Pamiętasz, jak ostatnio wszedłeś do sklepu Apple? Ciężko było wyjść z pustymi rękami, prawda?
Dlaczego? Co czyni Apple tak wyjątkowym? Jak ich udział w rynku stale rośnie? Dlaczego fanboy cały dzień się nimi zachwycają? Jaki jest ich sekret?
Apple konsekwentnie wykorzystuje garść technik, aby po prostu wyprzedzić swoich konkurentów, zarówno w tworzeniu, jak i marketingu swoich produktów.
Oto sześć z tych technik, które można pożyczyć, aby stworzyć własną “nieuczciwą przewagę” Apple-lojalny rynek, który jest chętny do wszystkiego, co masz do zaoferowania.
1. Apple stawia swoich klientów na pierwszym miejscu
Celem Apple jest niezrównane doświadczenie użytkownika. To ich priorytet numer jeden. Wszystko inne jest związane z tym, jak klienci reagują na ich produkty.
Apple handpicks płytki do swoich sklepów detalicznych. Ukrywają Kable, kasy i bałagan, aby publiczność mogła skupić się na swoich produktach. Utrzymują stoły i szkło w czystości.
Rozdają też wiele rzeczy. Oferują one bezpłatne wifi. Pozwalają grać na swoich komputerach-i mają nieograniczoną liczbę, więc nikt nie musi czekać. Możesz spędzić całe popołudnie grając na iPadzie. Kiedy wychodzisz, personel uśmiecha się i mówi, żebyś wrócił, nawet jeśli nic nie kupiłeś.
Możesz zobaczyć, dlaczego sklepy Apple są zawsze najbardziej ruchliwe w centrum handlowym.
Jak można go używać: Pamiętaj, że jeśli chcesz, żeby ktoś cię posłuchał, musisz napisać na oni. Dostarczaj treści, które kształcą w ciekawy sposób. Stań się obsesyjnie uważny na to, co wzbudza ich zainteresowanie i daj czytelnikom i klientom więcej tego.
2. Apple jest bez zarzutu w swojej konstrukcji
Zaangażowanie Apple w projektowanie jest tak silne, że zespół projektowy ma pierwszeństwo przed zespołem inżynierów. Innymi słowy, projektanci dyktują formę i wrażenia użytkownika, a inżynierowie muszą dopasować sprzęt, aby zmieścił się w środku.
Steve Jobs, CEO Apple, chce, aby jego produkty były jak “piękna biżuteria” – piękne, ostre i dokładne. On nie tylko produkuje elektronikę. Tworzy sztukę.
Choć większość ludzi myśli o Apple jako o firmie technologicznej, w rzeczywistości jest to firma projektowa, która przerabia istniejącą technologię. Sony miało Odtwarzacz MP3 na długo przed Apple, ale Apple stworzył iPoda. Udowodnili, że projektowanie zorientowane na konsumenta ma kluczowe znaczenie.
Jak można go używać: Nie rób skrótów w projektowaniu. Istnieje wiele świetnie wyglądających motywów WordPress, nie ma powodu, aby obyć się bez zabójczego projektu na swoim blogu i stronach docelowych.
Użyj świetnego projektu, aby poprawić wrażenia czytelników. Nie można tego zbytnio stresować.
3. Apple wie jak napisać dobrą kopię
Zapisz się do ich list sprzedaży, aby zobaczyć na własne oczy. Nie wysyłają dusznych raportów. List składa się głównie ze zdjęć, z odrobiną humorystycznej kopii teasera, która mu towarzyszy. To przyjemność czytać, nawet jeśli masz już najnowszy iMac.
Za każdym razem, gdy Apple wysyła biuletyn, ma coś ważnego do powiedzenia, i mówią to zwięźle. Nigdy nie oferują Ci przestarzałego produktu, który ma sześć miesięcy.
