Nie mogę uwierzyć, że bloguję już od ponad 10 lat. Rany, to była fajna podróż!
Ogólnie rzecz biorąc, uwielbiam blogowanie, ponieważ lubię pomagać innym. Poza tym pomógł wygenerować duży ruch i przychody dla moich firm. To właściwie nasz główny kanał marketingowy dla każdej z moich firm programistycznych.
Ale gdybym miał zacząć moją blogową podróż od nowa, zrobiłbym to inaczej. Dlaczego? Bo wiele się nauczyłem przez te lata.
Niestety, nie mam wehikułu czasu, więc nie mogę cofnąć się w czasie i uniknąć poważnych błędów, które popełniłem … ale mogę podzielić się z Tobą moimi lekcjami, abyś mógł się z nich uczyć. Oto lekcje 100 wyciągnięte z blogowania przez lata 10…
Nagłówki
Oto kilka wniosków wyciągniętych z tworzenia ponad 1000 nagłówków:
- Nagłówki z faktami i danymi mają tendencję do dzielenia się dobrze w społeczności B2B.
- Trzymaj je krótkie i słodkie, albo wskaźnik klikalności spadnie.
- Nagłówek jest najważniejszą częścią postu na blogu.
- Jeśli nagłówki są zbyt długie, zostaną odcięte w wynikach wyszukiwania Google. Staraj się, aby ich liczba nie przekraczała 65 znaków.
- Nie zakładaj, że wiesz, czego chcą twoi czytelnicy. Upewnij się, że A / B testujesz nagłówki blogów.
- Spróbuj pomyśleć, czego ludzie szukaliby, aby znaleźć twój post na blogu w Google. Jeśli to możliwe, włącz te słowa i zwroty w nagłówkach.
- Używanie negatywnych słów w nagłówkach to świetny sposób na zwiększenie liczby kliknięć.
- Jeśli używasz liczb w nagłówkach, użyj liczb nieparzystych — Zwykle uzyskują więcej kliknięć.
- Ludzie skanują nagłówki i zwykle patrzą tylko na pierwsze 3 i Ostatnie 3 słowa w nagłówku.
- Spróbuj zwrócić się do czytelników w nagłówku.
- Upewnij się, że nagłówek jest jasny. Jeśli ludzie nie wiedzą, co czytają, odbiją się.
- Jeśli nie wiesz, jak pisać świetne nagłówki, zacznij od użycia tych formuł.
- Nie próbuj klikać na przynętę swoich czytelników. Jeśli ich oszukasz, stracisz ich zaufanie.
- Wzbudzaj ciekawość, jeśli to możliwe. To również pomaga w udostępnianiu Facebooka.
- Wykorzystanie emocji w nagłówkach to świetny sposób na zachęcenie większej liczby osób do przeczytania Twojego posta na blogu.
- Wykorzystaj Magazyny do inspiracji. Ich pisarze zwykle wiedzą, jak pisać popularne nagłówki.
- Kiedy utkniesz, zawsze możesz użyć generatora nagłówków. Nie jest to narzędzie do wszystkiego, ale pomoże Ci zacząć.
- Upewnij się, że nagłówek jest wystarczająco krótki, aby zmieścić się w tweecie.
Pisanie
Oto kilka lekcji pisania, których się nauczyłem:
- Pamiętaj, aby sprawdzić wszystkie posty pod kątem błędów gramatycznych i ortograficznych. Wpływa to na czytelników i rankingi w wyszukiwarkach.
- Spróbuj zacząć wprowadzenie od pytania. To szybki sposób na złapanie czytelników.
- Użyj słów ” ty “i” ja ” w swoim poście, ponieważ pomoże to stworzyć rozmowę.
- Zakończ swój post konkluzją. To świetny sposób na podsumowanie wiadomości i dostarczenie kluczowych wiadomości na wynos.
- Używaj podtytułów w swoim ciele. Ułatwiają czytanie Twoich postów.
