Specjaliści od marketingu uwielbiają wysyłać e-maile.
A dlaczego nie?
E-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych kanałów dystrybucji.
Jednak samo wysłanie wiadomości e-mail do wszystkich klientów już nie działa.
Klienci oczekują, że marki dostarczą spersonalizowane treści. Spersonalizowane wiadomości e-mail generują sześciokrotnie wyższe stawki transakcji i przychody.
Prowadzi nas to do potężnej strategii zwanej „Drip marketing”.
Kampanie Drip koncentrują się na wysyłaniu odpowiednich treści do odbiorców we właściwym czasie.
Statystyki dowodzą, że firmy, które wyróżniają się w drip e-mail marketingu, mogą generować większą sprzedaż o około 80%.
I Drip marketing nie ogranicza się tylko do e-maili. Marketerzy zaczęli używać tej strategii z innymi kanałami, takimi jak SMS i rozmowy telefoniczne.
Dzięki temu artykułowi uzyskasz obszerny wgląd w to, czego potrzeba, aby stworzyć udaną kampanię marketingową e-mail drip.
Mamy również wymienione w dół niektóre popularne e-mail drip przykłady kampanii marketingowych.
Ale najpierw zacznijmy od podstaw.
Czym jest Drip Marketing?
Drip marketing to strategia, w której zestaw automatycznych wiadomości e-mail opartych na wyzwalaczach jest wysyłany do odbiorców w odpowiednich odstępach czasu. Drip marketing, znany również jako e-maile z cyklu życia lub zautomatyzowane kampanie, pomaga firmom pozostać w kontakcie z klientami.
Oto kilka kluczowych cech tej strategii marketingowej:
- Jest spersonalizowany, aby zaspokoić docelowych odbiorców
- Treść jest wstępnie napisana
- E-maile są zautomatyzowane i wysyłane w określonych odstępach czasu. Czasami e-maile są wyzwalane przez działanie klienta (na przykład potwierdzenie wiadomości e-mail wysłane po zakupie)
Jakie Działania Wyzwalają E-Maile Kampanii Drip?
Wyzwalacze to zdarzenia inicjujące kampanie drip. Są to wstępnie ustawione warunki, które muszą spełnić Twoi odbiorcy. Po wykonaniu oczekiwanych działań e-maile drip są automatycznie wysyłane do ich skrzynek odbiorczych. Wyzwalacze mogą obejmować:
- nowy abonent
- nowy zakup w Twoim sklepie internetowym
- porzucony koszyk zakupów w Twoim sklepie internetowym
- Zbliżające się wygaśnięcie subskrypcji
- subskrybowany, ale nieaktywny klient
Jak Drip Marketing może przynieść korzyści Twojej firmie?
Nadal nie jesteś pewien, czy drip marketing przyniesie Ci korzyści? Są to niektóre z głównych powodów, dla których warto wypróbować tę strategię marketingową.
- Zaangażowanie klientów: gdy e-maile są wysyłane na podstawie preferencji klientów, są one bardziej prawdopodobne, aby przeczytać te e-maile. Możesz lepiej angażować odbiorców za pomocą wyzwalanych wiadomości e-mail. Możesz spersonalizować swoje treści i dostarczyć informacje, których szukają Twoi odbiorcy.
- Pielęgnowanie leadów: jedną z największych zalet drip marketingu jest pielęgnowanie perspektyw. Aby przekonwertować potencjalnych klientów, musisz edukować ich na temat swoich produktów lub usług. Plan marketingowy drip umożliwia wysyłanie automatycznej komunikacji do odbiorców.
- Oszczędność czasu i zasobów: Drip marketing pomaga zaoszczędzić czas i zasoby, a jednocześnie stale angażować odbiorców. Tak, musiałbyś zbadać swoich odbiorców i opracować treść. Jednak wiadomości będą wysyłane automatycznie, gdy zostaną wywołane przez działania Klienta. W ten sposób możesz poświęcić więcej czasu na analizę i ulepszanie kampanii zamiast tego.
- Przypomnienie marki: gdy konsekwentnie pojawiasz się w skrzynkach odbiorczych swoich odbiorców z odpowiednimi informacjami, trudno będzie o tym zapomnieć. Subskrybenci częściej ufają ci podczas utrzymywania regularnego kontaktu. Możesz utworzyć serię wiadomości e-mail, aby stworzyć stały przepływ konwersacji. Wysyłaj ankiety lub formularze opinii, aby komunikacja nie była jednostronna.
- Wyższa konwersja z segmentacją: Drip marketing opiera się na segmentacji odbiorców, która pomaga lepiej ich ukierunkować. Dzięki kampanii możesz podzielić odbiorców na różne grupy użytkowników. Zapewni to, że subskrybenci otrzymają tylko treści, które odnoszą się do ich scenariusza. Na przykład nie wysyłałbyś wyraźnych e-maili promocyjnych do potencjalnych klientów, którzy nie są pewni zakupu. Te przewody wymagałyby e-maili, które przedstawią ofertę Twojej marki.
