14 sposobów na budowanie strategicznych relacji z Who ‘ s Who w mediach społecznościowych

Znasz to uczucie.

Ciężko pracowałeś nad nowym postem, nowym filmem lub przełomowym nowym produktem.

Wypuszczasz to na świat. Opublikuj go we wszystkich sieciach społecznościowych, podziel się nim ze swoją listą e-mailową, powiedz znajomym … i nic się nie stanie.

Igła się nie rusza.

Czasami czujesz, że utknąłeś. Robisz wszystko, co “powinieneś robić”, ale tak naprawdę nigdzie nie idziesz.

Ciężko pracowałeś, żeby ludzie zauważyli Ciebie i twoją firmę. Masz trochę przyczepności tu i tam, ale to nie wystarczy. Czujesz się, jakbyś spłacił swoje długi, ale nie dostajesz zwrotu.

Musi być lepszy sposób.

Jest, i to jest, gdzie influencerzy branży wchodzą w grę. 

Z niewielką pomocą influencerów (i ich ogromnej publiczności) możesz przenieść się z mroku do mocnego miejsca na mapie. Bez ich pomocy twoja przyszłość jest niejasna.

Ale jak zrobić te początkowe połączenia?

Odpowiedzi są tuż przed tobą. Zamierzam podzielić się z tobą 14 sekretami, aby zbudować relacje z kim w Twojej branży.

Używaj ostrożnie. Pamiętaj, że influencerzy online to ludzie tacy jak ty. Networking to 98% bycia miłą osobą i dobrych manier. Więc śmiało używaj tych “sekretów”, ale używaj ich z szacunkiem.

1. Rozpocznij uprawę

Na początek wybierz mały zestaw influencerów (powiedzmy 4-6 osób).

Facebooka, “Polub” swoją stronę na Facebooku i dołącz do grup LinkedIn, które są ich właścicielami lub aktywnie uczestniczą w nich. Jeśli możesz, weź udział w wydarzeniu na żywo, na którym przemawiają.

Sprawdzaj je regularnie i zacznij prowadzić z nimi rozmowy na swoim blogu i za pośrednictwem mediów społecznościowych. To przygotuje Fundację do podjęcia dalszych działań.

2. Pokaż swoje wsparcie

Następnie zostań ich najlepszym zwolennikiem.

Może to obejmować łączenie się z nimi (zwłaszcza z ciekawym, dobrze napisanym postem), kupowanie niektórych produktów, udostępnianie postów i promocji na Facebooku, promowanie swojej grupy LinkedIn, przesyłanie ich dalej (i dodawanie pozytywnych komentarzy), bycie aktywnym komentatorem blogów i ogólnie dodawanie wartości w ich sferze wpływów.

To nie podlizywanie się — to Pokazywanie, że czytasz ich rzeczy i o tym myślisz.

3. Zostań nieformalnym (lub formalnym) “menedżerem społeczności”

Bardzo potężnym sekretem dodawania wartości i poznawania influencera jest wypełnienie próżni w jednej z ich społeczności.

Jeśli mają następujące na LinkedIn, Facebook, lub na forum (może być Bezpłatny lub część płatnego programu), proaktywnie podjąć rolę Nieformalnego ” community manager.”

Pomóż początkującym zorientować się. Twórz mini-samouczki lub filmy. Pomóż odpowiedzieć na pytania, które mogą prześlizgnąć się między szczelinami.

Jako właściciel grupy LinkedIn mogę powiedzieć, że ludzie, którzy pomagają mi w tych rzeczach w mojej społeczności, są warci swojej wagi w złocie. Za każdym razem, gdy się ze mną kontaktują, natychmiast zwracają moją uwagę. Dodatkowym bonusem jest budowanie autorytetu i dobrej woli z innymi członkami tej społeczności.

4. Połącz je z wielkim zasobem lub osobą

Kiedy Szpiegowanie z szacunkiem łącząc się ze swoim influencerem, zwracaj szczególną uwagę na ich cele i frustracje.

Na przykład, może na Facebooku napisali: “po prostu zaangażowali się w zbiórkę pieniędzy dla Drużyny Harcerskiej mojego syna. Ktoś ma jakieś wskazówki dotyczące pozyskiwania funduszy?”lub” Boże, ten nowy Gizmo D5000 sprawia, że czuję się jak kretyn.”

W pierwszym przypadku, może masz przyjaciela, który jest Rockstar fundraiser, i skonfigurować telefon do nich rozmawiać.

W drugim może wykopiesz świetny poradnik, który ktoś napisał do Gizmo D5000 i wyślesz mu link.

Tak czy inaczej, jesteś ich nowym bohaterem. Jak myślisz, jak odpowiedzą następnym razem, gdy poprosisz o przysługę?

5. Cover ich keynote

To jeden z moich ulubionych.

Idź na konferencję lub inne wydarzenie, w którym prezentują się influencerzy. Wybierz niektóre z bardziej popularnych mówców lub tematów, zdobądź dobre miejsce na zdjęcia i rób dokładne notatki. Następnie szybko napisz jeden lub więcej wspaniałych postów, w tym cenne informacje, zdjęcia i klipy wideo związane z rozmową.

Oto przykładowy post z BlogWorld, który wypłacił mi ogromne dywidendy pod względem widoczności i uznania.

6. Zaoferuj bezpłatne doradztwo w celu poprawy ich działalności

Czasami najcenniejszą rzeczą, jaką możesz zaoferować influencerowi, jest Twój własny czas lub wiedza.

Ponownie posłuchaj ich celów i frustracji i poczekaj, aż porozmawiają o obszarze, w którym możesz pomóc. Potem, w odpowiednim momencie, wpadnij i powiedz im, że to twoja specjalność, i z przyjemnością dasz im godzinę bezpłatnej konsultacji. Kiedy będzie dobry moment?

Są szanse, będziesz mieć długą rozmowę telefoniczną, gdzie można udowodnić, że znasz swoje rzeczy. Natychmiastowe połączenie i autorytet.

(Nie powinniśmy tego mówić, ale będziemy: nie proponuj konsultacji w Twój influencer dziedzina wiedzy, chyba że w rzeczywistości jesteś bardziej biegły niż oni w tym temacie.)

7. Przejrzyj ich książkę, produkt lub wydarzenie

Najlepszy czas na zaangażowanie influencer jest na wczesnym etapie premiery, gdy pracują nad przekazaniem informacji. Wtedy będą najbardziej otwarci na rozmowę kwalifikacyjną lub dzielenie się swoją recenzją za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Napisz artykułowany, kreatywny i skanowalny post, aby upewnić się, że zyskuje dużo uwagi i akcji.

Widziałem zbyt wiele przeciętnych i nieszablonowych recenzji, które po prostu nie są warte udostępnienia. Poświęć trochę czasu, aby zrobić to dobrze, a następnie pamiętaj, aby wspomnieć o tym im, aby mogli podzielić się nim za Ciebie.

8. Wywiad z nimi

Jeśli jesteś miłą i dość inteligentną osobą, ludzie nie mogą pomóc, ale czują się bliżej ciebie po rozmowie z tobą. A jak najłatwiej porozmawiać z ekspertem?

Wywiad.

Znajdź dobry powód, aby przeprowadzić z nimi wywiady (takie jak wspomniana wcześniej premiera) lub stworzyć wydarzenie lub serię, taką jak “The Top Architects Interview Series”, które podniosłoby nieco ich ego. Poproś ich o rozmowę kwalifikacyjną, a jeśli ją zaakceptują, opublikuj ją na swojej stronie.

Korzystając ze strategii, będziesz pomagał je promować, a także miał okazję poznać je osobiście.

9. Powiedz im, że coś się zepsuło.

Czy kiedykolwiek zapisałeś się do programu wpływowego w branży lub subskrybowałeś ich listę e-mailową i zauważyłeś usterkę? Link, który prowadzi do pustej strony lub ma żenującą literówkę?

Większość ludzi jest zbyt nieśmiała, by cokolwiek o tym powiedzieć. Bądź osobą, która wstaje i mówi im o tym (prywatnie). Docenią to!

10. Przekaż im szczerą opinię

Zbyt często influencerzy z branży mają za sobą grupę “tak mężczyzn” (i kobiet). Wszystko, co robią, jest złote, prawda?

