Marki chcą inwestować w marketing produktów z 46.6% firm parkowania budżetu 250,000 dolarów rocznie na to samo.
Pomimo tego rozwoju, według Product Marketing Alliance (2020), tylko 5,1% sprzedawców produktów stwierdziło, że ich rola została w pełni zrozumiana przez inne zespoły i interesariuszy w ich firmie.
Zdumiewające. Prawda?
Ale nadszedł czas, aby zakończyć tę sprzeczność.
W tym artykule przyjrzymy się podstawom marketingu produktów i sposobom tworzenia skutecznych treści marketingowych.
Czym jest Marketing produktów?
Zasadniczo marketing produktu odnosi się do procesu wprowadzania produktu na rynek, promowania go i dokonywania sprzedaży. Skuteczny marketing produktów opiera się na jasnym zrozumieniu grupy docelowej i rynku, na który próbuje się włamać.
Wiadomości i pozycjonowanie produktów można następnie skalibrować w celu zaspokojenia potrzeb i wygenerowania popytu na produkt. W świecie B2B wyróżnienie się na konkurencyjnym rynku jest często wyzwaniem.
Marketing produktów jest często trudniejszy, ponieważ produkty są bardziej abstrakcyjne, tworząc przeszkody ze względu na trudności w natychmiastowym wykazaniu ich wartości.
Dlaczego Marketing produktów jest ważny?
Bez wprowadzania produktów do obrotu jest mało prawdopodobne, aby produkty działały zgodnie z przeznaczeniem lub docierały do swoich potencjalnych odbiorców docelowych.
Jak zbadamy w tym artykule, marketing produktów pomaga również marketerom lepiej zrozumieć persony kupujących i idealnych klientów, jednocześnie pozycjonując ich produkt konkurencyjnie.
Marketing produktów stale się rozwija. Jednym z przykładów jest zacieranie linii między zakupami B2C i B2B pod względem podróży kupującego.
Podczas gdy zakup produktów B2C jest często znacznie ułatwiony przez technologię, zakupy B2B zazwyczaj wymagają interakcji z kimś, aby zakończyć sprzedaż, zwłaszcza w przypadku większych transakcji.
To się zmieni.
Trendy wskazują, że proces ten będzie ewoluował, aby usunąć tę konieczność, ponieważ kupujący B2B szukają takiej samej łatwości wygody zakupów biznesowych, jakiej oczekują jako konsument.
Zmiana ta kładzie większy nacisk na rolę i znaczenie treści marketingowych B2B, ponieważ ma większą rolę w wpływaniu na zakupy.
W jaki sposób marketing produktów może być wykorzystany do stworzenia popytu na produkty B2B?
5 kluczowych elementów strategii marketingowej produktu
1. Zdefiniuj grupę docelową i osobę Kupującego
Znajomość grupy docelowej jest podstawą marketingu produktów (i każdej innej strategii marketingowej). Rozpocznij ten proces, najpierw ustalając definicje grupy docelowej i tworząc szczegółowe persony kupujących kto może kupić twój produkt.
To określi, w jaki sposób reszta strategii marketingowych są formułowane i nadaje kierunek kampaniom. Po ustaleniu, produkty i ich wiadomości mogą być tworzone w celu zaspokojenia potrzeb, problemów i możliwości zakupowych grupy docelowej.
2. Określ konkurencyjne pozycjonowanie i wysyłanie wiadomości
Niezbędne są dokładne badania innych marek w Twojej branży i na rynku niszowym (jeśli dotyczy). W ten sposób można określić, jak opracować konkurencyjny produkt, który jest wyjątkowy lub lepsze rozwiązanie dla potrzeb grupy docelowej.
Ten ostatni może być również informed poprzez słuchanie społeczności i zapraszanie potencjalnych klientów do udziału w ankietach zachęcających, w których możesz zebrać cenne informacje.
Po utworzeniu produktu ważne jest, aby zaprezentować unikalne cechy produktu w wiadomościach.
Pamiętaj, aby zacząć od rozwiązania i pracować wstecz w kierunku potencjalnych problemów napotykanych przez perspektywy, aby lepiej ramki ich problemy z rozwiązaniem.
W ten sposób możesz skupić się na lepszym doświadczeniu i korzyściach płynących z używania produktu, a nie na bardziej abstrakcyjnych, trudniejszych do wprowadzenia na rynek funkcjach.
Nie trzymaj wiadomości w kamieniu.
Pamiętaj, aby przeprowadzać regularne testy A / B, aby upewnić się, że Twoje kampanie są dostosowane do zmieniających się trendów i odpowiadają zmieniającym się potrzebom rynku.