8 Drip Email Marketing Przykłady Kampanii
Z pomocą niektórych przykładów kampanii marketingowych drip omówimy, kiedy można zintegrować marketing drip w wiadomościach e-mail.
1. E-maile powitalne
Powitalne e-maile to świetny sposób na potwierdzenie nowych subskrybentów. Zauważ, jak Canva daje krótki przegląd swoich funkcji za pomocą obrazów. Niezwykle ważne jest informowanie nowych odbiorców o swoich produktach lub Usługach. Możesz kierować subskrybentów do swojej witryny, dodając linki lub przyciski do wiadomości e-mail.
2. E-maile promocyjne
Promocje lub rabaty mogą zachęcić subskrybentów do inwestowania w twój produkt lub usługi. Możesz użyć drip marketing, aby podzielić odbiorców na nowych lub powtarzających się klientów.
Zachęć odbiorców do zakupu, podobnie jak Billboard. Billboard opisuje, w jaki sposób subskrypcja przyniesie korzyści ich widzom wraz z datą zakończenia oferty.
3. Ponowne zaangażowanie wiadomości e-mail
Niektórzy subskrybenci przez jakiś czas byli nieaktywni. Ponowne zaangażowanie wiadomości e-mail pozwoli subskrybentom wiedzieć, że ich nie zapomniałeś. Cosmopolitan robi świetną robotę przypominając czytelnikowi o ich subskrypcji e-mail.
Dają również zapowiedź swojej nowej zawartości. Co najważniejsze, ich e-maile nadal pozwalają czytelnikowi rozstać się, wypisując się z subskrypcji.
4. Porzucone Wózki
Kampanie Drip mogą być używane do wysyłania automatycznych powiadomień do klientów, którzy nie ukończyli procesu zakupowego. Te e-maile są dobrymi przypomnieniami, aby przywrócić potencjalnych klientów do twojej witryny. Możesz również powiadamiać odbiorców o bieżących wyprzedażach lub promocjach.
Daj klientom możliwość przeglądu i przeglądu swoich wózków przed dokonaniem zakupu. Dyson, na przykład, robi świetną robotę tworząc pilność z promocją i offwsparcie ers, jak również. Ten szablon kampanii marketingowej drip jest dość skuteczny w odzyskiwaniu potencjalnych klientów.
5. Spersonalizowane wiadomości e-mail
Niestandardowe e-maile najlepiej sprawiają, że subskrybenci czują się wyjątkowo. Możesz nagrodzić swoich lojalnych odbiorców, wysyłając im spersonalizowane oferty.
Marketerzy wysyłają również e-maile na specjalne okazje, takie jak urodziny lub świętowanie kamieni milowych z marką. Sprawdź e-mail Birchbox, który podkreśla ich niestandardowe pola subskrypcji.
6. Alarmy Reaktywacyjne
Jeśli masz czytelników na liście e-mail, którzy nie byli aktywni przez długi czas, alerty e-mail mogą być świetnym przypomnieniem, aby pomóc w reaktywacji takich potencjalnych klientów.
Firma Microsoft tworzy pilną potrzebę, informując Klienta o usunięciu konta. Zapewniają również jasne CTA z terminem, którego nie można przegapić.
7. Oferta gratisy
Ta strategia działa najlepiej z informacyjnych e-maili. Możesz podać szczegółowe informacje o swojej marce i zaoferować odpowiednie gratisy potencjalnym potencjalnym klientom. Gratisy zapewniają zakradanie się do Twoich usług. Jest to doskonałe do zwiększenia lojalności klientów, jak również.
8. Rejestracje imprez
Możesz wysyłać e-maile z zaproszeniami na wydarzenia lub webinaria do potencjalnych potencjalnych klientów. Na przykład firma Adobe ułatwia to, udostępniając przegląd wydarzenia i przycisk rejestracji.
Dodali również swoje przyciski społecznościowe na końcu wiadomości e-mail. Wskazówka: sprawdź, w jaki sposób zintegrowali wizualizację, która idealnie pasuje do wydarzenia.
To nie wszystko! Możesz wymyślić nowe sposoby komunikowania się z subskrybentami. Możesz wysyłać im treści informacyjne, wprowadzać nowe produkty lub usługi, a nawet okazywać wdzięczność za ich wsparcie.
Najlepsze praktyki dla Drip Marketing
Teraz, gdy wiesz, jak można używać drip marketing, przeczytaj te wskazówki, aby zoptymalizować kampanię marketingową.
