51 inteligentnych wskazówek dla genialnego pisania

Czy brzmisz mądrzej, gdy używasz wielkich słów?

Według badań opublikowanych w Applied Cognitive Psychology, odpowiedź brzmi nie.

W rzeczywistości złożone pisanie sprawia, że brzmisz małostkowo. Wystarczy wziąć pod uwagę tytuł badania: Konsekwencje erudycyjnego języka używanego niezależnie od konieczności: problemy z niepotrzebnym używaniem długich słów.

Czy nie lepiej byłoby nazwać to badanie czymś w rodzaju Efekt używania wielkich słów, gdy ich nie potrzebujesz?

Aby zabrzmieć mądrze, musisz przestać próbuje żeby zabrzmieć mądrze. Brilliant writing to proste pisanie, trafny pomysł dostarczony jasno i bezpośrednio.

Oto 11 sposobów, na które możesz zacząć brzmieć genialnie:

1. Masz coś do powiedzenia?

Dzięki temu pisanie jest łatwiejsze i szybsze. Kiedy nie masz nic do powiedzenia, jesteś zmuszony do pisania zdań, które brzmią sensownie, ale nic nie dostarczają.

Czytaj szeroko. Rób notatki. Wybieraj przedmioty mądrze. Następnie udostępnij swoje informacje czytelnikom.

2. Bądź konkretny

Rozważ dwa zdania:

  • Hoduję dużo kwiatów na podwórku.
  • W ogródku uprawiam 34 odmiany kwiatów, w tym różowe jeżówki, fioletowe astry, żółte liliowce, stokrotki Shasta i powojniki wspinaczkowe.

Co jest bardziej interesujące? Co pomoże Ci zobaczyć moje podwórko?

3. Wybierz proste słowa

Napisz użycie zamiast wykorzystaj, near zamiast bliskość, pomoc zamiast ułatwiać, na zamiast w wysokości, start zamiast rozpocząć.

Używaj dłuższych słów tylko wtedy, gdy twoje znaczenie jest tak specyficzne, że żadne inne słowa nie zrobią tego.

Szukasz usług Content marketingowych?

Jesteśmy agencją Copyblogger Digital Commerce Partners.
Specjalizujemy się w dostarczaniu ukierunkowanego ruchu organicznego dla rozwijających się firm cyfrowych.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

4. Pisz krótkie zdania

Zdania powinny być krótkie z tego samego powodu, dla którego akapity są krótkie: są łatwiejsze do odczytania i zrozumienia.

Każde zdanie powinno mieć jedną prostą myśl. Więcej niż to tworzy złożoność i zachęca do zamieszania.

5. Użyj aktywnego głosu

W języku angielskim czytelnicy preferują sekwencję zdań SVO: Subject, Verb, Object. To jest aktywny głos.

Na przykład:

Zdania bierne nudziły ludzi.

Po odwróceniu sekwencji aktywnej masz OVS lub sekwencję pasywną: Object, Verb, Subject.

Na przykład:

Ludzie są znudzeni zdaniami biernymi.

Nie zawsze można używać aktywnego głosu, ale większość pisarzy powinna używać go częściej.

6. Zachowaj krótkie akapity

Spójrz na każdą gazetę i zwróć uwagę na krótkie akapity.

Robi się to, aby ułatwić czytanie, ponieważ nasze mózgi lepiej przyjmują informacje, gdy są podzielone na małe kawałki.

W piśmie akademickim każdy akapit rozwija jeden pomysł i często zawiera wiele zdań. Ale w codziennym pisaniu styl jest mniej formalny, a akapity mogą być tak krótkie, jak pojedyncze zdanie lub nawet pojedyncze słowo.

Widzisz?

7. Wyeliminuj puszyste słowa

Słowa kwalifikujące, takie jak bardzo, little, oraz raczej, nic nie dodawaj do swojego znaczenia i wysysaj życie z Twoich zdań.

Na przykład:

Bardzo ważne jest, aby w zasadzie unikać puszystych słów, ponieważ są one raczej puste, a czasami trochę rozpraszające.

Mark Twain zasugerował, że należy ” zastąpić cholera. za każdym razem, gdy jesteś skłonny pisać bardzo; twój edytor usunie go, a pismo będzie tak, jak powinno być.”

8. Don ‘ t ramble

Bełkot jest dużym problemem dla wielu pisarzy. Nie tak duże, jak niektóre inne problemy, takie jak niedrogie ubezpieczenie zdrowotne lub Bliski Wschód, który był problemem od wielu dziesięcioleci z powodu sporów o terytorium. Mówiąc o tym, słowo “terytorium” ma ciekawe pochodzenie wyrazu od terra, czyli Ziemia.

Ale chodzi o to, żeby nie marudzić.

9. Nie bądź zbędny i nie powtarzaj się

Poza tym, nie pisz ciągle tego samego. Innymi słowy, powiedz coś raz, a nie kilka razy. Ponieważ kiedy powtarzasz się lub piszesz to samo, twoi czytelnicy idą spać.

10. Nie przesadzaj z pisaniem

Jest to objaw posiadania zbyt mało do powiedzenia lub zbyt dużo ego.

