8 najlepszych narzędzi Business intelligence, które pomogą Ci podejmować bardziej świadome decyzje

Pop quiz: Czy używasz narzędzi Business intelligence do podejmowania decyzji?

Nie jest tajemnicą, że firmy dziś naciskają, aby stać się bardziej ” oparte na danych.”

Ale zrozumienie ruchomych części danych twojej firmy jest zniechęcające.

Dochody. Źródła ołowiu. Wyniki marketingowe. Lista jest długa.

Myśl logiczna: prawie dwie trzecie firm ma problemy z sensem swoich danych, powołując się na poważne luki między źródłami.

Świadczy to o znaczeniu oprogramowania Business intelligence, które nie tylko wyrównuje kluczowe wskaźniki Twojej firmy, ale także przekłada je na praktyczne spostrzeżenia.

W tym przewodniku omówimy, dlaczego narzędzia BI powinny być priorytetem i które narzędzia mogą wyrównać proces decyzyjny Twojej firmy.

Co to w ogóle jest Business intelligence?

Zanim przejdziemy do sedna, zacznijmy od szybkiej definicji.

Business intelligence reprezentuje dane i systemy wdrażane przez firmy do analizy informacji.

Narzędzia Business intelligence są odpowiedzialne za zbieranie, organizowanie i prezentowanie tych danych w sposób, który ma sens dla pracowników. Niektóre z kluczowych punktów danych analizowanych przez takie narzędzia obejmują:

  • Informacje finansowe (przychody, sprzedaż kwartalna, najlepiej sprzedające się produkty)
  • Interakcje z klientami (zaangażowanie marketingowe, źródła ołowiu, ruch)
  • Produktywność (czas lub pieniądze wydane na zadanie, zaangażowanie pracowników)

Kiedy żonglujesz ogromnym stosem technologii i mnóstwem klientów, ręczne analizowanie wszystkich powyższych rzeczy jest bardzo trudne. Łączenie danych firmy za pomocą oprogramowania BI daje kompletny, holistyczny widok firmy minus legwork chrupania liczb siebie.

Jakie są korzyści z zastosowania narzędzi Business intelligence?

Koncepcja Business intelligence nie jest zarezerwowana tylko dla przedsiębiorstwa: widzimy, że zarówno duże, jak i małe firmy inwestują w narzędzia Business intelligence.

Ale dlaczego? Rozważ te trzy kluczowe zalety oprogramowania business intelligence:

1. Wyeliminuj silosy danych raz na zawsze

To jest ten duży. Żaden dział lub wyższy szczebel nie powinien ponosić wyłącznej odpowiedzialności za dane twojej firmy.

To powiedziawszy, silosy danych są niefortunnym zjawiskiem, z którym ma do czynienia wiele firm. Według najnowszego indeksu Sprout Social Index 50% marketerów twierdzi, że utrzymuje okazjonalne komunikacja i współpraca z innymi zespołami, podczas gdy 17% pracuje w kompletnych silosach.

Jejku.

Od marketingu i sprzedaży po IT i HR – narzędzia business intelligence zachęcają do poczucia jedności i przejrzystości. Kładzie to kres wąskim gardłom informacyjnym, które w przeciwnym razie spowalniają pracowników lub utrzymują ich w ciemności.

2. Wizualizacja danych dla interesariuszy i członków zespołu

Pozbycie się silosów danych powoduje, że firmy dzielą się swoimi danymi.

Ale robiąc to, należy pamiętać, jak te dane są prezentowane. Zrozumienie złożonych wskaźników i wskaźników KPI jest łatwiejsze do powiedzenia niż do zrobienia, szczególnie w przypadku współpracy między zespołami.

Większość nowoczesnych narzędzi Business intelligence ma funkcje, które sprawiają, że prezentowanie i udostępnianie raportów jest proste. Obejmuje to różnorodne wizualizacje danych, typy wykresów oraz wbudowane opcje udostępniania (pomyśl: e-mail, Slack i tak dalej).

3. Podejmuj świadome decyzje i dokładne prognozy

Poza oceną swojego cwiele danych, narzędzia business intelligence są również w stanie zidentyfikować trendy i możliwości związane z marketingiem i sprzedażą.

Na przykład, jakie czynniki przyczyniły się do twojego najbardziej zarabiającego miesiąca? Jakie są najlepsze kanały marketingowe i najlepiej sprzedające się produkty? Które kampanie pozostają w tyle?

