109 sposobów, aby Twoja firma nie mogła się oprzeć mediom

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre firmy dostają prasę, a niektóre nie? Uzyskanie głównego nurtu mediów, aby zwrócić uwagę na swój biznes, wydaje się niemożliwą do rozwiązania zagadką.

Możesz zobaczyć, jak twoi konkurenci wygłaszają diatrybę, o której wiesz, że jest zła, lub którą możesz lepiej wyjaśnić.

“Dlaczego przesłuchali tego faceta zamiast mnie?”zastanawiasz się.

Właściwie to nie ty. 99 razy na 100, to nie są Twoje kwalifikacje, twoja wiedza, Czy Twoje umiejętności.

To twoje podejście.

Po 10 latach jako dziennikarz, widziałem prawie każdy zły pomysł, jaki możesz sobie wyobrazić. Wymyśliłem również 109 niezawodnych sposobów, aby zachęcić media w Twoim mieście do podkreślenia twojego biznesu-podejścia, które sprawiają, że media głównego nurtu nie są w stanie Ci się oprzeć.

(Wiele z nich działa równie dobrze z blogerami i wpływowymi mediami społecznościowymi.)

Budowanie relacji miesiące przed pitching

  1. Połącz się na Twitterze, LinkedIn, Facebook lub w prawdziwym życiu ponad sześć miesięcy przed wysłaniem reportera.
  2. Monitoruj hashtagi na Twitterze swojej społeczności. Często reporterzy rozmawiają z publicznością na Twitterze i możesz odpowiadać na ich komentarze.
  3. Komplement reportera poprzez Twitter, Facebook lub e-mail na temat historii, którą napisał.
  4. Przedstaw się reporterom na dużych imprezach publicznych lub w Izbie Handlowej. Przekaż swoją kartę, ale nie próbuj sprzedawać im pomysłu na miejscu. Po prostu bądź pomocny.
  5. Zaproś dziennikarzy na kawę i zadawać wiele pytań na ich temat.
  6. Dodaj komentarz pod koniec wersji online Reporter zrobił reportaż, który naprawdę ci się spodobał.
  7. Pogratuluj im urodzin lub inne osobiste wiadomości, które publikują.
  8. Grzebień przez Stojak na Muck aby znaleźć regionalnych lub krajowych reporterów na Twitterze, którzy zajmują się Twoją branżą.
  9. Napisz pozytywny wpis na blogu na swoim blogu podkreślając historię ich, i e-mail im link.
  10. Regularnie odpowiadaj na posty, które napisali albo na swoim blogu,albo na blogu lokalnej społeczności, na którym zauważyłeś, że publikują.
  11. Odwiedź spotkania Rady Miasta w swoim mieście. Zazwyczaj reporter siedzi znudzony, z którym można nawiązać więź.
  12. Zapisz się na helpareporter.com. Codziennie wysyłanych jest kilka list e-mailowych, pełnych reporterów potrzebujących ekspertów do historii. Wskocz na te, które mieszczą się w Twojej wiedzy.
  13. Publikacje harcerskie z mniejszymi i bardziej ukierunkowanymi czytelnikami, takich jak lokalny Tygodnik biznesowy. Te media są często prowadzone przez tylko dwie lub trzy osoby i wskoczą na kolumnę dla gości lub artykuł, ponieważ zaoszczędzi im to czasu na samodzielne odnalezienie historii.
  14. Słuchaj stacji radiowych AM, zwłaszcza w dni powszednie rano lub w soboty. Zaprzyjaźnij się z jednym ze stałych gospodarzy. Często będą podkreślać każdy biznes, który robi coś interesującego, co opinia publiczna może uznać za interesujące.
  15. Nix wydaje pieniądze na stronie internetowej prasowej wcześnie. Te internetowe systemy informacji prasowych są bardziej przydatne do budowania linków przychodzących lub jeśli jesteś już uznanym ekspertem z osiągnięciami, i jest ważne wydarzenie informacyjne, które możesz omówić.
  16. Zapytaj ich, czy nie mają nic przeciwko dodaniu ich do listy e-mailowej. Następnie dostarcz im treści marketingowe oparte na edukacji, aby sprzedać je na podstawie historii o Twojej firmie.

