Co to jest jedna rzecz content marketerzy naprawdę. chcesz?
Chcesz widowni, która wisi na każdym Twoim słowie.
Lojalni fani są podstawą twojego biznesu i są najlepszą gwarancją Twojego sukcesu w biznesie.
Możesz przeczytać wiele potężnych porad na temat budowania potężnych relacji z publicznością. Ale niektóre bryłki złota marketingowego znajdują się w nieoczekiwanych miejscach-jak koncert na żywo.
Byłem na balu Lady Gagi “Born this Way” jakiś czas temu i to był czysty geniusz. Od pierwszej chwili pokazu — aż po ostatnie momenty koncertu — Gaga prowadziła lekcje marketingu, które każdy marketer treści musi opanować.
Oto, czego możesz się od niej nauczyć.
1. Twórz stronę drama
Gaga weszła na scenę na koniu przebranym za jednorożca.
Miała na sobie czarne body wykonane z setek błyszczących winylowych rurek, które przypominały pełną zbroję.
Tancerze towarzyszyli jej w skąpych czarnych strojach. Twarz Gagi była zakryta hełmem pełnym twarzy, co sprawiało, że wydawała się podobna do obcych, potężna, silna. Słyszałeś tylko jej głos i widziałeś, jak się poruszyła.
Napięcie było namacalne.
Emocje były gorące, a obecność Gagi dramatyczna. Scena była tak niesamowita i dziwna, że nas zafascynowano.
Elektryczność w powietrzu trwała przez kilka długich chwil.
To był moment czystego dramatu, a to wejście postawiło wysokie oczekiwania na cały wieczór. Publiczność natychmiast zaangażowała się emocjonalnie.
To właśnie chcesz stworzyć za pomocą swoich treści. Chcesz przyciągnąć swoich czytelników z doświadczeniem niepodobnym do niczego, co kiedykolwiek widzieli.
Czy twoi zwolennicy czują dreszczyk emocji, gdy myślą o Tobie? Czy dostają niewielką opłatę, gdy wchodzą na Twoją stronę i czytają twoje artykuły? Czy sprawiasz, że czytelnicy siedzą i zwracają uwagę?
Następnym razem, gdy skomponujesz post na blogu lub stronę docelową, stwórz napięcie. Stwórz dramat, aby złapać czytelników i zapierać dech w piersiach.
Pisanie starych postów nie wystarczy. Zamiast tego stwórz fascynację. Przekonaj swoich czytelników i urzekaj ich wyobraźnię.
2. Prowadź z misją
Gaga ma jasną misję i upewnia się, że świat o tym wie. Podczas koncertu broniła poczucia własnej wartości, miłości do ciała, praw gejów i artystycznej ekspresji.
Zmagając się z bulimią i zastraszaniem, wykorzystuje swoją przeszłość, aby pomóc ludziom, którzy wciąż cierpią. Pomaga im pozostać silnymi, zachęcając ich do pamiętania, że są kochani i że nie są sami.
Dlatego uruchomiła Body Revolution 2013 projekt, który opisuje następująco:
Moja matka i ja stworzyliśmy Fundację Born This Way z jednego powodu: aby wzbudzić odwagę. Ten profil jest przedłużeniem tego marzenia. Bądź odważny i świętuj z nami swoje “postrzegane wady”, jak mówi nam społeczeństwo. Obyśmy rozsławili nasze wady i w ten sposób przedefiniowali to, co ohydne.
Na swojej stronie internetowej GAGA napisała: “teraz, gdy rozpoczęła się rewolucja ciała, bądź odważny i opublikuj swoje zdjęcie, które świętuje Twój triumf nad niepewnością.”
W ciągu pierwszego dnia fani przesłali setki tysięcy osobistych zdjęć. Odpowiedzieli na jej misję świętując swoje ciała.
Jest ogromna moc w dawaniu głosu tym, którzy czują się niewidzialni. Opowiedzenie historii Twoich fanów pomoże Ci zdobyć ich zaufanie i lojalność. Skupiając się na wspólnej misji, tworzysz potężną, spójną tożsamość grupy.
Jaka jest twoja sprawa? Jaka jest twoja większa wiadomość? Jakie jest twoje ” dlaczego?”
Nie musisz inicjować kampanii pozytywnego wizerunku ciała — ale twoi czytelnicy powinni dokładnie wiedzieć, co opowiadasz.
Czy to uczciwość? Podążasz za marzeniami? Budujesz karierę, którą kochasz? Zbić fortunę? Wykonujesz pracę filantropijną?
Upewnij się, że masz jasne zrozumienie swojej misji. Gdy już poznasz swoją wiadomość, często o niej rozmawiaj (i działaj).
Przekazanie sprawy światu ma kluczowe znaczenie dla wyróżnienia firmy i stworzenia tożsamości grupowej, która spaja odbiorców.
3. Otwarcie reagować na obawy
Pomiędzy piosenkami GAGA przemawiała do publiczności. Podziękowała nam za nasz czas i za to, że zebrała pieniądze na wizytę w jej programie.
