Makiety mediów społecznościowych są, ośmielę się powiedzieć, kultowym produktem ubocznym naszej branży. Media społecznościowe to medium wizualne. Jeśli chodzi o prezentowanie pracy Klientom, musisz upewnić się, że to, co prezentujesz, jest jak najbardziej zbliżone do produktu końcowego.
I tu przydają się makiety mediów społecznościowych. A gdybym ci powiedział, że jest lepszy sposób? W tym artykule pokażę Ci łatwy sposób automatyzacji makiet. Mam nadzieję, że porzucisz strony testowe, zrzuty ekranu i Photoshopa po przeczytaniu.
Dlaczego budujemy makiety mediów społecznościowych?
Zanim przejdziemy do sedna artykułu, musimy zrozumieć, dlaczego makiety mediów społecznościowych są zbudowane w pierwszej kolejności.
Wszystko sprowadza się do wizualnej natury mediów społecznościowych. Jak nie da się wytłumaczyć obrazu (ok, właściwie to można, jestem po prostu kiepski w sztuce), to media społecznościowe wpadają w sferę „prysznic, a nie teller”.
„Cały cel, dla którego stworzono media społecznościowe, polegał na umożliwieniu ludziom nawiązywania kontaktów. Musisz pamiętać o tej zasadzie przy każdym ruchu, który wykonujesz podczas marketingu w mediach społecznościowych, jeśli kiedykolwiek chcesz, aby działał dla ciebie.” mówi Antonio Thornton z MoneyMouthMarketing.
Ponadto kampania w mediach społecznościowych może trwać kilka miesięcy, a klienci muszą wiedzieć, jak będzie wyglądać, powiedzmy, sześć miesięcy od momentu rozpoczęcia kampanii. Więc projektanci zaczynają szkicować makiety postów w mediach społecznościowych, specjaliści od treści piszą kopie, a potem cały zespół marketingowy tworzy makiety warte rok razem, jak obłąkany rysownik.
To nie jest idealne, ale robi swoje. Częściowo.
Co w tym złego?
Widzisz, makiety mediów społecznościowych są bardzo sprzeczne z intuicją sposobem robienia rzeczy. Można by pomyśleć, że projektanci i copywriterzy mogliby czerpać przyjemność z grania w fantastyczne media społecznościowe. Jednak w rzeczywistości marnuje cenny czas, który można było poświęcić na bardziej produktywne przedsięwzięcia. Jak tworzenie treści.
„Co więcej, content marketing pozwoli Ci zademonstrować swoją wiedzę i doświadczenie na dany temat. Jeśli twoi czytelnicy dojdą do punktu, w którym szanują to, co masz do powiedzenia, i zaczną szukać odpowiedzi na pytania, będziesz mógł łatwiej im sprzedać, gdy polecisz produkt informacyjny, który zrobiłeś, lub produkt partnerski, na którym otrzymujesz prowizję.” mówi Scott Douglas Clary, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w ExciteM.
Oto kilka powodów, dla których makiety mediów społecznościowych (w tym makiety brandingu mediów społecznościowych) nie są tak świetne, jak mogłoby się wydawać:
-
Są ogromnym zasobem i pochłaniaczem czasu.
-
Makiety mediów społecznościowych nie oddają ilości pracy i wysiłku, które wkłada się w kampanię w mediach społecznościowych.
-
Platformy społecznościowe zmieniają się cały czas. Wyobraź sobie, że twoi projektanci tworzą makiety 100 Instagram, tylko po to, aby stały się przestarzałe następnego dnia po aktualizacji. Oczywiście można temu problemowi zapobiec, planując z wyprzedzeniem, ale to nie rozwiązuje głównego problemu: że muszą tworzyć makiety.
-
To logistyczny koszmar. Myślę, że można sobie wyobrazić ilość tam iz powrotem i niekończące się łańcuchy e-mail to pociąga za sobą dla siebie.
-
Nie sąt całkowicie przedstawiciel rzeczywistości. Bez względu na to, jak bardzo jesteś doświadczony w Photoshopie, po prostu nie będzie spełniał prawdziwych wymagań.