- Stylizuj swoje posty poprzez pogrubienie i kursywę słów i zwrotów.
- Używanie punktorów i liczb to prosty sposób na strawienie treści.
- Zawsze zarysuj przed rozpoczęciem pisania. Pomaga to przyspieszyć proces.
- Opowiadanie historii to świetny sposób, aby Twoje treści wyróżniały się z tłumu.
- Otwarcie się na czytelników to świetny sposób na zbudowanie z nimi emocjonalnego związku. Możesz to łatwo zrobić swoimi słowami.
- Pisz tylko o rzeczach, które Cię pasjonują. To są posty, które będą dobrze. Twoi czytelnicy mogą powiedzieć, kiedy blogujesz o rzeczach, które kochasz.
- Eksperymentuj z różnymi stylami pisania. To najlepszy sposób, żebyś zrozumiał swój głos.
- Najlepszy czas na pisanie jest wtedy, gdy pojawia się pomysł. Jeśli możesz rzucić wszystko i skupić się na pisaniu, będziesz mógł skutecznie blogować.
- Nie spiesz się z pisaniem. Tworzenie wysokiej jakości treści wymaga czasu i praktyki.
- Nie publikuj wszystkiego, co piszesz. Niektóre z Twoich postów będą do bani i nie powinieneś ich wypuszczać. W porządku … to zdarza się nam wszystkim.
- Upewnij się, że dotrzesz do punktu tak szybko, jak to możliwe. Puch nie pomaga.
- Jeśli zmagasz się z pisaniem, zawsze możesz zatrudnić redaktora, który Ci pomoże.
Generowanie pomysłów
Oto, co dowiedziałem się o wymyślaniu pomysłów na temat bloga:
- Twoje najlepsze pomysły zazwyczaj nie są generowane z siedzenia przed komputerem. Poznaj świat, wejdź w interakcję z innymi i pozwól, aby Twoje kreatywne soki płynęły.
- Użyj narzędzi takich jak Buzzsumo, aby wymyślić pomysły. To, co działało wcześniej, nadal działa teraz w większości przypadków.
- Śledź konkurencję. Wiedza o tym, co dla nich działa, pomoże Ci wymyślić pomysły na tematy.
- Użyj Google Analytics do analizy swoich postów. Przestań pisać o tematach, które otrzymują bardzo mały ruch.
- Weź magazyn lub książkę, aby pobudzić pomysły.
- Nie wymuszaj pomysłów-pozwól im przyjść do ciebie naturalnie. Wymuszone pomysły zamieniają się w gówniane posty na blogu.
- Jeśli utkniesz, poproś innych o pomoc. Od rówieśników po ludzi z twojej branży, inni mogą dać ci pomysły.
- Możesz użyć narzędzi takich jak Qualaroo do generowania pomysłów od odwiedzających Twoją witrynę.
- Zacznij subskrybować popularne fora w swojej społeczności. Najczęściej zadawane pytania to świetne pomysły na blogu.
- Google Trends to świetne miejsce, aby znaleźć aktualne tematy na blogu.
Komentowanie
Oto co dowiedziałem się o komentowaniu:
- Zawsze zadawaj swoim czytelnikom pytanie na końcu swojego postu. Pomaga to zwiększyć liczbę komentarzy, które otrzymujesz.
- Usuń trackbacki ze swojego bloga. Po prostu przeszkadzają ludziom widzieć i czytać komentarze.
- Upewnij się, że używasz komentarzy z wątkami, aby pomóc w odpowiedziach.
- Nie używaj komentarzy na Facebooku. Tekst w nich nie jest indeksowalny, co szkodzi ogólnym rankingom.
- Nie oczekuj, że ludzie skomentują, jeśli nie chcesz odpowiadać na każdego komentującego.
- Odpowiadając na komentarze, upewnij się, że udzielasz dokładnych odpowiedzi. To pokazuje, że ci zależy.