Jest mało prawdopodobne, że Twoje wiadomości będą kiedykolwiek idealne, ale trzymanie ucha na Ziemi może pomóc zmaksymalizować jego potencjał.
3. Tworzenie szerokiej gamy treści
Content marketing może być potężnym narzędziem marketingu produktów, jeśli jest prawidłowo wdrożony i może być świetny do informowania i wpływania na odbiorców docelowych.
Aby treści docierały do docelowych odbiorców w wielu kanałach marketingowych, ważne jest tworzenie angażujących treści w różnych formatach dostosowanych do ich zainteresowań i potrzeb:
Infografiki: są fantastyczne do prezentowania złożonych informacji w przyciągającym wzrok formacie. Infografiki można umieszczać w artykułach i dokumentach, a także w mediach społecznościowych Twojej firmy. Dzięki możliwościom udostępniania infografiki są doskonałym narzędziem zwiększającym świadomość marki.
Filmy: Dobrze zaprojektowane i atrakcyjne wizualnie filmy mogą być skutecznym sposobem marketingu produktów i atrakcyjnego demonstrowania kultury firmy. Filmy są również innym formatem, który można udostępniać, co może zwiększyć zaangażowanie, szczególnie w przypadku napisów.
Ebooki: ebooki to świetne treści w długiej formie, które można zbudować z kolekcji istniejących artykułów lub zacząć od zera. Dostarczanie cennych informacji do grupy docelowej świadczy o wiedzy branżowej Twojej marki i wartości Twoich produktów.
Case studies & Referencje: treści, które demonstrują wiarygodność, są nieocenione w marketingu produktów i mogą mieć formę referencji klientów lub studiów przypadków, które prezentują wyniki dostarczane klientom. Ta zawartość zwiększa wysyłanie wiadomości o produktach, działając jako dowód potwierdzający wszelkie roszczenia.
Webinaria: prezentując marki gościnne, które demonstrują swoją wiedzę branżową, pomagasz im i swoim odbiorcom rosnąć. Nawet w ich formacie na żądanie, webinaria służą do wspierania marketingu produktów.
Wreszcie, u podstaw strategii treści marketingowych produktów leży kalendarz treści. Planując, kiedy każda treść ma być tworzona i publikowana, można ją ulepszać i nadawać priorytety. Ma to również kluczowe znaczenie dla synchronizacji treści w wielu kanałach marketingowych.
4. Wdrożenie E-Mail Marketingu
Jednym ze sposobów na pokonanie przeszkody w zwiększaniu świadomości na temat wprowadzania produktów na rynek jest tworzenie cykli e-mail w celu zaprezentowania korzyści, ulepszonego doświadczenia i flagowych funkcji produktów.
Ważne jest, aby spersonalizować wiadomości e-mail, szczególnie na początku, w środku i na końcu kadencji.
Czas potrzebny na tworzenie e-maili z personalizacją jest wart inwestycji i często daje wyższe wskaźniki zaangażowania, ponieważ potencjalni klienci doceniają marki, które poświęcają czas na poznanie ich i ich punkty bólu.
E-maile mogą być również zaplanowane, aby pokrywać się z lub wspierać publikowanie content marketingu, aby zwiększyć jego zasięg, a tym samym marketing produktów.
5. Wyznacz cele i dopasuj zespoły
Konieczne jest wyznaczenie celów dla samego produktu, dla jego treści pomocniczej i indywidualnych celów promocji na każdym kanale marketingowym. Cele te i planowanie treści marketingowych produktów mogą być ułatwione przez dostosowanie sprzedaży i marketingu.
Komunikacja między zespołami jest nie tylko niezbędna do planowania kampanii, ale także umożliwia dzielenie się informacjami zwrotnymi między zespołami, co prowadzi do większej dokładności treści marketingowych i ulepszeń.
5 przykłady marki Wielkiego marketingu produktów
Aby zilustrować siłę skutecznego marketingu produktów, poniżej znajduje się kilka przykładów marketingu produktów i co sprawia, że są one tak skuteczne.
1. Nike
Kampania Nike 2012 Find Your Greatness to doskonały przykład marketingu produktów zorientowanego na klienta (lub w tym przypadku na konsumenta). Głównym przesłaniem tej kampanii jest to, że każdy może znaleźć swoją wielkość jest potężnym motywatorem, który sprawia, że klient czuje się jak główny bohater, podkreślając swoje wyjątkowe mocne strony, pomimo obecnych umiejętności.