Postaw czytelnika na pierwszym miejscu. Stań w tle. Skup się na przekazie.

Na przykład:

Możesz natychmiast i dramatycznie poprawić swoje umiejętności pisania na blogu i natychmiast eksplodować zyski i podbić swój sukces online, postępując zgodnie z spektakularnymi, prostymi i praktycznymi wskazówkami znajdującymi się w tym przełomowym nowym darmowym poście na blogu.

11. Edytuj bezlitośnie

Skracaj, usuwaj i przepisuj wszystko, co nie zwiększa znaczenia. W porządku jest pisać w stylu casual, ale nie wstawiaj dodatkowych słów bez dobrego powodu.

Aby to ułatwić, podziel pisanie na trzy kroki:

  1. Napisz cały tekst.
  2. Odstaw tekst na kilka godzin lub dni.
  3. Wróć do świeżego tekstu i edytuj.

Nikt z nas nie może być doskonałym pisarzem i nikt się tego nie spodziewa. Jednak wszyscy możemy poprawić nasz styl i brzmieć mądrzej, postępując zgodnie z tymi wskazówkami i pisząc naturalnie.

40 szybkich wskazówek do pisania, które pomogą Ci zacząć już dziś

Szukasz więcej porad szybkiego pisania? Te 40 wskazówek pomoże Ci zorganizować i wyrazić swoje myśli.

  1. Przestań za dużo myśleć.
  2. Zanotuj jeden pomysł na raz.
  3. Pisz po trochu każdego dnia.
  4. Przeczytaj coś interesującego, jeśli czujesz się zablokowany.
  5. Rób notatki w telefonie.
  6. Trzymaj przy sobie długopis i pad papieru, gdy jesteś z dala od komputera.
  7. Regularnie przesyłaj swoje notatki na komputer.
  8. Wstrzymaj rozmowy, aby uchwycić interesujące anegdoty.
  9. Dodaj ciekawe anegdoty do rozmów.
  10. Monitoruj, jak ludzie reagują.
  11. Badaj fascynujące tematy.
  12. Burza mózgów najlepszym sposobem na podejście do tematu.
  13. Szukaj nowych kątów.
  14. Posłuchaj podcastu związanego z Twoim tematem.
  15. Obejrzyj film związany z Twoim tematem.
  16. Odkryj porę dnia, kiedy jesteś najbardziej kreatywny.
  17. Zaplanuj czas pisania przy biurku.
  18. Posprzątaj biurko.
  19. Poznaj swoich odbiorców.
  20. Ćwicz dobór właściwych słów.
  21. Przedstaw swoje główne punkty.
  22. Eksperymentuj z tym, jak układasz swoje pismo.
  23. Przygotuj wiele nagłówków.
  24. Twórz intrygujące Podhale.
  25. Użyj skutecznych punktów.
  26. Badanie innych autorów.
  27. Stwórz niechlujny projekt.
  28. Zrób sobie przerwę przed edycją.
  29. Udoskonal swój brudny projekt.
  30. Edytuj z myślą o idealnym czytelniku.
  31. Wybierz prosty język.
  32. Wyjaśnij wszelkie mylące zwroty.
  33. Wyjaśnij to zwięźle.
  34. Przejdź do szczegółów tylko wtedy, gdy jest to konieczne.
  35. Zabawiaj czytelnika.
  36. Podziel się niepopularną opinią.
  37. Inspiruj nowe pomysły.
  38. Przekształć napisane artykuły w inne formy treści.
  39. Poproś czytelnika, aby robił notatki na temat treści.
  40. Zmotywuj czytelnika do udostępniania swoich treści.

Chcesz najlepiej Copyblogger dla pisarzy dostarczane bezpośrednio do skrzynki odbiorczej?

Jeśli chcesz wzmocnić swoje umiejętności pisania w praktyczny i skuteczny sposób, pozwól nam poprowadzić Cię do najlepszych zasobów na Copyblogger.

Ponieważ kiedy otrzymasz dokładne właściwe informacje, możesz natychmiast rozpocząć grę jako pisarz treści. I to właśnie da ci pożądane rezultaty.

Słowo pisane napędza sieć. Zawsze tak było i zawsze będzie.

Nawet jeśli pracujesz z dźwiękiem lub wideo, właściwe słowa są nadal tym, co robi różnicę.

  • Słowa napędzają zaangażowanie.
  • Słowa napędzają doświadczenie klienta.
  • Słowa napędzają sprzedaż, wzrost i zysk.

A jeśli chcesz opanować sztukę używania słów do napędzania wyników biznesowych, trafiłeś w idealne miejsce — Copyblogger pomógł przyspieszyć kariery pisarzy takich jak ty od 2006 roku.

Wskakuj (wszystko za darmo) i pozwól nam zabrać cię prosto do dobrych rzeczy:

Total
0
Shares
Related Posts

Sekrety SEO ujawnione

“Sekrety” mogą cię zaskoczyć. Nick Wilson z Performancing przygotował świetny post, który naprawdę rozbija metodologię związaną z optymalizacją…