Instagram stał się niezbędnym narzędziem dla aktywistów. Ale to miecz obosieczny.

Zanim Patrice Ingram zgaśnie lampkę nocną, zanim zamknie oczy, aby przygotować się na nadchodzący dzień, sprawdza Instagram.

Nie unosi się przez odrętwiałe morze przepełnionych efektownymi autoportretami i misternie pozowanymi wnętrzami. Zamiast tego nawiguje po bezpośrednich wiadomościach dla Wzajemna Pomoc Philly, organizacja wolontariacka zajmująca się dostarczaniem mieszkańcom Filadelfii pomocy, której potrzebują.

Ingram podsłuchuje wiadomości. Jedna osoba prosi o koszty utrzymania. Inny potrzebuje pieniędzy na kosmetyki, ale są za daleko. To wszystko kwestia sporna, ponieważ wzajemna pomoc nie oferuje pomocy finansowej w sposób ciągły — otwierają tylko pomoc pieniężną okresowo przez cały rok. Ingram stara się jak najlepiej zapewnić dodatkowe zasoby, ale generalnie musi odwrócić każdą osobę.

„Czuję, że to coś, co mnie teraz dogania” – powiedział Ingram. „Po prostu zdaję sobie sprawę ,że” Wow, to było dużo, aby nadążyć za nim.'”

Niedawno napisała do wolontariusza i poprosiła o pomoc. Atak bezpośrednich wiadomości, które przychodziły każdego dnia, był niemal oszałamiający. Potrzebowała przerwy.

To druga strona działania na Instagramie — za każdym pokazem slajdów, grafiką i bezpośrednią wiadomością stoi osoba.

Krajobraz społecznościowego działania na Instagramie

Zasięg Instagram jest jednym z jego pozytywów. Aplikacja miała miliard aktywnych użytkowników miesięcznie w czerwcu 2018 roku, według Statisty. A zwłaszcza w ostatnim roku platforma social media stała się żyznym gruntem organizacyjnym dla aktywistów. Informacyjny pokaz slajdów na Instagramie jest praktycznie wszechobecny, a landmark reposted in Stories ad infinitum.

Dla aktywistów społecznych, tych, którzy obsługują określone regiony geograficzne lub indywidualne przyczyny i być może chcą mieć niewielki względny udział w rynku, Instagram może być potężnym sposobem dotarcia do odbiorców.

Katie Boué zaczęła budować swój osobisty Instagram w 2013 roku jako początkująca pisarka podróżnicza planująca spędzić rok mieszkając w vanie.

Chociaż jej karma jest teraz wypełniona z zachodnimi krajobrazami gór i rozległym błękitnym niebem, outdoor advocate dorastał w Miami na Florydzie, gdzie Wielka dzicz na ogół ma dwie opcje-plażę lub bagno.

Gdy Boué poruszała się po Ameryce ze swojego vana, tak jak # VanLife stawało się fenomenem, jakim jest dzisiaj, doznała objawienia. Czerpała korzyści z otaczającego ją świata, ale co dawała?

„Mieszkałam za darmo w Ameryce” „Zacząłem odczuwać ten obowiązek i poczucie potrzeby zarządzania tymi miejscami i dbania o nie, ponieważ tak wiele od nich odbierałem.”

Jej nowo odkryta pasja do outdoor advocacy doprowadziła do pracy w listopadzie 2014 roku w Outdoor Industry Association, organizacji handlowej reprezentującej interesy polityczne branży outdoor, w tym marki takie jak REI, the North Face I Patagonia. Tam wyrosła Grupa Instagram po ponad 24 000 osób-Szczególne Osiągnięcie dla organizacji, która angażuje się bardziej z politykami niż społeczeństwem. Zobaczyła jeden z największych zalet platformy: jej zdolność do łączenia ludzi z całego świata pozornie z dnia na dzień.

Czas spędzony tam przez Boué udowodnił jej wpływ przemysłu outdoorowego na politykę publiczną i jak mało słychać głosów konsumentów kupujących te produkty w procesie legislacyjnym. W 2019 roku plener recreagospodarka 2,1% — lub 459,8 mld dolarów-PKB Stanów Zjednoczonych, według Biura Analiz Ekonomicznych. To nie jest mały kawałek drobnych.

