Porno, i strony porno, wzmocnić rasistowskie tropy przez projekt

Witamy w Porno Tydzień, Mashable ’ s annual close up on the business and pleasure of porn.

Wykonawca porno i profesjonalny dom King Noire został obsadzony jako pierwszy czarny męski Wykonawca w amerykańskim studiu porno Assylum. Ale kiedy zdał sobie sprawę, że rola będzie utrwalać rasistowski stereotyp, poprosił o obsadę w innej roli. Jego prośba została odrzucona.

Amerykańskie studio zazwyczaj odlewa męskich wykonawców jako lekarzy lub sanitariuszy i żeńskich wykonawców jako pacjentów w zakładzie zdrowia psychicznego.

„Kiedy tam dotrę i powiem im, że nie chcę być woźnym, mogę być sanitariuszem lub lekarzem, jak każdy inny, powiedzieli:” nie, to było napisane w ten sposób i nie możemy się obracać ” – mówi Mashable Król Noire. „To bzdura, bo tak naprawdę nie siedzieli tam i nie pisali Ojciec chrzestny II albo jakiś epicki film-napisali trzy linijki. Byli tak zamknięci w swoim rasizmie, że nawet nie mogli tego zmienić.”

Assylum jest obecnie jednym ze studiów, z którymi nie współpracuje King Noire. Mashable zwrócił się do Assylum o komentarz, ale nie odpowiedział. Następnie założył firmę produkcyjną Royal Fetish Films wraz z partnerem Jetem Jasmine ’ em w celu zainicjowania zmian w branży.

Rasistowskie TROPY w porno to branżowy problem, który nie tylko odczłowiecza aktorów obsadzonych w tych rolach, ale rozpowszechnia idee i stereotypy zakorzenione w niewolnictwie i kolonializmie. King Noire uważa, że problem w branży porno jest produktem społeczeństwa, w którym żyjemy.

„Uważam, że większość ról, które są przyznawane bipoc [czarnym, rdzennym i kolorowym] wykonawcom w branży dorosłych, jest zakorzeniona w rasizmie i kolonializmie, ponieważ żyjemy w społeczeństwie rasistowskim i kolonialistycznym”, mówi.

„Większość ról, które są przyznawane wykonawcom BIPOC w branży dla dorosłych, jest zakorzeniona w rasizmie i kolonializmie.”

„Właściciele firm [porno], producenci, scenarzyści, reżyserzy, a nawet biali wykonawcy mają szczególne postrzeganie ludzi koloru, w których myślą, że jesteśmy albo akcesoriami do ich życia, albo fetyszyzują nas w sposób, który jest następnie umieszczany na ekranie”, dodaje. „Niezależnie od tego, czy jest to trop czarnego zbira, pikantnej Latynoski, czy uległej Azjatki, te rzeczy są po prostu poddawane recyklingowi w kółko, ponieważ żadna z tych osób nie zakwestionowała tych percepcji w swoich umysłach.”

Te tropy nie są unikalne dla pornografii-są obecne w mainstreamowych filmach i programach telewizyjnych, a ich istnienie w rozrywce, którą konsumujemy, podtrzymuje historyczne szkodliwe idee na temat ludzi zmarginalizowanych, podtrzymując stereotypy w szerszym społeczeństwie.

Niektóre studia porno produkują tak zwane „policyjne porno”, które zazwyczaj rzuca kobiety jako policjantów, którzy biją czarnych mężczyzn. Performerka Ana Foxxx powiedziała Cosmopolitan, że została obsadzona w scenie, która została później zatytułowana „black booty points toward the Union”, gdzie klękała na betonie i wykonywała wiele lodów na białych mężczyznach noszących konfederackie flagi. Kiedy później tweetowała swoje poparcie dla sprawy czarnego życia, ktoś odpowiedział: „Czy nie jesteś tą dziewczyną, która spała z tymi facetami w rasistowskich koszulkach?”W niektórych studiach czarni wykonawcy są obsadzani jako niewolnicy, a biali aktorzy jako ich „mistrzowie”.”Jeden z klipów zatytułowany” All Lives Matter „podobno przedstawia białego wykonawcę, który” rehabilituje „czarną kobietę, którą określa jako „złodzieja”.”W filmiku dławi ją i wytryska na jej twarz, per Cosmopolitan. Na szczycie rasistowskich tropów filmy mają tytuły zawierające rasistowskie słowa i zwroty, takie jak „Getto”, „wściekła czarna kobieta”, „heban” i słowo na N.