Gdy już się spotkasz, spraw, aby przejście na boisku było płynne

  1. Powiedz” tak ” bez przerwy, jeśli reporter chce przeprowadzić z tobą wywiad tego dnia, nawet jeśli to musi być przez telefon lub podczas wakacji.
  2. Oferuj okazjonalne sugestie kątów, które Twoim zdaniem sprawiłyby, że wspaniałe historie kontynuacyjne zwłaszcza, że nie ma to nic wspólnego z Twoim biznesem. Prawie wszystkie historie są częścią długotrwałych problemów, więc reporterzy zawsze potrzebują dodatkowych pomysłów na kontynuację historii.
  3. Oferta łączenia reporterów z ekspertami, których znasz . Jeśli reporterka jest zainteresowana, proszę o zapoznanie się z ofertą.
  4. Bądź źródłem historii, które wchodzą w zakres Twojej wiedzy informując dziennikarzy w Twojej branży, że jesteś dostępny, gdy potrzebują źródła. Może to prowadzić do regularnych spotów w wiadomościach.
  5. Wskaż dziennikarzom posty na blogu, które naprawdę ich interesują – czy to na Twoim blogu, czy na innych. To potwierdza Cię jako eksperta.
  6. Traktuj dziennikarzy z szacunkiem. Odróżnisz się od siebie tylko przez bycie przyjaznym.
  7. Trzymaj aparat pod ręką dla” spot news ” możliwości zdjęć, a następnie przejść do gniazdka mediów. Może to być wszystko, od jelenia wpadającego do domu towarowego, podczas gdy zdarzyło ci się tam być, do dobrego ujęcia wydarzenia lub otwarcia sklepu.
  8. Oferta napisania felietonu o swojej specjalności na stronie internetowej serwisu medialnego, lub do publikacji drukowanej w Twojej okolicy.

