Jedna z najnowszych platform społecznościowych na scenie, TikTok, polega na tworzeniu krótkich i angażujących wirusowych treści wideo. Ale w przypadku marek, które dopiero zaczynają, wydaje się, że zdrowa obserwacja może potrwać wieki.
Aby pomóc ci zwiększyć swój profil i zdobyć więcej obserwujących na TikTok, zebraliśmy 11 przydatnych wskazówek.
Zaczynajmy.
1. Zidentyfikuj grupę docelową
Pierwszym krokiem w rozwijaniu obserwowania na dowolnym kanale społecznościowym jest upewnienie się, że wiesz, do kogo kierować swoje treści i że tworzysz treści, które spodoba się Twoim odbiorcom docelowym.
Istnieje kilka sposobów, aby przejść do tego dla uprawy TikTok następujące.
Po pierwsze, rozważ spojrzenie na konkurentów i wpływowych w swojej branży. Jakie treści publikują? Rób notatki na temat najpopularniejszych filmów i używaj ich, aby wymyślić własne unikalne pomysły.
Następnie pomyśl o rodzajach treści publikowanych w innych kanałach. Podczas gdy treści, które publikujesz na TikTok, prawdopodobnie będą znacznie różne, nadal możesz wskazać pewne typowe trendy i typy treści lub pomysły, które wiesz, że będą dobrze działać.
Wreszcie, po prostu poświęć chwilę, aby ponownie przejrzeć swoją osobę klienta i przypomnieć sobie ich upodobania i niechęci. Co chcieliby zobaczyć na platformie takiej jak TikTok?
Należy pamiętać, że to wszystko metodą prób i błędów, zwłaszcza w przypadku nowej i wirusowej sieci, takiej jak TikTok. Możesz wypróbować milion różnych rodzajów filmów, zanim znajdziesz ten, który naprawdę rezonuje z publicznością. (Jednak upewnienie się, że dobrze uchwycisz swoją grupę docelową, może pomóc upewnić się, że jest to znacznie mniej niż milion. Może pięć albo sześć.)
2. Zwróć uwagę na trendy
Trendy są wielką rzeczą na TikTok. Jeśli przeglądałeś platformę wcześniej, prawdopodobnie zauważyłeś, że kilka filmów ma bardzo podobne kontury lub używa tego samego klipu dźwiękowego. To dlatego, że tego typu wideo jest trendy, udowadniając swoją popularność. Spróbuj stworzyć podobny film, który ma sens dla Twojej firmy i skorzystać z odpowiednich trendów TikTok.
Przejdź do strony odkryj w swojej aplikacji, aby zobaczyć, jakie hashtagi i klipy dźwiękowe są popularne w poszukiwaniu inspiracji na temat tego, czego możesz użyć na własnym kanale.
Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, dwa popularne hashtagi, które mogą działać dla niektórych firm, to #GymTok (idealny dla siłowni i marek fitness) i #LearnHow (idealny dla marek udostępniających samouczki i filmy krok po kroku).
3. Twórz stronę TikTok challenge
TikTok słynie z różnych wyzwań wideo, niezależnie od tego, czy są to tańce, śmiałości itp. Podczas przewijania filmów w aplikacji prawdopodobnie natkniesz się na kilka różnych wyzwań. Sprawdź, czy któryś będzie działał dla Twojej marki lub rozważ stworzenie własnego wyzwania TikTok.
Dokładnie to zrobił MoonPie z #MoonPieChallenge. Przedstawili go swoim pierwszym filmem na TikTok, a następnie kilka innych filmów z wyzwaniami.
To był jeden z ich bardziej popularnych filmów, a także świetne wprowadzenie do ich obecności marki w aplikacji.
4. Dołącz odpowiednie hashtagi
Tak jak na Instagramie, Twitterze i człowiekuy inne platformy społecznościowe, hashtagi pomagają użytkownikom znaleźć Twoje treści. Ale ważne jest, aby upewnić się, że używasz odpowiednich hashtagów.
Jedną z praktyk, które widzimy wiele osób, jest po prostu oznaczanie wszystkich modnych hashtagów w ich podpisach. Jednak nie rób tego, chyba że te hashtagi są rzeczywiście istotne dla tego, co publikujesz. W przeciwnym razie wygląda to na SPAM.
Zamiast tego zacznij wpisywać odpowiednie hashtagi podczas tworzenia podpisu, aby zobaczyć, ile wyświetleń uzyskują te hashtagi. I nie zapomnij dodać zawsze popularnych hashtagów # FYP lub #foryou, popularnie używanych, aby dostać się na stronę dla Ciebie. Chociaż wpływ tych hashtagów na umieszczenie nie został potwierdzony, ich powszechne stosowanie może nadal zwiększać zasięg Twoich treści.
5. Publikuj Filmy TikTok w odpowiednim czasie
Ważne jest, aby znaleźć najlepszy czas na publikowanie na TikTok, aby zobaczyć jak największy zasięg na swoich filmach. Możesz znaleźć te informacje, Przechodząc do narzędzi firmy lub twórców i sprawdzając swoje analizy.
Na karcie Obserwujący przewiń w dół, aby znaleźć aktywność obserwujących. Tutaj będziesz mógł sprawdzić, które dni i godziny Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni. Spróbuj opublikować swoje posty tuż przed najpopularniejszą porą tego dnia, aby zobaczyć najlepsze wyniki.
Dobrym pomysłem jest również prowadzenie dziennika publikacji treści, dzięki czemu można testować różne czasy, aby określić, co działa najlepiej dla Twojej marki.
6. Udostępnianie treści generowanych przez użytkowników
Jeśli ludzie wspominają o Twojej marce na TikTok lub udostępniają filmy hiper-istotne dla Twojej branży, zapytaj, czy możesz udostępnić ten film, jak również! (Oczywiście dając im pełne uznanie – możesz oznaczyć oryginalnego twórcę w podpisie.)