Ta wiedza pobudziła ją do rozpoczęcia Outdoor Advocacy Project, współpracując z innymi liderami branży nad ruchem poświęconym — przynajmniej — zachęcaniu rekreatorów do odpowiedzialnego odtwarzania i — co najwyżej-podnoszeniu swojego głosu w kluczowych decyzjach politycznych.

Przewijanie postów projektu Outdoor Advocacy pokazuje ostatnie wirtualne wydarzenia z Przewodniczący Komisji Zasobów Naturalnych Izby, wywiad z Nowym Meksykiem first Latina public lands commissioner oraz pokaz slajdów na jak susza wpływa na pożary.

Duża część pracy społeczności Instagram aktywizmu jest oddolna i edukacyjna, z smakami lokalnego dziennikarstwa. To nie jest po prostu mówienie ludziom, co mają robić, ale danie im narzędzi do podejmowania bardziej świadomych decyzji. Ale są chwile, kiedy aktywizm w mediach społecznościowych musi wykraczać poza budowanie, aby doprowadzić do namacalnych zmian polityki lub decyzji.

Wejdź do Parku Narodowego Utah. W ubiegłym roku amerykańskie Biuro Gospodarki Gruntami ogłosiło zamierzał wydzierżawić więcej niż 114,000 akrów ziemi w Utah – wiele w pobliżu Canyonlands i Arches parków narodowych legendarne czerwone skały-do wiercenia. Wzburzony tym odkryciem, projekt outdoor Advocacy uruchomił kampania w mediach społecznościowych zebrać podpisy pod petycją przeciwną dzierżawie. W ciągu dwóch tygodni ponad 30 000 osób podpisało kontrakt. Działania Wspólnoty miały realny wpływ: w ciągu miesiąca zaproponowane umowy najmu ropy i gazu na 87 000 akrów ziemi w pobliżu parków narodowych zostały odwołane.

To są dobre dni. Ale są złe dni, kiedy bycie osobą publiczną w świecie Instagram zbiera żniwo. W zeszłym roku grupa ludzi w Internecie śledziła dane osobowe rodziny Boué.

„Idea bycia postrzeganym publicznie jest o wiele jaśniejsza niż rzeczywistość” „Myślę, że wielu z nas zdaje sobie sprawę, że tak naprawdę wcale nie chcemy być postrzegani.”

Czy Boué zamieniłaby swoją sławę na Instagramie na trochę prywatności?

„Z perspektywy czasu żałuję, że zalogowałem się na Instagramie”

Mimo to inni oddolni aktywiści na Instagramie pozostają pod wrażeniem swojej platformy, zachowując jednocześnie zdrową dawkę ostrożności wobec jej wad. Rodzimy twórca Isaac Madson rozpoczął pracę w TikTok na początku maja 2020 roku i wkrótce przeniósł część swoich obserwowanych na Instagram. Duża część aktywności Madsona na Instagramie odbija się echem jego TikTok — jego kanał jest w dużej mierze, krótkie, zmontowane filmy które mogą mieć wiele klipów i w dużej mierze przypominają TikToks dla zestawu Instagram. Postrzega największego profesjonalistę platformy mediów społecznościowych jako umożliwiającego użytkownikom znalezienie społeczności podobnie myślących ludzi. Ale to może być trudne do oddzielenia jego Online ja z jego osobistym ja.

W jednym z wczesnych filmów Madsona TikTok odpowiada do komentarza„Pierwszy rdzenny Amerykanin, jaki widziałem na stronie dla Ciebie. Nareszcie.”

„Reprezentacja ma znaczenie”, pisze Madson w tekście, podczas gdy „Rockstar” DaBaby gra w tle. „Mam nadzieję, że nie jestem ostatnim rdzennym Amerykaninem, którego zobaczysz na FYP.”

Twórca był zdumiony wczesną reakcją, jaką otrzymał jego filmy. Jego przyjaciele dokuczali mu, twierdząc, że nieever Pobierz TikTok. Ostatecznie Madson zyskał popularność na Instagramie, zmieniając swoje Tiktoki na bębny i korzystając z funkcji IGTV live. Zarówno na TikTok i Instagram, był czasami pierwszą osobą Navajo widzowie widzieli promowane w aplikacji.