Mimo, że wiem, że dziękuje każdej publiczności koncertowej, jej szczerość przemówiła do mojego serca i do tysięcy innych.
Jej mały gest pokazał, że jej zależy i nie wzięła naszej obecności za pewnik.
Zajęła się problemami fanów otwierając, umieszczając je bezpośrednio na otwartej przestrzeni. Na chwilę oderwała się od światła, dając nam dokładnie znać, ile zapłaciliśmy za bilet na tę noc. To inteligentny marketing.
Klienci i czytelnicy chcą być doceniani i rozumiani.
Wykorzystaj tę wiedzę na swoją korzyść i zrób to w sposób przemyślany i prawdziwy. Pokaż, że jesteś wdzięczny. Powiedz swoim czytelnikom, że ci zależy i że jesteś świadomy okoliczności i problemów, z którymi się borykają.
4. Zbuduj swoje plemię, jedna osoba na raz
Gaga poświęciła czas, aby połączyć się ze swoimi fanami na poziomie indywidualnym. Długo przyglądała się prezentom, koszulkom i albumom ze zdjęciami, które stworzyli jej fani.
Zaprosiła grupy małych potworków (jak nazywają się jej fani), aby dołączyły do niej na scenie. Przytuliła i pocałowała ich i była bardzo przystępna.
Gaga jest mistrzem w sprawianiu, że jej fani czują się sprawdzeni. Skupiając się na osobach w szczery sposób, idzie o krok dalej.
Możesz również zobaczyć w jej interakcjach na Twitterze, że szczerze troszczy się o swoje plemię. Jej tweety zawierają wiele indywidualnych rozmów i wydają się być całkowicie pozbawione motywu — są po prostu po to, aby dowiedzieć się, co myślą jej fani.
Taka postawa robi ogromną różnicę. To jasny sposób na tworzenie fanów na całe życie.
Aby stworzyć lojalną bazę fanów, musisz stworzyć głębsze połączenie z czytelnikami. Poznaj ich osobiście. Poznaj ich imiona, obawy, obawy i nadzieje.
5. Wyeliminuj hałas
Gaga mówiła o nie dbaniu o to, co niektórzy ludzie mówią, myślą i wierzą o niej.
Gaga jest dziwaczna, czasami nawet pozaziemska. Od jej języka do oburzających strojów, jest naprawdę jedyna w swoim rodzaju.
Jak to ujęła: “trzeba być wyjątkowym, innym i świecić na swój sposób.”
Prowokuje w sposób, który wyklucza wielu ludzi. I to nie przypadek.
W marketingu online nie ma nic gorszego niż próba zadowolenia wszystkich. Im szerszy przekaz, tym mniej możesz zająć się najgłębszymi problemami twojego specyficzne publiczność.
Zamiast próbować zadowolić wszystkich, zaspokoić wybraną grupę ludzi, którzy potrzebują pomocy z konkretnym problemem. Reszta nie ma znaczenia.
Więc skup się, skup się, skup się-i wyeliminuj tych, którzy nie są na Twojej długości fali. Im węższa nisza, tym większe szanse na sukces.
6. Over-deliver
GAGA przesadziła podczas swojego występu. Śpiewała na żywo, co niestety na dzisiejszych koncertach jest raczej wyjątkiem niż normą. Występowała z pełną obecnością i zaangażowaniem. Swobodnie komunikowała się ze swoją publicznością i czułam, że Gaga żyje jej sztuką i oddycha swoim występem.
Była zabawna, poważna, poetycka i ekspresyjna. Dała fanom to, czego chcieli i wiele więcej.
Po utworzeniu wysokich stawek ważne jest, aby dostarczać wyniki, które zaskakują czytelników. Daj im wszystko, co masz i więcej. Stwórz doświadczenie klienta, które jest poza skalą.
Jeśli konsekwentnie dostarczasz wysokiej jakości treści, twoi fani nie opuszczą Twojej strony.
To proste, ale nie łatwe …
Tworzenie fanów na całe życie nie jest nauką rakietową — ale nie dzieje się to również przez przypadek. Chciałbym powiedzieć, że publikowanie dobrych treści wystarczy-ale tak nie jest. Jak Gaga wie, budowanie plemienia, które dba o ciebie, wymaga ciężkiej pracy i przemyśleń.
I właśnie tam zawodzi większość marketerów treści.
Ale ty jesteś inny, prawda? Nie boisz się wcześnie wstawać i pracować do późna.
Jesteś oddany budowaniu solidnej wiedzy z zakresu content marketingu.
Wiesz, że poświęcenie czasu na skupienie się na osobach pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję o milę.
Masz motywację do dostarczania wspaniałych, pełnych akcji treści.
I zdajesz sobie sprawę, że modelowanie pracy supergwiazd takich jak Gaga to najmądrzejszy sposób na przekształcenie czytelników w lojalnych, dożywotnich fanów.
Więc naciskaj, dbaj i walcz o swoje plemię-w stylu Lady Gagi.