Mówiłem to już wcześniej: udana kampania PPC sprowadza się do dwóch rzeczy:
- Zwiększenie współczynnika klikalności (CTR)
- Obniżenie kosztów za kliknięcie (CPC)
Całkiem proste, prawda?
Ale chcę dodać jeszcze jeden punkt do tego stwierdzenia. To nie jest skomplikowane.
Musisz również uzyskać wysoka jakość ruchu.
Oznacza to dotarcie do grupy docelowej i przyciągnięcie odwiedzających, którzy są gotowi do zakupu. To, czego nie chcesz, to letni ruch z tylko niejasnym zainteresowaniem Twoim produktem / usługą.
Chcesz potencjalnych klientów, którzy mają jedną rękę na portfelach, gotowych do wyciągnięcia ich i dokonania zakupu.
Pozwól mi wskazać brutalną prawdę o marketingu PPC.
To śliska droga, zwłaszcza jeśli jesteś nowy w tej grze.
Jeśli nie wiesz, co robisz, może cię pożreć i wypluć.
Wielu “noobs” szybko znaleźć ich budżety wyczerpane tylko garść sprzedaży, aby pokazać za to.
Niektórzy nawet wydają więcej na kampanie PPC, niż otrzymują w zamian ze sprzedaży. To nie jest dobra sytuacja.
Aby uzyskać korzystny zwrot z inwestycji, chcesz mieć pewność, że 1) generujesz wysokiej jakości ruch na stronie docelowej i 2) nie przekraczasz wydatków na CPC.
W rzeczywistości, chcesz, żeby był na dnie.
Aby to osiągnąć, wymaga trochę out-of-the-box podejście.
Musisz zig, gdy inni marketerzy PPC zag.
Pokażę Ci siedem sposobów na uzyskanie wysokiej jakości ruchu, wydając na to absolutnie najmniejszą kwotę pieniędzy.
1. Spójrz poza Google AdWords
Gdy usłyszysz słowo PPC jaka jest pierwsza rzecz, która przychodzi ci do głowy?
Założę się, że dla co najmniej 90% z was będzie to Google AdWords.
A dlaczego miałoby nie być?
Od lat utrzymuje się na rynku PPC.
W rzeczywistości dość niedawne badanie Smart Insights donosi, że Google kontroluje 67,78% rynku wyszukiwarek:
Oczywiście jest to naturalny wybór dla przeciętnego marketera PPC.
Logika polega na tym, że otrzymuje najwięcej ruchu, więc jest to idealna platforma PPC do kierowania.
Ale muszę się z tym nie zgodzić.
Nie zrozum mnie źle. Nie mam nic przeciwko Google AdWords.
W rzeczywistości przez lata przyciągnąłem z niego ogromną ilość wysokiej jakości ruchu, a to przyniosło mi tysiące sprzedaży.
Ale w żadnym wypadku nie powinieneś zaszufladkować się i myśleć, że to jest jedyny znajduje się tam Peron.
Dlaczego?
Ponieważ jest nasycony Uberem i wysoce konkurencyjny.
Oznacza to jedno: a wysoka CPC.
Oto zestawienie najdroższych CPC według branży:
Słyszałem nawet o niektórych słowach kluczowych kosztujących aż $100 za kliknięcie. To szaleństwo!
Więc nawet jeśli wprowadzasz dużo ruchu wysokiej jakości, twój zwrot z inwestycji zostanie zminimalizowany, ponieważ wydajesz fortunę na każde kliknięcie.
Może to szybko pożreć Twoje zyski.
Najważniejsze jest to, że mądrze jest odkrywać alternatywy dla Google AdWords.
Oto lista z PPC Hero, która podkreśla niektóre konkretne platformy do sprawdzenia.
Chociaż możesz nie uzyskać tego samego natężenia ruchu, CPC są średnio znacznie niższe.
2. Obniż swoje maksymalne stawki
Jest to prawdopodobnie najprostszy sposób na zmniejszenie CPC.
Obniż swoje maksymalne stawki, a Twój CPC również się zmniejszy.
