Niezależnie od tego, czy jest to list motywacyjny do CV, prezentacja sprzedaży dla klienta, post na blogu, tweet na Twitterze, czy wewnętrzna propozycja biznesowa, wszyscy musimy pisać w sposób, który przyciąga czytelnika bliżej nas.
Potrzebujemy pisania, które jest atrakcyjne, interesujące i wyjątkowe. Potrzebujemy pisma magnetycznego.
Niektórzy uważają, że magnetyczne pisanie polega na talencie. Ale kilka prostych technik może sprawić, że każdy kawałek pisania będzie bardziej atrakcyjny.
Oto dziesięć sposobów, aby pomóc ci napisać kopię, która przyciąga czytelnika:
1. Nie żywopłot
“Hedging” jest wtedy, gdy idziesz na swoją drogę, aby pokryć każdą ewentualność w argumencie. Przykład: “w dzisiejszych czasach wiele gimnazjalistów ma przynajmniej pewne powinowactwo do wampirów.”Żywopłoty są” prawie wszystkie “i” przynajmniej pewne powinowactwo.”Mogą to być ściśle prawda, ale to miękkie, pudrowe sformułowanie, które nie ma ponczu. Zamiast: “w dzisiejszych czasach gimnazjalistki kochają wampiry.”
2. Powtórz frazę
Powtarzanie ustanawia strukturę i rytm. Powtarzanie dociera do starej części naszego mózgu, która kocha rym i metr. Powtarzanie wciąga czytelnika w proces pisania. Powtarzanie nie jest trudne w użyciu. Repetytorium jest twoim przyjacielem. Powtarzanie jest denerwujące, jeśli jest nadużywane.
3. Brak biernego głosu
Bierny głos polega na zmianie pozycji podmiotu i przedmiotu zdania. Na przykład:” The boy hit the ball “jest w aktywnym głosie; pasywny głos:” piłka jest trafiona przez chłopca.”Zauważ, jak pasywny głos używa więcej słów bez dodawania informacji-zwykle jest to znak ostrzegawczy zwiotczałego pisania.
Błędność głosu pasywnego nie jest uniwersalna, ale czy nie byłoby wyraźniej, gdybym powiedział, że głos pasywny nie zawsze jest zły?
4. Zwięzłość!
Nie obchodzi mnie, jak dobre jest twoje pisanie, większość ludzi nie przeczyta więcej niż kilka zdań. Jeszcze trochę i zaczną skanować. Prawdopodobnie nie czytasz tego artykułu dokładnie od góry do dołu, prawda? W rzeczywistości, prawdopodobnie nawet nie czytasz tego zdania. Człowieku, do dyskusji o zwięzłość to ciągnie się dalej. Możesz z tym walczyć, będąc bardziej rozrywkowym, ale najlepszą polityką jest pisanie mniej.
5. Używaj krótkich zdań.
Krótkie zdania są łatwe do odczytania. Są łatwe do strawienia. Łatwiej jest śledzić każdy punkt sporu. Czasami dłuższe zdania — zwłaszcza jeśli są podzielone na myślniki — są odpowiednim narzędziem, zwłaszcza zmieszanym z krótszymi zdaniami, aby rozbić rzeczy. Jeśli uważasz, że krótkie zdania są niezgodne z doskonałym pisaniem, przeczytaj Stephen King. Albo Hemingway. Albo Basho.
6. Prowokować, nie rozwiązywać
Jeśli piszesz raport, który ma obejmować wszystkie podstawy, ta wskazówka nie ma zastosowania. Ale jeśli próbujesz być przekonujący (szczególnie jeśli tworzysz sieć treści), nie próbuj radzić sobie z każdym sprzeciwem za jednym razem. Twoim celem jest zachęcenie drugiej osoby do odpowiedzi: zapytać Cię o cechę Twojego produktu, zakwestionować twoje założenia dotyczące konkurenta, dwukrotnie sprawdzić coś przed zaplanowaniem rozmowy kwalifikacyjnej. Nie rozwiązuj każdego problemu, nie zostawiając kamienia na kamieniu; zostaw ich pragnących więcej!
7. Wyeliminuj przymiotniki trash
Większość przymiotników i przysłówków nie dodaje informacji; po prostu zajmują miejsce i tępią Twoją wiadomość. Przykład: “jestem bardzo zainteresowany szybkim planowaniem rozmowy kwalifikacyjnej.”Usuń przymiotniki, a otrzymasz ten sam komunikat, ale ostrzejszy:” jestem zainteresowany umówieniem wywiadu.”
8. Bądź bezpośredni
Przepraszam, drogi czytelniku, ale jeśli nie byłoby to zbyt wiele niedogodności, Czy Mogę kłopotać Cię, aby wyświadczyć mi przysługę stosowania oczywistej znaczne udogodnienia z językiem angielskim do do rzeczy?
Kwieciste, pełne szacunku i wykwalifikowane sformułowania są odpowiednie, gdy prosisz kelnera o przysługę bez plucia do jedzenia. Ale nie ma miejsca w magnetycznie perswazyjnym piśmie.
9. Opowiedz historię
Znałem gościa o imieniu George, który nie mógł zrozumieć, dlaczego ludzie nie rozumieją korzyści płynących z jego oprogramowania. Miał punkty fabularne i pożyteczne, ale one po prostu nie tonęły. Pewnego dnia George całkowicie zmienił swoją taktykę. Napisał jedno paragrafową historię o tym, jak jeden z jego klientów zaoszczędził 125 tysięcy dolarów za pomocą jego oprogramowania. Po tym, sprzedaż była o wiele łatwiejsza.
10. Pisz nieformalnie
Jasne, nieformalne pisanie nie jest “profesjonalne”.”I tak, używając zwrotów takich jak i tak narusza zasadę zwięzłości. Ale zwykle mądrze jest pisać tak, jak mówisz. Bycie nieformalnym pomaga wyjść jako prawdziwa osoba, a nie nudny, zrobotyzowany autor kopii.
oczywiście, to może być zbyt durned much, s ‘ Don ‘t go round makin’ trudno po prostu zrozumieć, co w blazes Yur talking ‘out.
Mówią, że pierwsze wrażenia są najważniejsze, a często twoje słowo pisane będzie pierwszym wrażeniem, które ktoś ma o Tobie! Więc trochę czasu i troski, aby uczynić go magnetycznym.
Jakie wskazówki masz na bardziej magnetyczne pisanie? Podziel się nimi w komentarzach, a wszyscy się poprawimy.
Szukasz więcej sekretów kopii magnetycznej? Zapisz się na darmowy newsletter Copyblogger, Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi. Kliknij tutaj, aby uzyskać wszystkie szczegóły.