Kiedy się rozliczamy w 2008, naprawdę nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak rzeczy ewoluują w świecie blogowania. Tylko w ciągu dwóch lat, że Copyblogger był na żywo, wiele się zmieniło.
A jednak, ledwo jesteśmy w Nowym Roku i wielokrotnie natknąłem się na starych blogerów szkolnych, którzy nadal głoszą ten sam dogmat z około 2004. Przerażające jest to, że ci blogujący “eksperci” są w dziedzinie marketingu i public relations i powinni być nieco bardziej dostosowani do tego, co dzieje się teraz i co nadchodzi.
Jeszcze bardziej przerażający, ci “eksperci”twierdzą, że doradzają Fortune 500. To ludzie, o których mówi Hugh MacLeod, że serwują kanapki z klopsikami bezmyślnym korporacyjnym tłumom.
Słyszałeś już stare piły:
- Posty na blogu nigdy nie powinny przekraczać słów 350
- Jeśli chcesz publikować artykuły, powinieneś przejść do innego formatu
- Musisz pisać codziennie
Hej, z pewnością nie mam problemu z poradami blogowymi, ale na pewno chciałbym, aby odzwierciedlały one obecny stan wiedzy. A jeśli chodzi o takie rzeczy, jak długość i częstotliwość postu, co się stało z to zależy?
To zależy od twojej publiczności, Twoich celów, Twoich zasobów i tego, co działa … prawda? I jeśli posłuchamy tych ekspertów od wypaczania czasu, jak moglibyśmy stworzyć coś niezwykłego, kiedy wszyscy blogujemy?
Jeśli chodzi o porady dotyczące blogowania, staram się trzymać podstaw solidnego pisania. Ostatecznie blogowanie to tylko platforma, która nie zmienia podstaw. Albo piszesz coś fascynującego, co rezonuje z czytelnikami, albo nie.
Spędziłem dużo czasu myśląc o tym, gdzie ostatnio idzie blogowanie. I myślę, że wiem, gdzie jest dzisiaj.
Ale co o tym myślisz?
Co to jest blog?
Ponieważ niektórzy korporacyjni konsultanci blogowi wydają się nie zwracać uwagi, co zauważyłeś, że zmieniło się przez lata?
Jak myślisz, dokąd zmierza blogowanie?