Ale jest haczyk.
Jeśli zbytnio obniżysz CPC, ucierpi na tym pozycjonowanie Twoich reklam (np. spadną one na stronę, a mniej osób na nie kliknie).
Sztuką, aby to zrobić, jest znalezienie słodkiego miejsca, w którym obniżysz swoje oferty bez Twojego CTR.
Oto co proponuję:
- Zidentyfikuj kilka najlepszych słów kluczowych
- Obniż nieco swoje oferty (możesz nawet zacząć od centa lub dwóch)
- Zobacz jaki jest Twój nowy CTR
- Jeśli te słowa kluczowe nadal działają dobrze, ponownie obniż stawki
Powtarzaj ten proces, aż znajdziesz słodkie miejsce.
Tylko pamiętaj, aby nie wprowadzać żadnych monumentalnych zmian od razu, i miej oko na rzeczy.
Jeśli zauważysz drastyczny spadek wydajności, zwiększ maksymalną stawkę do liczby zbliżonej do pierwotnej.
3. Czy Licytacja manualna
Istnieją dwa rodzaje licytacji na większości platform PPC: automatyczny i ręczny.
Podczas gdy automatyczna licytacja jest wygodniejsza i może być dobrym sposobem dla początkujących do testowania wód, może zdecydowanie obniżyć CPC.
Jeśli do tej pory trzymałeś się przede wszystkim automatycznej licytacji, proponuję przełączyć się na ręczną (przynajmniej na chwilę), aby sprawdzić, czy ma to pozytywny wpływ na CPC.
Daje to większy poziom kontroli i nie jesteś na łasce algorytmu, który może nie zawsze mieć na uwadze najlepszy interes Twojego zwrotu z inwestycji.
Ale sprawa wygląda tak.
To może być przytłaczające, jeśli robisz ręczne licytowanie w kilku kampaniach naraz.
Zacznij od jednej kampanii na początku,dopóki nie opanujesz jej. Wtedy możesz rozszerzyć się na innych.
4. Target long-tail keywords
Prawdopodobnie słyszałeś, jak śpiewam pochwały słów kluczowych o długim ogonie w przeszłości dla organicznego SEO.
Nie ma wątpliwości, że długie ogony mają wyniki.
W rzeczywistości słowa kluczowe o długim ogonie stanowią 70% wszystkich słów kluczowych.
Ale prawda jest taka, że są one czymś, co należy wdrożyć w kampanii PPC, jak również.
Dlaczego?
To proste. Zapłacisz znacznie mniej za kliknięcie ze słowa kluczowego o długim ogonie.
Oto przykład…
Zobaczmy, jaka jest sugerowana oferta dla szerokiego słowa kluczowego. Użyję ” Buty Do Biegania.”
Jak widzisz, to $ 2.66.
Teraz zobaczmy, jaka jest sugerowana oferta dla odmiany o długim ogonie.
To tylko $0.61. Możesz więc zaoszczędzić ponad $2 za kliknięcie, po prostu używając słowa kluczowego o długim ogonie.
Pomyśl tylko, ile zaoszczędzisz na 100 kliknięciach lub 1000.
Polecam przeglądanie grup reklam, aby sprawdzić, czy istnieją jakieś szerokie słowa kluczowe, które można zmienić i przekształcić w słowa kluczowe o długim ogonie.
To zajmie trochę prób i błędów, ale jest to świetny sposób na radykalne zmniejszenie CPC.
Oczywiście nie otrzymasz tego samego natężenia ruchu. Ale możesz utrzymać wyższe standardy jakości dzięki ruchowi, który otrzymujesz, i zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy w tym procesie.
5. Dodaj wykluczające słowa kluczowe
Jednym ze sposobów, w jaki niektórzy marketerzy PPC wpadają w kłopoty, jest zapomnienie o wykluczających słowach kluczowych.
Czym dokładnie jest negatywne słowo kluczowe?
White Shark Media definiuje go jako ” słowo lub frazę, która pozwala odfiltrować, do kogo będą wyświetlane Twoje reklamy na stronie wyników wyszukiwania.”
