15 rzeczy, których potrzebujesz do stworzenia swojej osobistej marki

Kiedy o tym pomyślisz, marka osobista jest jedną z najbardziej przydatnych rzeczy, które możesz zbudować.

Jest potężny. Jest cenny. To zabójcze.

image10

Ale wymaga to również sporo pracy. Budując swoją markę osobistą w ciągu ostatnich kilku lat, odkryłem, że marka osobista nie tylko rośnie, gdy osiągasz pewien poziom sukcesu biznesowego.

Zamiast tego musisz ciężko nad tym pracować.

Budowanie osobistej marki jest prawie jak budowanie biznesu. Musisz zidentyfikować swoich docelowych klientów, odkryć najlepsze metody marketingowe i nieustannie pracować, aby dostarczyć to, czego chcą.

Ale wyniki? Warto!

Gdy budujesz swoją markę, znacznie łatwiej jest nawiązywać kontakty z potencjalnymi klientami,zamykać transakcje i rozwijać możliwości, które nie były możliwe, gdy zaczynałeś.

Aby do tego dojść, trzeba zacząć od właściwego fundamentu.

Siedemdziesiąt siedem procent kupujących B2B powiedział, że rozmawiają ze sprzedawcą dopiero po przeprowadzeniu niezależnych badań online.

Ponad 50% decydentów wyeliminowało sprzedawcę z rozważań na podstawie informacji znalezionych w Internecie.

Przy tak wielu oczach opłaca się budować swoją osobistą markę w najbardziej efektywny sposób.

Dzięki starannemu planowaniu udało mi się rozwijać markę osobistą. Miałem wszystko gotowe, zanim zacząłem się promować.

Oto rzeczy, które musisz mieć na miejscu podczas pracy nad rozwojem osobistej marki.

1. Head shots

Jestem niezmiernie wdzięczny, że przeszliśmy poza erę Glamour Shots. Mimo to ludzie, którzy używali tych portretów przez całe życie zawodowe, mieli dobry pomysł.

(rodzaj…)

image05

Kiedy zaczynasz promować swoją osobistą markę, chcesz być łatwo rozpoznawalny i chcesz, aby ludzie traktowali cię poważnie. Mam wiele profesjonalnych ujęć głowy i zdjęć, których używam w moich właściwościach online dla spójności.

W miarę jak zmienia się mój wygląd(i tak, wiek … lub Dojrzałe), moje zdjęcia głowy są aktualizowane.

Rób zdjęcia, które reprezentują osobowość, którą próbujesz przedstawić, i używaj tych obrazów we wszystkich kanałach społecznościowych, witrynach internetowych, kontach gravatar i BIOS autora.

2. Twoje skupienie

Przedsiębiorcy pracujący nad zbudowaniem marki osobistej zazwyczaj chcą być znani jako eksperci w czymś. Kiedy tworzysz swoją markę osobistą, musisz zidentyfikować jedną rzecz, która jest Twoją pasją i obszarem wiedzy.

  • Na czym się skupiasz?
  • Jaki jest Twój unikalny kąt?
  • Na czym chcesz budować swój biznes?
  • Jaka jest twoja ostateczna wizja?

Zrozumienie skupienia i wizji pomaga stworzyć podstawy do dalszych kroków, które należy podjąć, aby stworzyć i wprowadzić na rynek swoją markę osobistą.

3. Twoja Winda pitch

Powiedzmy, że spotkamy się w windzie. Nawiązuję rozmowę, która szybko prowadzi do twojej pracy. Masz jakieś 30 sekund na wyjaśnienie, co robisz.

Czy możesz skondensować swoją pracę lub markę w krótkim skoku, który jest jasny i ma sens?

image04

To boisko nie jest tylko dla osobistych możliwości połączenia. To samo krótkie oświadczenie można wykorzystać w kanałach społecznościowych i BIOSie online, aby pomóc obserwatorom i potencjalnym klientom najlepiej zrozumieć, kim jesteś i co wnosisz do stołu.

Napisz, co robisz i co czyni cię wartościowym, i nie bój się, aby było to szczegółowe. Gdy już zdobędziesz informacje, zacznij przycinać.

