Rozszerzona rzeczywistość. Brzmi jak termin, który powinien być używany do opisania filmu science fiction.
Ale rozszerzona rzeczywistość (AR) stała się siłą, z którą należy się liczyć w 2018 roku.
Z definicji AR wykorzystuje technologię do nakładania generowanych komputerowo wizualizacji na widok użytkownika na jego rzeczywiste otoczenie, co tworzy złożony widok.
Brzmi to trochę skomplikowanie, ale jak wkrótce się przekonasz, jest to dość podstawowa koncepcja, którą możesz znać.
Chociaż ta technologia jest pozornie jeszcze w fazie niemowlęcej, jako marketerzy musimy uważnie obserwować, jak rozszerzona rzeczywistość może wpłynąć na nasze marki.
Najbardziej udane firmy są na bieżąco informowane o top trendy marketingowe każdego roku. AR to temat, który musi być na Twoim radarze.
Musisz wziąć pod uwagę AR podczas opracowywania strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
SEO i AR?
Tak, z pozoru te dwa pomysły mogą nie być ze sobą powiązane, ale są. Chciałem wyjaśnić dlaczego. To była moja inspiracja do napisania tego przewodnika.
Jeśli nie jesteś zaznajomiony z rozszerzoną rzeczywistością, wyjaśnię, gdzie ta technologia jest teraz i jak jest używana.
Pokażę Ci również kilka planów i prognoz na przyszłość oraz jak możesz zastosować tę technologię w swojej firmie.
Podstawowe pojęcia rzeczywistości rozszerzonej
Zanim porozmawiamy o przyszłości AR i o tym, jak wpłynie to na Twoją strategię SEO, chcę się upewnić, że naprawdę rozumiesz, jak to działa.
Krótko mówiąc, rzeczywistość rozszerzona wykorzystuje technologię do nakładania wizualizacji na otoczenie w świecie rzeczywistym.
A świetny przykład tej technologii stosowanej w kulturze popularnej jest Pokemon Go app. Użytkownicy znajdują fikcyjne postacie z kreskówek w otaczających je miejscach.
Spójrz na obrazek powyżej.
Oczywiście ta postać nie stoi w trawie. Gdyby nie Telefon, zobaczyłbyś tylko trawę, drogę, wodę i Most.
Co więcej, jeśli użytkownik odwrócił się i spojrzał w lewo lub w prawo, postać też by tam nie była.
To naprawdę fajna koncepcja, która pomogła Pokemon Go stać się jedną z najpopularniejszych i najbardziej udanych aplikacji do gier wszech czasów. Ale porozmawiamy o tym później.
Rozszerzona rzeczywistość nie jest używana tylko w grach. Aplikacje społecznościowe Snapchat i Instagram mają funkcje AR.
Technologia ta zyskuje coraz większą popularność, a użytkownicy coraz częściej akceptują jej zastosowanie w swoim życiu.
Zrozumienie różnic między AR i VR
Rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna często się mylą. To dlatego, że nie używamy żadnego z nich codziennie, przynajmniej jeszcze nie teraz.
AR i VR są podobne, ponieważ pozwalają doświadczyć czegoś, czego normalnie nie zobaczyłbyś w swoim życiu bez użycia technologii.
To powiedziawszy, rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna są bardzo różne.
Rzeczywistość wirtualna ma znacznie głębszy wpływ na wrażenia użytkownika. Zasadniczo, całkowicie nowy świat jest tworzony przy użyciu technologii VR.
Nowe dźwięki, obrazy, wideo i zmysły są częścią doświadczenia VR generowanego przez komputery.
Wirtualna rzeczywistość zazwyczaj wymaga specjalnych zestawów słuchawkowych lub gogli oprócz słuchawek, jeśli użytkownicy doświadczają jej samodzielnie, takich jak gra w wirtualną rzeczywistość.
Ale gry nie są jedynym sposobem na doświadczenie VR. Jest również używany w filmach, koncertach i edukacji. Parki rozrywki mają przejażdżki wirtualną rzeczywistością. Wojsko używa wirtualnej rzeczywistości, aby umieścić żołnierzy w scenariuszach walki.
Co jeszcze łączy AR i VR? Oboje mają świetlana przyszłość.
Jak widać na tym wykresie, eksperci przewidują astronomiczny wzrost dostaw sprzętu AR i VR w ciągu najbliższych kilku lat.
Spowoduje to wysokie przychody dla firm z tych branż.
Przyjrzyjcie się tej grafice dokładniej.
Oczekuje się, że sprzęt VR dostarczy ponad dwukrotnie więcej jednostek sprzętu AR do roku 2021. Oczekuje się jednak, że przychody z AR będą dwa i pół razy wyższe od tych jednostek.
To właśnie sprawia, że rozszerzona rzeczywistość jest tak atrakcyjna. Możesz uzyskać wysoki zwrot z inwestycji dzięki tej technologii, ponieważ sprzęt nie jest tak kosztowny i uciążliwy jak sprzęt VR.
Jak rozszerzona rzeczywistość wpływa na Wyszukiwarki
Teraz zagłębimy się w aspekty SEO rozszerzonej rzeczywistości.