Innymi słowy, minimalizuje szanse niewłaściwej osoby klikającej Twoją reklamę.
Używanie wykluczających słów kluczowych jest ważne, ponieważ zapewnia, że nie marnujesz pieniędzy na nieistotne kliknięcia od niewykwalifikowanych osób.
Wdrożenie wykluczających słów kluczowych może naprawdę pomóc obniżyć koszty w dłuższej perspektywie, obniżając w ten sposób CPC.
Ale jak wymyślić wykluczające słowa kluczowe?
Jednym z moich ulubionych narzędzi jest darmowe narzędzie do negatywnych słów kluczowych Wordstream.
Pokażę Ci, jak to działa.
Zacznij od wpisania frazy kluczowej w polu wyszukiwania. Jako przykład posłużymy się” butami do biegania”.
Następnie otrzymasz listę potencjalnych wykluczających słów kluczowych.
Po prostu wybierz, które z nich są nieistotne, klikając “nie”, a zostaną przeniesione na prawą stronę.
Jeśli sprzedaję męskie buty do biegania, chciałbym użyć “damskie buty do biegania” jako negatywnego słowa kluczowego.
Klikaj na słowa kluczowe, które są nieistotne, aby w pełni wypełnić listę wykluczających słów kluczowych.
Następnie dodaj je do swoich kampanii i grup reklam na platformie PPC.
6. Pamiętaj o urządzeniach
Oto umowa z urządzeniami. Każdy z nich ma inny CTR.
Na przykład smartfony mogą przewyższać tablety i komputery stacjonarne.
W rzeczywistości tak jest dokładnie według badania MarketingProfs, które przeanalizowało CTR Google AdWords według urządzenia:
Patrząc na te dane, można stwierdzić, że chciałoby się położyć nacisk na dotarcie do klientów korzystających ze smartfonów.
Jest to jednak tylko przykład i niekoniecznie oznacza, że jest to najlepszy sposób działania dla Twoja kampania.
Chodzi mi o to, że powinieneś pamiętać o urządzeniach, przeglądając swoje raporty.
Jeśli jest jasne, że pewne urządzenie przewyższa inne, spraw, aby było centralnym punktem kampanii.
Będziesz także chciał zmniejszyć skalę lub nawet wyeliminować inne urządzenia, które nie przenoszą swojej wagi.
7. Sprawdź lokalizacje geograficzne
Wreszcie jest kwestia lokalizacji.
Chcesz mieć pewność, że docierasz tylko do ludzi w miejscach, w których Twoja firma może faktycznie służyć.
W przeciwnym razie wyrzucasz pieniądze.
Załóżmy, że jesteś biznesem stacjonującym w Dallas.
Jedynymi klientami, których potrzebujesz i chcesz dotrzeć, są ci, którzy znajdują się w greater Dallas area.
W tym przypadku nie chcesz wydawać pieniędzy na kliknięcie od kogoś z Charlotte lub Miami. To nie miałoby sensu.
Najlepiej wybrać promień, aby mieć pewność, że płacisz tylko za kliknięcia od odpowiednich odbiorców.
Wniosek
W dobrze prowadzoną kampanię PPC jest wiele rzeczy.
To sprawia, że jest to jedna z bardziej wymagających strategii marketingowych i jest mnóstwo miejsca na błędy.
Ale głównym celem końcowym jest uzyskanie wysokiej jakości płatnego ruchu przy jednoczesnym ograniczeniu CPC do minimum.
Jest to klucz do maksymalizacji zwrotu z inwestycji i uzyskania jak największego zwrotu z inwestycji.
Chociaż istnieje wiele różnych sposobów, aby to zrobić, następujące techniki, o których wspomniałem, są jednymi z bardziej praktycznych.
Znalezienie idealnej formuły dla ciebie wymaga nieustannych testów i mnóstwa prób i błędów.
Ale gdy już to ustalisz, możesz spłukać i powtarzać, dopóki nie uruchomisz solidnej kampanii PPC.
Ile najbardziej jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie?