Mam dzieci. Może ty też. Im bardziej ich wychowuję, tym bardziej zdaję sobie sprawę, jak podobni są do ludzi, którzy odwiedzają nasze strony i blogi. Nie oznacza to, że odwiedzający naszą Stronę są dużymi dziećmi — daleko im do tego.
Ale odwiedzający witrynę mają potrzeby, pytania i obawy. A Twój copywriting to przewodnik, który pomaga im czuć się komfortowo, szczęśliwie i dopasować się do twojej witryny.
Witaj w rodzicielstwie, w stylu Copybloggera.
“Jesteśmy już na miejscu?”
Odwiedzający lądują dziś na twojej stronie z myślą o celu. Może to być rozrywka, informowanie, uczenie się lub kupowanie. Ale jeśli zrobisz ich podróż od lądowania do celu zbyt długo, zaczną się zastanawiać, czy będziesz ever daj im to, czego chcieli.
Wiesz, dobre rzeczy.
Więc skończ już z tym. Nie dyskutuj o sobie ani nie przesycaj swojej witryny treściami, które nie są istotne. Do rzeczy. Twój copywriting powinien być szybką podróżą do dobrych rzeczy. Niech będzie krótki, zgryźliwy i zwięzły.
Powiedz ludziom, co dostaną, a potem im to daj.
“Powiedziałem, chodź tu!”
Możesz chcieć, aby Twoi czytelnicy udali się na stronę Kup Teraz lub formularz Zatrudnij mnie. Mogą mieć inne pomysły. Mogą biegać po twojej witrynie, klikając niepowiązane śmieci lub rozpraszając się rzeczami, które nie mają znaczenia.
To frustrujące. Chcesz, aby ludzie podejmowali działania, ale przez większość czasu nawet nie wiedzieć chcesz, żeby coś zrobili.
Każda strona kopii, którą piszesz, powinna mieć swój cel, a mianowicie skłonić czytelnika do podjęcia określonych działań. Twoja kopia jest narzędziem, które przekonuje ich do tego.
Zaplanuj trasę, którą powinni podążać Twoi potencjalni klienci, działania, które powinni podjąć na każdym kroku. Następnie napisz swoją kopię, aby być jasną, prostą ścieżką, która prowadzi ich prosto do stania się twoim klientem.
“Chcesz jabłko czy pomarańczę?”
Czy kiedykolwiek wszedłeś do sklepu z zabawkami ze swoimi dziećmi i poprosiłeś je, aby coś wybrały? Powodzenia. Są przytłoczeni opcjami i biegają, dotykając wszystkiego i całkowicie nie są w stanie podjąć decyzji o niczym.
Odwiedzający Twoją witrynę czują to samo. Daj im zbyt wiele linków, zbyt wiele opcji, zbyt wiele do zrobienia, a stracisz je na paraliżu opcji.
Nic nie robią. Co oznacza, że ty Pobierz nic.
Dobra kopia daje czytelnikom jasny kierunek i ograniczone możliwości wyboru. Więcej nie znaczy lepiej; mniej opcji i proste wybory pomagają ludziom podjąć decyzję. Jeśli przedstawisz nie więcej niż dwie lub trzy opcje, znacznie zwiększysz szanse, że jedna z nich zostanie wybrana.
Nie proś odwiedzających o podejmowanie złożonych decyzji. Trzymaj się prostego albo i wszyscy wygrywają.
“Ale dlaczego?”
Każdy, kto kiedykolwiek był w zasięgu słuchu dziecka, wie o tym.
Z dziećmi wszystko potrzebuje powodu. To niekończące się zanurzenie w” Dlaczego “czarna dziura, która w końcu dociera”, bo tak powiedziałem!”To jednak niezbyt satysfakcjonująca odpowiedź.
Odwiedzający Twoją witrynę mają jeszcze kilka lat pod paskiem. To już nie są dzieci i nie są głupie. Zapytają też dlaczego. W rzeczywistości będą wymagać, aby wiedzieć, dlaczego powinni coś zrobić, a ty musisz dać im solidne, przekonujące i przekonujące powody.
Każdy człowiek na świecie chce tego typu wiedzy. Nikt nie lubi niepewności. To sprawia, że czujemy się niezdecydowani-a kiedy czujemy się niezdecydowani, nie kupujemy. Potencjalny klient, który nie ma odpowiedzi na swoje pytania, uniknie kliknięcia przycisku, nawet jeśli naprawdę chce produkt, a Ty właśnie straciłeś sprzedaż.
Odwiedzający witrynę, którzy czują się dobrze ze swoim wyborem i czują, że podejmują właściwą decyzję dla nich będą podejmować działania-i pewnie tak.
Dlatego long copy działa dobrze-obejmuje wszystkie odpowiedzi i potencjalne argumenty. Następnie daje solidne powody, dla których ta decyzja jest właściwa dla użytkownika witryny.
“Słuchasz mnie?”
Rozmawiasz ze swoimi dziećmi i nic się nie dzieje. Wtedy zdajesz sobie sprawę . . . nikt nie słucha. Równie dobrze możesz mówić do ściany.
Jeśli twoja kopia ma taką samą reakcję na odwiedzających witrynę, lepiej zacznij myśleć o tym, jak z nimi rozmawiasz.
Mówisz na oni? Nie posłuchają. Dbają o siebie, nie o Ciebie.
Za dużo gadasz? Nuda. Zamknij się i przejdź do rzeczy.
Mówisz innym językiem? Nie używaj wymyślnych słów i żargonu, aby zaimponować. Ludzie chcą być rozmawiani ich nie po twojemu.
Sekret wspaniałego copywritingu — i wspaniałego rodzicielstwa-jest prosty: utrzymuj połączenie. Przyciągnij ich zainteresowanie, przytrzymaj ich uwagę, daj im dobry powód, aby cię słuchać, dobrze nimi kierować i poczuj dumę, gdy robią dokładnie to, co chciałeś.