Przycinaj, aż dojdziesz do mocnego, wpływającego Oświadczenia.

4. Poznaj swoje USP

Twoja unikalna propozycja sprzedaży (USP) idzie w parze z wysokością windy. To właśnie odróżnia cię od innych w Twojej branży lub specjalizacji. Jeśli jest 2000 innych przedsiębiorców oferujących tę samą usługę, dlaczego potencjalni klienci powinni wybrać Ciebie?

Dlaczego twoi odbiorcy powinni zwracać na ciebie uwagę?

Jaka jest twoja unikalna wartość, której nie znajdą u nikogo innego?

Twoje USP powinno być zwięzłym, jedno zdaniowym stwierdzeniem tego, kim jesteś, twoją największą siłą i największą korzyścią, jaką będą czerpać z tego twoi odbiorcy.

image08

USP zazwyczaj dzielą się na 3 kategorie:

Jakość – Chodzi o najlepsze materiały lub składniki, kunszt lub zastrzeżoną produkcję. Pomyśl ” Lepsze Składniki. Lepsza Pizza.”od Papa Johns.

Cena – Cena nie jest najlepszym USP, ale może działać, jeśli oferujesz najlepsze ceny, Gwarancje niskiej ceny, dopasowanie ceny, rabaty zbiorcze lub wyjątkowe oferty specjalne.

Serwis – Mogą to być niezaprzeczalne zwroty, Gwarancje satysfakcji lub rozszerzone usługi, aby zachwycić klientów. Pomyśl o praktyce Tom ‘ s Shoes dawania butów potrzebującym.

Jest to kluczowy element brandingu. Użyjesz tego do stworzenia swojego boiska i będzie on rozpowszechniony w praktycznie wszystkich twoich wiadomościach marketingowych i zasięgu.

5. Zdefiniowana publiczność

Zdefiniowanie obszaru wiedzy to tylko część podróży. Musisz wiedzieć, komu dajesz catering. Budowanie marki jest bezużyteczne, chyba że celujesz w odpowiednich ludzi.

Musisz zdefiniować swoich odbiorców, aby wszelkie tworzone przez Ciebie treści były odpowiednie, twój marketing zwrócił na siebie uwagę i ostatecznie możesz zarabiać na swojej marce.

image00

Pomyśl o tym jak o grze w rzutki. Zdobędziesz punkty, jeśli trafisz w planszę, ale zdobędziesz więcej, jeśli trafisz w środek. Bez celu rzucasz strzałkami na oślep.

Kiedy znasz swoich odbiorców, możesz:

  • tworzyć wartościowe treści dostosowane do ich potrzeb
  • generowanie ofert, które zapewnią rozwiązania ich największych problemów
  • stwórz rzeczników marki, którzy przyjmą Twój przekaz i pomogą Ci go rozpowszechnić
  • określ najlepsze sposoby zaangażowania odbiorców
  • zidentyfikuj miejsca, w których je znajdziesz

Zdefiniowanie odbiorców wymaga czasu i badań, ale bez jasno zdefiniowanej publiczności nigdy nie rozwiniesz swojej marki.

6. Nastawienie ucznia

Musisz zachować sposób myślenia stałego ucznia, bez względu na to, ile doświadczenia zdobędziesz w swojej dziedzinie. Zmiana dzieje się szybko, więc przyjmij postawę “jestem studentem i zawsze muszę się uczyć”.

Oglądaj, słuchaj i bądź na bieżąco z trendami branżowymi.

Jeśli nie pozostaniesz istotny, ludzie przestaną zwracać na ciebie uwagę.

Nigdy nie zaszkodzi uczyć się nowych rzeczy, rozwijać nowe umiejętności i poszerzać swoją wiedzę. Wszystko, czego się uczysz, jest okazją do przekazania czegoś nowego odbiorcom i zapewnienia większej wartości.

7. Stwórz strategię marketingową

Zanim uruchomisz swoją markę osobistą, potrzebujesz strategii, która szczegółowo określi, w jaki sposób będziesz się promować. Chociaż nie musi być tak solidny, jak strategia marketingowa dla dużej marki, nadal dobrym pomysłem jest stworzenie udokumentowanego planu marketingowego, który możesz śledzić.

