Cztery oldschoolowe sposoby na rozkwit w każdej gospodarce

Jak ci idzie załamanie gospodarcze? Podekscytowany możliwościami, czy chory na żołądek martwiący się o to, jak Twoje rachunki zostaną zapłacone?

Podekscytowany czy wystraszony?

Może jedno i drugie?

Nie da się naprawdę zobaczyć ogromnych zmian, kiedy jesteśmy jeszcze w środku. Ale tam are garść rzeczy, na których możesz liczyć. Jednym z nich jest to, że natura ludzka nie zmienia się zasadniczo, nawet jeśli środowisko może się radykalnie zmienić.

Patrząc wstecz, przez większość czasu, kiedy byliśmy na tej planecie, zdajesz sobie sprawę, że w naszej naturze leży bycie przedsiębiorcami. W większości przypadków, większość ludzi stworzyła coś wartościowego, a następnie zorganizowała wymianę tego na coś innego.

Nadeszła Rewolucja Przemysłowa i zaczęliśmy myśleć, że dla większości ludzi Praca dla kogoś innego ma sens. Tylko kilka osób wiedziało, jak robić bardzo skomplikowane rzeczy, takie jak prowadzenie fabryk. Większość z nas musiała zadowolić się byciem bezimiennymi masami, które mogłyby zostać przeszkolone do pracy w tych fabrykach.

Wstrząs, w którym teraz jesteśmy, może zmienić nasze życie tak głęboko, jak rewolucja przemysłowa. Co tydzień tysiące pracowników staje się przedsiębiorcami, czy tego chcieli, czy nie. Praca, kiedyś postrzegana jako konieczność, może być dość rzadkim zasobem przez jakiś czas.

Może nadszedł czas, aby pomyśleć o starożytnych cechach, które pomagały przedsiębiorcom od zarania historii, i o ich związku z rozwijającą się gospodarką XXI wieku.

1. Samodzielność

Kiedy przenieśliśmy się z farm do fabryk (a później do boksów), kiedy udało nam się wyprostować kilka rzeczy, takich jak praca dzieci i bezpieczeństwo pracowników, wielu z nas nabrało zwyczaju pozwalania firmie się nami opiekować.

Osiemnastowieczny rolnik i prehistoryczny mieszkaniec jaskiń mieli jedną wspólną cechę: jeśli nie zgłupieli tyłków, głodowali. Nie było życzliwego pracodawcy, który upewniłby się, że wszystko będzie dobrze.

Często wszystko nie układało się dobrze. Ale ciężko pracowałeś, miałeś otwarte oczy i sam sobie poszczęściłeś.

Dzisiejsza wersja samodzielności jest niewyobrażalnym luksusem w porównaniu. Jest mało prawdopodobne, że zostaniesz zjedzony przez tygrysa szablozębnego, jeśli zachorujesz na zapalenie wyrostka robaczkowego, prawdopodobnie cię to nie zabije, a jeśli musisz wymyślić, jak coś zrobić, możesz wykorzystać większą część ludzkiej wiedzy w każdej bibliotece publicznej.

Ciesz się niesamowitymi korzyściami XXI wieku, ale nie trać tego starożytnego ludzkiego dążenia do tworzenia własnych losów.

Nie zatrzymuj się.

2. Świetne pomysły

Jonas Ridderstrale i Kjell Nordstrom (dwaj dzicy i szaleni faceci) pokłócili się w Funky Business że Karol Marks miał rację. Pracownicy kontrolują teraz środki produkcji. Ponieważ w gospodarce wschodzącej środkami produkcji są między uszami.

Bycie przedsiębiorcą nie polega już (koniecznie) na robieniu rzeczy fizycznych. Wartość, którą możesz teraz stworzyć, wynika z twojej własnej mądrości, spostrzegawczości, stylu, inteligencji, elastyczności i kreatywności.

Nawet jeśli tworzysz obiekt, to projekt i inteligencja, którą wkładasz w ten obiekt, czynią go wartościowym, a nie fizyczne cząsteczki.