W 2020 czarni wykonawcy z branży dla dorosłych zebrali się, aby wezwać strony porno do zaprzestania używania rasistowskiej terminologii przy etykietowaniu treści, ale rasistowski język używany do opisywania filmów nadal stanowi problem. Nie tylko to, ale sposób, w jaki wiele stron jest zaprojektowanych, oznacza, że porno z kolorowymi ludźmi rezygnuje z niszowej kategorii — najczęściej „Murzynki”, „Międzyrasowe” lub „Azjatyckie” — prezentując Biel jako domyślną, jeśli chodzi o pożądanie seksualne.

Król Noire mówi, że kategorie rasowe na stronach porno to miecz obosieczny, ponieważ obecne etykiety są w rzeczywistości ogromną poprawą w stosunku do niektórych rasistowskich etykiet, które były używane w przeszłości.

„W pewnych momentach mogą po prostu oznaczać nas jako „czarną sukę” lub „wielkiego czarnego murzyńskiego kutasa” lub cokolwiek innego, więc rzeczy były ciągłą walką, ciągłą walką, aby przynajmniej zostać oznaczonym w sposób, w jaki większość naszych ludzi mówi: „OK, nie przeszkadza mi to”, wyjaśnia.

Ale uważa, że to byłby duży krok we właściwym kierunku, aby oznaczyć porno wyłącznie różnymi fetyszami lub aktami seksualnymi, w które angażują się ludzie, i pokazać pełne spektrum ludzi wykonujących te akty.

„W tej chwili, aby ludzie BIPOC mogli zostać zauważeni, muszą być oznakowani w pewien sposób i to jest niefortunne. Pracowaliśmy nad różnymi sposobami oznaczania naszych scen, aby znaleźć je takie, jakie są w rzeczywistości, czy to pasja, czy fetysz”, mówi.

W obecnej formie King Noire mówi, że nawet kategorie aktów seksualnych, takie jak „blow job”, popchną treści z białymi wykonawcami na szczyt.

„’Blowjob’ pokaże Ci tysiąc białych robienia loda, zanim dotrze do kogokolwiek w kolorze ” – mówi.

Rasistowskie tropy mają konsekwencje

Porno jest częścią naszej kultury seksualnej, a tropy, które rozpowszechnia, mają konsekwencje. Evie Muir, specjalistka od przemocy domowej i aktywistka sprawiedliwości rasowej, mówi mi, że rasistowskie TROPY w pornografii napędzają i utrzymują hiperseksualizację czarnych i brązowych ludzi.

„Kiedy byłem młodszy, a mówię jeszcze w szkole podstawowej, nawet nie nastolatek, przyjaciel w tym samym wieku zapytał mnie” czy to prawda, że czarni ludzie mają większe łechtaczki?”mówi mi. „Nawet nie wiedziałem, co to jest łechtaczka, ale hiperseksualizacja czarnych i brązowych ciał już do mnie docierała.”Muir mówi, że celowo używa słowa „ciała”, ponieważ ” to właśnie robi hiperseksualizacja i fetyszyzacja, sprowadza nas do ciał, a nie ludzi.”Dodaje: Jesteśmy po prostu ciałami, które można wyruchać, zbadać, podbić, eksperymentować, wykorzystać.”

„Miałem ludzi, którzy mówili mi, po seksie i czasami podczas seksu, że zawsze chcieli przelecieć czarną dziewczynę, oczekiwanie, że mogę dla nich twerk, bzdury „Lubię tylko czarne dziewczyny””, dodaje Muir. „Skąd to się bierze? Pochodzi ze spuścizny hiperseksualizacji czarnych kobiet w kolonializmie i niewolnictwie (nie patrz dalej niż Sarah Baartman), która jest zwracana przez przemysł pornograficzny.”Sarah Baartman była południowoafrykańską kobietą Khoikhoi, która została sprowadzona do Europy w XIX wieku przez brytyjskiego lekarza i otrzymała pseudonim sceniczny „Hottentot Venus” i paradowała na wiktoriańskich „freak shows” w Londynie i Paryżu z powodu jej steatopygii (choroba powodująca duże ilości tkanki na pośladkach i pośladkach).ghs).