Sukces tej kampanii wynika z skupienia się na doświadczeniu i na tym, jak produkty odnoszą się do tego doświadczenia, bez zwracania uwagi na najważniejszy czynnik, klient.
2. Apple
Apple jest dobrze znane ze swojego oprogramowania, eleganckich wzorów i unikalnych produktów technologicznych. Zamiast po prostu koncentrując się na wielu cechach produktów, które mają do zaoferowania; nacisk ich marketingu produktów jest zamiast na to, jak użytkownik stoi na korzyść.
Skupienie się na doświadczeniu i na tym, jak funkcje każdego produktu pomogą klientom w realizacji ich celów, jest tym, co sprawia, że ten marketing produktów odnosi sukces.
3. MailChimp
Firma MailChimp, ugruntowana zarówno w świecie B2C, jak i B2B jako wiodące narzędzie do marketingu e-mailowego, z biegiem czasu rozwijała się w platformę marketingową all-in-one. Pomimo tego, że jest to zatłoczony rynek, MailChimp wyróżnia się i swoje produkty, wnosząc swoje unikalne korzyści dla użytkownika na czele swojej komunikacji.
To w połączeniu z rebrandingiem i przeprojektowaniem witryny (wraz z humorystycznymi wzorami) pomaga doprowadzić wiadomość do domu, że priorytetem MailChimp jest zapewnienie doświadczenia użytkownika, które pomaga klientom osiągnąć ich cele i odciąża dokonywanie zakupu.
4. SEMrush
SEMrush zapewnia mnóstwo narzędzi do poprawy rankingów online i widoczności. Opierając się na tak konkurencyjnej i stale rozwijającej się branży, SEMrush odnosi sukcesy w marketingu produktów, prezentując zrozumienie potrzeb grupy docelowejds i demonstrowanie swoich umiejętności.
Częścią ich niedawnego pozycjonowania produktów była kampania wirusowa oparta na wyprzedzeniu swojego konkurenta Moz w reklamach.
To w połączeniu ze spójnym harmonogramem treści w wielu kanałach w postaci aktualnych memów, przewodników edukacyjnych i infografik rozkładających podstawowe tematy, a także darmowej gry wideo, jest lekcją skutecznego marketingu produktów.
5. HubSpot
HubSpot to oparty na chmurze CRM stworzony z myślą o usprawnianiu sprzedaży, zwiększaniu ROI i strategii marketingu przychodzącego, a także dostosowywaniu zespołów sprzedażowych i marketingowych. Z biegiem czasu firma HubSpot opracowała swoje produkty, wspierając treści i zasoby, aby pod wieloma względami wynieść się ponad konkurencję.
Jednym ze sposobów osiągnięcia tego przez HubSpot jest tworzenie bezpłatnych zasobów edukacyjnych w HubSpot Academy.
Oferując bezpłatne kursy i materiały edukacyjne na wiele tematów, Hubspot jest liderem w branży. Ponieważ ich certyfikaty stały się powszechnie uznawane, umocniło to również ich pozycję eksperta, wartość ich produktów i ich przekaz.
Prowadząc marketing produktów za pomocą treści, które tworzą wartość dla odbiorców docelowych i znaczących bezpłatnych wersji swoich produktów, HubSpot ustanowił swoją markę jako punkt kompleksowej obsługi dla wielu usług.
Wniosek
Wiadomości produktowe i treści dostosowane do grupy docelowej są często najbardziej skuteczne, gdy nacisk kładzie się na dostarczanie lub ulepszanie doświadczenia, zamiast wymieniać funkcje produktu.
Tworząc content marketingowy produktu pamiętaj o rozpoczęciu I zakończeniu z klientem. Stwórz narrację skoncentrowaną na kliencie i skoncentrowaną na doświadczeniach i korzyściach dla klienta płynących z korzystania z twojego produktu.
Wiadomości i treści marketingowe nigdy nie będą idealne, więc pamiętaj, aby stale dostosowywać i ulepszać swoje treści do zmieniających się trendów i potrzeb grupy docelowej.
Podążając za tym podejściem i kluczowymi krokami, będziesz w stanie tworzyć treści i wiadomości, które rezonują z idealnymi klientami i zwiększają zasięg i sprzedaż Twoich produktów.
Nie zapomnij skorzystać z narzędzia, które ułatwia i usprawnia proces, szczególnie w przypadku mediów społecznościowych wymagających regularnego śledzenia i analizy. SocialPilot może Ci pomóc w tym samym.
Wypróbuj bezpłatny okres próbny, aby zobaczyć, jak może przekształcić Twój marketing w mediach społecznościowych.