Madson uznał publiczny charakter Instagram i TikTok za miecz obosieczny. Nigdy nie spodziewał się, że miliony ludzi obejrzą jego filmy, a on sam zadawał pytania o swoją kulturę i tożsamość innych ludzi.

„To było naprawdę przytłaczające, aby poczuć tak wiele emocji wylewa się do mnie,” powiedział. „Trochę czasu zajęło mi uświadomienie sobie, że nie muszę mieć odpowiedzi na każde zadane pytanie.”

Zanim Madson zdobył podobną obserwację na Instagramie, wiedział, jak ustalać granice. Przypomniał sobie, aby nie brać komentarzy tak osobiście. Czuł się komfortowo mówiąc ludziom, że nie lub że nie wie.

Podczas gdy wiele filmów Madsona mówi o szerszym rodzaju aktywizmu, reprezentowaniu i byciu widzianym, od czasu do czasu angażuje się w sprawy lokalne.

Kiedy sąd federalny odmówił przedłużyć termin przyjmowania zgłoszeń mailowych od wyborców Navajo Nation w Arizonie pomimo problemów z dostępem, outsiderzy zaoferowali jazdę Ludzie na pocztę– Mówi Madson. Był w szoku. W tym czasie COVID-19 był w pełnym rozkwicie, a mieszkańcy rezerwatu zostali poproszeni o pozostanie w domu. Ostatnią rzeczą, jakiej chcieli, była fala ludzi, nawet jeśli chcieli pomóc.

„Było to miejsce dla kogoś takiego jak ja, aby powiedzieć: „mieszkam tutaj i to nie jest w porządku”, powiedział. „Macie dobre intencje, ale tak jest tutaj. A jeśli chcesz pomóc, istnieją wzajemna pomoc, która już działa.”

Na Instagramie Madson czuł, że on i inni rodzimi organizatorzy są w stanie kontrolować narrację wokół głosowania. Natywni organizatorzy podawali dokładne informacje na temat sposobu głosowania i zadawali pomocne pytania — ” do you have a ride?”i” jak się tam dostaniesz?”

„Kładziemy nacisk na to, aby ludzie się przygotowali” „Kontynuowaliśmy wspólne działania w naszych wiadomościach, aby wzmocnić nasze społeczności, że jako rdzenni mieszkańcy jesteśmy odporni.”

Organizacje takie jak wzajemna pomoc Philly również muszą wybierać i wybierać przyczyny, które podnoszą. Grupa podjęła decyzję o nie udostępnianiu kampanii crowdfundingowych z grup zewnętrznych, ponieważ zbyt trudno było określić, które z nich zasługiwały na udostępnienie.

Zwrócenie uwagi na kwestie poza wzajemną pomocą i dostępnymi zasobami wspólnotowymi wydawało się zbyt duże dla Ingram. Ludzie martwili się o następny posiłek. Nie musieli się skupiać na czymś innym.

„Ludzie już się zmagają i po prostu potrzebują tak dużej pomocy” – powiedział Ingram. „Podnoszenie świadomości na inne problemy może sprawić, że poczują się jak:” a co ze mną?’”

Jaki jest ostateczny cel działania na Instagramie?

Problem z Instagramem polega na tym, czy jest to środek do końca, czy sam koniec. To jest dylemat, który rozważa teraz Boué.

„Naprawdę musimy zrobić krok wstecz i dowiedzieć się, jak poruszamy się po tej przestrzeni”, powiedział Boué, zauważając, że publikowanie na Instagramie nie może być celem końcowym. Musi to być podpisywanie petycji, angażowanie się w rzecznictwo polityczne lub wpływanie offline. Instagram Instagram to organizacja wszystkich tych ruchów społecznych, ale także Jak upewnić się, że Instagram nie jest celem naszego poparcia?”