Wszystkie główne wyszukiwarki mają algorytmy wyświetlania wyników wyszukiwania. W ten sposób strony internetowe są klasyfikowane na podstawie tego, jakich terminów ludzie szukają.
Wiele czynników wpływa na te algorytmy, aby upewnić się, że wyświetlana treść jest odpowiednia dla wyszukiwarki. Wyszukiwarki używają botów, znanych również jako roboty, do analizy zawartości witryny, dzięki czemu strony mogą być odpowiednio uszeregowane na podstawie wyszukiwań.
Z rosnąca popularność rozszerzonej rzeczywistości, możemy oczekiwać, że te Wyszukiwarki odpowiednio dostosują swoje algorytmy.
Jak widać na wykresie, rozszerzona rzeczywistość została wdrożona w wielu różnych branżach. Z roku na rok rośnie liczba zainstalowanych aplikacji AR.
Nie spodziewam się, że ten trend spowolni w najbliższej przyszłości. Spodziewam się wykładniczego wzrostu.
Oferowanie treści AR może potencjalnie poprawić ranking wyszukiwania.
Ponadto same Wyszukiwarki mogłyby wykorzystywać funkcje rozszerzonej rzeczywistości, aby poprawić wrażenia użytkowników z wyszukiwania. Pokażę wam kilka przykładów tego później.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi, musisz mieć oko na trendy rozszerzonej rzeczywistości.
W tej chwili marketerzy SEO używają różnych rodzaje wizualizacji w celu poprawy ich treści i ranking wyszukiwania. W tym:
- obrazy
- filmy
- infografiki
Jako marketer możesz również rozważyć sposoby wdrożenia rozszerzonej rzeczywistości do swojej strategii treści. Jest to szczególnie ważne, jeśli kierujesz reklamy na użytkowników przeglądających strony z urządzeń mobilnych.
AR to funkcja, która może pomóc popraw rentowność aplikacji mobilnej dla małych firm.
Lokalne SEO i rozszerzona rzeczywistość
Na początek musisz rozpoznać, w jaki sposób AR może wpłynąć na lokalne SEO.
W zeszłym roku, 97% konsumentów Szukam lokalnego biznesu w Internecie.
Te typy wyszukiwania lokalnego są różne, w zależności od lokalizacji Wyszukiwarki.
Na przykład, jeśli szukasz elektryka na Florydzie, Twoje wyniki będą się różnić od wyników kogoś, kto szuka elektryka w Kalifornii.
Istnieją różne czynniki w algorytmach wyszukiwania, które wchodzą w te lokalne rankingi. Musisz zaplanować potencjalne zmiany, które rozszerzona rzeczywistość może przynieść w przyszłości.
Aplikacje mobilne używane do oceniania lub recenzowania firm mogą zacząć korzystać z technologii AR. To samo dotyczy ofert Google business.
Oto, jak to może potencjalnie działać. Konsument przechodzi obok Twojego sklepu. Zamiast szukać nazwy firmy, po prostu otwierają aplikację mobilną z funkcjami AR.
Teraz mogą zobaczyć recenzje Twojej firmy, po prostu wskazując swoje urządzenie mobilne w kierunku twojego sklepu.
Twoje oferty muszą być dokładne i aktualne. Zaplanuj odpowiednio tego typu funkcję, ponieważ nadejdzie ona w przyszłości.
Będziesz także chciał się upewnić, że szczegóły Twojej firmy są przyjazne SEO na wszystkich urządzeniach.
Ludzie będą przeglądać na telefonach, tabletach i komputerach.
Zastosowanie tej koncepcji AR byłoby wygląda mniej więcej tak:
Użytkownicy zobaczą oceny gwiazdek Twojej firmy i będą mogli czytać opinie klientów i referencje, które zwiększają wiarygodność Twojej marki.
Zobaczą Twoje dane kontaktowe i będą mogli dokonać rezerwacji lub umówić się na spotkanie bezpośrednio z tych platform AR.
Google już testuje funkcje AR
Kiedy próbujesz przewidzieć przyszłość nowych technologii, zawsze dobrze jest zobaczyć, jak gigantyczne korporacje planują wdrożyć nowe funkcje.
Google planuje na wprowadzanie zmian Ulepszanie Map Google przy użyciu rozszerzonej rzeczywistości.
Ten obraz jest prototypem tego, jak ta funkcja AR może wyglądać.
Nie ma jeszcze daty wydania tej aktualizacji. To może być coś, z czym firma po prostu eksperymentuje.
To powiedziawszy, nie zdziw się, że wkrótce pojawi się jakaś wersja tej funkcji AR.
Google planuje również wydanie kolejnej nowa funkcja dla aplikacji maps, która będzie oferować rekomendacje dla każdego użytkownika.
Ta funkcja” dla Ciebie ” jest czymś, co Google planuje wdrożyć, jak widać z tweeta.
Kto wie, może Google planuje powiązać tę aktualizację z funkcjami AR, z którymi eksperymentuje.
Social media SEO
Czy media społecznościowe odnoszą się do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?
