Pamiętasz, jak uczyłeś się mitologii greckiej w szkole?
Podam ci jedno imię i chcę, żebyś pomyślała o pierwszym obrazie, który wpadnie ci do głowy …
Herkules.
O czym myślisz? Czy to było to, co przeczytałeś w tej zakurzonej starej książce historycznej, czy to była niezapomniana kreskówka Disneya?
To, moi przyjaciele, jest moc opowiadania historii w akcji.
Według Chip i Dan Heath w swojej książce “Made to Stick”, historie są niezwykle ważnym elementem w tworzeniu pomysłów, które się trzymają.
My, ludzie, przetwarzamy informacje o wiele efektywniej, gdy są one w formie opowieści, i dlatego mamy większe prawdopodobieństwo, że je zapamiętamy.
Szybko zapominamy o suchym recytowaniu faktów.
A jednak większość marketingu jest po prostu faktem: fakt po fakcie za faktem …
“Kup ten widget od nas, a zrobi to, to i to.”
That doesn ‘ t stick.
Jeśli chcesz, aby twój marketing naprawdę skwierczał, jeśli chcesz, aby ludzie o tym pamiętali, musisz przekształcić wiadomości marketingowe w historie.
Podzieliłem klasyczne elementy historii poniżej, abyś mógł zacząć myśleć jak gawędziarz i sprawić, że Twoje wiadomości marketingowe będą trzymać się …
Bohater prowadzi drogą
Nie masz historii, chyba że masz głównego bohatera-znanego również jako protagonista – z kim widownia ma empatię.
Bohater pomaga widzom emocjonalnie zaangażować się w historię.
Dlatego bardzo emocjonalne sceny, takie jak miłość i sceny akcji, są tak potężne.
Pomyśl o horrorach, zwłaszcza gdy zabójca goni bohatera.
Widzowie są na krawędzi swoich miejsc, ponieważ doświadczają tych samych lęków i przypływu adrenaliny, co główny bohater.
Kto lub co jest bohaterem – bohaterem Twojej firmy?
Twoim antagonistą jest ich antagonista
Oprócz bohatera, historia potrzebuje również narzucającego się antagonisty-kogoś (lub czegoś) utrudniającego bohaterce osiągnięcie celu.
Antagonista tworzy konflikt.
Antagonistą może być osoba, byt, a nawet sama bohaterka (na przykład bohaterka próbująca przezwyciężyć własny strach).
Wykorzystaj i porozmawiaj o wspólnym “wrogu”, aby związać się ze swoimi klientami, a ich lojalność wobec Ciebie wzrośnie bardzo mocno, bardzo szybko.
Bohater musi być w ruchu
Nudne historie to takie, w których dzieją się rzeczy na Bohater.
Wciągające historie to takie, w których bohater podejmuje działania, aby pokonać antagonistę.
Innymi słowy, jest aktywna walka.
Powiedzmy, że jest historia o naprawdę złych facetach, którzy kradną chłopcu psa. Chłopiec siedzi na kanapie, płacze, strasznie tęskni za psem.
Kilka chwil później policjant puka do drzwi i odwozi chwiejnego, podekscytowanego psa z powrotem do chłopca.
Nuda.
We ‘ d raczej zobacz chłopca ścigającego złych facetów, próbującego odzyskać ukochanego psa.
Nudzisz swoich klientów/czytelników / klientów?
To kardynalny grzech marketingu.
Nuda zabija sprzedaż.
Brak fabuły, duży problem
Oczywiście historia nie jest historią, chyba że ma początek, środek i koniec.
Początek wyznacza scenę, pokazując, jak wygląda życie bohatera przed antagonista to zakłóca.
Po przedstawieniu antagonisty wkraczamy w środek opowieści, gdzie bohater walczy z antagonistą, próbując osiągnąć określony cel.
Wtedy osiągniemy punkt kulminacyjny.
Wszystko wydaje się stracone. Bohater wykonuje jeszcze jeden dramatyczny ruch i całkowicie pokonuje antagonistę.
W końcu widzimy, jak bohater przywraca porządek w swoim życiu.
Jaka jest “fabuła” twojego content marketingu?
Czy w twoich wiadomościach jest początek, środek i koniec?
Morał tej historii jest …
Wreszcie, wielkie historie mają nadrzędne przesłanie, czyli moralne.
Na przykład morał “piękna i bestii” polega na tym, że nie powinniśmy oceniać ludzi po ich wyglądzie.
Jakie jest główne przesłanie – lub, moralne-twojego biznesu lub pomysłu?
Destylować do jedna lub dwie bardzo wyraźne linie że powtarzasz, jak mantrę, w kółko we wszystkich swoich działaniach marketingowych.
Ciągnąc to wszystko razem
Pozwólcie, że połączę to wszystko razem, przedstawiając jedną z największych historii marketingowych wszech czasów: Apple, Inc.Reklama “1984”.
Poświęć chwilę, aby obejrzeć go tutaj:
Bohaterką tej historii jest biegnąca kobieta.
Antagonistą jest” człowiek ” na ekranie (fani Big Brother for you “1984”).
Fabuła tutaj jest interesująca. Jest początek, środek i koniec, ale reklama pokazuje nam tylko kulminację, i jedynie wskazuje na wszystkie inne elementy.
Możemy ustalić, że początek historii był, że kobieta i społeczeństwo żyli wolni. Potem przyszedł wielki brat i zmusił wszystkich do dostosowania się. Ale kobieta-być może sama-opierała się (środek).
Teraz, kiedy nie ma już nadziei, a cała kultura podporządkowała się woli “człowieka” (kulminacji), podejmuje ostatnią akcję: niszczy Wielkiego Brata, uruchamiając młotek przez ekran.
I robi to na oczach całego świata.
Gdy ekran eksploduje, wiemy, że zarówno kobieta, jak i społeczeństwo zostały uwolnione od Wielkiego Brata raz na zawsze.
Morał? Musimy działać, aby przezwyciężyć tyranię i konformizm.
A przekaz marketingowy? Macintosh uwolni cię od tyranii i konformizmu innych, nudnych producentów komputerów PC.
Zobacz, jak historie naprawdę pomagają utrzymać przekaz marketingowy?
Apple mógł po prostu powiedzieć: “Hej, tworzymy lepsze komputery, a oto dlaczego …”
Zamiast tego opowiedzieli historię.
Spójrz na swoją wiadomość marketingową i zadaj sobie pytanie: Jak mogę użyć historii, aby moja wiadomość została przyklejona?
W ten sposób my, ludzie, najlepiej się ze sobą komunikujemy.
Opowiedz swoją historię …