Umiejętność zrozumienia tych trendów daje poczucie pewności siebie i zachęca do podejmowania bardziej świadomych decyzji. Dodatkowo niektóre narzędzia BI są zasilane przez uczenie maszynowe i mogą rzeczywiście wymyślić prognozy i prognozy sprzedaży dla ciebie.

8 najlepszych narzędzi Business intelligence do wypróbowania

Poniżej znajduje się nasza lista ośmiu najlepszych narzędzi Business intelligence do przenoszenia danych firmy i przełożenia ich na działanie.

Od oprogramowania dla firm po Darmowe narzędzia, jest coś na tej liście, które mogą pomóc niezależnie od wielkości firmy, zakresu lub celów.

1. Databox

Databox to niesamowite, uniwersalne narzędzie do łączenia źródeł danych twojej firmy i wizualizacji danych twojej firmy.

Platforma oferuje ponad 70 natywnych integracji, w tym główne narzędzia marketingu cyfrowego CRM, procesory płatności i wiele innych. Databox zapobiega przeskakiwaniu między narzędziami, konsolidując kluczowe dane w jeden pulpit nawigacyjny.

Wybór źródeł danych i wskaźników do obejrzenia to również Pestka. Funkcja przeciągnij i upuść Databox oznacza, że możesz dostosować swoje pulpity nawigacyjne i raporty w oparciu o określone priorytety.

databox business intelligence dashboard

Mówiąc o dostosowywaniu, platforma oferuje również ponad 200 gotowych szablonów i opcji wizualizacji. Te wykresy, wykresy i tabele są dalekie od starych arkuszy kalkulacyjnych i są idealne do prezentacji zespołowi.

databox business intelligence visualization

Oh, I fakt, że Databox ma plan forever-free jest ogromną zaletą na ich korzyść. Jeśli jesteś całkowicie nowy w narzędziach Business intelligence, jest to świetne miejsce, aby zacząć.

2. Domo

Zestaw narzędzi BI firmy Domo jest dostosowany do firm korporacyjnych o poważnych przychodach i dużych bazach klientów.

Narzędzie to świeci, jeśli chodzi o analizę interakcji finansowych i trendów w całej firmie. Domo zachęca do wzięcia pod lupę każdej ze swoich metryk, jednocześnie udostępniając użytkownikom ponad 150 typów wykresów do wyboru.

domo business intelligence dashboard

Analiza predykcyjna za pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego jest idealna dla dużych firm, które chcą projektować przychody i kopać marże. Dodatkowe funkcje, takie jak wyznaczanie celów i alerty, oznaczają, że firmy mogą interweniować, zanim problemy będą miały szansę na Śnieżkę.

Domo business intelligence alert

 

3. Sprout Social

Potrzeba społecznej analizy biznesowej jest krystalicznie jasna.

W rzeczywistości 51% kadry kierowniczej zauważa, że media społecznościowe są głównym wskaźnikiem trendów i możliwości biznesowych.

Narzędzia takie jak Sprout Social mogą szybko podkreślić te możliwości. Funkcje takie jak social listening i analiza nastrojów podkreślają, jak dobrze Twoja firma angażuje klientów oraz jakie interakcje skutkują przychodami.

Ponadto nasze funkcje raportowania w mediach społecznościowych ułatwiają zrozumienie i udostępnianie danych zespołom.

sprout social dashboard

Funkcje baked into Sprout Social podkreślają również, w jaki sposób twoje wysiłki w mediach społecznościowych przyczyniają się do kampanii marketingowych w całej firmie. Biorąc pod uwagę, że social jest tak nieocenionym źródłem potencjalnych klientów, śledzenie wydajności jest kluczowym elementem analizy biznesowej w ogóle.

social business intelligence example with Sprout Social listening

4. Audiense

Znaczenie narzędzi słuchania społecznego nie może być przeceniane.

Narzędzia takie jak Audiense wnikają głęboko w kampanie reklamowe i dane dotyczące odbiorców w mediach społecznościowych. Automatyczna identyfikacja i segmentacja odbiorców, Platforma identyfikuje dane demograficzne,cechy klientów i inne informacje, aby wspomóc ogólną strategię biznesową.