Cóż, jeśli znajdziesz odpowiednią okazję lub temat, spróbuj zapewnić konstruktywne i przemyślane kontrapunkt.

Zrób to tylko wtedy, gdy mocno wierzysz, że masz coś wartościowego do dodania. To niebezpieczne, bo jeśli zrobisz to źle, mogą się obrazić. Jeśli tylko nie zgadzasz się, aby być przeciwnym, po prostu zrobisz sobie irytującego szkodnika.

Ale jeśli zrobisz to starannie z odpowiednim influencerem, może całkowicie cię wyróżnić.

11. Stwórz cenne zasoby dla swojej społeczności

Czy kiedykolwiek słyszałeś, jak influencer mówi: “gdybym miał czas na stworzenie [great resource XYZ], zrobiłbym to!”

Cóż, jeśli masz umiejętności i czas, zrób to sam. Na przykład mogą powiedzieć: “czy nie byłoby wspaniale mieć listę wszystkich najlepszych postów na temat [Wstaw fascynujący temat]?”Cóż, poświęć kilka godzin razem wszystkie najlepsze posty, opublikuj je na swoim blogu, a następnie wyślij im link.

Zrób to dobrze, a może zdobędziesz link.

12. Wydzielić jeden z ich pomysłów (nie Odp off)

Czytałeś kiedyś o umieraniu, matkach i walce o swoje pomysły, popularny post Jona Morrowa?

Może nie zdałeś sobie sprawy z tego, że jest to kolejny popularny post Briana Clarka zatytułowany “Snowboard”, “krwiak podtwardówkowy” i “Sekret życia”. Ta sama struktura nagłówków, te same trzy akty, to samo inspirujące przesłanie.

Nie chcę wkładać słów do ust Briana, ale zgaduję, że mu to schlebiało. Ktoś, kto bierze twoją sztukę i używa jej do tworzenia własnej sztuki, jest ogromnym komplementem.

13. Zostań klientem

Jak mówi Jon w swoim kursie blogowania gości, kupowanie programu, produktu lub usługi influencera to świetny sposób na ich poznanie, zwłaszcza jeśli oferuje bezpośredni dostęp do nich.

Bądź ich najlepszym uczniem. Weź sobie lekcje do serca i odnieść sukces, więc będą chcieli wykorzystać Cię jako studium przypadku.

Nie tylko pomoże Ci stworzyć nowe połączenie, ale także zbuduje Twój własny autorytet.

14. Oferta napisania postu gościa

Jeśli zbudowałeś kapitał społeczny z influencerem lub właścicielem bloga, rozważ koncepcję postu gościa, o której wiesz, że możesz przesadzić.

Jeśli zaakceptują, twój post zostanie zazwyczaj opublikowany na ich stronie w zamian za linię z linkiem do twojej witryny. Nie tylko zdobędziesz więcej pozycji i uznania w branży, ale będziesz mógł rozwinąć relacje z właścicielem bloga/influencerem.

Możesz posunąć się za daleko?

Absolutnie.

Nie chcę wyjeżdżać bez podania szybkich wskazówek, żebyś nie przesadził. Kilka szybkich wskazówek:

  • Nawiązuj kontakty tylko z ludźmi, których pracę naprawdę podziwiasz i szanujesz. Pokaże.
  • To nawiązywanie kontaktów, nie prześladowanie. Musisz wiedzieć, gdzie jest ta granica. Szanuj granice.
  • Bądź pomocny, nie denerwujący.
  • Nie oczekuj natychmiastowego zwrotu. Networking to relacje, a nie wymiana przysług.
  • Leczyć wszyscy z całym szacunkiem. Nie tylko osoby, które uważasz za ” influencerów.”

W razie wątpliwości bądź odważny.

Nie siedź spokojnie, martwiąc się, czy ktoś cię irytuje lub pomyśli, że jesteś podlizywaczem. Wyjdź i daj się zauważyć.

Czy usiądziesz, podejmiesz działanie i wyjdziesz z zapomnienia, czy też będziesz zadowolony z tego, co mogło być?

Nie ma co się zastanawiać, prawda?

Więc idź tam i zrób to!

Total
0
Shares
Related Posts