3 psychologiczne wyzwalacze, które mogą przenieść publiczność od obojętności do pożądania

Chciałbym opowiedzieć o potężnej, ale nieuchwytnej emocji, którą możesz wywołać, aby zwiększyć ruch, kliknięcia i konwersje.

Właściwie użyty może zachęcić czytelnika do poświęcenia pełnej uwagi i podążania za wezwaniem do działania.

Ale jest haczyk.

Pomimo swojej intensywności, ta emocja jest kapryśny. I często jest źle obchodzony w copywritingu. Popełnij błąd,a zainteresowanie czytelnika może zniknąć z najmniejszymi zakłóceniami.

Więc co to jest ten potężny, ale podstępny stan emocjonalny?

Ciekawość.

Nawet jeśli znasz używanie ciekawości, aby przyciągnąć czytelników do swoich treści, jeśli nie przestrzegasz tych zasad 3, możesz tracić więcej potencjalnych klientów, niż możesz sobie wyobrazić.

Dlaczego ciekawość jest tak trudna do naprawienia

Wynikająca z potrzeby zbierania informacji, aby zrozumieć świat, ciekawość może sprawić, że będziemy przyklejeni do łamigłówek i gier godzinami, kończymy książki, których nie lubimy, lub odbijamy się od artykułu do artykułu w Wikipedii, co skutkuje całkowicie straconym popołudniem.

Bardziej konstruktywnie, ciekawość była motorem największych odkryć w nauce, medycynie i technologii.

A jednak nagła ciekawość przeczytania najnowszego skandalu celebrytów-spowodowana oglądaniem magazynów w kasie sklepu – może zniknąć, gdy tylko skończysz płacić.

Więc jak można wywołać ciekawość oraz zmienić to w działanie, takie jak kliknięcie linku na Twitterze, zapisanie się do newslettera lub pobranie bezpłatnego raportu?

Profesor psychologii i ekonomii George Loewenstein przeprowadził dogłębne badania i odkrył, że szczytowa kombinacja wywołująca wysoki poziom ciekawości obejmowała:

  1. Naruszenie właściwych oczekiwań
  2. Łaskotanie “luki informacyjnej”
  3. Wiedząc, kiedy przestać

Przyjrzyjmy się każdemu z trzech wyzwalaczy profesora Loewensteina i jak można ich użyć, aby zamienić ciekawość w nawrócenie …

Naruszać prawo oczekiwania

Prawdopodobnie już wiesz, że większość ciekawości jest wyzwalana przez kwestionowanie powszechnych przekonań.

Na przykład nagłówek, który brzmi:

Zwiększ Sprzedaż, Wykonując Więcej Połączeń Sprzedażowych Niż Inni Ludzie

To nie wywraca naszego świata do góry nogami. Nagłówek ma sens i nie pozostawia nic wyobraźni. Zamiast:

Jak Zwiększyć Sprzedaż O 50% W Zaledwie 15 Minut Dziennie

Narusza oczekiwania sugerując coś małego może stworzyć dramatyczne wyniki.

Często zobaczysz Copyblogger naruszający oczekiwania w nagłówkach gazet. Na przykład:

Nie ma zwrotu z inwestycji w Social Media Marketing

W obu nagłówkach jest coś, czego czytelnicy mogą się nie spodziewać. W rezultacie powstaje zaburzenie, które wymaga dochodzenia w celu przywrócenia sensu i znaczenia.

Nagłówki ciekawości są jednymi z najtrudniejszych do napisania, ponieważ zwykłe obrócenie czegoś na głowę zwykle nie wystarczy, aby zachęcić czytelnika do podjęcia działań.

Aby stworzyć realne pragnienie, aby czytelnik kliknął, przeczytał lub zarejestrował się, musisz naruszać prawo oczekiwania.

Loewenstein odkrył, że ciekawość wzrasta, gdy uwypukla się lukę w czyjejś wiedzy, zwłaszcza gdy dotyczy ona interesującego go tematu.

Na przykład czytelnicy Copyblogger są zainteresowani zostaniem lepszymi pisarzami, aby mogli przyciągnąć więcej ruchu, linków, subskrybentów i zysków. Więc jeśli Copyblogger prowadził nagłówek jak:

Jak Twoje Pisanie Jest Jak 7-Metrowy Banan

Może to naruszać oczekiwania, ale większość czytelników prawdopodobnie czuje, że mogą żyć bez tej wiedzy.

