Wyobraź to sobie. Jesteś w eleganckim klubie nocnym, jednym z najlepszych w Vegas. Pijesz darmowe piwo i oglądasz 50 lub 100 osób bawiących się w ciężkie bity i egzotyczne melodie taneczne. Powinieneś cieszyć się nastrojem . . . może nawet pozwalając tańczyć wymknąć się od czasu do czasu.
Ale zamiast tego, jesteś w rogu i rozmawiasz o interesach. Nie byle jaki biznes. Mówisz o biznesie blogowania.
Wiem . . . kiepsko, prawda?
Ale trzymaj tę myśl, ponieważ chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się, że brakuje ci punktu “doświadczenia klubu nocnego”, prawda jest taka, że gorączkowo pracujesz nad rozwiązaniem problemu, który dręczy świat blogów.
To może nie być życie lub śmierć, ale fakt, że większość blogerów tego nie widzi, jest powodem do wielkiego niepokoju. Więc w czym problem?
Blogerzy robią strasznych biznesmenów
Byłem w banku w hotelu Bellagio na początku tego miesiąca, rozmawiałem z moim kumplem Richem Lazzarą i zaczęliśmy rozmawiać o czymś, co zauważyliśmy podczas pierwszych dwóch dni Blogworld Expo.
Rich wspomniał mi, że blogerzy są gównianymi ludźmi biznesu (to ładnie powiedziane) i zaproponował, że jeśli ludzie tacy jak ty i ja zaczniemy traktować nasz blog jako biznes, faktycznie zaczniemy widzieć lepsze wyniki. Na początku byłem trochę zaskoczony założeniem, ale po przetrawieniu go w ten weekend zdałem sobie sprawę, że miał absolutną rację.
W trakcie naszej rozmowy omówiliśmy wiele przykładów, ale chcę podzielić się trzema “zabójcami blogów”, które naprawdę mnie wyróżniały.
1. Blogerzy Biznesowi Zarabiają Hobby: Ci faceci (i dziewczyny) pracują jak Gary Vaynerchuk, ale nie zarabiają nic więcej niż pieniądze hobby. Chcą powiedzieć, że są probloggerami, ale pozwalają komfortowi swojej pracy uspokoić ich w poczuciu bezpieczeństwa.
Zamiast spełniać swoje wewnętrzne pragnienie, aby stać się potęgą blogów, używają “blogowania hobbystycznego” jako pretekstu do pozostania dokładnie tam, gdzie są.
2. Marzyciele: Ci blogerzy marzą przez cały dzień o sukcesie blogowania, ale nigdy nie wykonują faktycznie pracy wymaganej do tego. Po prostu nie traktują rzeczy poważnie. Dla nich spędzanie czterech godzin na Twitterze jest tak samo produktywne, jak pisanie posta na blogu.
3. Egoista: Ci blogerzy po prostu nie widzą sensu w nawiązywaniu kontaktów lub szerzeniu dobrej woli. Z pewnością nie poświęcają czasu na rozwijanie relacji, które mogą pomóc im osiągnąć wyższy poziom, w tym tworzenie solidnych relacji z publicznością.
Dla samolubnych blogerów wszystko jest o nich . . . co mogą zrobić, jak dobre są ich produkty i jak bardzo powinieneś chcieć być taki jak oni. Depczą na wszystkich innych, aby dostać się na Ramiona gigantów.
Czas na poważne
Moim zdaniem każda z tych trzech dolegliwości zależy od tego, co Chris Brogan powiedział podczas czwartkowego wystąpienia na Blogworld, czyli od tego, że jako blogerzy musimy podnieść naszą grę.
Jeśli poważnie myślisz o blogowaniu, musisz traktować swojego bloga jak firmę. Jesteś prezesem firmy You Inc. i musisz rozważyć każdą decyzję tak, jakby chodziło o miliony dolarów. Tak, byłoby wspaniale blogować w bieliźnie i spać codziennie rano, ale rzeczywistość jest taka, że większość z nas nie może sobie na to pozwolić.
Zmierz dzień pracy w wynikach, a nie w godzinach spędzonych na pisaniu na Facebooku lub Twitterze. Oczywiście, budowanie relacji jest ważne, ale każde działanie musi być traktowane jako inwestycja twojego czasu.
Jest to szczególnie ważne, jeśli jesteś samodzielnym blogerem, ponieważ jest tylko tyle pracy, którą możesz wykonać w ciągu jednego dnia. Musisz być efektywny ze swoim czasem. Oznacza to zmierzone działanie i zmierzone wyniki, a nie tylko przepływ.
Bądź szczery wobec siebie
Jeśli naprawdę nie obchodzi cię, czy zarabiasz pieniądze jako bloger, to w porządku. Ale nie okłamuj siebie tylko po to, żeby poczuć się lepiej z powodu bankructwa.
Bust your tail
Copyblogger zajęło około czterech lat, aby dostać się tam, gdzie jest dzisiaj. Gary V rozwalił mu tyłek przez dwa lata, zanim dostał kontrakt na książkę. Chris Brogan spędził 11 lat na swoim ” nocnym sukcesie.”
Musisz ciężko pracować, żeby odnieść sukces. Koniec historii.
Bądź strategiczny
Opracuj krótko -, średnio-i długoterminowy plan dla swojej firmy i postępuj zgodnie z nim najlepiej jak potrafisz. Możesz go dostosować w miarę zdobywania wiedzy i doświadczenia, ale jeśli pójdziesz bez planu, jesteś tostem.
Dowiedz się, jak nawiązać kontakt
Jako ktoś, kto spędza czas w sprzedaży i marketingu, jestem przyzwyczajony do uścisku dłoni i przywitania się.
To ważne, żeby tam wyjść i poznać ludzi, ale proszę, nie bądź takim facetem.”Traktuj relacje jako inwestycję w swój biznes.
Podaj wartość
Przestań się martwić o to, co twój Klient może dla ciebie zrobić, a zamiast tego martw się o to, co możesz zrobić dla swojego klienta.
Nie myśl o tym, jak możesz wepchnąć nowy produkt do gardła klienta. Zamiast tego spędzaj czas martwiąc się, czy możesz rozwiązać problem, czy poprawić jego wrażenia. Jeśli dostarczanie wartości odbiorcom nie jest priorytetem, masz kłopoty.
Nie ma tajemnicy, aby zostać pełnoetatowym blogerem, oprócz ciężkiej pracy i przyjęcia odpowiedniej mentalności. Oczywiście, są niuanse, które musisz opanować, ale plan jest już dla Ciebie przygotowany. Znajdź swoją pasję, opracuj plan i pracuj nad swoim ogonem, tworząc niesamowite treści.
Ale cholera, czy nie to mówili tu cały czas?