Czy kiedykolwiek czułeś, że bez względu na to, ile czasu lub pieniędzy zrzucisz na swoje kampanie marketingowe, wszystko po prostu nie działa? Jeśli tak, nie martw się: nie jesteś sam.
Rozwiązaniem rozwiązywania problemów marketingowych nie jest wydawanie więcej pieniędzy. Wydawanie większej ilości pieniędzy na coś, co nie działa zazwyczaj prowadzi do utraty większej ilości pieniędzy.
Więc jakie jest rozwiązanie?
Chciałbym móc odpowiedzieć na to pytanie jednym zdaniem, ale ponieważ każda firma ma inne problemy marketingowe, jest to po prostu niemożliwe. Na szczęście dla Ciebie, byłem w stanie zawęzić go do 7 proste poprawki. Tak długo, jak ich przestrzegać, Twoje działania marketingowe będą znacznie bardziej skuteczne.
Prosta poprawka #1: wyjaśnij swoją historię
Twoja historia nie musi być długą powieścią. Może być wyrażona w kilku akapitach lub nawet kilku zdaniach.
Największym błędem marketingowym firm jest to, że nie wyjaśniają, co robią. Jeśli twoi goście nie dostaną tego, co oferujesz, nie kupią od ciebie.
Możesz to naprawić za pomocą filmów wyjaśniających lub bloku tekstu. Nie ma na to dobrego ani złego sposobu. Po prostu musisz być zrozumiały ze swoimi wiadomościami.
Na przykład nasz film wyjaśniający szalone jajka pomaga uzyskać dodatkowe 21 000 USD miesięcznego dochodu. Film trwa prawie trzy minuty.
Z drugiej strony, używam długich bloków tekstu, aby opowiedzieć moją historię na Quick Sprout. Kiedy zbadałem 119 moich klientów, 37 z nich stwierdziło, że zdecydowali się zostać klientami po przeczytaniu mojej historii.
Medium, w którym opowiesz swoją historię, zależy od ciebie, ale upewnij się, że jasno wyjaśnisz, co robisz i masz do zaoferowania. Jeśli tego nie zrobisz, żadne z twoich działań marketingowych nie spełni się, ponieważ ludzie nie zrozumieją twojej historii.
Jeśli masz problemy z wymyśleniem swojej historii, zbadaj kilku klientów i zapytaj ich:
Jak opisałbyś [Wstaw nazwę swojej firmy] znajomemu lub koledze biznesowemu?
To powinno dać ci kilka pomysłów. Jeśli nadal walczysz, sprawdź ten artykuł. Nauczy Cię trzech podstawowych elementów dobrego opowiadania historii.
Prosta poprawka # 2: Daj ludziom czas na zakup
Co chcesz zrobić, gdy ktoś wejdzie na Twoją stronę? Sprzedaj im coś, prawda? Jako właściciele firm wszyscy chcemy sprzedawać naszym gościom. Ważne jest jednak, aby dowiedzieć się, kiedy im sprzedać.
Istnieją trzy główne grupy osób, które odwiedzają Twoją stronę:
- Kupujący – ludzie, którzy są zainteresowani kupnem od Ciebie.
- Klienci okien – ludzie, którzy szukają i nie zamierzają kupować.
- Potencjalni klienci – ludzie, którzy chcą dowiedzieć się więcej, ale nie są jeszcze gotowi na zakup.
Radzenie sobie z pierwszą grupą jest łatwe, ponieważ mają już swoją kartę kredytową. Ale większość odwiedzających należy do drugiej i trzeciej grupy.
Więc, co powinieneś zrobić?
Musisz zacząć sprzedawać ludziom z czasem. Najprostszym sposobem na to jest rozpoczęcie zbierania wiadomości e-mail, a następnie zachęcenie ludzi do powrotu do twojej witryny, gdy będą gotowi do zakupu. Firmy e-commerce robią to, oferując kupony w zamian za twój e-mail. Firmy B2B, takie jak Hubspot, robią to, oferując Ci białe księgi i zestawy w zamian za e-mail.
Możliwości zbierania wiadomości e-mail są nieograniczone. Gdy już je masz, musisz utworzyć sekwencję kroplówki e-mail, przez którą wysyłasz ludziom serię e-maili, dopóki nie przekonwertują na klientów. Jeśli nie masz pewności, jak utworzyć sekwencję kroplowania, wykonaj kroki opisane w tym artykule.