Jednak nagłówek taki jak:

Dlaczego Źli Pisarze Jedzą Twój Lunch I Co Z Tym Zrobić

Jest bardziej skuteczny, ponieważ:

  • Narusza oczekiwania, że źli pisarze mogą odnieść sukces
  • Sugeruje, że pisarze gorzej niż ty wiedzieć coś, czego nie wiesz, co może utrudnić Twój własny sukces
  • Obiecuje korzyści z rozwiązania tego problemu dla Ciebie

Tease … just a little

Nawet jeśli naruszasz właściwe oczekiwania, ciekawość jest zmienną kochanką.

To nie wystarczy, by stworzyć nieporządek. Musisz powstrzymać czytelnika przed myśleniem: “Och, to prawdopodobnie będzie o X, Y i Z-założę się, że już to wiem.”

Aby podtrzymać ciekawość, Loewenstein sugeruje użycie sprzężenia zwrotnego, aby stłumić tę myśl, zanim się pojawi.

Testy wykazały, że większość ludzi zakłada, że wiedzą więcej niż w rzeczywistości, więc zdecydowanie chcesz się upewnić, że nie tracisz czytelników, którzy “myślą”, że wiedzą, co im powiesz.

Na przykład czytelnik Copyblogger, który widzi ten nagłówek:

5 Lekcji Marketingu, Których Możesz Się Nauczyć

Zakładam, że zna już te 5 lekcji marketingu. W rezultacie nie czuje się zmuszona do przeczytania artykułu.

Dlatego:

5 Lekcji Marketingu, Których Możesz Nauczyć Się Od Dziwnego Biznesu “Prawdziwego Świata”

Będzie działać znacznie lepiej dla publiczności Copyblogger. Po pierwsze, jest ciekawa wzmianka o “dziwnym”, więc już myślimy, że to naruszy oczekiwania.

Ponadto, masz” real world ” biznes, wskazując ponownie, że ta rada może być Nowa lub nieoczekiwana dla odbiorców online.

Ostatecznie, bezpośrednio szturchasz ich obszar wiedzy i mówisz: “wiem, że wiesz dużo, ale tego nie wiesz.”A to naprawdę zachęca Gremlin ciekawość siać spustoszenie.

Wiedzieć, kiedy przestać

Loewenstein odkrył, że ciekawość nie nasila się w nieskończoność, a raczej rośnie i maleje, jeśli pozostanie niezaspokojona zbyt długo.

Częstym problemem w sprzedaży kopii jest nadmierna ciekawość, wierząc, że czytelnik pozostanie zainteresowany na zawsze.

To prawda, że Twój nagłówek jest ważny dla przyciągnięcia uwagi czytelnika. Ale to nie gwarantuje ciąg dalszy odsetki.

Nagłówek zmusza ich do przeczytania pierwszej linii Twojej kopii, a pierwsza linia zmusza ich do przeczytania drugiej linii i tak dalej aż do końca.

Na przykład, gdy uruchamiasz stronę sprzedaży, stronę docelową lub post na blogu, akapit otwierający musi potwierdzić ciekawość, którą podałeś w nagłówku. Nie wprowadzaj czegoś nowego i niepowiązanego, mając nadzieję, że ciekawość twojego czytelnika spowoduje, że włączą się przez twoją kopię, szukając obiecanej im odpowiedzi.

Nie musisz wszystkiego od razu ujawniać. Mówienie im, aby przeczytali artykuł do końca, aby odkryli to, co chcą wiedzieć, może wepchnąć ich wystarczająco do ciała Twojej kopii.

Od tego momentu możesz zacząć polegać mniej na ciekawości, a bardziej na atrakcyjnych korzyściach, bogatym obrazie i mocnym opowiadaniu historii, aby zachować ich uwagę i zachęcić do działania.

Co cię ciekawi?

A Ty? Jaki jest pewny sposób ognia, aby wywołać ciekawość? Czy są nagłówki, które kliknąłeś tylko po to, aby być rozczarowanym? Czy z powodzeniem stosowałeś podobne metody?

Daj nam znać w komentarzach poniżej.

Total
0
Shares
Related Posts