„Kiedy po raz ostatni widziałeś porno” kochaj się ” z czarnymi ludźmi?”

Porno ma na celu zabawiać i przedstawiać najśmielsze fantazje seksualne ludzi. Ale kiedy te fantazje wsadzają się w pejoratywne stereotypy zakorzenione w historycznych opresji ludzi koloru, efekt może być bardzo odczłowieczający.

„Rasistowskie TROPY w porno przedstawiają Czarne kobiety jako łatwe, zawsze Gry, bardziej tolerancyjne na ból, Uległe, kontrolowane” – mówi Muir. „Przedstawiają czarnych mężczyzn jako hipermasculine, Brutali, którzy są niczym więcej niż pieprzonymi maszynami, którzy dominują, skorumpowani i kradną cnotę białych kobiet. Jesteśmy egzotycznym, zwierzęcym, nienasyconym, zakazanym owocem, skrytym pragnieniem wstydu, niegodnym szacunku i nie zasługującym na czułość.”Muir pyta:” Kiedy ostatni raz widziałeś porno „make love” z czarnymi ludźmi?”

Te rasistowskie TROPY w porno przekładają się na żywe doświadczenia rasistowskich ludzi-dodaje.

„Poruszanie się po naszych własnych seksualnościach wśród tych tropów jest bolesną eksploracją, przez którą nie można się nie zranić.”

Muir zgadza się, że kategorie rasowe, takie jak „Murzynki” I „Azjatki” na stronach porno, przyczyniają się do inności ludzi koloru, podsycając ideę, że biel jest szczytem pożądania. Kategorie takie jak BBC [„Big Black Cock”] utrwalają historyczną hiperseksualizację ciał czarnych mężczyzn. „Czarni mają większe kutasy” to powszechny trop, który jest zakorzeniony w ideach, które zaczęły się rozprzestrzeniać w okresie elżbietańskim, kiedy biali europejscy kolonizatorzy podróżowali do Afryki i pisali relacje — często z dużo większą fantazją niż faktem — z ich podróży. Afrykańczycy byli „furnisht z takimi członkami, którzy są po rodzaju burthensome dla nich”, twierdził jeden pisarz w tym czasie.

Jak zmienić moc i dokonać zmian

Co więc trzeba zmienić? – Wszystko-mówi król Noire. Zaczyna się od tego, kto jest właścicielem treści.

„Myślę, że wykonawcy posiadają własne treści i są w stanie wypchnąć je ludziom w sposób, który chcą etykietować…a to, jak chcą, aby ich zawartość była reprezentowana i konsumowana, jest już jedną ze zmian” – mówi król Noire. „Zaczynasz dostrzegać, jak wiele mocy oddala się od niektórych z tych studiów, gdy wykonawcy zyskują więcej mocy we własnych rękach.”

Ze swoją własną firmą produkcyjną, Royal Fetish Films, King Noire mówi, że pracował, aby przyciągnąć ludzi za kamerę, którzy zazwyczaj byli bardziej marginalizowani przez mainstreamowe porno. „Tak więc upewniając się, że są kobiety kamerzystów, reżyserów, pisarzy, queer folk, BIPOC ludzi na całym świecie”, mówi. „Większość porno pochodzi z białego męskiego spojrzenia, więc zobaczysz różne rzeczy, jeśli umieścisz tę kamerę w rękach różnych ludzi. Staraliśmy się, aby ludzie mogli zobaczyć wizje wielu różnych ludzi i pragnienia odgrywane na filmie, zamiast tej samej starej narracji.”

„To dużo mówić porno, aby nie było rasistowskie, kiedy ludzie, którzy tworzą porno w swoim codziennym życiu, są rasistami wszędzie indziej.”

King Noire mówi, że Porno to mikrokosmos większego społeczeństwa. „To dużo mówić porno, aby nie było rasistowskie, kiedy ludzie, którzy tworzą porno w swoim codziennym życiu, są rasistami wszędzie indziej, będą tylko przynosić to gówno do pracy, to tak samo jak każdy inny zawód”, mówi. „Dlatego pracujemy nad dekolonizacją seksu wśród naszych własnych ludzi, ponieważ nie możesz czekać i polegać na osobie, która cię nienawidzi, osobie, która uciska cię dla chanwszystko na Twoją korzyść. Musisz przejąć nad tym kontrolę.”