Pamiętaj: „inteligencja” w BI jest tak inteligentna, jak dane, które jesteś w stanie zebrać. Im bardziej szczegółowe i szczegółowe dane, tym bardziej ukierunkowane mogą być kampanie.

audiense customer insights dashboard

5. Grow.com

Samozwańcze oprogramowanie do analizy biznesowej bez kodu, Grow.com jest potężnym narzędziem BI z poważnym poczuciem stylu.

Platforma łączy się z narzędziami, takimi jak Salesforce, Google Analytics lub wybraną platformą ecommerce (pomyśl: WooCommerce lub Shopify), aby pobierać dane bezpośrednio i generować konfigurowalne pulpity nawigacyjne. Funkcje, takie jak role i uprawnienia, ułatwiają współpracę, podobnie jak możliwość udostępniania danych bezpośrednio w Slack.

Możesz tworzyć pulpity nawigacyjne od zera lub zacząć od jednego z własnych szablonów specyficznych dla ról. Aby podkreślić różnorodność narzędzi Business intelligence i co Grow.com może to zrobić, niektóre przykładowe pulpity nawigacyjne obejmują:

  • Zdrowie firmy
  • Projekcja sprzedaży
  • Sprzedaż Ecommerce
  • Skuteczność kliniczna

grow.com dashboard

Ustalenie, na których metrykach się skupić, samo w sobie jest przytłaczające. Dzięki Grow.com szablony i wstępnie zbudowane pulpity nawigacyjne, nowicjusze do analizy mogą rozpocząć pracę z BI bez paraliżu analizy.

6. Holistyka

Samoobsługowa Platforma Holistics jest idealna dla firm BI-doświadczonych, które chcą zburzyć silosy danych. Jednym z głównych celów narzędzia jest zmniejszenie zapotrzebowania na dane, umożliwiając użytkownikom bezpośredni dostęp do danych.

Chociaż platforma może być nieco za duża, jeśli nie pracujesz z SQL, Holistics oferuje użytkownikom łatwe do zbudowania wizualizacje danych. Przystępne ceny i szybka konfiguracja to również dwa główne punkty na korzyść platformy.

holistics dashboard

7. Google Data Studio

Dzięki Google Data Studio firmy mogą zmoczyć stopy dzięki raportowaniu business intelligence za darmo.

Platforma umożliwia pobieranie danych ze źródeł wewnętrznych, takich jak Arkusze Google i Analytics. Alternatywnie możesz przesłać własne dane CSV lub podłączyć bazę danych SQL. Stamtąd możesz tworzyć wizualizacje na podstawie własnych zgłoszeń społeczności Google lub tworzyć własne szablony.

Google Data Studio

 

8. ActivTrak

ActivTrak jest unikalny wśród naszych rozwiązań Business intelligence, ponieważ koncentruje się w dużym stopniu na indywidualnych danych pracowników.

To powiedziawszy, wydajność i produktywność poszczególnych pracowników mają ogromne konsekwencje dla całej firmy.

Platforma jest w stanie wykryć trendy i wąskie gardła, w tym nieefektywność, czasochłonne zadania i zmiany uwagi. Podkreśla to, jak BI idzie w parze z nie tylko robi lepsze interesy, ale budowanie bardziej proaktywnej, zdrowej kultury firmy.

activtrak productivity dashboard

Inną godną uwagi cechą ActivTrak jest zarządzanie licencjami SaaS. Na przykład platforma określa, które aplikacje są najważniejsze dla zespołu i jak wpływają na produktywność. Te spostrzeżenia mogą otwierać oczy, jeśli chodzi o to, które narzędzia są warte zainwestowania i co przeszkadza Twoim pracownikom.

Jakie narzędzia Business intelligence są na Twoim radarze?

Słuchaj: inwestowanie w BI może być przełomowe dla każdej firmy.

To dlatego, że identyfikują trendy i możliwości, które w przeciwnym razie byłyby niemożliwe do wykrycia siebie.

Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, w jaki sposób Twoja firma właściwie działa, narzędzia Business intelligence mogą zrobić sztuczkę. Powinny one stanowić najwyższy priorytet dla przedsiębiorstw, które posuwają się naprzód.

A jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, przetestuj Sprout Social, aby zrozumieć, w jaki sposób Twoje wskaźniki mediów społecznościowych mogą wspierać rozwój Twojej firmy i cele biznesowe.

Total
0
Shares
Related Posts