Oto świetny przykład treści generowanych przez użytkowników ze sklepu internetowego the Sill. Przerobili nagranie, na którym nowy klient rozpakowuje jedną ze swoich fabryk.
Jest to świetny sposób, aby rozpowszechniać informacje o swoich usługach, pokazać zadowolonych klientów oraz daj ludziom wyobrażenie, czego się spodziewać, gdy zamawiają od nich.
7. Praca z influencerami TikTok
Influencer marketing to świetna taktyka na Instagramie, ale obejmuje to również TikTok. Przy tak wielu „znanych” użytkownikach TikTok, praca z wpływowymi osobami może być świetnym sposobem na poinformowanie o swojej firmie.
Oto przykład z TikTok star Kat Stickler. Odtworzyła kultową aplikację wideo Elle Woods na Harvardzie jako post sponsorowany dla linii do pielęgnacji skóry Beekman 1802.
@ katsticklerLegally the best sunscreen ever @ beekman1802 # # beekman1802ambassador original sound-Kat
Jest to świetny sposób na dotarcie Beekman 1802 do jeszcze większej publiczności, ponieważ każdy, kto podąża za Kat, prawdopodobnie zobaczy ten film i potencjalnie dokona zakupu od tej marki.
Należy pamiętać, że praca z wpływowymi TikTok wiąże się z własnymi kosztami. W zależności od budżetu marketingowego możesz poszukać mikro-influencerów z bardzo zaangażowaną publicznością na TikTok, aby rozpocząć marketing influencerowyture.
8. Cross-promuj swoje filmy TikTok
Powiedz, że jesteś na TikTok. Twoi obserwatorzy na innych kanałach mogą nie wiedzieć, że utworzyłeś profil TikTok, więc dobrym pomysłem jest promowanie swoich filmów na innych kanałach.
Inne platformy, takie jak Instagram i YouTube, oferują własne wersje krótkich treści wideo, co daje idealne miejsce do zmiany przeznaczenia treści stworzonych dla filmów TikTok. Na niektórych platformach, takich jak Twitter i Instagram (kanały wideo), możesz zapisywać filmy z kanału TikTok z logo TikTok i uchwytem w rogu ekranu, a następnie przesyłać je w stanie, w jakim są, dając swoim obserwatorom łatwy sposób, aby dowiedzieć się, jak znaleźć Cię na TikTok.
Niektóre platformy mają kilka ograniczeń, aby promować oryginalną treść nad repurposed TikTok filmy. Instagram Reels nie pozwala na reposted, watermarked filmy, więc musisz przesłać oryginalny Krótki film lub odpowiednio edytować. Youtube Shorts pozwala na filmy ze znakiem wodnym TikTok, ale nie można ich zarabiać.
9. Użyj funkcji TikTok, aby zaangażować odbiorców
Jeśli chcesz uzyskać więcej oczu na swoim profilu TikTok, jednym z najlepszych sposobów jest angażowanie się w inne filmy. Polub, komentuj i łącz/Duo Filmy innych użytkowników.
Szycie pozwala dodać własny film na końcu klipu wideo innego użytkownika. Jest to idealne rozwiązanie do dodawania własnego komentarza lub dodatkowej treści do istniejącego filmu.
Dueting umieszcza twój film obok filmu innych użytkowników, dzięki czemu możesz reagować na istniejący film lub uzupełniać go własnymi treściami.
Pamiętaj, aby posiadać filmy stitch lub duet, które są hiper-istotne dla Twojej marki. W przeciwnym razie, po prostu Polub i komentuj filmy, które Twoja grupa docelowa tworzy, aby przyciągnąć ich uwagę.
10. Użyj CTA na końcu swoich filmów
Kolejny świetny sposób na zdobycie większej liczby obserwujących na TikTok? Pytaj!
Spróbuj zakończyć swoje filmy z CTA, aby odwiedzić swój profil, sprawdzić podobne filmy lub śledzić cię. Możesz to zrobić, dodając prostą naklejkę tekstową na końcu filmu, Jak widzimy w tym przykładzie z Visme.
Robiąc to w każdym opublikowanym filmie, możesz mieć zły smak w ustach Twoich dotychczasowych obserwatorów, nikt nie będzie miał nic przeciwko, jeśli sporadyczne wideo będzie miało wezwanie do działania, aby śledzić Twoje treści.
Najlepszy czas na użycie tej taktyki to tworzenie serii wideo lub publikowanie wieloczęściowego filmu. Po prostu dodaj naklejkę tekstową, która mówi coś w stylu: „Śledź nas, aby złapać część drugą!”
11. Wypróbuj reklamy TikTok
Naszą ostatnią wskazówką jest po prostu przetestowanie wprowadzenia niektórych z budżetu reklam marketingowych za promowanie filmów TikTok. Jest to idealne podejście, gdy dopiero zaczynasz, dzięki czemu masz podstawy do pomiaru, co działa, a co nie dla nadchodzących filmów.
Istnieje kilka różnych rodzajów reklam TikTok, które możesz wypróbować, ale w tym celu najlepiej będzie przejąć markę lub reklamy w kanale. Wymagają one jednak własnych treści wideo,więc zacznij burzę mózgów chwytliwych filmów, które zainteresują twoją grupę docelową.
Zdobądź więcej obserwujących na TikTok już dziś
Podekscytowany rozpoczęciem wdrażania niektórych z tych taktyk? Zacznij od zebrania inspiracji od innych marek na TikTok i tego, co dla nich działa. TikTok może być świetnym sposobem na generowanie marki awareness oraz dochody, więc nie śpij na tej platformie.