5 sekretów 8-letnia Natalie Wood nauczy Cię perswazyjnego pisania

Jak wielu ludzi, każdego roku mój mąż i ja oglądamy Cud na 34. ulicy w okresie wakacyjnym.

Jedna z moich ulubionych scen w filmie jest tuż pod koniec, gdy Natalie Wood jedzie samochodem ze swoją mamą i Fredem Gailey.

Kamera skupia się na Natalie siedzącej na tylnym siedzeniu samochodu, wpatrującej się w okno, wyglądającej na znudzoną i trochę zirytowaną, mamrocząc “wierzę, wierzę …”

Potem jest moment, w którym kamera zamyka się nieco na jej oczach, gdy rozszerzają się w szoku.

Krzyczy: “przestań, Wujku Fred! Stój! Stój! Stój!”

Kąt kamery zmienia się i widzisz Natalie biegnącą pod górę do domu, który poprosił Świętego Mikołaja, aby jej dał.

Takie jest pisanie perswazyjne.

Kiedy to działa, pismo zabiera kogoś z neutralnego stanu znudzonej obojętności na podniecenie.

Myślę o tym ułamku sekundy jako o “magicznym momencie”.”

Biorąc pod uwagę, że Natalie Wood miała zaledwie 8 lat, kiedy powstał film, wykonuje niesamowitą pracę, przekazując to, co dzieje się w tym magicznym momencie, kiedy nagle coś, co wydawało się niemożliwe, staje się prawdziwe.

Aby osiągnąć ten magiczny moment w copywritingu, oto 5 sekretów, których możesz nauczyć się od 8-letniej Natalie.

1. Potrzebujesz wielkiej historii

Ludzie nie reagują na nudę. W rzeczywistości jedną z najgorszych obelg, jakie może na Ciebie rzucić ośmiolatek, jest ” to nudne.”

“A gdyby Mikołaj był prawdziwy?”przyciąga uwagę praktycznie wszystkich, nawet tych, którzy mają krótkie okresy uwagi.

Przez to ludzie gadają.

Na Cud na 34. ulicy, nawet wnuki prokuratora okręgowego wiedziały o sprawie prawnej. (I myślałem, że dziadek ma czelność czepiać się Mikołaja.)

Czy Twoja wiadomość jest czymś, czym warto się podzielić? Czy to możliwe?

2. Potrzebujesz wielkiej wizji

W przeciwieństwie do większości dzieci, zamiast prosić o zabawkę, Natalie Wood prosi Mikołaja o dom. Wręcza Kris Kringle zdjęcie domu i wyjaśnia, że nie chce domku dla lalek. Chce prawdziwego domu.

Mówi: “Jeśli naprawdę jesteś Świętym Mikołajem, możesz mi go przynieść. A jeśli nie możesz, jesteś tylko miłym człowiekiem z białą brodą, jak mówiła matka.”

Natalie miała wielką wizję życia w domu na przedmieściach, A życia w mieszkaniu w mieście.

Nie podoba jej się jej mieszkanie na Manhattanie i wyjaśnia, że jej dom ma Podwórko z dużym drzewem, na którym można umieścić huśtawkę. Miała jasny obraz tego, czego chciała.

Pisząc, czy możesz namalować transformujący obraz, który inspiruje ludzi do wypełnienia reszty za pomocą własnej wyobraźni?

3. Potrzebujesz wielkich emocji

Ludzie robią prawie wszystko z powodów emocjonalnych, a nie racjonalnych.

Mówi się, że Święty Mikołaj nie potrzebuje Działu Marketingu. Czego nie kochać w darmowych prezentach dla chłopców i dziewcząt na całym świecie? A “Duch Bożego Narodzenia” uosabia szlachetne emocje, takie jak hojność, miłość i współczucie.

Jak mówi Kris Kringle, ” Boże Narodzenie to nie tylko dzień, to nastrój.”

Pisząc, musisz wykorzystać emocje, bez względu na to, czy są szlachetne jak hojność, czy bardziej negatywne jak strach, chciwość i próżność.

W końcu nie ma logicznego powodu, aby wierzyć w Świętego Mikołaja lub kiedykolwiek jeść M & Ms, ciasteczka lub pączki. Ale ludzie tak. Krispy Kreme oraz Pani Fields są na to wystarczającym dowodem.

Dlaczego ludzie nadal kupują tłuste pączki i ciasteczka? Ponieważ smakują pysznie i jedzenie ich sprawia, że czujesz się dobrze.

Jakie są największe punkty bólu twojego czytelnika? Co sprawia, że czuje się dobrze?

4. Potrzebujesz dużego dowodu

Natalie Wood chce wierzyć, że Kris Kringle jest naprawdę Mikołajem i szuka dowodu. W Macy ‘ s widzi go mówiącego po holendersku do małej dziewczynki i jest podekscytowany, gdy odkrywa, że nie ma na sobie fałszywej wyściółki na swoim wesołym brzuchu. Potem, gdy szarpie go za brodę, nie schodzi!

Cieszy się, że powie mamie, czego się nauczyła, ale mama się sprzeciwia. “Wielu mężczyzn ma takie długie brody” i “mówię po francusku, ale nie jestem Joanną d’ Arc.”

Istnieje wiele rodzajów dowodów. Na przykład możesz dołączyć referencje do swojej kopii, ale to może nie wystarczyć. Możesz potrzebować czegoś większego.

W filmie ostatecznym dowodem jest istnienie domu. (A prawdziwą magią jest znalezienie Laski schowanej w kącie.)

Czy dajesz ludziom wystarczająco dużo powodów, aby wierzyć w to, co oferujesz? (“Wiara to wiara w rzeczy, kiedy zdrowy rozsądek każe ci tego nie robić.”)

5. Musisz uwierzyć

Ludzie chcesz wierzyć w wiele rzeczy, których myślą, że nie mogą zrobić. Mogą potajemnie chcieć podróżować po świecie lub napisać książkę.

Ogólnie rzecz biorąc, nie ma prawdziwego powodu, dla którego ci ludzie nie mogli podróżować ani pisać; po prostu myślą, że nie mogą.

Dobry copywriting wkracza w emocje i marzenia ludzi chcesz i tak wierzyć. Natalie Wood poszukiwany wierzyć, że Mikołaj przyniesie jej dom, ale “zdrowy rozsądek” powtarzał jej, że to się nigdy nie stanie.

Aż tak się stało.

Mówi: “miałaś rację, Mamusiu! Mamusia powiedziała, że jeśli na początku coś się nie ułoży…musisz w to uwierzyć. Wierzyłem. Miałaś rację, Mamusiu!”

Czy Twoje pisanie daje ludziom radość z realizacji marzenia, w które chcą wierzyć, że jest możliwe? Czyżby?

Oczywiście, w filmie, logistyka zakupu domu, ślub mamy i Freda, Przeprowadzka i tak dalej same się układają. Do tego czasu, to tylko szczegóły.

To samo dotyczy świetnej kopii.

Kiedy nadejdzie magiczny moment, nie ma już odwrotu.

Total
0
Shares
Related Posts