Czy zauważyłeś, jak obojętny jesteś na większość rzeczy, które czytasz? Możesz zacząć czytać, ale zatrzymać kilka zdań. Możesz tylko przejrzeć sekcje. Możesz nawet nie przejść przez nagłówek.
Biorąc pod uwagę sposób, w jaki ludzie konsumują treści, może być trudno naprawdę przyciągnąć uwagę czytelników.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak przyciągnąć i utrzymać uwagę, musisz zbadać, kto już robi to niesamowicie dobrze. A odpowiedzi na to, co sprawia, że ludzie wracają do Twoich treści, można nauczyć się z jednego z najdłużej działających reality show: The Bachelor.
Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że Twój content marketing jest znacznie mądrzejszy i bardziej klasowy niż Kawaler. Może nie dołączyłeś do milionów ludzi, którzy oglądali wczoraj finał sezonu.
Ale to nie znaczy, że nie możesz się niczego nauczyć.
Mówcie, co chcecie, o tym wraku pociągu, ale przez 16 sezonów dramatu przyciągał publiczność.
Przyglądając się tej serii uważnie przez lata, podłapałem, co sprawia, że widzowie są tak zachwyceni. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak wykorzystać pięć najbardziej ponętnych elementów kawalera, aby czytelnicy wracali …
1. Prowadzić z końcem
Podczas gdy podróż z pewnością jest zabawna, Kawaler jest o zakończeniu.
Ludzie oglądają serial, aby zobaczyć, jak się kończy, gdy Kawaler oświadcza się swojej przyszłej byłej narzeczonej na szczycie góry lub równie skandalicznego miejsca.
Dodatkowo każdy odcinek kończy się rytuałem kawalera wysyłającego do domu jedną lub więcej kobiet w melodramatycznej ceremonii róży.
Zakończenie jest wwiercone w umysły widzów podczas każdego odcinka: uczestnicy dyskutują o tym, każde podsumowanie pre-show dotyka tego, a Zapowiedzi każdego odcinka przypominają nam, że tak, to wszystko prowadzi do czegoś wielkiego.
Jaka jest opłacalność za przeczytanie całego postu? Czy czytelnicy są nagradzani za dotarcie do końca?
Rozważ najpierw stworzenie zakończenia postu. Pomoże to prowadzić początek i środek do dobrze pomyślanego zakończenia.
Zachowaj spójny format swoich postów, ale spraw, aby zakończenie było lepsze niż oczekiwano.
Aby to zrobić, należy podać, gdzie post będzie na początku, a następnie overdeliver na obiecanym zakończeniu. Jeśli powiesz, że twój post nauczy 10 sposobów, aby coś zrobić, przemyć dodatkową wskazówkę lub dwie.
Zabrać: Spraw, aby cel Twoich postów był jasny od razu i wykonaj wartościowe zakończenie.
2. Nie każ im zbytnio myśleć
Kawaler jest prawdopodobnie jednym z najmniej intelektualnych programów w telewizji. I pewnie dlatego ludzie tak bardzo to kochają.
Nie, Nie Prosimy Cię o pisanie głupich treści. Ale kiedy czytają twoje posty na blogu, czytelnicy nie powinni czuć się tak, jakby pracowali nad tekstem z biologii molekularnej. (O ile oczywiście nie publikujesz treści o biologii molekularnej.)
Spożywanie treści nie powinno być pracą. Zachowaj lekkość, rozrywkę, a przede wszystkim uczyń wartość oczywistą.
Oto kilka wskazówek, jak uczynić posty bardziej przejrzystymi:
- Możesz uprościć swój język? Zmień Duże słowa, gdy mniejsze słowo wystarczy.
- Chcesz, żeby czytelnicy coś zrobili? Powiedz im dokładnie, co to jest wezwanie do działania.
- Zostawiasz zbyt wiele pytań bez odpowiedzi? W razie potrzeby uzupełnij linki do dodatkowych zasobów i użyj wizualizacji, aby pomóc tekstowi.
Zabrać: Nie bądź nieśmiały. Przeliteruj rzeczy dla swoich czytelników.
