3 porady marketingowe Online od podróżującego przedsiębiorcy

Kiedy ostatnio razem podróżowaliśmy, dowiedzieliśmy się kilku rzeczy o biznesie z azjatyckich wózków z jedzeniem, starożytnych ruin w Peru i chińskich sklepów z pierogami.

Wybrałeś poręczne pamiątki dla swojej firmy, takie jak jak najszybsze rozpoczęcie pracy, tworzenie katalogu i osobiste kontakty z klientami.

Podczas dzisiejszej wycieczki odwiedzimy odległą placówkę Syberii, stylowe apartamenty w Danii i odkryjemy, dlaczego w każdym mieście na świecie można znaleźć irlandzki pub.

Dla tych z Was, którzy są nowi na naszej 3-częściowej trasie, Nazywam się Betsy Talbot, a w 2010 roku mój mąż Warren i ja wyjechaliśmy z USA na otwartą podróż dookoła świata.

Podczas gdy podróżowaliśmy, publikowaliśmy i promowaliśmy nasze książki, nauczyliśmy się bezcennych lekcji marketingu z kilku nieprawdopodobnych źródeł, a dziś dzielimy się z wami trzema kolejnymi.

Masz na sobie buty do chodzenia?

Wycieczka zaczyna się teraz.

Zneutralizować stereotypy

Syberia jest odosobnionym miejscem. Dojazd pociągiem z Ułan Bator w Mongolii zajmuje 48 godzin, samo w sobie nie jest to łatwe miejsce. To naprawdę środek pustkowia, zdobywając swoje należne miejsce w każdym dowcipie o odległych miejscach.

Ale kiedy w końcu tam dotrzesz, będziesz zaskoczony, że znajdziesz gaje brzozy i polne kwiaty, gdziekolwiek spojrzysz, jedno z największych słodkowodnych jezior na świecie i czyste, dobrze zbudowane miasta z chudymi hipsterami dzielącymi szerokie chodniki z tradycyjnymi babuszkami w chustach. Pośrodku niczego jest zaskakująco nowoczesne i kolorowe miejsce.

Wiesz, co jeszcze znajdziesz? Błyskawiczny Internet.

Byliśmy tak zaskoczeni tym faktem, że zapytaliśmy znajomego z USA, czy to nowa norma, a my po prostu tęskniliśmy za nią, podróżując po odległych obszarach przez tak długi czas. Była tak samo zaskoczona naszą prędkością, jak my, i dziwiliśmy się, jak takie odizolowane miejsce może być tak über-połączone.

Kiedy myślę teraz o Syberii, myślę o jasnych kolorach, ostrej, zimnej wodzie z kranu z jeziora Bajkał i krzyczącym szybkim Internecie, 3 rzeczy, których wcześniej bym z tym nie kojarzył. Gdybym wiedział, że Syberia jest tak powiązana, nie czekałbym tak długo na wizytę.

Twoi potencjalni klienci mogą zawierać podobne błędne stereotypy dotyczące twojej firmy.  Odrzucają Twoje produkty i usługi jako opcję dla nich, ponieważ mają nieaktualne lub fałszywe informacje.

Od ciebie zależy, czy to poprawisz.

  • Zaskocz ludzi sprawdzaniem rzeczywistości. Twoja firma może złapać wiele nieuczciwych ciepła z powodu przestarzałych portretów medialnych, takich jak prawnicy ścigający karetki pogotowia, oślizgłe sprzedawcy samochodów używanych, a nawet wykarczujący pieniądze marketerzy Internetowi. (I tak, jeśli sprzedajesz produkt, pomysł lub usługę online, jesteś marketerem internetowym.) Dumnie ogłaszaj, co robisz i dlaczego w ogóle cię to pociągało.
  • Zamień swoje dziwactwa w punkty rozmów. Twoja firma może nie być w pełni zabarwiona przez te fałszywe postrzeganie, ale możesz walczyć ze stereotypami, które pasują do twojego wieku, płci lub lokalizacji geograficznej. Zamiast próbować to ignorować, mów i mów ludziom, dlaczego powinni pracować z właścicielką sklepu z częściami samochodowymi, 25-letnim trenerem życia lub filmowcem na Syberii.
  • Zmierz się z własnymi stereotypami dotyczącymi odbiorców. Wiesz, dlaczego kupują od ciebie? Dlaczego oni nie. kupić od ciebie? Często myślimy, że tak, ale zaniedbujemy robić jedną rzecz, która dałaby nam odpowiedź: prosić. Pokonaj stereotypy swoich klientów, wysyłając e-maile lub dzwoniąc do kilku i po prostu pytając ich, co lubią o twoich ofertach i czego im brakuje. Zyskaj świeże zrozumienie i zbuduj zupełnie nowy produkt w tym samym czasie.