Muir powtarza, że rasizm w pornografii jest problemem społecznym i dlatego zmiany muszą zostać wprowadzone na każdym poziomie społeczeństwa. „Etos antyrasistowski musi być osadzony w branży pornograficznej, sektorze wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, sektorze przemocy seksualnej i domowej, opiece medycznej i seksualnej, wspieraniu traumy i zdrowia psychicznego, edukacji seksualnej i nie tylko” – mówi. „Wszystkie te elementy są ze sobą powiązane, a centrowanie bieli we wszystkich tych sektorach przyczynia się do szkód, jakie powoduje hiperseksualizacja i fetyszyzacja, czy to poprzez działanie, czy bezczynność.”

Muir uważa, że jedynym sposobem na odwrócenie hiperseksualizacji i fetyszyzacji jest słuchanie i platformowanie czarnych i brązowych pracowników seksualnych, a także aktywistów sprawiedliwości seksualnej i wyzwolenia seksualnego.

„Biali ludzie w ruchu nie mają i nie mogą mieć wszystkich odpowiedzi”, mówi.

Zobacz także: Jak rozpoznać, czy jesteś rasistowski

Czy rozmowy na temat antyracyzmu powinny również omawiać rolę, jaką porno odgrywa w utrwalaniu rasizmu? Muir apeluje o ostrożność, kładąc odpowiedzialność za zmiany na barkach działaczy sprawiedliwości rasowej.

– Myślę, że oczekiwanie, że jako aktywiści sprawiedliwości rasowej powinniśmy być w stanie pokryć wszystkie formy rasistowskich szkód w naszej pracy, jest szkodliwe. Jest to również niepraktyczne-mówi – kiedy mamy skupić się na wszelkich formach rasistowskiej niesprawiedliwości, docieramy do”Mówi, że silniejszy Aktywizm pochodzi z dużego ruchu z mobilizatorami, którzy są oddani, zaangażowani i pasjonują się konkretnymi obszarami. „Nie oznacza to, że działacze sprawiedliwości rasowej, którzy koncentrują się na działaniach na rzecz klimatu, nie mogą również dbać o sprawiedliwość seksualną, prawdopodobnie tak będzie, ale nie chcemy, aby ruchy rozcieńczały się przez bycie jack-of-all-brands, ekspertami we wszystkich formach, których zewnętrzne oczy często oczekują od nas”, mówi.

To nie ruch antyrasistowski musi zmienić się od wewnątrz-zauważa. Biali ludzie mają największą władzę w branży; wszystko w branży pornograficznej jest konieczne, aby nastąpiła jakaś namacalna zmiana.

„Czy to nie biali ludzie są głównymi właścicielami i dobroczyńcami branży porno? Białe gwiazdy porno, którym płacą więcej? Biali pracownicy seksualni, którzy dominują w dyskusjach na temat praw i wyzwolenia pracowników seksualnych? To właśnie te społeczności, zarówno sojusznicy, jak i sprawcy tego szczególnego rodzaju rasistowskich, seksualnych krzywd, zatrzymują się, słuchają, platformują, opowiadają się za, a ostatecznie zmieniają Sektor za pomocą władzy i rasistowskich przywilejów, które posiadają” – mówi.

Kolorowi ludzie próbują zmienić branżę od wewnątrz, od kampanii do zmiany języka używanego do opisywania filmów, w których grają, po zakładanie własnych studiów, aby produkować pornografię, która rzuca światło na nowe perspektywy.

Ale nie mogą sami wprowadzić zmian.

Jako konsumenci pornografii ważne jest, aby uznać, że rasistowska Pornografia jest dostarczana, gdy istnieje na nią popyt. Biali konsumenci odgrywają również rolę w patrzeniu do wewnątrz i upewnianiu się, że są świadomi tego, jakie porno wspierają i unikają hiperseksualizacji osób, z którymi uprawiają seks.

Tak długo, jak ludzie będą konsumować porno z rasistowskimi tropami, podaż będzie kontynuowana. I nie zapominajmy, że podaż wpływa również na popyt.

„Rzeczy muszą być zwalczane i zmieniane na każdym poziomie” – mówi król Noire.

Czytaj dalej

Total
0
Shares
Related Posts