Publikowanie treści online jest świetne … jeśli masz coś do sprzedania.
Wiele osób, które publikują w Internecie, nadal szuka tego Wszechmocnego dolara reklamowego, ale wyniki dla większości są ponure. I są dowody na to, że będzie gorzej, a nie lepiej.
Dlaczego?
Może dlatego, że obecna reklama w Internecie jest zasadniczo wadliwa. W Internecie nie można sprawić, by ludzie patrzyli na to, czego nie chcą widzieć.
Treść trafia tam, gdzie chce czytelnik
Zobacz niedawne zamieszanie wokół Shyfter, przedsiębiorczej firmy próbującej wprowadzić skrobanie treści do głównego nurtu. Podczas gdy takie rzeczy doprowadzają tych z nas, którzy budują witryny autorytetów do szaleństwa, prawda jest taka, że musisz założyć, że większość prawdziwych działań nie wydarzy się na twojej stronie bez względu na wszystko, dzięki e-mailowi, RSS i innym metodom syndykacji.
Więc co dobrego robią te reklamy na pasku bocznym? Jak zarabiać pieniądze, gdy Twoje treści są tam, gdzie chce je czytelnik?
Dodatkowo, biorąc pod uwagę oprogramowanie blokujące reklamy i postawę pokolenia uprawnionych do Internetu, które nie dba o prawa autorskie lub o to, czy zarabiasz na życie, masz niewielki wybór. Jeśli chcesz zarabiać pieniądze w Internecie, przygotuj się na wykorzystanie swoich wpływów w sposób, który faktycznie przynosi dochody.
Reklamy internetowe nie działają – Jakob Nielsen, 1997
Nie zgadzam się ze wszystkim, co mówi Jakob Nielsen, ale wydaje się, że przybił fakt, że tradycyjne strategie reklamowe nie grają dobrze w sieci-i zrobił to w 1997 roku. Podczas gdy wydatki na reklamy online znacznie wzrosły od tego czasu, wskaźniki klikalności nadal spadają, podczas gdy badania śledzenia oczu pokazują, że ślepota banerów jest niszcząco skutecznym filtrem uwagi.
Teraz, w 2008 roku Era Reklamy (ze wszystkich źródeł) kanały Nielsen i twierdzi, że może w Internecie nie jest miejsce na reklamy w ogóle. Artykuł zwraca uwagę, że najlepsze firmy (jak Apple) nie kupują reklam w Internecie, i argumentuje to samo, co starałem się wbić do domu-każdy marketer internetowy jest właściciel mediów a każda firma, która chce się ujawnić w Internecie, to firma medialna.
Jest oczywiście jeden gigantyczny wyjątek … a jest nim reklama w wyszukiwarkach. Świadczy to o tym, że jeśli chodzi o handel, internet jest bardziej jak Yellow Pages niż magazyn. Gdy kupujący jest w trybie wyszukiwania, reklamy w wyszukiwarce, takie jak AdWords, działają jak urok.
Ale jak pokazują badania eye-tracking, konsumenci treści nie są w nastroju, aby przestać czytać, aby spojrzeć na banery reklamowe lub przyciski sponsora. Jak zmienić czytelnika w kupca?
Łatwe … okresowo oferujesz treści, które is Reklama. Ale upewnij się, że masz na uwadze zainteresowania czytelnika … ponieważ Internet jest rynkiem kupujących.
To rynek kupującego … więc zostań zaufanym doradcą Kupującego
Prawdopodobnie został już wbity w twoją głowę-skup się na czytelniku, zbuduj listę subskrybentów, zdobądź zaufanie i ustal autorytet. Ale po co?
Jeśli nie masz produktu lub usługi do sprzedaży i nie chcesz tworzyć treści do sprzedaży, istnieje tylko jedna inna opcja… sprzedawaj rzeczy innych ludzi za prowizję (znany również jako marketing afiliacyjny). I nie mam na myśli trzymania reklam partnerskich na pasku bocznym, dopóki nie pojawią się “prawdziwi” reklamodawcy. Mam na myśli aktywną pracę, aby polecać wysokiej jakości oferty swoim czytelnikom.
Czy można to zrobić bez uciekania od publiczności? Absolutnie … odnoszący sukcesy wydawcy zarabiają duże pieniądze dzięki marketingowi od ponad dekady. Jeśli chcesz większą wypłatę za czas i wysiłek potrzebny do stworzenia wartościowych treści niszowych, inteligentny marketing afiliacyjny jest drogą.
Copywriting i strategie treści dla marketingu afiliacyjnego
Stąd zacznę serię postów na temat treści i strategii copywritingu dla marketingu afiliacyjnego. Podczas gdy mam już zaplanowaną serię, daj mi znać w komentarzach, jeśli masz konkretne pytania, abym mógł pracować w określonych obszarach zainteresowania.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i współzałożycielem Teaching Sells.