Studium Przypadku: Marketing internetowy copybloggera dla inteligentnych ludzi de-sleazes oczernioną sztukę sprzedaży online. Dla tych, którzy chcą coś sprzedać w Internecie, ale nie być że guy, to jest potężne i zdroworozsądkowe podejście, i tak przemawiają do ich rynku.

Zapewnij nieoczekiwane rozkosze

Kiedy dotarliśmy do Kopenhagi w Danii, byliśmy na ostatnim etapie naszej 6-miesięcznej podróży z Tajlandii do Portugalii. To był 11-godzinny dzień podróży pociągiem i czekaliśmy na kilka dni przestoju przed wejściem na statek, który zatrzymałby się w naszym oficjalnym punkcie końcowym w Lizbonie w Portugalii.

Podobnie jak w wielu miejscach w Rosji i Europie, zarezerwowaliśmy apartament za pośrednictwem usługi na krótki pobyt. Wiele razy ta opcja jest tańsze i bardziej komfortowe niż hostel lub mały hotel, i to pozwala nam ” żyć jak lokalny.”Wymieniliśmy maile z Martinem, właścicielem mieszkania, i powiedział, że spotka się z nami na stacji kolejowej, aby nas tam zawieźć. Byliśmy trochę zaskoczeni, ponieważ żaden właściciel mieszkania nigdy nie zaoferował tego wcześniej.

Po drodze opowiedział nam trochę o historii i geografii Kopenhagi i zasugerował, co robić podczas naszego krótkiego pobytu. Wskazał punkty orientacyjne, które ułatwiłyby nam orientację, i powiedział nam, jak pracować z systemami autobusowymi i metro.

Wskazał najbliższy sklep spożywczy i piekarnię na nasze zakupy. Na miejscu zaoferował nam kawę lub piwo do picia i pokazał nam zapasy śniadaniowe, które miał dla nas w lodówce.

Nie spodziewaliśmy się takiego poziomu gościnności w wynajmie krótkoterminowym i zaskoczyła nas dbałość Martina o szczegóły.  Jako podróżujący długoterminowo, jesteśmy ciężkimi użytkownikami tego rodzaju usług wynajmu i nigdy nie mieliśmy tak przyjaznego doświadczenia z gospodarzem.

Te wypożyczalnie rozwijają się na pozytywnych recenzjach, a odwiedzający duże miasta, takie jak Kopenhaga, mają dziesiątki apartamentów do wyboru. Martin zainwestował bardzo mało czasu i pieniędzy, aby upewnić się, że jego recenzje są zawsze wspaniałe, dlatego jego mieszkanie jest prawie zawsze wynajmowane.

Małe, nieoczekiwane przysmaki nie muszą kosztować dużo czasu ani pieniędzy, ale zapłacą duże nagrody w lojalności i poleceniach od twoich klientów. Na przykład, tutaj piszę post o Martinie do tysięcy międzynarodowych czytelników, którzy mogą po prostu wypożyczyć od niego pewnego dnia.

  • Postaw się w sytuacji Klienta. Co sprawi, że korzystanie z twojego produktu lub usługi będzie dla nich przyjemniejsze? Małe dotknięcie, takie jak karta, e-mail lub nieoczekiwany artykuł na pokrewny temat, może przynieść zadowolonego klienta do statusu lojalnego fana.
  • Przezwyciężyć wszelkie zastrzeżenia do usługi lub produktu, zanim będą miały szansę zostać wyrażony. Martin wiedział, że jego mieszkanie jest trochę trudne do znalezienia w nocy z dworca kolejowego, więc zabrał nas sam. Zneutralizował ewentualną negatywną ocenę klienta (krytyczną dla jego przyszłej sprzedaży).
  • Pokaż klientom, jak najlepiej cieszyć się produktem lub usługą. Martin pomógł nam lepiej spędzać czas w Kopenhadze, wyjaśniając system autobusów i metra, podkreślając Duńskie potrawy, których powinniśmy spróbować i polecając zabytki na ograniczony czas . Sprzedaje więcej niż łóżko na noc i wie o tym. Sprzedajesz również coś więcej niż tylko swój produkt lub usługę. Sprzedajesz doświadczenie.

Studium Przypadku: Kiedy opublikowaliśmy naszą ostatnią książkę, Pozbądź Się Strachu: Wśliźnij Się W Coś Bardziej Pewnego Siebie dodaliśmy planer imprezowy book club z sugerowanym menu, playlistą na iTunes i niestandardowym przepisem na koktajl zaprojektowanym przez znajomego. Temat martwienia się o to, co inni myślą, jest ważny, ale nie oznacza, że musi być nudny.

Keep it familiar

Nie ma znaczenia, gdzie podróżujesz na tym świecie, prawie zawsze możesz znaleźć te 3 rzeczy: bary Kit-Kat, oranżadę i irlandzki pub. To trochę komfortu, aby zobaczyć to zaufane trio w odległym miejscu, a częściej niż nie znajdziesz również wiele zachodnich “przyjaznych podróżnikom” restauracji.

