Łatwo jest pisać o pewnych tematach, takich jak gwiazdy, technologia, a nawet media społecznościowe. Każdy chce kawałek.
Ale co, jeśli Twoją pasją jest botanika, logistyka łańcucha dostaw lub psychologia poznawcza?
Jak zostać zauważonym przez fascynującą historię, gdy twój temat jest … cóż … nudny?
Latem 2006 roku Ekonomia książka znalazła się na liście bestsellerów New York Time. Tytuł był prowokacyjny i zapowiadał się niczym innym jak nudną lekturą.
Nawet mój bohater Malcolm Gladwell powiedział: “przygotuj się na olśnienie.”
Ponieważ naprawdę nie mogę znieść ekonomii (nienawidziłem jej od czasów studiów), sceptycznie przekazałem swoje 25 dolarów i wziąłem Freakonomia do domu.
Od pierwszej strony byłem traktowany jak szalona podróż przez Najdziwniejsze historie, jakie kiedykolwiek spotkałem. Nauczyłem się o oszukiwaniu nauczycieli i samoofiarowaniu zapaśników sumo. Dlaczego dilerzy nadal mieszkają ze swoimi mamami i jak KKK jest jak agent nieruchomości.
Każda historia nauczyła nudnej Zasady Ekonomicznej w sposób, który sprawiał, że chciałem więcej.
Zdałem sobie sprawę, że Freakonomia była instrukcją do przekształcania nudnych postów na blogu w seksowne arcydzieła, które trzeba przeczytać.
Zobacz też:
Ludzie kochają “łączniki kropkowe”
Nasz świat staje się coraz bardziej skomplikowany z drugiej strony. Każdego dnia twoi czytelnicy próbują zrozumieć, co wydarzyło się wczoraj, co dzieje się teraz i co stanie się jutro. Jeśli połączysz dla nich kropki, możesz szybko zdobyć popularność.
Freakonomia jest zbudowany wokół łączenia punktów w ciekawy sposób. Na przykład, od dawna zasadą ekonomiczną jest, że prawie każdy wybór, którego dokonujemy, jest związany z zachętami. Dość nudne rzeczy – dopóki autor Steven Levitt nie użył historii o żłobkach, aby pokazać, jak niektóre zachęty obalają.
Ponieważ rodzice często pojawiali się późno, przedszkole rozpoczęło politykę grzywny w wysokości 3 USD, aby zachęcić rodziców do pojawiania się na czas. Niestety, grzywna spowodowała, że rodzice zapłacili 3 dolary za godzinę opieki nad dziećmi i nie czuli się winni za spóźnienie!
Dawanie czytelnikom tych momentów ” aha ” to świetny sposób, aby czytali tak zwany nudny temat i prosili o więcej.
Nagłówki wciąż mają znaczenie
Nawet przy wszystkich naszych błyszczących narzędziach mediów społecznościowych, stare dobre umiejętności gotowości, takie jak pisanie świetnego nagłówka, nadal mają znaczenie.
Możesz być mistrzowskim gawędziarzem i pisać zabójcze posty, ale nadal przegrywasz, jeśli nikt ich nie czyta.
Tytuły to coś, co amerykańscy pisarze mają najbliżej ” srebrnej kuli.”Nie marnuj ich. Myślisz, że Freakonomia byłby bestsellerem New York Timesa z tytułem Zachowanie aberracyjne i przyczynowy wpływ bodźców?
Najszybszym sposobem, aby nadać nudnemu blogowi lifting twarzy, jest umieszczenie przyciągającej wzrok mocy w nagłówkach. W rzeczywistości najpierw napisz swój nagłówek, zanim jeszcze zaczniesz resztę postu. To takie ważne.
Liczby są najlepszym przyjacielem blogera
Jedną z powszechnych skarg blogów jest to, że nie można ich traktować poważnie. Jesteśmy oskarżeni o szybkie i luźne granie z faktami i bycie słabym na dowodzie. Łatwo jest uniknąć twardych liczb i skupić się na pisaniu miękkich rzeczy, ale Freakonomia pokazuje, że jest to błąd.
