Ciemna Strona władzy

Jeśli widziałeś nasze przemyślenia na temat autorytetu, wiesz o korzyściach płynących z rozwijania się jako wiarygodny autorytet w Internecie. Szacunek, zaufanie, sukces biznesowy, ruch, linki. Wszystkie dobre rzeczy, których chcemy.

Ale jest minus.

Niezależnie od tego, czy twój blog jest duży, czy mały, miałeś do czynienia z tymi nieprzyjemnymi stworzeniami. Ci, którzy z jakiegoś powodu korzystają z tego, co mogą zburzyć, a nie z tego, co mogą zbudować.

Są plagą każdego, kto tworzy coś dobrego w Internecie, a dziś porozmawiamy o tym, jak zarządzać tym niekochanym stworzeniem: trollem.

Jak rozpoznać trolla

Nie mówimy o strasznym głosie w uchu klienta, który powstrzymuje go przed zakupem-to inny smak trolla.

Mówię o bardziej klasycznej definicji Internetu. Nasz przyjaciel Wikipedia mówi:

W slangu internetowym troll to ktoś, kto publikuje kontrowersyjne, podżegające, nieistotne lub off-topic wiadomości w społeczności internetowej, takiej jak internetowe forum dyskusyjne, czat lub blog, z głównym zamiarem prowokowania innych użytkowników do emocjonalnej lub dyscyplinarnej reakcji lub w inny sposób zakłócania normalnej dyskusji na temat.

Najbardziej nieszkodliwe są zasadniczo irytujące dzieci, robiąc żarty o kupie, aby zwrócić na siebie uwagę. Brzydsze są ci, którzy sprawiają, że czują się mniej ponury biorąc gryza z kostki. Syndrom Tall poppy żyje i ma się dobrze w sieci.

To ludzka natura podziwiać autorytet, ale to także ludzka natura obrażać go. Jeśli wyróżniasz się i mówisz z ufnością, stajesz się celem.

Zdaj sobie sprawę, że taka jest natura sieci. Poruszaj się zdecydowanie, rozważaj źródło i staraj się nie przeszkadzać. Uwierz mi, Wiem, że łatwiej powiedzieć niż zrobić.

Ustaw granice

Niezależnie od tego, czy masz bloga, forum, czy Stronę członkowską, nie pozwól innym go zniszczyć. To nie fair wobec tego, co zbudowałeś, ale co ważniejsze, nie jest fair wobec innych użytkowników.

Kto decyduje, co jest ponad linią? Wiesz. Możesz stworzyć formalny Kodeks postępowania lub Politykę komentarzy (zawsze dobry pomysł) lub iść z przeczuciem, ale nie bój się wkroczyć i położyć kres złemu zachowaniu.

Bez względu na to, jaką politykę zastosujesz, będziesz miał tych, którzy będą starali się przestrzegać litery prawa, jednocześnie naruszając ducha. Trolle uwielbiają luki. Trzymaj się mocno i słuchaj swoich przeczuć. Jeśli instynkt podpowiada ci, że to troll, który próbuje ci szarpnąć łańcuch, to pewnie masz rację.

Możesz zezwolić na kilka potshotów skierowanych do ciebie. W zależności od sytuacji, które mogą pokazać siłę i pewność siebie z twojej strony.

Ale nigdy nie jest dobrym pomysłem, aby pozwolić użytkownikowi zaatakować innego członka społeczności. Spór będzie narastał z przerażającą szybkością, a użytkownicy podzielą się na uzbrojone obozy i pójdą na wojnę. Doświadczenie dość szybko syczy dla wszystkich.

DNFTT

Jest to stary akronim Usenetu, oznaczający ” Do not feed the troll.”

Troll kocha uwagę bardziej niż cokolwiek innego. To jej zapłata za wejście na Twoją stronę i zasmarkanie tego miejsca.