Te restauracje zawsze sprzedają pizzę, spaghetti, hamburgery i kawę. W obszarach często odwiedzanych przez Australijczyków w menu znajdziesz również vegemite i marmite. Brytyjczycy dostają swój gin & Toniki plus właściwą angielską herbatę śniadaniową. Sklepy z jedzeniem dla Francuzów zawsze będą miały chleb i importowany ser, a Belgowie i Niemcy oczywiście dostają piwo z domu. Czytałem, że jest więcej Irlandczyków mieszkających poza Irlandią niż w niej, więc to wyjaśnia obfitość irlandzkich pubów na świecie.

Zobaczysz znaki przed tymi sklepami, takie jak “we speak English”, aby wołać do przechodzących podróżnych. Miejsca te są zawsze ruchliwe, nawet jeśli są lepsze i tańsze opcje jedzenia od lokalnych kupców. Jedzenie często nie jest nawet tak dobre w porównaniu do domu (spróbuj dostać pysznego hamburgera w kraju, który nie je dużo chleba lub wołowiny), ale nie powstrzymuje podróżnych przed zatrzymaniem się.

Niezależnie od tego, czy nie było ich przez tydzień, czy rok, Ci obcokrajowcy chcą po prostu zasmakować domu, przypomnienia o tym, skąd pochodzą, i czegoś łatwego w kraju, który czasami jest dla nich skomplikowany.

Jeśli twój rodzaj działalności jest skomplikowane lub nietypowe dla segmentu rynku, dzięki czemu znajomy za pomocą ich języka i zwyczajów lub pokazano zrozumieć ich potrzeby będzie przejść długą drogę w rekrutacji nowych firm.

  • Użyj studiów przypadków lub referencji aby pokazać klientom, jak twój produkt lub usługa działa dla innych osób, takich jak oni. Kiedy widzą inną matkę, pisarza, sprzedawcę, podróżnika lub właściciela domu, który z powodzeniem korzysta z twojego produktu, mogą sobie wyobrazić, że również go używają.
  • Zadzwoń do mniej doświadczonych klientów, aby wiedzieli, że je rozumiesz. Dali firma SEO obiecuje ” SEO tak łatwo twoja matka może to zrobić.”Myśl o nauce SEO może być zniechęcająca dla samotnego przedsiębiorcy, który już jest przeciążony pracą, ale ponieważ wszyscy uważamy, że jesteśmy bardziej zorientowani w Internecie niż nasze mamy, jest to potężna linia.
  • Sprzedaj efekt końcowy, a nie Produkt. Babcia, która zawsze rozmawiała ze swoimi wnukami przez telefon, niekoniecznie widzi korzyści ze Skype ‘ a, dopóki nie zda sobie sprawy, że widzi je podczas rozmowy. Może nie zależy jej na technologii, ale zależy jej na widzeniu wnuków, gdy dorastają, zwłaszcza jeśli mieszka daleko. Spraw, aby twój produkt lub usługa były dostosowane do istniejącego stylu życia klienta.

Studium Przypadku: PEMCO Insurance w Seattle, Waszyngton ma zabawną kampanię o nazwie, jesteśmy bardzo podobni do ciebie (trochę inaczej). Podkreśla dziwacznych ludzi na północnym zachodzie Pacyfiku, takich jak facet od sandałów i skarpet, przypadkowy Technologiczny milioner i nieustępliwy Recykler. Reklamy są zabawne i inspirują mieszkańców Pacific Northwestern do wyboru lokalnej firmy do swoich potrzeb ubezpieczeniowych, a nie krajowej.

Zabieranie pamiątek do domu

To kończy dzisiejszą trasę. Podsumowując, Twoje pamiątki to:

  • Używany bilet kolejowy na Syberię, aby udowodnić wszystkim, że byłeś na środku pustkowia (i przypomnienie, aby przeciwdziałać stereotypom we własnym biznesie)
  • Pyszna kromka duńskiego chleba, która zainspiruje Twoich klientów do nieoczekiwanych przysmaków
  • Pasek Kit-Kat, aby przypomnieć sobie potrzebę zapoznania się z ofertą odwiedzających, którzy odwiedzają Twoją witrynę

Po powrocie do domu możesz użyć tego trio przypomnień, aby przełamać stereotypy w swojej firmie, dodać nieoczekiwane korzyści osobom, które robią z tobą interesy i natychmiast komunikować się z gośćmi, którzy niekoniecznie mówią twoim językiem biznesowym.

Pamiętaj, bez względu na to, gdzie podróżujesz, nawet jeśli jest to tylko do lokalnej piekarni, aby kupić Duński na śniadanie,istnieją lekcje biznesowe wokół. Naucz się patrzeć na świat jak podróżnik, a poznasz każdego.

Total
0
Shares
Related Posts