Zastanów się nad tymi problemami przed pitchingiem

  1. Zdefiniuj historię w jednym zdaniu, więc możesz łatwo wyjaśnić to mediom w 10 sekund.
  2. Włącz ludzi do swojej historii. Wielu właścicieli próbuje przedstawić osiągnięcia swojej firmy, ale historie, które sprzedają się normalnie, mają ludzie zaangażowana, nie tylko firma.
  3. Skup się najpierw na sprzedaży korzyści widzom, słuchaczom lub czytelnikom. Chodzi o ich perspektywę tego, co sprzedajesz, a nie o to, jak wspaniale byłoby sprzedać swój produkt lub usługę.
  4. Myśl wizualnie. Kiedy stacja multimedialna może nagrywać wideo i zdjęcia? Jeśli nie jest to możliwe, czy możesz dostarczyć film lub zdjęcia?
  5. Unikaj oferowania pozowanego lub fałszywego wydarzenia lub obrazu. Zazwyczaj są one źle postrzegane przez media.
  6. Zorganizuj wydarzenie gdzie robisz to, o czym mówisz, i zapraszasz ich, by przyszli, czy to po to, by napisać historię, czy po prostu zrobić zdjęcie lub film.
  7. Opublikuj swój film online do łatwego pobierania lub umieszczania na płytach DVD.
  8. Szukaj zgody od osób w potencjalnej sesji zdjęciowej z wyprzedzeniem.
  9. Wyróżnij trendy, w których twój biznes jest tylko jednym z kilku przykładów. Prawie każdy trend można przekształcić w fabułę, a jego dodatkową zaletą jest to, że nie pozwala się przyciągać uwagi, co często nie jest atrakcyjne dla reporterów.
  10. Zapewnij faktycznym użytkownikom usługi lub produktu, aby Media przeprowadziły Wywiad. Ich referencje zwiększą Twoją wiarygodność.
  11. Oferta przeglądu faktów lub cytatów jeśli czujesz się zdenerwowany dziennikarz źle cię zrozumiał. Nie próbuj naciskać dziennikarza, aby pozwolił ci przejrzeć cały artykuł przed publikacją, ponieważ stacje medialne zwykle na to nie pozwalają.
  12. Zapewnij dziennikarzowi eksperta do rozmowy kwalifikacyjnej kto użył i może ręczyć za twój produkt. Jeśli sprzedajesz krem do skóry, na przykład, poproś dermatologa, który lubi, aby twój produkt był dostępny na rozmowę kwalifikacyjną.
  13. Kopiowanie odpowiednich dokumentów dla reportera, aby zapewnić na rozmowie kwalifikacyjnej, lub przed nią.
  14. Tworzenie listy kluczowych dat i faktów istotne dla historii, wraz z potencjalnymi cytatami.
  15. Napisz kilka akapitów opisujących proces w prostych słowach, najlepiej z rysunkiem, jeśli historia jest złożona.
  16. Napisz zabójczą informację prasową w postaci gotowej historii, jeśli przesyłanie historii do Tygodnika lub codziennie w regionach mniej niż 50,000 osób. Zdziwiłbyś się, jak często Gazeta drukuje prawie dokładnie to, co wysłałeś.
  17. Daj reporterom dwutygodniowe powiadomienie o nadchodzącej historii lub wydarzeniu.
  18. Pozostań elastyczny. Reporterzy mają dni pełne najświeższych wiadomości, i inne dni, które są wolniejsze i bardziej otwarte na mniej pilną historię, taką jak twoja.
  19. Wybierz spotkanie osobiście, jeśli opcja, bo wtedy dziennikarz cię lepiej pozna i będziesz miał więcej czasu z nim lub z nią.
  20. Podróż tam, gdzie dzieje się ta historia na rozmowę kwalifikacyjną-czy to w biurze, czy godzinę drogi na żwirowni.
  21. Kaganiec naturalną potrzebę zapewnienia stosy badań w tle. Większość reporterów nie ma czasu ani zainteresowania przeglądaniem tego.
  22. Przejdź na najświeższe wiadomości istotne dla Twojej branży jako szansę na umieszczenie się w lokalnych wiadomościach. Strzelaniny w Arizonie były okazją dla każdego, kto zajmuje się zdrowiem psychicznym, aby uzyskać wywiad w lokalnym radiu, telewizji i Gazecie.
  23. Przekazuj lokalne historie lokalnym dziennikarzom. Uwaga Narodowa zwykle wynika z uwagi lokalnej.
  24. Zadzwoń i napisz artykuł, jeśli prezentujesz swoje produkty na lokalnym konwencie lub innym ważnym wydarzeniu, które zwykle są objęte wiadomościami. W przeciwnym razie reporterzy po prostu chodzą po korytarzach i losowo wybierają firmy do rozmowy.
  25. Zobacz kalendarz i przedstawić historię, która idealnie pasowałaby do głównych świąt, kiedy w kioskach często dzieje się bardzo wolno.
  26. Zachowuj się entuzjastycznie. Jeśli nie wydajesz się podekscytowany tym pomysłem, oni też nie będą.
  27. Wyraź, dlaczego ta historia ma wartość dla twojej społeczności. Jeśli jest to historia, której nie oglądasz ani nie czytasz, nie rzucaj jej.
  28. Pokaż obraz, który zawiera historię, którą próbujesz opowiedzieć. Kiedy Google zorganizowało krajowy konkurs, nasz film nakręcony kamerą Z Klapką zyskał krajową uwagę różnych mediów, ponieważ łatwo pokazał na jednym zdjęciu, jak dzika stała się konkurencja.
  29. Zapomnij o poddaniu się. Nie bądź szkodnikiem, ale staraj się co kilka tygodni zgłaszać pomysł, dopóki reporter nie odpowie na twój pomysł tak lub nie.
  30. Napisz bardzo krótkie e-maile do reporterów. Łącznie trzy lub cztery zdania. Twój e-mail jest znacznie bardziej prawdopodobne, aby przeczytać przez zapracowanych dziennikarzy, jeśli jest krótki i na temat.
  31. Poświęć reporterom dużo czasu na temat e-maili. Możesz zastosować te same techniki pisania nagłówków magnetycznych na blogach-sprawiają, że zarówno czytelnicy, jak i reporterzy chcą wiedzieć więcej o tym, co masz do powiedzenia.

