6 sposoby, że blogerzy są jak raperzy

Blogerzy i raperzy to prawie ci sami ludzie. Jak mądrze zauważył Chartreuse:

W blogosferze mamy pokolenie, które dorastało na Tupac vs. Biggie grając w tę samą grę w swoim wszechświecie.

Nie jesteś przekonany? Oto sześć podobieństw, które pozostawiają bardzo mało miejsca na wątpliwości.

Podobieństwo # 1: Płodność

Ale ja, jakoś, w jakiś sposób / ciągle wymyślam funky a$ $ sh * t jak każdego dnia. ~ Snoop Dogg, Gin i sok

Raperzy są notorycznie płodni, niektórzy z nich wydają mixtapy co miesiąc, dostarczając torrent za torrentem chwytliwych ulicznych bangerów. Przed wydaniem albumu 50 Cent zaszył się w studio i wyprodukował 36 piosenek w dwa tygodnie, a Lil’ Wayne wydaje co miesiąc 20-ścieżkowy album. W 2005 i 2006 roku gra zbliżyła się do tego poziomu produktywności na torze mixtape. Lista może trwać.

Blogerzy są również płodni, niektórzy z nas produkują ponad 1,500 słów dziennie lub więcej. Nasz materiał może nie jest “funky @ ss $ h*T”, ale wymyślamy go ” jak każdego dnia.”Blogerzy z listy A, tacy jak Markos Molitsas, Scoble i Gina Trapani, biją posty na blogu szybciej, niż mogę dyktować, i Darren Rowse z ProBlogger.net zauważył, że na początku swojej kariery blogerskiej publikował 20-30 postów dziennie.

Podobieństwo #2: gościnne występy jako klucz do sukcesu

W 1993 Snoop Dogg wydał pierwszy debiutancki album w historii, który trafił na listę Billboard music charts na #1. Album-zatytułowany “Doggystyle” -osiągnął sukces off-the-bat ze względu na istniejącą wcześniej grupę fanów Snoop ‘ a, założoną przez gościnne występy w multiplatinum hitu The Chronic Dr. Dre. Gościnne rapowanie do gain exposure nie zatrzymało się od tego czasu, a dwie najlepsze piosenki na Billboard Hot 100 są teraz przez “Usher featuring Young Jeezy” i ” Flo Rida featuring T-Pain Low.”

Blogowanie Gości jest również powszechnym sposobem na uzyskanie ekspozycji w blogosferze. Leo Baubuta, którego szalenie udany blog Zen Habits zyskał subskrybentów 30,00 w ciągu jednego roku, powiedział, że jego posty gościnne naprawdę pomogły mu wystartować.

Podobieństwo # 3: Personal Branding

Tupac and Seth Godin

Wszystkie top 10 bestsellerowych albumów rapowych 2007 są przypisane do jednego artysty, a nie Grupy. I chociaż okazjonalne grupy rap odnajdują sukces, osobowości poszczególnych raperów mają tendencję do świecenia obok przynależności do grupy. Rap jest napędzany osobowością w taki sposób, że muzyka rockowa (a na pewno klasyczna) po prostu nie jest.

To samo dotyczy blogowania. Blogerzy, nie blogi, są gwiazdami. Coppyblogger is Brian Clark, Problogger is Darren Rowse, IttyBiz is Naomi Dunford Jako Perez Hilton is Mario Lavandeira i Dooce na pewno is Heather Armstrong. Znacznie łatwiej jest identyfikować się z osobą niż stroną internetową, a osobowości świecą obok marek nawet na stronach internetowych produkowanych przez zespół.

Podobieństwo # 4 :Bosslessness

Wielu raperów mówi: “nie jestem raperem, jestem biznesmenem.”~Rolling Stone

Raperzy mogą być wspierani przez innych sygnatariuszy, podpisani do etykiet i wyprodukowani przez producentów, ale nikt nie mówi im, kiedy, jak i dlaczego mają pracować. Co więcej, często pracują w domowych studiach, z drogi lub z dowolnego miejsca, w którym się znajdują, gdy są zainspirowani do pisania nowych tekstów.

To samo dotyczy większości blogerów. Mamy tendencję do decydowania, pracy z domu, i rośnie i spada wraz z popularnością naszych stron internetowych. Nikt nas nie złapie, gdy liczba abonentów spadnie.

Podobieństwo # 5: Przynależność Do Gangu

Snoop, Dre and Geeks

Osobiste sojusze, przyjaźnie oraz kreatywne i wspólne relacje między raperami są silne. Znani raperzy promują swoich przyjaciół, cytują swoich rówieśników, produkują bity dla kolegów, występują gościnnie na albumach aliantów i pomagają przyjaciołom uzyskać Kontrakty płytowe. Niektóre z bardziej znanych sojuszy istniały między 50 Centem, Enimenem i Dr. Dre, a także między osławionym B. I. G., Seanem (Puffy) Combsem i Lil’ Kim.

Blogerzy tworzą podobne sojusze. Kręgi przyjaciół wymieniają posty gości, tworzą sieci blogów, łączą się ze sobą i przeprowadzają wywiady itp., a blogosfera może czasem wydawać się trochę kazirodcza. Zadzieraj z niewłaściwym blogerem, a możesz dostać się na czarną listę przez ich sieć. Wolałbym nie wymieniać załóg w blogosferze, ale jeśli jesteś tu wystarczająco długo (um… pewnego dnia?) sojusze wyskoczą. Zobaczysz ich.

Podobieństwo # 6: Freestyling

Freestyle = nadrabiać rap. Może to być Bitwa, wiersz, albo po prostu rap. ~ Urban Dictionary

Rapuję od 17 lat. Nie piszę już moich rzeczy, tylko kopię je z głowy, wiesz o czym mówię, mogę to zrobić. Z całym szacunkiem, ale taki już jestem. ~ Młody Churf

Freestyle rap jest na żywo i improwizacji tworzenia tekstów rapu. Styl jest nieobciążony, nieskryptowany,nieprzemyślany i zazwyczaj surowy, chociaż wielu artystów ma gotowy zapas przygotowanych tekstów i wzorów rymów, które mogą wykorzystać jako wypełniacz lub nawet wokół którego mogą zbudować swój zestaw. Umiejętności freestylingu zwróciły uwagę głównego nurtu na wcześniej nieznanych raperów, takich jak Eminem, który został odkryty, gdy zajął 2 miejsce w 1997 L. A. RAP Olympics. Wielu raperów są stale freestylin ‘ w ich głowach, aby utrzymać swoje umiejętności. Chociaż freestylin’, każde słowo nie jest wymyślone: w głowie raperów mogą unosić się fragmenty zwrotów, które w ostatniej chwili są ze sobą powiązane.

Podobnie jak raperzy, blogerzy często siedzą przed komputerami, wiedząc, że muszą uzyskać post, ale nie do końca wiedząc, co dokładnie powiedzą. Wyniki są improwizacyjne, surowe i tylko-szkic materiału, a niektóre z moich ulubionych postów pochodzą z tego powodu. Sprawdź tutaj, aby zobaczyć Leo Babuta freestyle.

Total
0
Shares
Related Posts