Powinno to obejmować (ale nie jest ograniczone do):

  • harmonogram wdrażania i publikowania w mediach społecznościowych;
  • plan dotarcia do influencerów i zaangażowania;
  • strategia content marketingowa tworzenia, dystrybucji i promocji treści;
  • Strategia SEO i budowania linków z taktykami, takimi jak blogowanie gości, aby poprawić widoczność;
  • strategia zaangażowania społeczności dla grup i witryn, takich jak Quora.

8. Audyt marki osobistej

Podczas gdy jesteś w trakcie tworzenia swojej osobistej marki, prawdopodobnie masz już dostępne publiczne informacje o sobie.

Zanim zaczniesz rozwijać swoją markę, poświęć trochę czasu na audyt swojej obecności w Internecie. Wykonaj rozległe wyszukiwania imienia i nazwiska w Internecie.

Może to pomóc w zarządzaniu wszystkim, co nie wiąże się z wizerunkiem marki, a także pokazać możliwości kampanii brandingowej po rozpoczęciu.

image06

To też nie jest jednorazowy audyt. Zaplanuj rutynowe recenzje swojej osobistej marki, aby monitorować, jak pojawiasz się w Internecie.

9. Stwórz własną stronę internetową

Strona internetowa to nie tylko miejsce, w którym można poderwać własny klakson.

Z pewnością chcesz pochwalić się swoją wiedzą i pracą, którą wykonałeś. Chcesz również upewnić się, że kontrolujesz jak najwięcej nieruchomości wokół swojej marki, jak to możliwe.

Markowa strona internetowa to kolejne źródło treści, które pojawią się na górze wyników wyszukiwania, Gdy ludzie będą szukać informacji o Tobie.

Posiadanie strony internetowej zapewnia kontrolę nad najlepszymi wynikami wyszukiwania, a nie pozwala stronom trzecim kształtować swój wizerunek online.

image01

10. Zdefiniuj swoją historię

Najsilniejsze marki osobiste są prowadzone przez silną narrację. Osoby najbardziej zainteresowane śledzeniem Cię lub współpracą z tobą będą chciały poznać Twoją historię.

image09

Jeśli specjalizujesz się w więcej niż jednym obszarze lub masz serię rzeczy, które Cię pasjonują, narracja staje się jeszcze ważniejsza.

To jednolity motyw, który łączy wszystko ze sobą.

Pomyśl o niektórych z najbardziej znanych marek osobistych, takich jak Mark Cuban, Steve Jobs, Warren Buffet lub Richard Branson.

image03

W każdym przypadku historie są dobrze znane, a narracje nadają ogromną wagę markom tych ludzi, definiując ostatecznie sposób, w jaki je postrzegamy.

Jaka jest Twoja historia?

11. Bazuj na opiniach

Nawet gdy patrzymy w lustro, nie jest łatwo zdefiniować siebie i zrozumieć, kim jesteśmy. Nie jest łatwo wyrobić sobie obiektywną opinię.

Wykorzystaj opinie innych, których znasz, aby zbudować ramy dla swojej osobistej marki. Poproś ludzi, którym ufasz, np. kolegów, przyjaciół, rodzinę i współpracowników, aby opisali cię za pomocą zaledwie kilku przymiotników. Możesz również zadać dodatkowe pytania, takie jak:

  • Myślisz, że w czym jestem dobry?
  • Jak myślisz, jakie są moje słabości?
  • Jakie są moje największe atuty?

12. Określ swoje cele

Dlaczego rozwijasz tę osobistą markę? Czy jest to stworzenie solidnego wizerunku, który pomoże Ci zdobyć lepszą pozycję w karierze? Czy chcesz stworzyć bardziej godną zaufania i autorytatywną osobę do lądowania klientów?

Tworzenie celów może pomóc w kształtowaniu osobistej marki oraz kierunku promocji i marketingu. Oprócz głównych celów, należy również zdefiniować mniejsze, łatwiej osiągalne cele.

