obsługują porównywalnych konsumentów. Promuj Prezenty na wszystkich kontach marki.
  • Zorganizuj pytania i odpowiedzi na żywo na Instagramie z influencerami związanymi z marką.

 

4. Stwórz Bezproblemowe Zakupy 

Celem bezproblemowego e-commerce jest budowanie dostępnych, bezproblemowych doświadczeń zakupowych w oparciu o dane klientów. Możesz stworzyć spersonalizowane doświadczenie dla swoich klientów za pomocą platform takich jak Facebook. Przed ulepszeniem swojego doświadczenia e-commerce musisz najpierw ocenić, przeanalizować i zaplanować. Pozwoli to na bardziej oparte na danych podejście i ostatecznie doprowadzi do bardziej znaczących rezultatów.
Zakupy jednym kliknięciem na Amazon są fantastycznym przykładem. Po zalogowaniu klienci znajdują coś, czego pragną. Po prostu trzeba kliknąć raz, aby zakończyć sprzedaż, ponieważ Amazon wykorzystuje dane konsumentów do usprawnienia e-commerce. Amazon bezpiecznie przechowuje informacje i preferencje klienta, więc wystarczy jedno kliknięcie.

5. Współpracuj z influencerami, aby zwiększyć swój zasięg 

Poproś wpływowych o wygenerowanie treści dla Twojej marki. Poproś ich o napisanie recenzji produktów. Influencerzy z dużym Internetem mogą w konsekwencji bardzo pomóc firmie. Dotyczy to zarówno dotarcia do większej grupy odbiorców, jak i budowania zaufania. Ponadto firma musi starannie wybierać influencerów, których treść współgra z wartościami marki i których odbiorcy są istotni.

social media strategies for ecommerce

social media strategies for ecommerce

Źródło: Mediakix

Według badań Tap Influence z 2016 r. prowadzonych przez Nielsen Catalina Solutions, treści marketingowe Influencer przewyższają konwencjonalny marketing cyfrowy.

6. Płatne reklamy zwiększające konwersje

Sprzedawcy w dużej mierze polegają na PPC, aby generować odwiedzających do swoich witryn z mediów społecznościowych, a więc muszą opanować targetowanie i personalizację odbiorców. Dzisiejsze platformy mediów społecznościowych pozwalają marketerom dotrzeć do wysoce ukierunkowanych wyspecjalizowanych odbiorców z szerokim zakresem możliwości kierowania. 
Możesz testować różne reklamy na każdej platformie. Instagram Facebook Retargeting posty vs. reklamy Retargetingowe wykorzystują nawzajem swoje funkcje kierowania odbiorców.

 

7. Użyj automatyzacji do interakcji 

Łatwość zakupów online nie podważa zapotrzebowania na wyjątkową obsługę klienta. Upewnij się, że Twoja firma online ma widoczny interfejs czatu na żywo na stronie głównej.
Możesz być zaniepokojony nadążaniem za każdym zapytaniem, ale zautomatyzowane chatbots może odpowiedzieć na Często zadawane pytania, takie jak „Co chcesz kupić więcej?” “Jak mogę dokonać zwrotu?„Dzięki temu Twoi pracownicy będą mogli wskoczyć tam, gdzie jest to potrzebne.
Nie da się zarządzać rentowną firmą, jednocześnie stale odpowiadając na komentarze i zapytania internetowe. Social media to jak sklep 24-godzinny (w tym święta!), więc nie ryzykuj odwracania się od ludzi lub pomijania ważnych próśb lub obaw.

 

Najlepsze platformy społecznościowe na rok 2022

 

1. Facebook

Prawie każdy sklep ma fanów na Facebooku. Z aktywnymi użytkownikami 2,4 miliarda miesięcznie szanse na to, że docelowa grupa demograficzna marki nie będzie na platformie są niewielkie. Facebook oferuje firmom szeroką gamę alternatyw sprzedażowych. 
Opcja zbudowania zakładki „sklep” na stronie firmowej pozwala sprzedawcom wyświetlać różne przedmioty i umożliwia klientom kupowanie bezpośrednio z Facebooka. Korzystając z narzędzi retargetingu Facebooka i pikseli śledzących, możesz zbierać potencjalnych klientów, wysyłać wiadomości i przesyłać treści do docelowych odbiorców.

2. Instagram 

Natura Instagram koncentruje się na obrazie, napędza zakupy. Posty na Instagramie, które można kupować, umożliwiają firmom e-commerce oznaczanie przedmiotów na zdjęciach. Jeśli model nosi okulary przeciwsłoneczne, sprzedawcy mogą oznaczyć przedmiot nazwą, ceną i linkiem do zakupu.  

Instagram pozwala również na natychmiastową realizację transakcji lub możesz wysyłać użytkowników do witryny sklepu.

3. Pinterest 

Shopify twierdzi, że Pinterest ma znaczący udział w rynku antyków, usług, książek i publikacji oraz komputerów IT. Użyj go, aby wyświetlić nowe towary i ich ceny. Pinterest zaleca kupowanie towarów z bezpośrednimi linkami do kasjerów sprzedawców detalicznych. Podczas zakupów Pinnerzy zaczynają od Wyszukiwania wizualnego, w porównaniu z osobami spoza Pinnerów na poziomie 80%.
Reklama Shop the Look umożliwia dealerom prezentację wielu towarów w jednej reklamie. Kliknięcie zdjęcia Pina przeniesie Cię do witryny sprzedawcy. Zdjęcie może mieć do 25 tagów.

Streszczenie

Sieci społecznościowe mogą pomóc przedsiębiorstwom e-commerce znacznie szybciej dotrzeć do grupy docelowej, jeśli zostaną mądrze wykorzystane. Branża modowa i spożywcza doceniły wartość sieci społecznościowych.
Jednak firmy e-commerce mogą zyskać na mediach społecznościowych, myśląc i planując z wyprzedzeniem. Większość klientów korzysta z mediów społecznościowych. Internet praktycznie obraca się wokół tych stron. Skorzystaj z powyższych strategii, aby zwiększyć widoczność marketingu w mediach społecznościowych eCommerce, ruch i sprzedaż.
Media społecznościowe zapewniają platformę do sprzedaży przedmiotów za pomocą zdjęć, filmów i infografik, które przemawiają do oczu widzów i wpływają na ich decyzje zakupowe. Aby odnieść sukces i współdziałać z klientami, każda firma wymaga obecności w mediach społecznościowych.
Te metody marketingu w mediach społecznościowych dla witryn e-commerce mogą pomóc klientom szybciej znaleźć produkty i zwiększyć współczynnik konwersji.

 

Total
0
Shares
Related Posts