Wskazówka: upewnij się, że tworzysz co najmniej 7 e-maili w sekwencji, ponieważ sprzedaż kogoś na swoim produkcie lub usłudze w pierwszym e-mailu zwykle nie konwertuje się, a najpierw buduje relacje z odwiedzającymi za pomocą kilku e-maili, a dopiero potem sprzedaje im.
Oprócz tworzenia sekwencji kroplowej wiadomości e-mail, powinieneś rozważyć wykorzystanie remarketingu, ponieważ jest to prosty sposób na przywrócenie ludzi do twojej witryny. Remarketing oznacza, że gdy ktoś odwiedza Twoją witrynę, pikselujesz ją za pomocą pliku cookie. Następnie, gdy przeglądają internet, będą widzieć reklamy Ciebie lub Twojej firmy.
Doświadczasz tego po wizycie w Quick Sprout, a następnie oglądaniu reklam na całym Facebooku.
Prosta poprawka # 3 :nie zapomnij o wezwaniach do działania
Chociaż jest to prawdopodobnie jeden z prostszych elementów strony internetowej, jest to coś, co większość właścicieli witryn psuje. Istnieje 11 rzeczy, które musisz przetestować za pomocą przycisków wezwania do działania, aby zmaksymalizować Współczynnik konwersji:
- Kopiowanie przycisków – zwiększyliśmy Współczynnik konwersji w Crazy Egg o ponad 20%, zmieniając przycisk “Pokaż mi moją mapę cieplną”.
- Kolory przycisków – SAP zwiększył Współczynnik konwersji o ponad 32%, przełączając przycisk call-to-action na kolor pomarańczowy.
- Lokalizacja – umieszczenie przycisku poniżej krotnie może konwertować lepiej niż powyżej. Będziesz musiał przetestować różne lokalizacje.
- Projekt – umieszczenie symboli kart kredytowych, symboli zaufania, a nawet produktu wokół wezwań do działania może pomóc zwiększyć współczynnik konwersji.
- Czas – natychmiastowe wyświetlanie wezwań do działania może odciągnąć odwiedzających od czytania twojej historii. Musisz sprawdzić, kiedy wprowadzić go na swoich stronach docelowych.
- Bądź kreatywny – Twoje wezwania do działania mogą być czymkolwiek… nie muszą to być przyciski na stronie. Jednym z naszych najskuteczniejszych wezwań do działania w KISSmetrics jest przycisk na końcu filmu.
- Użyj psychologii – Ramit Sethi przetestował ciekawą koncepcję: zmusił ludzi do kliknięcia na jego wezwanie do działania, mówiąc im “nie klikaj”.
- Efekty specjalne – odkryliśmy, że przewijanie połączeń do akcji za pomocą czytnika, a nawet poruszanie, może pomóc zwiększyć konwersje. Możesz to łatwo zrobić z Hellobar.
- Wyjścia wezwań do działania – poprzez rozwiązania programowe, takie jak Bounce Exchange i WP Lead Magnet, możesz wyświetlić przycisk wezwania do działania po wyjściu. To zwiększyło współczynniki konwersji na NeilPatel.com o 46%.
- White space – chociaż ten może brzmieć głupio, umieszczenie większej ilości białej przestrzeni wokół wezwań do działania pomoże im się wyróżnić i potencjalnie uzyskać więcej kliknięć.
- Brak wezwań do działania – usuwając wszystkie przyciski wezwania do działania i informując ludzi, że są wyprzedane, może zwiększyć liczbę osób, które chcą kupić od ciebie. Timothy Sykes to przetestował, i miał więcej potencjalnych klientów wysyłających do niego e-maile niż wtedy, gdy miał przycisk zakupu.
Prosta poprawka # 4: Optymalizuj pod kątem wartości życia, a nie w ROI sesji
Dożywotnia wartość to kwota w dolarach, którą twój Klient jest wart dla Twojej firmy w całym jego / jej cyklu życia. Na przykład, jeśli Amazon wie, że klient średnio kupuje od niego 30 razy w ciągu 3 lat, jest gotów stracić pieniądze na pierwszym zakupie, ponieważ wie, że nadrobią to w przyszłości.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak obliczyć wartość swojego życia, sprawdź tę infografikę.
Kanały marketingowe, takie jak AdWords, nie są tanie, a ich koszt będzie z czasem wzrastał. Zamiast od razu optymalizować pod kątem rentowności, należy zoptymalizować pod kątem opłacalnej wartości całego życia. Pozwoli to wydać więcej na Działania marketingowe i konkurować z dużymi chłopcami.
Możesz stracić pieniądze, o ile wiesz, że nadrobisz to na zapleczu.