Gdzie chcesz być za 6 miesięcy? Za rok? Jakie są Twoje cele ruchu dla witryny marki?

Gdy tworzysz cele, podziel je na mniejsze kamienie milowe i stwórz mapę drogową, którą możesz śledzić Od początku, aby osiągnąć te cele.

13. Stwórz osobisty przewodnik po stylu

Marki często używają przewodników po stylach, aby zdefiniować wygląd swoich logo, czcionek i kolorów, aby reprezentować siebie i swoje produkty/usługi. Może to nawet obejmować strój pracownika.

image02

Wszystko, co robisz, przyczynia się do twojej osobistej marki. Stwórz osobisty przewodnik stylu podobny do tego, którego używają marki. W ten sposób masz spójną reprezentację swojej osobistej marki.

Powinno to obejmować sposób, w jaki się ubierasz, nosisz się, zachowujesz się z innymi, a nawet piszesz i odpowiadasz na e-maile.

14. Stwórz strategię treści

Mimo, że już wspomniałem o tworzeniu strategii marketingowej, uważam, że ważne jest, aby wymienić to na własną rękę. Nie każdy stworzy ogólną strategię marketingową lub plan mediów społecznościowych. Przynajmniej powinieneś stworzyć strategię content marketingową.

Wiele z twojego brandingu będzie się obracać wokół treści.

Wykorzystasz treść, aby zbudować autorytet i pokazać swoją wiedzę. Będziesz tworzyć posty gości, aby generować ruch polecający i linki. Możesz tworzyć krótkie filmy, aby dzielić się swoimi pomysłami.

Strategia treści może pomóc w utrzymaniu spójnego harmonogramu i wygenerować odpowiednie tematy dla odbiorców, a także dać największe szanse na rozwój osobistej marki.

Moz stworzył wspaniałe ramy strategii treści, których możesz użyć do zaplanowania własnego.

15. Przeprowadzenie oceny konkursowej

Budowanie marki osobistej nie jest konkursem popularności, ale opłaca się wiedzieć, gdzie stoisz w tłumie.

Od czasu do czasu możesz zbierać niektóre dane, np. z Google trends, które będą wyświetlać ogólne zainteresowanie zapytaniami wokół twojej osobistej marki.

image07

Chcesz poznać niektóre z kluczowych wskaźników dotyczących Twojej marki, aby móc obracać się i odpowiednio działać.

Te dane pochodzą z Buzzsumo.

image11

Na wczesnych etapach budowania marki osobistej możesz, ale nie musisz niczego sprzedawać. Niezależnie od Twojego podejścia do monetyzacji, masz konkurentów. Dzielą się na dwie kategorie:

  • Bezpośredni konkurenci, konkurujący o pieniądze odbiorców
  • Pośredni konkurenci, rywalizujący O uwagę odbiorców

Po zidentyfikowaniu odbiorców musisz podsumować branżę i dowiedzieć się, kto odwraca głowy odbiorców i czego używają, aby utrzymać ich zaangażowanie.

Nie chcesz naśladować konkurencji. To źle. Pamiętaj, chcesz być wyjątkowy.

Ocena konkurencji da ci wgląd w to, co robią Twoi konkurenci i zrób to 10 razy lepiej, abyś mógł uchwycić i przyciągnąć uwagę odbiorców.

Wniosek

Twoja osobista marka to sposób, w jaki świat cię zobaczy. Z tego powodu musisz wypolerować swoją markę i dać jej mocny start, poza bramą. Zaczynając od matowej i nieciekawej marki, tylko zaszkodzi twoim wysiłkom.

Włączenie tych elementów do wprowadzenia Twojej marki połączy Cię z odpowiednimi ludźmi. Ci ludzie zaczną identyfikować Cię z konkretną branżą lub dziedziną wiedzy. Dzieląc się informacjami i budując relacje, będziesz na dobrej drodze do stania się zaufanym autorytetem w swojej niszy.

Nie potrwa długo, zanim pojawią się odpowiednie możliwości, a twoje wysiłki związane z brandingiem zaczną wypłacać dywidendy.

Total
0
Shares
Related Posts