Przed wyborami prezydenckimi w 2020 roku Madson i otjej cyfrowi organizatorzy połączyli siły z projektem Rural Utah i tubylcami na świeżym powietrzu, aby dotrzeć do rdzennych wyborców. W sumie kampania dotarła do ponad 2,2 miliona osób, zachęcając do udziału wyborców i zwalczając dezinformację w okresie poprzedzającym wybory 2020. Prezydent Joe Biden otrzymał około 13,500 więcej głosów w 2020 z Navajo i Hopi rezerwacje w Arizonie niż Hillary Clinton zrobił w 2016, według a New York Times analiza.

Wynik tych wyborów skłonił jedną z najbardziej kluczowych historii sukcesu rdzennych Amerykanów: wybór Deb Haaland, członek Laguna Pueblo, jako amerykański sekretarz spraw wewnętrznych, pierwszy rdzenny Amerykanin, który pełnił funkcję sekretarza gabinetu.

W TikTok świętując decyzję, łzy wylewały się w oczach Madsona. „To jest wielka sprawa,” mówi.

„To my wspólnie dzieliliśmy się, czy to przez masową publiczność, czy przez nasze osobiste kręgi, naszym doświadczeniem i naszą pasją do posiadania kogoś na tak wysokiej pozycji w rządzie Stanów Zjednoczonych.”

„To było coś, co wiele organizacji rdzennych Amerykanów naciskał,” powiedział w wywiadzie. „To nie była tylko jedna czy dwie osoby — to my wspólnie dzieliliśmy się, czy to przez masową publiczność, czy przez nasze osobiste kręgi, naszymi doświadczeniami i naszą pasją do posiadania kogoś na tak wysokiej pozycji w rządzie Stanów Zjednoczonych.”

Wzajemna pomoc Philly obserwowała, jak ich popyt i darowizny gwałtownie rosną latem 2020 r., częściowo dzięki wzrostowi w mediach społecznościowych. Do końca tego roku wypłacili ponad 100 000 dolarów pomocy bezpośredniej. Ale w tym roku było znacznie wolniej, mówi Ben Haas, który ma wiodącą rolę organizacyjną w grupie wzajemnej pomocy.

„Część społeczeństwa, która nie jest jeszcze zaangażowana w prace związane z wzajemną pomocą i Sprawiedliwością, nie ma najdłuższego okresu uwagi na trwającą pracę, taką jak nasza” – powiedział.

Po części dlatego, że niektórzy ludzie chcą” naprawić ” problem, Haas powiedział. Ludzie chcą przekazać darowiznę na cele, gdy są w centrum uwagi lub gdy są w stanie zobaczyć namacalny i natychmiastowy wpływ, jaki mogą mieć ich pieniądze. I chociaż media społecznościowe mogą być potężnym narzędziem, zatłoczone kanały nie zawsze ułatwiają lub zachęcają do ponownego zaangażowania.

„Widzisz nasz post, kliknij Obserwuj, a następnie zapomnij, dopóki nie zobaczysz nas ponownie na swoim kanale.”

„Widzisz nasz post, uderzasz obserwuj, a potem zapominasz, dopóki nie zobaczysz nas ponownie na swoim kanale” – powiedział Haas. „Ale ilu ludzi śledzisz? Kiedy znów nas zobaczysz?”

Dla innych zaangażowanie nie jest problemem. Przekłada to zaangażowanie na prawdziwe działanie. Boué ma nadzieję, że projekt outdoor Advocacy stanie się organizacją z oddziałami regionalnymi, aby ludzie mogli skupić się na lokalnych kwestiach.

Ale co najważniejsze, ma nadzieję odpowiedzieć na to pytanie: Jak zdjąć Aktywizm z Instagramu? Dla Boué może to wyglądać na zorganizowanie dnia szlaku, rozmowę z lokalnymi agencjami zarządzania gruntami w ratuszu lub po prostu zebranie większej liczby osób na zewnątrz.

„Ludzie naprawdę mają pobudkę do [konieczności zorganizowania się z Instagram]. Odkryliśmy to naprawdę świetne narzędzie i jest ono częścią zestawu narzędzi ” – powiedział Boué. „Ale to nie może być tylko Instagram. Ktoś musi to zrobić na dobre. Mamy okazję połączyć te kropki.”

Total
0
Shares
Related Posts