Nigdy nie nagradzaj trolla. Usuń jej komentarze, jak tylko je zobaczysz. Jeśli uważasz, że dana osoba będzie uporczywym problemem, Zablokuj jej publikowanie.

Nie zwracaj na nią uwagi. Gra nie jest zabawne, jeśli troll nie może dostać się do wzrostu do przynęty.

To może być naprawdę trudne, aby uniknąć pokusy, aby się bronić. Trolle są fantastyczne w naciskaniu przycisków i reagowaniu. Doskonalą swoje umiejętności przez miesiące, a czasami, w naprawdę żałosnych przypadkach, lata. Kuszące jest myślenie, że można zrobić rozsądny argument, aby przekonać trolla o błędzie jej postępowania, ale trolle nie działają w ten sposób.

Co powiesz na konstruktywną krytykę?

Czy oznacza to, że należy usunąć wszystko negatywne, które pojawiają się w komentarzach lub na forum?

Wcale nie. Naprawdę konstruktywna krytyka jest zwykle łatwa do zauważenia. To jest pełne szacunku. Pozwala na opinię drugiej osoby, nawet jeśli mocno się z nią nie zgadza. Zakłada dobrą wiarę ze strony wszystkich uczestników dyskusji.

Wydaje się, że każda społeczność ma swojego diabelskiego orędownika, który krytykuje wszystko i wszystkich “w imię dyskusji.”To, czy ta osoba wnosi wartość do twojej społeczności, to twoja decyzja. Twoje jelita powie Ci, czy dana osoba dodaje wartość, czy po prostu szturcha patyki w ule.

Gdy trolla nie ma na twojej stronie

Czasami troll nie ma odwagi wykopać Cię na własnej stronie (lub został wyrzucony za złe zachowanie) i albo zamieści śmieci na swoim blogu, albo, częściej, rozprzestrzeni śluz w komentarzach na innych stronach.

Masz dwie opcje. Najmądrzejszy jest często pamiętać DNFTT. Zazwyczaj jeden z twoich prawdziwych fanów pojawi się, by bronić twojego honoru.

Inną opcją, która może być satysfakcjonująca, jest pojawienie się i delikatny, przyjemny komentarz. To pokazuje troll, że tak, widziałeś zachowanie, ale to nie przeszkadza. Jest mało prawdopodobne, aby wpłynęło to na trolla tak czy inaczej, ale widziałem, że wywołuje to małe poczucie przyzwoitości w tłumie gapiów zebranych wokół.

Bardzo ważne jest, aby nigdy nie Linkuj do trolla, czy dana osoba niszczy Ciebie, czy kogoś innego. Linki to uwaga, A Uwaga To trolle. DNFTT.

Czerwona aksamitna Lina

Otwartość Internetu może być niesamowitą siłą. Ale wszystko, co musisz zrobić, to przeczytać kilka komentarzy na YouTube lub FAIL Blog, aby uświadomić sobie, że w pewnym momencie “otwartość” może stać się otwartym kanałem.

Czasami odpowiedzią jest zejście z ulicy. Posiadanie przestrzeni publicznych jest zdrowe i dobre, ale może się okazać, że prawdziwe połączenie, rozmowa i społeczność są lepiej wspierane przez zapewnienie prywatnego, tylko dla członków miejsca na poważniejsze dyskusje. To niesamowite, co zrobi nawet niewielka miesięczna opłata, aby utrzymać rozmowę w cywilizowany sposób.

Jeśli chcesz utworzyć autorytet online, Musisz zaakceptować obowiązki, a nie tylko przywileje. Sprzątanie bałaganu trolli jest nieprzyjemnym zadaniem konserwacyjnym, ale ważnym.

Pamiętaj mantrę trolla-Wranglera: nie rozmawiaj ze śmieciami, po prostu je wyjmij.

O autorze: Sonia Simone jest starszym redaktorem Copybloggera i założycielką niezwykłej komunikacji.

Total
0
Shares
Related Posts