- Staraj się odpowiadać na komentarze tuż po ich wejściu. Szybkie odpowiedzi pomagają zwiększyć liczbę odpowiedzi.
- Użyj powiadomień e-mail, aby poinformować poprzednich komentatorów, kiedy nowe komentarze zostały pozostawione. Możesz w tym celu użyć wtyczki Subskrybuj Komentarze.
- Moderuj swoje komentarze. Nie chcesz wielu spamowych komentarzy, bo zabiją klimat.
- Zachęcaj ludzi do używania swoich nazw zamiast nazw stron internetowych podczas zostawiania komentarza. Komentowanie powinno być sprawą osobistą.
- Unikaj autopromocji. Twoim celem powinna być pomoc czytelnikom i nie przekonanie ich do płacenia za cokolwiek. W dłuższej perspektywie pomoże to w budowaniu dobrej woli i zwiększeniu sprzedaży.
- Osobiste historie i doświadczenia zwykle otrzymują największą liczbę komentarzy.
- Ludzie wolą komentować o 9 rano w porównaniu z innymi czasami.
E-mail marketing
Oto, czego nauczyłem się o e-mail marketingu:
- E-mail marketing to numer jeden sposób na powrót ludzi do Twojego bloga.
- Czytelnicy, którzy przychodzą do Twojego bloga z poczty e-mail, częściej udostępniają Twoje treści w sieci społecznościowej i komentują.
- Wyskakujące okienka przy wejściu i wyjściu są najlepszymi miejscami do zbierania wiadomości e-mail.
- Nawet jeśli możesz nienawidzić wyskakujących okienek, bardzo niewielu odwiedzających będzie na nie narzekać.
- Opcje na pasku bocznym i opcje pod postami na blogu (nad komentarzami) są również skutecznymi obszarami zbierania wiadomości e-mail.
- Najlepszym sposobem zbierania adresów e-mail jest zaoferowanie każdemu czytelnikowi zachęty, takiej jak bezpłatny e-book.
- Podczas testowania przycisku call-to-action dla swojej oferty E-book, zacznij od” Uzyskaj natychmiastowy dostęp ” wezwanie do działania, ponieważ ma tendencję do konwersji dobrze.
- Za każdym razem, gdy publikujesz post na blogu, wyślij wiadomość e-mail do wszystkich subskrybentów, informując ich, że opublikowałeś post. Pamiętaj, aby ograniczyć częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail do dwóch lub trzech razy w tygodniu.
- Wysyłając e-maile do czytelników, ogranicz liczbę linków w wiadomościach e-mail. Używanie więcej niż trzech powoduje, że więcej wiadomości e-mail trafia do folderu spam.
- Nie wysyłaj e-maili do tych czytelników, którzy nie otwierają Twoich e-maili. Powoduje problemy ze spamem. Twój dostawca poczty e-mail powinien pomóc ci odfiltrować te wiadomości e-mail.
- Jeśli Twoja oferta e-mailowa jest związana z konkretnym postem na blogu, Twoja stawka opt-in wzrośnie.
- Upewnij się, że Twoja oferta jest bardzo cenna, w przeciwnym razie zrujnuje twoją reputację i spowoduje wiele rezygnacji z subskrypcji.
- Nie rejestruj się u dostawcy poczty e-mail, który umieszcza Cię na wspólnym IP. Jeśli dobrze zarządzasz listą, dedykowany adres IP pomoże w dostarczaniu.
- Uzyskanie certyfikatu ścieżki powrotu pomoże ci uzyskać więcej wiadomości e-mail do skrzynek odbiorczych innych osób.
- Zwiększ temat wiadomości e-mail — pomoże to w otwartych stawkach.
- Jeśli to możliwe, zachowaj swobodne tematy, ponieważ pomaga to również w otwartych stawkach.
- Nie umieszczaj całego wpisu na blogu w e-mailu. Upewnij się, że umieściłeś tylko pierwszy akapit lub dwa, aby pomóc zwiększyć ruch z powrotem do twojej witryny.