21 rodzajów przynęt reporterskich

  1. Zorganizuj zbiórkę pieniędzy.
  2. Zrób X na 10, 20, 50 rok.
  3. Wprowadzenie na rynek zupełnie nowego produktu.
  4. Sprzedaj produkt x lokalnie po raz pierwszy.
  5. Zapewnij przyjazną dla środowiska wersję produktu, z którego korzystają wszyscy – i być jedynym lokalnym miejscem, gdzie można go kupić.
  6. Połącz swoją podstawową historię z podstawowymi ludzkimi emocjami jak miłość, strach czy nadzieja. Zacznij historię robienia na drutach ku pamięci twojej zmarłej ciotki, która nauczyła cię o robieniu na drutach.
  7. Opraw swoją historię jako lokalny przykład wydania krajowego lub międzynarodowego aktualnie w wiadomościach. Jeśli Kongres debatuje nad opieką zdrowotną, a Twoja Klinika opracowała unikalny program do obsługi osób bez ubezpieczenia, masz rację.
  8. Time a pitch o Twojej firmie na kilka tygodni przed rocznicą Twojej firmy.
  9. Buck a trend. Jest wigilia, a Ty zauważyłeś wzrost sprzedaży w sklepie z zabawkami, podczas gdy wszyscy inni zauważyli spowolnienie.
  10. Uruchom produkt lub usługę w swojej społeczności, której nikt lokalnie nie sprzedał.
  11. Podkreśl, że robisz coś, czego większość ludzi boi się próbować, takich jak rozpoczęcie działalności gospodarczej podczas recesji.
  12. Chwal się. Jeśli zostałeś przesłuchany przez lokalne media, większą lub poważną publikację, Odtwórz ją. To pokazuje, że jesteś pożądany jako wywiad w mediach.
  13. Zwróć uwagę na wyjątkowe powiązania z ważnymi wydarzeniami. Pokaż, jak Twoja firma podwoiła się poprzez marketing szeptany po wolontariacie przez dwa tygodnie podczas huraganu Katrina.
  14. Podziel się tym,jak trafiłeś x, 000 regularnych subskrybentów na swoim blogu i pokazać, jak to przekłada się na sprzedaż w Internecie. Proces ten pozostaje zagraniczny, a zatem fascynujący dla większości reporterów.
  15. Ujawnij, jak się zmieniłeś przede wszystkim sklep stacjonarny do prowadzenia zdrowej ilości sprzedaży online.
  16. Ogłoś, że Twoja firma po raz pierwszy zatrudnia cztery pokolenia tej samej rodziny.
  17. Obejmuj wszystko, co czyni cię wyjątkowym. Lokalny właściciel sklepu jubilerskiego w północnym Wisconsin otrzymał informacje w mediach w całej Minnesocie i Wisconsin po prostu dlatego, że właściciel czuł, że koniec świata zbliża się wkrótce i włączył go do swojej reklamy.
  18. Zbieraj fascynujące dane. OkCupid.com wydobywał dane klientów, aby pokazać, którzy użytkownicy smartfonów mają najwięcej seksu. Jakiego rodzaju nieodpartych statystyk można skompilować w swojej firmie?
  19. Zorganizuj dziwny konkurs. Być Salon piękności dając makeover do męża kobiet, który sprawia, że najlepszy przypadek, że wygląda jak slob.
  20. Napisz e-book. Samo stwierdzenie, że napisałeś niedawno wydaną “książkę”, może być wystarczającym hakiem na artykuł.
  21. Poszukaj w gazecie działów, które wyróżniają interesujące firmy, często pod nagłówkami typu “What’ s that Business.”Zwykle prosty telefon z boiskiem zabezpieczy funkcję w Twojej firmie.