Na każdym rynku wygrywasz, oferując ludziom to, czego chcą i potrzebują. Zwycięzcy na nowym rynku będą sprzedawać cenne i przydatne informacje, mapy drogowe, narzędzia cyfrowe, edukację i rozrywkę—często wszystkie zawarte w jednym produkcie.

To nie są kapitałochłonne projekty. Nie potrzebują armii robotników do budowy fizycznej infrastruktury, ani legionów niewolników do kopania plantacji czy budowy piramid.

Każdy przedsiębiorca jest wytworem określonego środowiska kulturowego, a środowisko, w którym się znajdujemy, to nadmiar informacji. Normalny ludzki mózg nigdy nie miał przetwarzać tylu danych. Większość ludzi jest całkowicie przytłoczona niekończącą się plątaniną informacji, a z każdym dniem staje się ona coraz bardziej złożona.

Jako przedsiębiorca informacyjny możesz poruszać się po tej ryczącej rzece i wyrywać to, czego potrzebują Twoi klienci, a następnie zawinąć w pakiet, który sprawia, że jest dokładnie tym, czego chcą.

Zwracaj uwagę, ucz się i ewoluuj. Przedsiębiorcy zawsze zwyciężali, rozwiązując problemy w inteligentny nowy sposób. Jest na to więcej sposobów niż kiedykolwiek wcześniej.

3. Wioska jest twoim klientem

Pewnego razu piekarz chleba i jego wioska utknęli ze sobą. Jeśli upiekł kiepski chleb, musiał spojrzeć sąsiadom w oczy i zmierzyć się z ich pogardą. Fakt, że jego klienci byli jego sąsiadami trzymał go na prostej i wąskiej. Nie było różnicy między jego reputacją zawodową a osobistą.

Ogromny XX-wieczny industrializm sprawił, że wydawało się to nieistotne i osobliwe. Nie mieliśmy pojęcia, jaki człowiek zrobił zabawkę, samochód, czy bochenek chleba, który właśnie kupiliśmy, i zapomnieliśmy się nawet zastanawiać.

Teraz Wioska wróciła. Jeśli to schrzanimy, klienci publicznie rapują na naszym oknie (za pomocą mediów społecznościowych, blogów lub Twittera) i dają nam kawałek swojego umysłu.

Po raz kolejny nasza reputacja i nasze produkty są jednym i tym samym. To, co tworzymy, nie musi być doskonałe, ale musi pokazać, że nas to obchodzi.

Niewygodne jest to, że wieś nie jest utknąłem z tobą. Jeśli twoja bagietka nie jest świetna, twój Klient może wysłać coś z piekarni rzemieślniczej w Napa, Madison lub Boca Raton.

Fajne jest jednak to, że jeśli zrobisz coś ręcznie (nawet jeśli jest dostarczany w pikselach), osobistego i/lub wspaniale przydatnego, Twoja wioska może i cię znajdzie. Niezależnie od tego, czy tworzysz włóczkę domową, czy interaktywny kurs na temat tego, jak założyć firmę wyprowadzającą psy, twój produkt może znaleźć własną dochodową wioskę zadowolonych klientów.

4. To jest w twoim DNA

Człowiek jest istotą z natury twórczą, elastyczną,odporną.

Ty są z natury kreatywnym, elastycznym, odpornym stworzeniem.

Czasy mogą się pogorszyć, zanim się polepszą. Ale w porównaniu z wieloma mrocznymi momentami historii, ten jest całkiem wygodny.

A możliwości, które otworzyły się dzięki technologii i komunikacji, zapierają dech w piersiach. Nie, Nie każdy zostanie przedsiębiorcą informacyjnym.

Ale ty może.

Wykorzystaj przedsiębiorczość, która jest w twoim DNA. Miej oczy otwarte na problemy do rozwiązania i rynki do obsługi. I zapnij pasy. Jak każda ekscytująca jazda, ta ma kilka zakrętów.

Total
0
Shares
Related Posts