McGuffin był potężnym urządzeniem do opowiadania historii przez długi czas. To Alfred Hitchcock spopularyzował zarówno jej użycie, jak i nazwę, która brzmi, jakby była w menu dolara.
McGuffin ma fajną pracę: utrzymać fabułę,postać lub sytuację. Wciąga nas w historię i napędza akcję. McGuffin jest często obiektem o wysokiej wartości, którego każdy pożąda. Może być niejednoznaczny, całkowicie nieokreślony, ogólny lub pozostawiony do interpretacji.
Pamiętasz walizkę z ” Pulp Fiction?”Klasyczny McGuffin. Chociaż pojawił się kilka razy w całym filmie, i był na tyle ważny, aby dostać garstkę ludzi zasypanych kulami, nigdy nie widzieliśmy, co było w walizce.
I rozważ “Sokoła Maltańskiego”, jednego z najbardziej znanych Mcguffinów wszech czasów. Chociaż Sokół, o którym mowa, napędza całą historię i przenosi nas ze sceny na scenę, nigdy tak naprawdę nie zobacz w ogóle.
To jest fajne w Mcguffinie. Jego celem jest tak długo, jak porusza historię wzdłuż. W wielu historiach, zanim powinniśmy domagać się wiedzieć, czym właściwie jest McGuffin, zupełnie o tym zapomnieliśmy. To dlatego, że zostaliśmy zręcznie przekierowani do prawdziwego celu autora.
Jeśli autor dobrze wykonuje McGuffin, ledwo zauważysz technikę. I tak powinno być.
Jak McGuffin może zarabiać pieniądze
Pisanie online, aby zbudować swój biznes, oznacza, że reżyserujesz historię. Niezależnie od tego, czy chcesz, aby ludzie pobrali twój produkt, zapisali się do Newslettera, czy zatrudnili cię za $250 za godzinę, musisz doprowadzić ich do tej decyzji.
McGuffin to wiatr, który popłynie statkiem prospect ‘ a do twojego portu. Twoja oferta jest kotwicą.
Jest duża szansa, że już używasz Mcguffina, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
Mówiąc o swoich wysoce produktywnych metodach przenoszenia gór i załatwiania spraw, czy nie tworzysz sceny dla swojego nowego Jak przenosić góry i załatwiać sprawy! produkt informacyjny?
Kiedy opowiadasz ciekawe historie o swoim życiu jako freelancer, czy nie pokazujesz, jak wspaniałe są doświadczenia Twoich klientów?
(Jeśli nie, może warto pomyśleć o zmianie tego.)
Wciągające historie na Twój temat to McGuffin-interesujący, skupiający uwagę “grabber”, który przyciąga czytelników.
Ale to, gdzie pójdą, gdy już tam będą, zależy od Ciebie.
Zachowaj ostrożność
Wiele źle napisanych powieści i filmów pokazuje, że McGuffin może być okropnie źle potraktowany. Jeśli nadużywać McGuffin, zostawisz swoją perspektywę uczucie niezadowolony w najlepszym i zdradzony w najgorszym.
Nie obiecuj plaży i jedź na pustynię tylko dlatego, że jest piasek. Dobrze jest zmienić bieg po tym, jak przyprowadziłeś czytelnika ze swoim fascynującym Mcguffinem. Ale miejsce, w którym przyprowadzasz swoich czytelników, nadal musi mieć sens i zapewniać doświadczenie, którego chce.
Jeśli zaskoczyć swoją perspektywę z uśmiechem, będzie prawdopodobnie zachować ją wraca na więcej. Zaskocz Ją rozczarowaniem, a ona odejdzie i nigdy nie wróci.
W najlepszym przypadku McGuffin jest przyjemnością i może pomóc publiczności cieszyć się jazdą. Nie mam nic przeciwko Tarantino za to, że nigdy nie pokazywał mi, co jest w walizce, bardziej niż przeciwko Brianowi, że dał mi znać o pracy po tym, jak przyszedłem tu po radę na temat moich nagłówków.
Uwielbiam “Pulp Fiction” bardziej z każdym oglądaniem, a moje przywiązanie do tezy pogłębia się z każdą stroną, którą buduje moja firma.
Nie mam nic przeciwko zmianie kierunku, ponieważ zostałem poprowadzony gdzieś, gdzie chcę iść.
Ta historia o Mcguffinie jest oczywiście samym Mcguffinem. Moje prawdziwe intencje? Aby pokazać ciekawą technikę, która pomaga innym pisarzom i, oczywiście, gromadzi więcej klientów copywritingowych dla mojej własnej firmy.
A Ty? O czym prowokującym do ciekawości, wzbudzającym pożądanie McGuffin mógłbyś pisać na swoim blogu, który skłoniłby Twoich czytelników do podjęcia działań? A kiedy już się pojawią, gdzie twoja kopia je zabierze?