To trudne pytanie. Marketerzy próbowali ustalić to od jakiegoś czasu, ale nie było konkretnych odpowiedzi.
Google twierdzi, że Twoje zaangażowanie społeczne nie ma wpływu na Twój ranking SEO.
Jednakże najnowsze badania z Hootsuite sugeruje inaczej.
Badania te sugerują, że istnieje korelacja między zaangażowaniem społecznym a zmianą w rankingu wyszukiwania.
Wraz ze wzrostem zaangażowania rośnie ranking wyszukiwania.
Zanieśmy to do AR. Platformy społecznościowe wykorzystują funkcje rozszerzonej rzeczywistości.
Twoja firma musi zacząć korzystać z tych funkcji w kanałach społecznościowych.
Zwiększy to Twoje zaangażowanie społeczne i teoretycznie poprawi ranking SEO.
Facebook Instagram stories, Facebook 360-videos i Snapchat filters to przykłady podstawowych funkcji mediów społecznościowych, które mają elementy technologii AR.
Chociaż te zastosowania rozszerzonej rzeczywistości są bardzo proste, oczekuję, że w przyszłości pojawią się bardziej dogłębne formy tej technologii.
Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do poprawy ASO
W przeciwieństwie do VR, AR zależy od Twojej lokalizacji w świecie rzeczywistym. Omówiłem tę koncepcję wcześniej, podając przykłady.
Postacie Pokemon Go nie będą wszędzie takie same. To zależy od tego, gdzie się znajdujesz.
To samo dotyczy ofert lokalnych Google i potencjalnych konsekwencji dla przyszłości tych aplikacji.
Teraz nadszedł czas, aby wykorzystać te informacje na swoją korzyść. Zaimplementuj AR w aplikacji mobilnej i połącz go z technologią geofencingu.
Opracuj strategię unikalną dla Twojej firmy. Zachęcaj użytkowników aplikacji do korzystania z funkcji rozszerzonej rzeczywistości.
Daj im zachęty lub nagrody za korzystanie z AR. Te funkcje pomogą Twojej aplikacji rosnąć na popularności i ostatecznie popraw ranking swojej biznesowej aplikacji mobilnej.
Optymalizacja sklepu z aplikacjami, czyli ASO, to nie to samo co SEO. Jednak te dwa pojęcia są zdecydowanie w tej samej rodzinie.
Wystarczy spojrzeć na to, jak aplikacja AR Pokemon Go była w stanie odnieść sukces w pierwszym miesiącu po uruchomieniu w porównaniu do innych najlepsze gry mobilne:
Ta aplikacja była to sukces, ponieważ ludzie kochają funkcje AR.
Dodanie AR do aplikacji pomoże ASO. Ostatecznie poprawa ASO pomoże w SEO ze względu na lepszą ekspozycję marki i zwiększony ruch na twojej stronie.
Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych ani mieć aplikacji do gier, aby korzystać z AR w aplikacji mobilnej. Obecnie istnieją aplikacje, które korzystają z tej funkcji.
Doskonałym tego przykładem jest IKEA Place aplikacja:
Ta aplikacja wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną, aby pokazać użytkownikom, jak różne meble wyglądałyby w pokojach ich domów.
To drastycznie poprawia wrażenia użytkownika, ponieważ mogą mieć pomysł, jak będą wyglądać ich pokoje bez konieczności kupowania i budowania mebli.
Geotargetowanie z funkcjami AR
Możesz również oczekiwać, że geotargeting będzie połączony z rozszerzoną rzeczywistością w przyszłości.
Marketerzy już korzystają z usług opartych na lokalizacji, aby dotrzeć do konsumentów. AR wprowadzi tę koncepcję na wyższy poziom.
Oto futurystyczny wygląd w jaki sposób AR może być używany z geotargetingiem:
W rzeczywistości 32% konsumentów korzysta już z aplikacji rozszerzonej rzeczywistości.
Napis jest na ścianie. Są gotowi na zmianę.
Marketerom nie powinno być trudno pokazać dowód koncepcji po uruchomieniu kampanii i funkcji aplikacji, takich jak hipotetyczny przykład pokazany powyżej.
Ponieważ konsumenci są przygotowani do tej technologii, ty i Twoja firma musicie być gotowi do adaptacji, aby przetrwać.
Wniosek
Rozszerzona rzeczywistość jest tutaj.
Nadszedł czas, aby Twoja firma zaczęła planować wdrożenie tej technologii w przyszłości.
Nie zrozum mnie źle: nie mówię, że musisz rzucić wszystko, co robisz teraz i zacząć skupiać się na AR. Jeszcze do tego nie doszliśmy.
Ale jak widać z badań, trendów i przykładów, które omówiłem w tym przewodniku, codzienne korzystanie z AR jest tuż za rogiem.
Rozszerzona rzeczywistość wpłynie na nas wszystkich, jeśli chodzi o SEO.
Może nie w tym czy przyszłym roku, ale nadchodzi. Ci z Was, którzy są gotowi dostosować się do tych zmian, będą mieli ogromną przewagę nad konkurencją.