Kocham filmy. W rzeczywistości filmy są tym, co doprowadziło mnie do copywritingu i ostatecznie do zbudowania odnoszącej sukcesy firmy programistycznej.
Lepiej to wyjaśnij, co?
W 1997 roku, kiedy uciekłem z wielkiej firmy prawniczej i przeniosłem się do Austin, moim planem było zostać scenarzystą. Uczta czy głód, cholerne konsekwencje, głodujący artysta.
Cóż, zamiast pisać scenariusze, wpadłem w boom Web 1.0 i czytałem wiele książek o przemyśle filmowym w czasie mojego przestoju.
Okazuje się, że bycie scenarzystą w Hollywood plasuje się gdzieś poniżej “best boy” I “key grip”, jeśli chodzi o rzeczywiste wpływy. Niezbyt inspirujące.
Jedynym sposobem, aby mieć prawdziwy wpływ na świat filmu jako scenarzysta, jest to, że jesteś również reżyserem i / lub producentem. Ten fakt uświadomił mi, że tak naprawdę jestem przedsiębiorcą, a nie czystym pisarzem.
A bycie przedsiębiorcą jest jak bycie hollywoodzkim scenarzystą / reżyserem / producentem, poza tym, że działasz w prawdziwym świecie. Ale często część pisarska zostaje zaniedbana, a to ostatecznie szkodzi interesowi.
Nie mówię tylko o pisaniu w sensie content marketingu. Każdy, kto rozpoczyna działalność gospodarczą, jest przede wszystkim odpowiedzialny zarówno za wielką historię, jak i codzienne opowieści, w taki czy inny sposób. W Internecie odpowiedzialność tę wzmacniają korzyści, z których czerpią wielcy gawędziarze w środowisku mediów społecznościowych.
Jesteś scenarzystą / reżyserem / producentem własnego biznesu. Oto kilka pomysłów i porad, w jaki sposób zdobyć tę historię — podczas gdy ty również reżyserujesz i produkujesz dochodowy biznes.
Oparłem to luźno na sprytnym scenariuszu Alexa Epsteina i oferuję linki do kilku klasycznych scenariuszy poniżej.
1. Hak
Jest to element filmu i biznesu, który czyni go wyjątkowym. Twój USP, twój skok windy, Twoje niezwykłe korzyści. Bez tego szanse na sukces maleją. Twoja publiczność musi mam przekonujący powód, by robić z tobą interesy.
2. Fabuła
Fabuła to miejsce, w którym rozgrywa się fabuła. W biznesie, to jest, gdzie żyć swoją wielką historię. Bez spójnej fabuły, film jest bałagan, i to jest prawdziwe dla każdego biznesu, jak również, online lub off.
3. Postacie
W dzisiejszych czasach mikro-biznesu, jesteś zdecydowanie gwiazdą bankową, która musi nosić film, ale ludzie, których zatrudniasz i z którymi podpisujesz umowę, są również postaciami w twojej historii biznesowej. Dobrze je rzucaj.
4. Działanie
W filmie akcja jest tym, co robią bohaterowie, podczas gdy dialog jest tym, co mówią. W biznesie (zwłaszcza online) działania mówią głośniej niż słowa, Jeśli chodzi o sposób traktowania klientów i klientów. Ale działania w biznesie to coś więcej — musisz naprawdę wdrożyć te swoje wielkie pomysły, zamiast czekać na nadejście pewnego dnia.
5. Dialogi
Podczas gdy akcja jest kluczowa, dialog może stworzyć lub złamać film lub biznes. Dzięki mediom społecznościowym możemy teraz mówić i słuchać naszych klientów i potencjalnych klientów. Rozpocznij prawdziwy dialog, słuchaj i dobrze odpowiadaj, a ci “outsiderzy” również staną się gwiazdami twojej historii.
6. Gatunek
W filmie gatunek odnosi się do ogólnej klasyfikacji oglądalności danego filmu. W biznesie jest to porównywalne do twojej niszy. Jeśli film mówi do niewłaściwego gatunku, może zawieść spektakularnie. Tak samo jest w biznesie, jeśli masz świetny produkt, ale mówisz do niewłaściwych odbiorców.
7. Przepisz
Magia w każdym scenariuszu (a więc w każdym filmie) nie jest w pierwszym szkicu, ale w edycji. Podczas gdy w biznesie ciągłe zmienianie kierunków może być złe, często zdarza się, że Twoja początkowa historia będzie wymagała poprawek, zarówno w oparciu o opinie, jak i zmieniające się okoliczności. Czasami trzeba zrobić całkowitą zmianę, aby pozostać konkurencyjnym. Kluczem do tego trudnego zadania jest wyprzedzanie zakrętu i proaktywne modyfikowanie historii, zamiast reaktywnego próbowania zmiany kursu, aby uratować statek.
Tworzenie zwycięskiego biznesu i pisanie zwycięskiego scenariusza to dziwnie podobne zadania. A jeśli chcesz dowiedzieć się, jak opowiadać lepsze historie i pisać lepsze kopie, możesz skorzystać z nauki pisania scenariuszy i zastosowania go w działaniach biznesowych i marketingowych.
Jeśli jesteś zainteresowany opowiadaniem wspaniałych historii, sprawdź te klasyczne książki do pisania scenariuszy:
Fabuła: istota, struktura, styl i zasady scenariopisarstwa Roberta McKee.
Scenariusz: podstawy scenariopisarstwa Syd Field.
Więc za Ciebie i twoją zwycięską historię biznesową …
Nota wydawcy: Jest to klasyczny post Copyblogger, pierwotnie opublikowany we wrześniu 2006 roku. Od czasu do czasu będziemy publikować Klasyczne treści z archiwów, aktualizowane — tak jak ten post — aby mieć pewność, że porady są jak zawsze aktualne.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger, CEO Copyblogger Media i redaktorem naczelnym Entreproducer. Uzyskaj więcej od Briana na Google+.