Planowanie postów na blogu
Oto, co dowiedziałem się o czasie i częstotliwości postów na blogu:
- Publikuj posty na blogu konsekwentnie, w przeciwnym razie trudno będzie zwiększyć ruch.
- Wymyśl regularny harmonogram delegowania i trzymaj się go. Czy to raz w tygodniu, czy raz w miesiącu … trzymaj się harmonogramu.
- Poniedziałki, wtorki, środy i czwartki to najlepsze dni na blogowanie.
- Najmniejszy ruch dostaniesz w piątek, sobotę i niedzielę.
- Większość ludzi czyta blogi rano. Popołudnie to drugi popularny czas.
- Najlepszy czas na zaplanowanie postu na blogu jest w poniedziałek o godzinie 11: 00.
- Ludzie, którzy blogują dwa razy dziennie, generują ponad dwa razy więcej linków przychodzących niż ludzie, którzy blogują raz dziennie.
- Kobiety rzadziej czytają posty na blogach wieczorem niż mężczyźni.
SEO
Oto, co dowiedziałem się o optymalizacji bloga pod kątem wyszukiwarek:
- Jeśli korzystasz z bloga WordPress, użyj wtyczki Yoast SEO.
- Połącz swoje posty na blogu, gdy ma to sens, ponieważ pomoże to w indeksowaniu i indeksowaniu.
- Unikaj pisania treści dla wyszukiwarek. Pisz treści dla ludzi, ponieważ ostatecznie algorytmy wyszukiwania dostosują się.
- Posty, które są słowami 2,000 lub dłużej, są bardziej narażone na pozycję na stronie pierwszej Google.
- Tworzenie infografik to świetny sposób na zdobycie nowych czytelników i linków zwrotnych. Na dłuższą metę te linki zwrotne pomogą zwiększyć twoje rankingi.
- Unikaj wypychania słów kluczowych w swoich postach na blogu — to po prostu cię skrzywdzi.
- Blogowanie to strategia o długim ogonie, więc nie skupiaj się na optymalizacji postów na blogu pod kątem konkretnego słowa kluczowego. Po prostu skup się na pisaniu wysokiej jakości treści.
- Posiadanie podtytułów i nagłówków w postach na blogu pomoże Ci znaleźć więcej słów kluczowych.
Media społecznościowe
Oto, co dowiedziałem się o social media marketing:
- Upewnij się, że używasz przewijanych przycisków społecznościowych, takich jak Flare, ponieważ pomoże to wygenerować więcej udziałów społecznościowych.
- Umieść tylko dwie lub trzy opcje udostępniania społecznościowego w każdym poście na blogu. Mniej opcji pomoże Ci wygenerować więcej udziałów społecznościowych niż pięć lub sześć.
- Umieść przyciski udostępniania społecznościowego na dole postu, a także z boku.
- Większość ludzi jest na Twitterze podczas 5 p. m.EST. Wtedy powinieneś udostępnić swoje treści.
- Udostępnij ten sam post na Twitterze wiele razy, aby uzyskać maksymalną widoczność.
- Ludzie wolą dzielić się treściami na Facebooku o godzinie 12: 00 EST w sobotę.
- Proszenie ludzi o udostępnianie treści na końcu każdego posta na blogu to świetny sposób na uzyskanie większej liczby udziałów społecznościowych.
- Jeśli chcesz więcej ruchu społecznościowego, upewnij się, że używasz meta tagów społecznościowych.
- Jeśli masz współpracowników, poproś ich o udostępnienie swoich postów. Każda akcja pomaga.
Wniosek
Nauczyłem się wiele o blogowaniu w ciągu ostatnich lat 10. Podobała mi się moja podróż i będę się więcej uczyć podczas blogowania w ciągu najbliższych 10 lat.
Mam nadzieję, że możesz zdobyć kilka spostrzeżeń z moich doświadczeń i rozwijać swój blog w znacznie szybszym tempie niż byłem w stanie to zrobić.