Jak można go używać: Apple pisze swoje trzy zdania listy sprzedażowe bardzo ostrożnie. Jeśli piszesz bloga, który zawiera setki słów na artykuł, musisz spędzać godziny ciężkiej pracy, tworząc dynamiczne treści. To dobry zakład, że powinieneś spędzać 2-3 razy więcej czasu na pisaniu treści niż teraz.
4. Apple wysyła 200% oczekiwań
Od początku do końca doświadczenie kupowania i cieszenia się urządzeniem Apple jest bezproblemowe i zachwycające. Apple ostrożnie pakuje swój sprzęt, więc nawet pudełko i opakowanie są przyjemnością.
Jeśli twój komputer wymaga naprawy, wsparcie jest szybkie, fenomenalne i często bezpłatne.
Jak można go używać: Zwróć uwagę na szczegóły, które zapewniają doskonałe wrażenia czytelnikom i klientom. Dostarcz więcej, niż obiecałeś. Zobacz, ile wartości możesz spakować we wszystko, co produkujesz.
5. Apple nie wysyła zbyt często
Apple aktualizuje swoje produkty tylko raz w roku. Gwarantuje to, że każde wprowadzenie produktu jest dokładne i dopracowane do perfekcji. Oznacza to, że nie zużywają swojej publiczności z dużą ilością hałasu i paplaniny o przeciętnych, drobnych aktualizacjach.
Jak można go używać: Tak, musisz wysłać, ale wybierz jakość ponad Ilość. Samo wydobycie czegoś tam nie znaczy nic, jeśli nie jest niezwykłe. Musisz sprawić, żeby było warto klaskać.
Spróbuj publikować trochę rzadziej, ale spraw, aby te posty były podwójnie wartościowe. I trzymaj swoich Kupujących głodnych, sprawiając, że produkt wprowadza na rynek rzadką ucztę, która pomoże upewnić się, że każdy z nich jest doskonały i dobrze zaplanowany.
Zminimalizuj hałas. Kontroluj każde słowo, które umieścisz w sieci. Jak rozwijać reputację wysokiej jakości zaangażowania, ludzie będą zwracać szczególną uwagę na to, co Ty do powiedz. Zauważyłeś, jak wszyscy się wyciszają, kiedy Steve Jobs zabiera głos?
6. Apple na nowo definiuje popyt konsumencki
Apple nie pozwala konkurencji decydować o projekcie ani cenie swoich produktów. Trzymają się z dala od status quo i odważnie pionierują nowe pomysły. W rezultacie są zawsze pierwsi w grze (czasami dlatego, że wymyślili zupełnie nową grę z czegoś, co już istniało) i zaczynają zdobywać punkty, zanim pojawią się inni gracze.
Ktoś kiedyś powiedział: “artysta daje Ci to, czego nie wiedziałeś, że potrzebujesz.”Kiedy Apple wprowadził na rynek iPada, Tablety były dostępne od kilku dekad, ale popyt konsumencki był marginalny. Pod koniec 2010 roku, niecały rok po premierze, Apple sprzedało prawie 15 milionów iPadów. Wynaleźli na nowo rynek, którego nikt nie uważał za opłacalny.
Jak można go używać: Apple nie wynalazł tabletu. Albo telefon komórkowy, Odtwarzacz MP3, albo ładny laptop.
Tylko dlatego, że rynek jest “nasycony” nie oznacza, że nie możesz pokazać się i odnieść sukcesu.
Odśwież i wykorzystaj porzucone pomysły. Przeanalizuj istniejące pomysły i produkty i zastanów się, jak możesz je ulepszyć. Znajdź swój własny ekscytujący haczyk lub interpretację. Gdy już masz wizję, zakasaj rękawy i zrewolucjonizuj rynek.
Proszę bardzo, sześć lekcji Apple ‘ a, których nie możesz zignorować. Podążając śladami Apple, możesz zmienić swój blog i swoją firmę z przeciętnego na doskonałą.
Ale pamiętaj, że Twoja konkurencja też czyta ten post. Nie zwlekaj-Zmień swój kierunek już dziś!