Jak stać się ulubionym źródłem dla reporterów

  1. Wyjaśnij wszystko chronologicznie jeśli to możliwe.
  2. Mów powoli więc reporter ma czas na notowanie i mentalne przetwarzanie tego, co mówisz.
  3. Opowiedz tę historię dwa razy. Za pierwszym razem daj obszerny przegląd, a następnie wróć do początku historii i wypełnij wszystkie szczegóły. Za drugim razem zapamięta Pan więcej i wypełni luki w narracji, a reporter zadaje lepsze pytania.
  4. Natychmiast odpowiedzieć na telefon lub e-mail reportera albo jak najszybciej. Reporterzy kochają niezawodnych, pomocnych ludzi.
  5. Podaj informacje od najbardziej do najmniej ważnych jeśli czas jest nieistotny dla tematu.
  6. Pozwól reporterowi prowadzić Wywiad jeśli przyjdzie z pytaniami.
  7. Noś logo firmy i ciemne, jednolite kolory na aparacie. Ubrania w paski lub w kratkę wyglądają źle w telewizji.
  8. Nie trać czasu. Załóżmy, że nie będziesz miał więcej niż pół godziny na rozmowę z reporterem.
  9. Odpowiedz na oczywiste pytania: Kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego, jak i co.
  10. Zastanów się, jak odpowiesz na każde potencjalne pytanie i nie zakładaj, że nie będzie żadnych trudnych.
  11. Pozostań w temacie.
  12. Oferta powrotu jako stały gość co tydzień, co miesiąc lub w razie potrzeby, po zakończeniu pierwszego wywiadu.
  13. Wyślij e-mail lub notatkę dzień po rozmowie mówiąc o tym, jak doceniłeś czas reportera, albo jak wspaniała była ta historia.
  14. Wyraźne wezwanie do działania, jeśli jest.
  15. Poproś reportera, aby podsumował to, co powiedziałeś co kilka minut podczas wywiadu. Zazwyczaj daje to większą szansę na wyjaśnienie i powtórzenie kluczowych punktów.
  16. Powtórz kilka kluczowych wiadomości, więc jest bardziej prawdopodobne, że znajdzie się w historii.
  17. Powstrzymaj się od mówienia “Bez komentarza”, jeśli nie możesz odpowiedzieć na pytanie. Wyjaśnij, dlaczego wolałbyś nie odpowiadać.
  18. Pozostań elastyczny z reporterem, nawet jeśli on lub ona zdecyduje się podjąć historię w kierunku, który nie jest idealny w twoich oczach.
  19. Załóżmy, że wszystko, co powiesz, zostanie wydrukowane lub stwierdzone przez dziennikarza. Unikaj mówienia “nieoficjalnie”, chyba że reporter ustnie zgodzi się nie ujawniać tego, co masz zamiar powiedzieć.
  20. Pracuj z jednym punktem informacyjnym na raz nad artykułem.
  21. Mów w krótkich zdaniach, używając prostego angielskiego.
  22. Unikaj slangu, słownictwa branżowego lub skrótów.
  23. Podaj wizytówkę z Twoim nazwiskiem, tytułem i jakimikolwiek numerami, aby dotrzeć do Ciebie zarówno w godzinach pracy, jak i po godzinach pracy.
  24. Kontakt z reporterem co kilka tygodni, aby pozostać na bieżąco i dowiedzieć się, kiedy będzie Data publikacji lub emisji.
  25. Zamieść na swojej stronie internetowej i w innych punktach sprzedaży online materiał filmowy o Tobie w telewizji. Niech ktoś nagrywa lub nagrywa segment w telewizji, na wypadek, gdyby stacja nie mogła lub nie chciała dostarczyć Ci kopii.
  26. Zaproponuj bycie na lokalnym pokazie niedzielnym lub wczesnym rankiem, co często daje 20 minut na podkreślenie swojej firmy.
  27. Pre-pisz tweety i post na blogu, dzięki czemu możesz szybko powiedzieć znajomym, rodzinie, klientom i kibicom, kiedy historia toczy się bez utraty czasu.

Kilka ważnych zakazów

  1. Nie dzwoń na zimno. Rozgrzej reportera, wysyłając najpierw e-mail, z akapitem określającym dolną linię pomysłu na historię, a następnie wykonaj połączenie kilka godzin lub dzień później, w zależności od pilności historii.
  2. Jeśli musi zimne połączenie z powodu ograniczeń czasowych, nigdy nie dzwoń po 15: 00.
  3. Nie zaniedbuj nagłówka. Bez dobrego jesteś martwy.
  4. Nie próbuj dostać redaktora. Ich mentalność często pomaga dziennikarzom wyeliminować przeciętne pomysły na historie. Zamiast tego sięgnij po reporterów-szukają materiałów.
  5. Nie pojawiaj się w newsroomie bez zapowiedzi.
  6. Nie wysyłaj niezamówionych informacji.

Lista może się wydawać insanely trochę zniechęcające. Ale jeśli wszystko, co robisz, to zrób jeden krok w każdej kategorii (i szanuj wszystkie zakazy), prawdopodobnie zyskasz większy zasięg niż którykolwiek z konkurentów. Najważniejsze jest to: wyciągnij rękę, bądź pomocny i zajmij się czymś.

Będę spędzać czas w sekcji komentarzy, aby pomóc każdemu, kto ma pytania. Ale szczerze mówiąc, wolałabym cię widzieć, jak łączysz się z dziennikarzami, sprzedajesz historie o Tobie i Twoich fantastycznych sukcesach biznesowych.

Rozgłos jest do wzięcia. Wszystko, co musisz zrobić, to poprosić.

O autorze: Patrick Garmoe pełni funkcję głównego rozrzutnika tipsów w Tiperosity.com, strona z tysiącami porad na każdy dzień. Można się z nim skontaktować na Twitterze: @Garmoe.

Total
0
Shares
Related Posts