Ale nie zamykaj jeszcze Karty – mam dla Ciebie rozwiązanie
OK, więc jaka jest najlepsza alternatywa?
Pozwól, że zaproponuję następujący scenariusz-co jeśli zamiast ręcznie tworzyć makiety marketingu społecznościowego, pojawiła się aplikacja lub coś, co pozwoliło na automatyzację całości? Styl XXI wieku.
przez GIPHY
Mam coś dla Ciebie-nazywa się Planable. Znowu, nazwisko jest dosłownie na drzwiach, więc nie udawaj zaskoczonego.
Makiety mediów społecznościowych – Planowalne na ratunek
Jeśli nas nie znasz, Planable to narzędzie do współpracy w mediach społecznościowych, które pozwala zespołom mediów społecznościowych planować, tworzyć i współpracować nad treściami w mediach społecznościowych oraz prezentować swoją pracę klientom w prosty i intuicyjny sposób.
Co to ma wspólnego z makietami mediów społecznościowych? Planable jest w zasadzie wysoce zaawansowanym generatorem makiet. Zrobi również cuda pod względem przepływu pracy w mediach społecznościowych.
„Sugerowałbym stworzenie pseudo-redakcyjnego kalendarza. Oto, co mam na myśli – i coś, do czego trenuję ludzi przez cały czas:
-
Usiądź i dowiedz się, ile dni w tygodniu chcesz opublikować i w jakie dni
-
Określ, na których platformach chcesz publikować posty
Twórz motywy na każdy dzień, który chcesz opublikować” – Tabitha Naylor.
Możesz więc zapomnieć o marnowaniu mocy obliczeniowej laptopa na projektowanie makiet w Photoshopie. Lub przeszukując te podejrzane witryny z szablonami w poszukiwaniu makiet, które najbardziej przypominają najnowszą iterację Instagram. Oto dlaczego:
Tworzenie postów w środowisku naturalnym
Powiedz, że zbliża się wielka prezentacja z Twoimi klientami. Zbierz swój zespół w pokoju wojennym i zacznij układać, no Nie wiem, 30 makiet i wrzuć je do Prezentacji PowerPointa. Od samego początku możemy zidentyfikować dwa problemy w tej hipotetycznej sytuacji, którą właśnie wymyśliłem:
-
To o 30 więcej makiet,niż musiałbyś zrobić.
-
Makiety są w porządku, gdy twoje posty składają się ze statycznych obrazów i odrobiny kopii, ale co z gifami? Filmy? Jak to pokazać? Zrobić kartonowe wycięcie posta na Instagramie i podłączyć go do telewizora? Albo Fotomontaż, czy jak to się nazywa z tanich parków rozrywki?
Ok, OK, wiem, jestem niepotrzebnie żartobliwy – oczywiście, jest na to mnóstwo obejść. Ale nie powinieneś tego robić, gdy Planable istnieje.
Planable zapewnia intuicyjną przestrzeń roboczą, w której zespoły mogą współpracować i tworzyć posty w najbardziej naturalnym środowisku. Co to jest „przestrzeń robocza”, pytasz? Nic – tylko centrum dowodzenia kampanii w mediach społecznościowych. Gdzie magia dzieje się dosłownie. Ok, Nie dosłownie ale jesteśmy z tego dumni.
Przestrzeń robocza to przestrzeń współpracy, w której możesz porządkować wszystkie marki i strony społecznościowe, którymi zarządzasz. W obszarze roboczym Planable można:
-
Twórz własne szczeliny czasowe, i etykiety dla tematów treści.
-
Zaproś wszystkich zaangażowanych w treści dla danej marki
-
Twórz, przeglądaj, współpracuj, publikuj posty i utrzymuj członków zespołu w ruchu.
Pod względem Post-kreacji jest to jedna z najbardziej przydatnych funkcji Planable. I to takie proste, że twój kot mógłby to zrobić:
W tej chwili Planable ma integracje dla następujących platform mediów społecznościowych:
-
Facebook. Możesz dodawać tekst, (wiele) obrazów, strony tagów, karuzele wideo, gify, filmy.
-
Twitter, możesz dodać tekst, obraz, wiele obrazów, adres URL, wideo, gify i oznaczyć inne konta. Dodaj tekst, obrazy, linki, filmy, gify i stary dobry tag.
-
Linkedin. Tak samo jak Facebook i Twitter.
-
Instagram. Dodaj obrazy, tekst, historie. Możesz również zaplanować posty na Instagramie za pośrednictwem naszego rozwiązania.
-
Google Moja Firma. Pisz posty, dodawaj zdjęcia, uruchamiaj promocje i informuj fanów o najnowszych ofertach.
Ale wierzcie lub nie, to nie wszystko…
Zobacz makiety mediów społecznościowych natychmiast
Myśl szybko: co ma Planable i brakuje makiet mediów społecznościowych? Odpowiem za Ciebie.: instantaneity. To wymyślne słowo, którego właśnie się nauczyłem, doskonale oddaje zalety Planable w stosunku do makiet mediów społecznościowych.
Planable pozwala na wiele sposobów przeglądania treści:
-
Widok kanału. To dokładnie tak, jak to brzmi-możesz zobaczyć swoje treści dokładnie tak, jak byłyby wyświetlane w kanałach społecznościowych.
-
Widok listy. Dla zespołów marketingowych, które chcą mieć krótki przegląd swoich postów. Wpisy zawierają krótki opis, status postów, autora, stronę, datę, godzinę, w której zawartość ma zostać udostępniona, a także przypisane etykiety.
-
Widok kalendarza. Pamiętasz, co mówiłem wcześniej o klientach, którzy chcą zobaczyć, jak ich kampanie będą wyglądać długoterminowo? Widok kalendarza jest do tego idealny. Został zaprojektowany z myślą o zespołach, które chcą zobaczyć swoje kampanie z lotu ptaka. Zespoły mogą również korzystać z trybu kalendarza Planable, aby opracowywać strategie i wprowadzać zmiany w swoich kampaniach w ostatniej chwili.
-
Widok siatki. Siatki na Instagramie są nadal fajne. Ty to wiesz I ja to wiem. Są też trudem do tworzenia i prezentowania. Nie martw się – Planable zapewni Ci ochronę. Tworzenie tych niesamowitych, symetrycznie przyjemnych siatek jest tak proste, jak, cóż, pozwól, że ci pokażę…
Podziel się nimi z członkami zespołu i uzyskaj opinie i aprobatę
Feedback jest często pomijanym elementem tworzenia treści w mediach społecznościowych. Jak wiele z tych rzeczy iść, zwykle wiąże się ton męczące plecy i forths. Dodaj do równania nieodłączną niezręczność korzystania z makiet mediów społecznościowych i tak, myślę, że to rozumiesz.
Nie z Planable. Ponieważ jest on zbudowany z myślą o współpracy przede wszystkim, przez rozszerzenie, ułatwia również proces sprzężenia zwrotnego. Ale nie wierz mi na słowo – oto moje słowa, ale w formie bullet-form:
-
Chcesz uzyskać opinię na temat treści świeżych z piekarnika? Twój zespół może upuścić swoje myśli tuż obok posta.
-
Chcesz podzielić się swoimi przemyśleniami na feedback, który masz? Jest na to funkcja „odpowiedz”. Podczas gdy jesteś przy tym, członkowie tag team i zaproś ich do zrobienia tego samego. Najlepiej reagując emotikonami (my też je mamy).
-
Po wdrożeniu opinii, po prostu kliknij „rozwiąż”, aby wszyscy wiedzieli, że jesteś graczem zespołowym i ich opinie mają znaczenie.
-
Jeśli twój zespół potrzebuje dodatkowych zasobów, możesz dołączyć pliki do komentarzy.
Kolejna fajna funkcja, którą celowo zostawiłem na koniec, obejmuje udostępnianie gości. Planowalne łącza do udostępniania gości umożliwiają zewnętrznym współpracownikom zamieszczanie opinii na temat treści zaplanowanych za pośrednictwem naszego rozwiązania. Po prostu udostępnij link do posta, a współpracownicy będą mogli przeglądać i przeglądać.