- Wysyłaj odpowiednie treści: dzięki wyzwalanym wiadomościom e-mail musisz upewnić się, że odbiorcy otrzymują informacje, o które prosili. Skorzystaj z segmentacji i dowiedz się, jakiego rodzaju treści potrzebują Twoi odbiorcy. Twórz spersonalizowane kopie dla różnych grup, a niewysyłanie tego samego do wszystkich.
- Monitoruj swoją kampanię marketingową drip: Użyj narzędzi CRM i ocenić wydajność kampanii. Istnieją kluczowe wskaźniki, takie jak współczynniki konwersji, współczynniki kliknięć, współczynniki odrzuceń i stawki otwarte, które możesz zmierzyć. Możesz uzyskać dostęp do większości narzędzi śledzenia za pośrednictwem usług e-mail marketingu lub oprogramowania.
- Zaangażuj się w serię wiadomości e-mail: Podziel temat treści na części o rozmiarze kęsa i utwórz serię. Dodatkowo Poinformuj swoich czytelników, czego mogą oczekiwać od następnego e-maila. Możesz utrzymać swoich czytelników w haczyku i jednocześnie zwiększyć świadomość marki.
- Poproś o opinię: e-mail marketing daje dostęp do komunikacji z odbiorcami często. Dzięki strategii drip możesz wysyłać automatyczne ankiety i zbierać opinie. Możesz zapytać czytelników o preferowaną częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail. Jeśli ktoś zrezygnuje z subskrypcji, możesz wysłać kwestionariusz dotyczący powodu rezygnacji. Dane te mogą być wykorzystywane do ulepszania treści lub planu marketingowego.
- Bądź otwarty na eksperymenty: Określ, jaka częstotliwość wiadomości e-mail działa najlepiej dla subskrybentów. Zapoznaj się z metrykami, takimi jak otwarte i klikalne wskaźniki, aby określić, czy odbiorcy aktywnie czytają twoje e-maile. Wypróbuj Test A / B swoich kampanii i zaprojektuj e-maile przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Podsumowując
Prawidłowo zoptymalizowana kampania kroplowa e-mail marketingu może zdziałać cuda dla Twojej firmy. Kampanie te są świetne, aby skutecznie kierować reklamy do odbiorców i budować lojalną bazę klientów.
Wykorzystaj nasze wskazówki i zacznij mapować swoją strategię marketingową drip już teraz. Pozwól automatycznym wiadomościom e-mail ułatwiać pracę, podczas gdy skupiasz się na tworzeniu treści dla odbiorców.
Użyj wszechstronnego narzędzia do tworzenia treści SocialPilot i twórz wciągające elementy treści.
Najczęściej Zadawane Pytania
Jakie elementy definiują kampanię marketingową drip?+
Drip marketing ma być wysoce spersonalizowany dla odbiorców. Celem jest uzyskanie właściwych informacji dla klienta we właściwym czasie. Drip e-maile są również wstępnie skomponowane i wysyłane automatycznie po uruchomieniu. Na przykład klienci otrzymywali automatyczne wiadomości e-mail, gdy subskrybowali lub wypisywali się z newsletterów.
Jak dobrze działa kroplowa kampania marketingowa?+
Wiadomo, że kampanie Drip zapewniają lepsze zaangażowanie i wyższy procent klikalności. Możesz również spodziewać się zwiększonej komunikacji z publicznością. To oczywiście prowadzi do lepszej świadomości marki.
Czy są jakieś narzędzia lub usługi dla kampanii marketingowych drip?+
Różne usługi e-mail marketingu specjalizują się w drip marketingu. Niektóre usługi nie tylko dadzą ci dostęp do narzędzi do projektowania e-maili, ale także zintegrują narzędzia CRM i analitykę. Są to niektóre usługi, które oferują bezpłatne lub płatne plany automatycznych wiadomości e-mail:
- Drip
- Mailchimp
- SendinBlue
- ActiveCampaign
- GetResponse
Jak mogę zmierzyć wyniki mojej kampanii marketingowej drip?+
W przypadku każdej kampanii marketingowej ważne jest śledzenie wskaźników i sprawdzanie, co działa. W przypadku marketingu kroplowego miej oko na kliknięcia e-maili i współczynniki konwersji. Istnieją również inne wskaźniki, takie jak otwarte stawki i Anuluj subskrypcję podstawowych stawek. Te wskaźniki pomogą Ci określić, czy musisz lepiej segmentować listę lub poprawiać zawartość.
Kiedy możesz włączyć drip marketing do swojej kampanii?+
Możesz skonfigurować e-maile drip dla onboardingu, feedbabadania ck, porzucone wózki i dać zalecenia. Kampanie Drip mogą być również doskonałe do pielęgnowania potencjalnych klientów i angażowania się w kontakt z klientami. Możesz zautomatyzować informacyjne e-maile i oferować gratisy, gdy lead subskrybuje Twoje usługi.