Prosta poprawka # 5: optymalizacja pod kątem konwersji
Jak wspomniałem powyżej, koszty będą stale rosły w popularnych kanałach marketingowych, takich jak AdWords. Jednak marketerzy koncentrują większość swoich wysiłków na próbach dostrojenia kampanii i obniżenia kosztów.
Chociaż powinieneś dopracować swoje kampanie, jest to przegrana bitwa. W końcu dostawcy reklam, tacy jak Google i Bing, kontrolują koszty, a jeśli chcą, aby wzrosły, będą… bez względu na to, co robisz.
Zamiast więc poświęcać cały swój czas na dopracowanie kampanii marketingowych, poświęć 25% swojego czasu na optymalizację współczynników konwersji. Wzrost współczynnika konwersji o 50% oznacza, że koszt pozyskania klienta spada o 50%. W ten sposób można zwalczać stale rosnące ceny w reklamach.
Jeśli jesteś zainteresowany optymalizacją konwersji, sprawdź następujące artykuły, które napisałem na ten temat:
- 7 prostych testów A / B, które mogą zwiększyć konwersje o 10% lub więcej
- 7 Błędów Testowania A / B, Które Popełniają Nawet Eksperci
- 11 Oczywistych Testów A / B, Które Powinieneś Wypróbować
- 30 szybkich wskazówek dotyczących konwersji, które każdy Marketer musi wiedzieć
- 7 Lekcje Konwersji Wyciągnięte Z Eye Trackingu
- Czego Nauczyło Mnie Wydawanie $252,000 Na Optymalizację Współczynnika Konwersji
Prosta poprawka # 6: Przestań szukać srebrnej kuli
Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest:
Co jest najważniejszą rzeczą, którą muszę zrobić, aby zwiększyć sprzedaż?
Odpowiedź zawsze brzmi: “nie ma jednej rzeczy”. “Dlaczego?”możesz zapytać. W marketingu nie ma srebrnej kuli. Przekonasz się, że każdy kanał marketingowy będzie napędzał procent ogólnej sprzedaży. Oznacza to, że bez korzystania z wielu kanałów, nie otrzymasz numerów, których szukasz.
Jeśli jesteś jednym z tych szczęśliwców, którzy znajdują kopalnię złota, lepiej wydoj ją póki możesz, bo to nie potrwa długo. Prędzej czy później inni marketerzy złapią twoje sztuczki i taktykę…to tylko kwestia czasu..
Skoncentruj swoje wysiłki na tworzeniu procesu, w którym uruchamiasz inicjatywę marketingową, a następnie stale ulepszasz i testujesz ją, aby zwiększyć rentowność. Zawsze powinieneś mierzyć i uczyć się na podstawie każdego z Twoich ustaleń, aby zmaksymalizować swoją szansę na sukces.
Więc zrób sobie przysługę i przestań szukać srebrnej kuli.
Prosta poprawka # 7: niech twój rynek produktów Sam
Słyszałeś o termin growth hacking? Jest to nowa koncepcja i sposób na rozwój firmy, która pociąga za sobą wykorzystanie produktu do generowania większej liczby klientów dla ciebie.
To model, którego firmy takie jak Facebook i Dropbox używają do powiększania bazy użytkowników.
Jak to działa? Cóż, musisz znaleźć dźwignie w swoim produkcie, które możesz wyciągnąć, aby zachęcić do większej liczby rejestracji.
Na przykład YouTube generuje więcej wyświetleń i ruchu na swojej stronie, zachęcając użytkowników do osadzania filmów na swoich stronach.
Dropbox zapewnia więcej miejsca, gdy zapraszasz więcej osób.
Qualaroo powiększa swoją bazę użytkowników Dzięki odznace “Powered by Qualaroo”w całej sieci.
Wszystkie powyższe przykłady to sposoby, w jakie ludzie modyfikowali swoje produkty, aby pomóc im rozwinąć bazę użytkowników. Nie wydawali pieniędzy na marketing. Zamiast tego wykorzystali swój produkt, co wymagało tylko inżyniera front-end.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o growth hacking, sprawdź ten przewodnik.
Wniosek
Nie denerwuj się, jeśli nie możesz zwiększyć swojej bazy użytkowników lub przychodów. Musisz skupić się na plamieniu problemów marketingowych. Są szanse, że jesteś bałagan na co najmniej jeden, jeśli nie kilka, z powyższych taktyk. Po zidentyfikowaniu obszarów problemowych zacznij stosować poprawki.
Jak myślisz, gdzie marketerzy najchętniej psują?