Jak Dodać Link w Bio na Instagramie i TikTok, aby zwiększyć ruch

Nawet jeśli widziałeś tylko kilka postów na Instagramie lub TikTok, prawdopodobnie natkniesz się na frazę „link w bio”. Pojawia się wszędzie, od postów o produktach Twojej ulubionej marki po najnowsze zdjęcie z tego konta #CottageCore, które obserwujesz.

Ale co właściwie oznacza „link w bio”? Dlaczego ludzie zawsze go używają? Czy ty też powinieneś wziąć udział w akcji? Przekonajmy się!

Bonus: Pobierz bezpłatną listę kontrolną, która ujawnia dokładne kroki, w których fotograf lifestylowy rosł z 0 do 600 000 obserwujących na Instagramie bez budżetu i drogiego sprzętu.

Twórcy na Instagramie i TikTok używają wyrażenia „link w bio”, aby powiedzieć swoim odbiorcom, że mogą uzyskać więcej informacji związanych z postem, klikając adres URL w swoim bio.

Każdy może dodać link do swojego bio na Instagramie, a każdy posiadacz konta biznesowego może dodać go do swojego TikTok. Tam twórcy zwracają uwagę na link, wspominając go w treści, którą publikują.

boreal folk link in bio Instagram post

Krążą plotki, że powiedzenie „link in bio” w podpisach na Instagramie zmniejsza zasięg i zaangażowanie postów, więc przeprowadziliśmy eksperyment, aby przetestować teorię. Spoiler: mówiąc „link w bio” faktycznie  zwiększenie nasze zaangażowanie i zasięg, ale możesz obejrzeć ten film, aby zobaczyć szczegóły:

„Link in bio” to jedyny sposób, w jaki twórcy Instagram i TikTok z mniej niż 10 000 obserwujących mogą wysyłać ludzi poza platformę. Konta z więcej niż obserwującymi 10,000 mogą dodawać linki do swoich historii.

Większość twórców używa swojego linku Instagram i TikTok bio, aby wysłać widzów do jednej z sześciu rzeczy:

  • Ich strona internetowa
  • Ich inne profile w mediach społecznościowych
  • Blog
  • Strona produktu
  • Sklep internetowy

… lub wszystkie powyższe (więcej o tym później).

Na Instagramie znajdziesz „link w bio” w krótkim opisie na samej górze profilu użytkownika. Znajduje się pod innymi ważnymi informacjami, takimi jak liczba postów i liczba obserwujących.

Venture North, organizacja promująca turystykę w północnej Szkocji, wykorzystuje swój link w bio, aby skierować swoich odbiorców na swoją stronę internetową.

venture north link in Instagram bio

Aby wszystko było proste, bio link znajduje się dokładnie w tym samym miejscu na TikTok. Można go znaleźć w biografii na samej górze strony profilu twórcy.

the Rock TikTok link in bio

Dodanie linku do bio Instagram jest prostym procesem. Tak proste w rzeczywistości, że można to zrobić w zaledwie trzech krótkich krokach.

1. Kliknij „Edytuj Profil” na górze strony profilu

c=”https://blog.hootsuite.com/wp-content/uploads/2021/10/Screen-Shot-2021-10-13-at-7.44.28-PM-620×525.png” alt= „Edytuj Profil na Instagramie” width = „620”height=” 525″ />

2. Wpisz swój docelowy adres URL (link, który chcesz promować) w polu „Strona internetowa”

enter target URL in Website box

3. Kliknij „Wyślij” na dole strony

I tak po prostu dodałeś link do swojego bio na Instagramie.

Szybka wskazówka! Jeśli nie widzisz łącza podczas powrotu do profilu, prawdopodobnie zapomniałeś kliknąć „Prześlij” przed opuszczeniem strony.

Proces jest podobny w TikTok. Jednak obecnie większość użytkowników potrzebuje konta firmowego, aby dodać link do swojego bio.

Jeśli masz konto Creator na TikTok i nie masz dostępu do funkcji link in bio, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to przełączyć się na konto firmowe. Aby to zrobić:

1. Kliknij ikonę Menu TikTok

TikTok menu icon

2. Kliknij „Zarządzaj kontem”

settings and privacy manage account

3. Wybierz „Przełącz na konto firmowe”

switch to business account under Manage Account

4. Wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę

choose a category that best describes account

5. Kliknij „Dalej”

Teraz to zrobione, jesteś gotowy, aby dodać klikalny link do swojego bio TikTok.

1. Kliknij „Edytuj Profil”

edit profile on TikTok

2. Kliknij „Dodaj swoją stronę”

add your website

3. Wprowadź adres URL, który chcesz umieścić w swoim profilu

enter URL under website

4. Kliknij „Zapisz”

Masz teraz link w swoim bio TikTok.

link in bio on TikTok profile

Problem z funkcją bio link na Instagramie i TikTok polega na tym, że możesz mieć tylko jedną. Nie możesz publikować linków nigdzie indziej na tych platformach, więc musisz być sprytny, aby zoptymalizować swoją jedyną szansę.

Dla większości twórców oznacza to przekształcenie jednego linku w wiele linków za pomocą strony docelowej.

Po prostu utwórz stronę docelową zawierającą wszystkie linki, które chcesz aby zaprezentować i dodać link do tej strony docelowej na Instagramie lub bio TikTok.

The Tree Council landing page with multiple links

Jeśli to zabrzmi trochę skomplikowanie. Nie martw się, ponieważ dostępnych jest wiele narzędzi, które pomogą Ci łatwo stworzyć wielowątkową stronę docelową.

Linktree to darmowe narzędzie, które pozwala na stworzenie prostej strony docelowej multi-link z podstawowych szablonów. To dość łatwe do skonfigurowania.

Lisa Cutliffe

@edulis multi-link landing page

W darmowej wersji otrzymasz szablony z kilkoma opcjami dostosowywania i dostęp do prostego interfejsu statystyk, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak działa Twoja strona.

Jeśli płacisz $ 6 miesięcznie, aby przejść Pro, będziesz mógł usunąć logo Linktree ze strony docelowej, uzyskać dostęp do lepszych opcji analitycznych i dostosowywania, a także funkcji retargetingu mediów społecznościowych Linktree.

Stwórz biogram jednym kliknięciem z Hootsuite

Jeśli używasz Hootsuite do zarządzania mediami społecznościowymi, możesz utworzyć drzewo linków z Pulpitu nawigacyjnego za pomocą oneclick-bio.

Dzięki oneclick-bio możesz tworzyć prosty link na stronach docelowych bio z przyciskami wypełnionymi tekstem, takimi jak te oferowane przez Linktree. Ale możesz także dodać linki do mediów społecznościowych i galerię zdjęć.

Możesz użyć funkcji obrazy, aby odtworzyć posty z konta Instagram lub TikTok w oneclick-bio. Ale w przeciwieństwie do Twoich postów na platformie, możesz dodawać klikalne linki do obrazów jednym kliknięciem.bio.

oneclick-bio images of sporty shoes

Tak więc każdy, kto przechodzi do twojej strony docelowej z konta Instagram lub TikTok, będzie mógł uzyskać dostęp do klikalnej wersji posta, którym był zainteresowany.

Dowiedz się, jak utworzyć jedno kliknięcie.bio landing page tutaj.

Twórz stronę docelową za pomocą Unbounce

Jeśli masz trochę więcej czasu i wolisz całkowicie konfigurowalny link na stronie docelowej bio, możesz go utworzyć za pomocą narzędzia do tworzenia stron docelowych, takiego jak Unbounce.

Z Unbounce możesz stworzyć w pełni markową stronę docelową, która idealnie uzupełni Twój profil na Instagramie lub TikTok. Użyj prostego kreatora przeciągnij i upuść lub super inteligentnej sztucznej inteligencji, aby wykonać zadanie.

Wyróżnij najważniejsze linki

Mniej znaczy więcej, jeśli chodzi o Strony docelowe z wieloma linkami. Oprzyj się pokusie włączenia każdego ogniwa pod słońcem. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest odwrócenie uwagi od tego, co ważne.

Dobre rzeczy, które warto podkreślić na swoim linku na stronie docelowej bio to:

  • Twoja strona główna
  • Twoja najnowsza lub najpopularniejsza zawartość
  • Informacje o sprzedaży, promocji lub prezentów
  • Linki do innych kont w mediach społecznościowych
  • Twoja witryna sklepu internetowego lub najlepsza strona produktu
  • Twój najlepiej działający magnes ołowiowy

 

Dopasuj swoje linki do swoich celów

To, jakie linki wybierzesz do umieszczenia w linku na stronie docelowej bio, zależy od tego, co chcesz osiągnąć.

Jeśli chcesz zbudować swoją listę e-mail, możesz pominąć inne linki do kont w mediach społecznościowych, ale umieścić magnes wiodący i listę Zarejestruj się z przodu i na środku.

Z drugiej strony, jeśli jesteś na Instagramie lub TikTok, aby zwiększyć sprzedaż, będziesz chciał skupić uwagę na swojej witrynie sklepu internetowego i najnowszej sprzedaży lub prezentów.

Wartość oferty, a nie trudna sprzedaż

Ktoś, kto śledził prośbę o link w bio z Instagram lub TikTok, jest prawdopodobnie nowy w Twoich treściach. Najlepiej więc unikać twardej sprzedaży na stronie docelowej.

Zamiast tego skup się na oferowaniu wartości. Na przykład możesz:

  • Oferuj ekskluzywne oferty lub rabaty dla osób, które kupują za pośrednictwem Twojej strony docelowej
  • Link do najczęściej czytanych lub najbardziej przydatnych treści
  • Dołącz dobre wprowadzenie do ciebie lub Twojej marki

Hodmedod landing page

Zarówno Instagram, jak i TikTok wyświetlają pełny adres URL w biografii. Więc chcesz, żeby to było coś krótkiego i potężnego.

Niektóre linki w narzędziach bio pozwalają dostosować adres URL. Jeśli możesz to zrobić, powinieneś!

Możesz użyć tej przestrzeni, aby wspomnieć o swojej marce i dołączyć wezwanie do działania. Na przykład:

www.mybrand.ca/learnmore

www.mybrand.ca/sayhello

www.mybrand.ca/shopnow

www.mybrand.ca/welcome

Hodmedod customized link in bio

Spersonalizowane linki mają wpływ, są łatwe do zapamiętania i częściej inspirują kliknięcia.

I nie martw się, jeśli nie możesz utworzyć krótkiego adresu URL u źródła. Możesz użyć narzędzia do skracania adresów URL, takiego jak ow.ly, dostępne z Pulpitu Nawigacyjnego Hootsuite, aby tworzyć ultra snappy linki.

Gdy masz super elegancki link na stronie docelowej bio, będziesz chciał spróbować dodatkowego ruchu do swojego profilu. Jednym ze sposobów jest użycie emoji, aby zwrócić uwagę na swój link w bio CTA.

Nie musisz jednak iść na pełną generację Z. Wystarczy jeden lub dwa dobrze umieszczone emotikony.

well placed emojis

 

Prowadź ruch na swojej stronie z Instagram za pomocą Hootsuite i zarządzaj resztą swoich profili społecznościowych w jednym miejscu. Z jednego pulpitu możesz planować i publikować posty, angażować obserwujących, monitorować odpowiednie rozmowy, mierzyć wyniki, zarządzać reklamami i wiele więcej.

Rozpocznij

Z łatwością zarządzaj wszystkimi mediami społecznościowymi w jednym miejscu i oszczędzaj czas dzięki Hootsuite.

Total
0
Shares
Related Posts