3. Rozwijaj swój charakter
Kawaler rzuca te same postacie sezon po sezonie, w tym naiwny, złoczyńca (zazwyczaj jest ich kilka), zdesperowany i ten, który pije za dużo pierwszej nocy.
Dlaczego archetypy działają? Są znajomi.
Gdyby każdy uczestnik wieczoru kawalerskiego miał trudną do zdefiniowania osobowość, zbyt trudno byłoby widzom zapamiętać, kto jest kim (patrz #2 powyżej).
Najlepsi pisarze mają tak zdefiniowany głos, ich pisarstwo można zidentyfikować nawet bez dołączonego nazwiska.
Zapoznaj się z czytelnikami. Rozwijaj swój charakter, dając spójny obraz swojej osobowości.
Ustal swój głos i użyj go we wszystkich swoich postach. Bądź tak wąski, jak to możliwe, w określaniu swojego tonu: “Śmieszne” nie wystarczy. Jakiego rodzaju humoru używasz: samo-deprecjonujące, złośliwe, banalne, Kalambury?
Zabrać: Nie pisz tylko tego, co wiesz — pisz kim jesteś. Twoi czytelnicy poczują się, jakby cię znali i docenili Twoją autentyczność.
4. Edytuj na swoją korzyść
Nikt nie oglądałby kawalera, gdyby pokazywali godziny kobiet suszących włosy i siedzących na kanapie czekających na randki.
Redaktorzy programu wybierają najlepsze materiały, a następnie łączą je ze sobą, aby opowiedzieć fascynującą historię.
Edycja to coś więcej niż naprawianie literówek i gramatyki. Najlepsi pisarze pozostają emocjonalnie odlegli od swojego pisania i edytują bezlitośnie.
Oto kroki, które należy podjąć podczas edycji utworu:
- Usuń zwolnienia.
- Eksperymentuj z poruszaniem się zdaniami i akapitami.
- Nie bądź elegancką Nancy. Bez względu na to, jak rozległe jest twoje słownictwo, ogranicz kwiecisty język.
- Pozbądź się pierwszego zdania.
- Jeszcze lepiej, pozbądź się pierwszego akapitu.
Jeśli starasz się zachować obiektywność w kwestii pisania, poproś kogoś innego o edycję. Pomaga również odłożyć kawałek na bok i wrócić do edycji później, zamiast pisać i edytować wszystko w jednym posiedzeniu.
Zabrać: Zostaw przyziemne resztki swojego pisma na podłodze krojowni.
5. Drażnić publiczność
Reklamy i teasery dla kawalera są często znacznie lepsze niż rzeczywiste odcinki. Jak ktoś może pominąć coś, co uważa się za “najbardziej dramatyczne____ ever”?
Piszesz post z serii? Powiedz czytelnikom, czego mogą się spodziewać w następnej odsłonie.
Masz świetny post w pracach? Pozostaw atrakcyjne “reklamy” dla odbiorców na końcu swoich postów, w sieciach społecznościowych i w biuletynach e-mailowych.
Wymyśliłem, jak pisać o licencjacie w sposób edukacyjny. Praca mojego życia jest skończona.
– Kerry Jones (@KerryJonesFTW) 23 Lutego 2012
Widzisz, co tam zrobiłem?
Zabrać: Zamknij swoje posty za pomocą cliffhangers i użyj innych platform, aby zbudować oczekiwanie na przyszłe posty.
Spraw, aby działał dla Ciebie
Chociaż nigdy nie zachęcałbym Cię do pisania czegoś tak bezmyślnego jak Kawaler, powyższe techniki mogą sprawić, że czytelnicy nie tylko powrócą, ale z niecierpliwością czekają na twój następny post.
Sekret kawalera przyciągania i utrzymywania publiczności sprowadza się do tego: bycia przewidywalnie nieprzewidywalnym. Sparowanie tego, co znane z nieoczekiwanym, pozostawi czytelnikom nie ma wyboru, jak tylko zobaczyć, co stanie się dalej.
Czy używasz którejś z powyższych technik, aby zwabić czytelników? Jeszcze lepiej, jak myślisz, co sprawia, że tandetna reality TV jest tak atrakcyjna?
Daj nam znać w komentarzach.