Wielu blogerów obawia się, że statystyki, równania i twarde fakty odstraszą naszych czytelników, ale to nie daje naszym czytelnikom wystarczającego kredytu. Problemem nie są liczby — chodzi o to, że trzymamy liczby bez historii.
Freakonomia używa liczb do ujawnienia ukrytej historii. Levitt sprawdził liczby na standardowych testach dla studentów z Chicago. Na pierwszy rzut oka, to były dość nudne dane. Ten okręg dostał taki-a-taki wynik, ten okręg dostał taki-a-taki wynik. Ziewnij.
Dopóki te liczby nie ujawniły, że nauczyciele oszukują.
W niektórych okręgach nauczyciele otrzymywali podwyżki wynagrodzeń, gdy ich uczniowie lepiej radzili sobie ze znormalizowanymi testami — motywując ich do wypełnienia kilku dodatkowych poprawnych odpowiedzi dla swoich uczniów.
Historia sprawia, że liczby są interesujące. Liczby sprawiają, że historia jest wiarygodna. Spróbuj.
Każdy kocha tajemnicę
Dlaczego utytułowany zapaśnik sumo miałby rzucać mecz? Oczywistą odpowiedzią byłoby, że dostaje za to pieniądze, ale Levitt szybko odkrył, że istnieje o wiele bardziej tajemnicza motywacja, która napędza kto wygrał, a kto przegrał w japońskich zawodach sumo.
Odpowiedź jest ukryta w psychologii, prawdopodobieństwie i zachętach, ale jedyną rzeczą, na której mi zależy, jest tajemnica. Każda zagadka wymaga pracy detektywa gumshoe. Nie możemy zostawić wystarczająco dobrze w spokoju i chcemy wiedzieć, dlaczego-zwłaszcza jeśli ktoś inny ma zamiar zrobić legwork znalezienia odpowiedzi dla nas. Dlatego seria CSI ma więcej potomstwa niż królika.
Możesz użyć tego dziwactwa ludzkiej natury, aby twój temat był kuszący. Przyjrzyj się uważnie swojemu tematowi i odkryj Staromodne tajemnice. Teraz napisz post, który przedstawia tajemnicę i prowadzi czytelnika przez dochodzenie do niesamowicie satysfakcjonującego wniosku.
Zapewnij lepszy sposób rozwiązywania typowych problemów
Freakonomia używa potężnego zestawu narzędzi, aby wyjaśnić, jak działa świat. Pod koniec książki nie możesz przestać myśleć, że każdy możliwy problem można rozwiązać za pomocą odpowiedniej zachęty, analizy danych lub opowiadania historii. Kiedy skończysz, czujesz, że istnieje lepszy sposób na rozwiązanie twoich problemów.
To właśnie oznacza “wartość dodana”. Zwykłe powtórzenie problemu jest nudne. Oferowanie nowych narzędzi i perspektyw rozwiązywania problemów pomaga czytelnikowi zbliżyć się do swoich celów — a to sprawia, że jesteś kimś, kogo treści będą chcieli przeczytać za każdym razem, gdy pojawi się coś nowego.
Freakonomics: The Movie wkrótce wychodzi, a ja będę pierwszy w kolejce – bo czytanie książki było dla mnie tak cenne, że nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co jeszcze autorzy mają do zaoferowania. Aby zdobyć oddanych fanów, którzy z takim samym entuzjazmem będą przewidywać każde Twoje wyjście, daj im kilka rozwiązań.
Czas na wariactwo
Czy kiedykolwiek użyłeś żadnej z tych technik, aby Twoje treści były bardziej seksowne? Czy możesz zobaczyć, jak zastosować niektóre z nich do własnego bloga?
A jeśli czytasz Freakonomia sam, powiedz nam w komentarzach o innych wskazówkach poprawiających blog, które podchwyciłeś!
Stanford ma obsesję na temat tego, jak przyciągnąć uwagę i promować blogi pasjonatów w popychaniu społeczności, z wyjątkiem sytuacji, gdy łowi ryby ze swoimi chłopcami. Śledź go, aby uzyskać najnowsze informacje o jego nowym ebooku ” Get Noticed.”