Crash Course in Marketing With Stories

Pamiętasz, jak uczyłeś się mitologii greckiej w szkole?

Podam ci jedno imię i chcę, żebyś pomyślała o pierwszym obrazie, który wpadnie ci do głowy …

Herkules.

O czym myślisz? Czy to było to, co przeczytałeś w tej zakurzonej starej książce historycznej, czy to była niezapomniana kreskówka Disneya?

To, moi przyjaciele, jest moc opowiadania historii w akcji.

Według Chip i Dan Heath w swojej książce “Made to Stick”, historie są niezwykle ważnym elementem w tworzeniu pomysłów, które się trzymają.

My, ludzie, przetwarzamy informacje o wiele efektywniej, gdy są one w formie opowieści, i dlatego mamy większe prawdopodobieństwo, że je zapamiętamy.

Szybko zapominamy o suchym recytowaniu faktów.

A jednak większość marketingu jest po prostu faktem: fakt po fakcie za faktem …

“Kup ten widget od nas, a zrobi to, to i to.”

That doesn ‘ t stick.

Jeśli chcesz, aby twój marketing naprawdę skwierczał, jeśli chcesz, aby ludzie o tym pamiętali, musisz przekształcić wiadomości marketingowe w historie.

Podzieliłem klasyczne elementy historii poniżej, abyś mógł zacząć myśleć jak gawędziarz i sprawić, że Twoje wiadomości marketingowe będą trzymać się …

Bohater prowadzi drogą

Nie masz historii, chyba że masz głównego bohatera-znanego również jako protagonista – z kim widownia ma empatię.

Bohater pomaga widzom emocjonalnie zaangażować się w historię.

Dlatego bardzo emocjonalne sceny, takie jak miłość i sceny akcji, są tak potężne.

Pomyśl o horrorach, zwłaszcza gdy zabójca goni bohatera.

Widzowie są na krawędzi swoich miejsc, ponieważ doświadczają tych samych lęków i przypływu adrenaliny, co główny bohater.

Kto lub co jest bohaterem – bohaterem Twojej firmy?

Twoim antagonistą jest ich antagonista

Oprócz bohatera, historia potrzebuje również narzucającego się antagonisty-kogoś (lub czegoś) utrudniającego bohaterce osiągnięcie celu.

Antagonista tworzy konflikt.

Antagonistą może być osoba, byt, a nawet sama bohaterka (na przykład bohaterka próbująca przezwyciężyć własny strach).

Wykorzystaj i porozmawiaj o wspólnym “wrogu”, aby związać się ze swoimi klientami, a ich lojalność wobec Ciebie wzrośnie bardzo mocno, bardzo szybko.

Bohater musi być w ruchu

Nudne historie to takie, w których dzieją się rzeczy na Bohater.

Wciągające historie to takie, w których bohater podejmuje działania, aby pokonać antagonistę.

Innymi słowy, jest aktywna walka.

Powiedzmy, że jest historia o naprawdę złych facetach, którzy kradną chłopcu psa. Chłopiec siedzi na kanapie, płacze, strasznie tęskni za psem.

Kilka chwil później policjant puka do drzwi i odwozi chwiejnego, podekscytowanego psa z powrotem do chłopca.

Nuda.

We ‘ d raczej zobacz chłopca ścigającego złych facetów, próbującego odzyskać ukochanego psa.

Nudzisz swoich klientów/czytelników / klientów?

To kardynalny grzech marketingu.

Nuda zabija sprzedaż.

Brak fabuły, duży problem

Oczywiście historia nie jest historią, chyba że ma początek, środek i koniec.

Początek wyznacza scenę, pokazując, jak wygląda życie bohatera przed antagonista to zakłóca.

Po przedstawieniu antagonisty wkraczamy w środek opowieści, gdzie bohater walczy z antagonistą, próbując osiągnąć określony cel.

Wtedy osiągniemy punkt kulminacyjny.

Wszystko wydaje się stracone. Bohater wykonuje jeszcze jeden dramatyczny ruch i całkowicie pokonuje antagonistę.

W końcu widzimy, jak bohater przywraca porządek w swoim życiu.

Jaka jest “fabuła” twojego content marketingu?

Czy w twoich wiadomościach jest początek, środek i koniec?

Morał tej historii jest …

Wreszcie, wielkie historie mają nadrzędne przesłanie, czyli moralne.

Na przykład morał “piękna i bestii” polega na tym, że nie powinniśmy oceniać ludzi po ich wyglądzie.

Jakie jest główne przesłanie – lub, moralne-twojego biznesu lub pomysłu?

Destylować do jedna lub dwie bardzo wyraźne linie że powtarzasz, jak mantrę, w kółko we wszystkich swoich działaniach marketingowych.

Ciągnąc to wszystko razem

Pozwólcie, że połączę to wszystko razem, przedstawiając jedną z największych historii marketingowych wszech czasów: Apple, Inc.Reklama “1984”.

Poświęć chwilę, aby obejrzeć go tutaj:

Bohaterką tej historii jest biegnąca kobieta.

Antagonistą jest” człowiek ” na ekranie (fani Big Brother for you “1984”).

Fabuła tutaj jest interesująca. Jest początek, środek i koniec, ale reklama pokazuje nam tylko kulminację, i jedynie wskazuje na wszystkie inne elementy.

Możemy ustalić, że początek historii był, że kobieta i społeczeństwo żyli wolni. Potem przyszedł wielki brat i zmusił wszystkich do dostosowania się. Ale kobieta-być może sama-opierała się (środek).

Teraz, kiedy nie ma już nadziei, a cała kultura podporządkowała się woli “człowieka” (kulminacji), podejmuje ostatnią akcję: niszczy Wielkiego Brata, uruchamiając młotek przez ekran.

I robi to na oczach całego świata.

Gdy ekran eksploduje, wiemy, że zarówno kobieta, jak i społeczeństwo zostały uwolnione od Wielkiego Brata raz na zawsze.

Morał? Musimy działać, aby przezwyciężyć tyranię i konformizm.

A przekaz marketingowy? Macintosh uwolni cię od tyranii i konformizmu innych, nudnych producentów komputerów PC.

Zobacz, jak historie naprawdę pomagają utrzymać przekaz marketingowy?

Apple mógł po prostu powiedzieć: “Hej, tworzymy lepsze komputery, a oto dlaczego …”

Zamiast tego opowiedzieli historię.

Spójrz na swoją wiadomość marketingową i zadaj sobie pytanie: Jak mogę użyć historii, aby moja wiadomość została przyklejona?

W ten sposób my, ludzie, najlepiej się ze sobą komunikujemy.

Opowiedz swoją historię …

Total
0
Shares
Related Posts

Lubisz Ten Nagłówek?

Pewnego wieczoru, na początku stycznia, zostałem uderzony przez lawinę niedowierzających wiadomości błyskawicznych, zastanawiając się, jak udało nam się…