Wszyscy kochają Pixara.
Może nie wszyscy. Powiedzmy, że wszyscy oprócz 10% ludzkości, którzy lubią nienawidzić czegoś niesamowitego, tak jak ja lubię popijać kawę.
Piętnaście lat temu Pixar przełamał kreatywne i techniczne granice animowanego filmu fabularnego.
Łatwo byłoby powiedzieć, że pochodzą znikąd, gdyby nie dekada, którą spędzili na skrobaniu, wyostrzaniu swojego rzemiosła, przepisywaniu złamanych zasad, zachowując to, co najlepsze w klasyce w ich gatunku.
Ludzie nie lubią filmów Pixara. Oni miłość Pixar films.
Jak Pixar to robi, znowu i znowu i znowu?
Tak, jest trochę magii, ale jest to rodzaj, który pochodzi z dużego zaangażowania i ciężkiej pracy. Wykonaj te pięć kroków i wyeliminuj ograniczenia dotyczące tego, co możesz osiągnąć ty lub Twoja firma.
1. Bądź konsekwentny i buduj zaufanie
Toy Story 3 jest teraz w kinach, kontynuując niewiarygodnie solidną passę 11-filmowych zwycięstw — w całej swojej historii każdy z filmów Pixara zadebiutował na pozycji numer jeden w sprzedaży biletów.
Od pierwszego filmu do najnowszego, Pixar nigdy nie schodził bokiem. Ich Drugi film, Życie Robala, jest prawdopodobnie ich najmniej doceniane, ale nadal wspaniałe. Samochody to mój najmniejszy faworyt, ale to był numer 1 mojego syna przez dwa lata z rzędu, i jestem prawie pewien, że kiedy Mattel potrzebuje pieniędzy, mogą po prostu wykupić kolejną flotę samochodów.
Taka konsekwencja tworzy zaufanie: zaufanie, które doprowadziło Pixara do godnego pozazdroszczenia sukcesu.
Każdy z filmów Pixara był przebojem kasowym, osiągając średnią Sprzedaż ponad 550 milionów dolarów na film na całym świecie. Dodaj DVD, fast-foodowe wiązania promocyjne i tym podobne, a zaczniesz rozumieć, że to Pixar sprawił, że Steve Jobs był naprawdę, naprawdę bogaty, bardziej niż jego inna firma, znana również z spójności, jakości i niezaprzeczalnej lojalności wobec marki.
2. Poświęć trochę czasu, aby zrobić wszystko dobrze
Toy Story ożywił świat mega-budżetowej animacji cyfrowej. Ale w przeciwieństwie do estetyki większości innych studiów, każdy z filmów Pixara jest doskonały.
W przeciwieństwie do filmów akcji na żywo, każda sekunda animacji wymaga specyficznej artykulacji, wielokrotnie. Nie ma drugiego ujęcia. Jednak Pixar przerobił całe sekcje swoich filmów, które nie uznali za wystarczająco dobre, a nawet zmienił reżyserów w połowie produkcji Ratatouille.
Według artykułu z czerwca 2010 w Przewodowe, Przeciętny kadr animacji Toy Story 3 zajął siedem godzin czasu obliczeniowego. Na sekundę materiału filmowego znajdują się 24 klatki.
Pixar wolałby się spóźnić niż tandetnie. W kulturze, w której mamy zegary w drive-thru, gwarantujące możliwość porodu wysokiego ciśnienia krwi i chorób serca w mniej niż 60 sekund, Ten rodzaj opieki jest rzadki.
I publiczność o tym wie.
3. Opowiedz historię, która łączy
Jasne, Filmy Pixar wyskakują wizualnie bezpośrednio z ekranu (nawet przed wersjami 3D). Ale to historia i charakter, które sprawiają, że publiczność wraca ponownie i ponownie.
Pixar zawsze rozumiał coś, czego większość studiów nie może pojąć-jeśli chcesz stworzyć wysoce dochodową pracę, jesteś w głębokich tarapatach bez niesamowitych pisarzy.
Niezapomniane, kochane postacie to standard Pixara. Od Buzza i Woody ‘ ego po Nemo i Wall-E, nasze przywiązanie do postaci z Pixara pozostaje niezmienne. Dla porównania, postacie w większości innych animacji wydają się dość … dwuwymiarowe.
Pixar buduje połączenie z publicznością poprzez wspaniałe opowiadanie historii. Przemawiają do trwałych archetypów i dostarczają lekcji, których wszyscy się nauczyliśmy (lub nadal musimy).
Patrzenie życiowym żalom w oczy. Żałoba po stracie ukochanej osoby. Robiąc miejsce dla nowych związków. Połykanie strachu w obliczu przygody.
Wiem, że nie jestem jedynym DOROSŁYM, który regularnie cytuje postacie z Pixara. Tarantino jest jedynym filmowcem, którego Więcej cytuję, i mogę to zrobić tylko po tym, jak moje dzieci zasną.
Genialne pisanie i umiejętność nawiązywania kontaktów pozostawiają prawdziwe, trwałe wrażenie na naszych wspomnieniach.
4. Poznaj siebie, swój produkt i swój zespół
Ukryty sekret w sosie Pixara to jego niezwykły zespół.
Zazwyczaj studia zbierają obsadę niezależnych profesjonalistów do każdego projektu. Pixar to zespół scenarzystów, reżyserów, animatorów i techników, którzy przechodzą od projektu do projektu.
Wiem, że miałbym twarz w błocie, gdyby nie niezwykli ludzie, z którymi codziennie pracuję. Podziwiam Pixara za budowanie zespołu filmowców, którzy znają się, ufają i wierzą w siebie nawzajem. Zespół fanatyków jakości, w którym każdy ma głos.
Steve Jobs, który sprowadził reżysera / scenarzystę Brada Birda do Pixara po pierwszej trójce home runów studia, ponieważ nie chciał, aby innowacje firmy stały w miejscu, powiedział:
Dla firm opartych na wyobraźni, aby odnieść sukces w dłuższej perspektywie, zarabianie pieniędzy nie może być głównym celem.
Brad zaczął pisać i reżyserować Iniemamocni oraz Ratatouille, oba filmy o mocnej tematyce rodziny i przyjaźni. Zgadza się, że praca zespołowa była najważniejsza dla sukcesu Pixara:
Z mojego doświadczenia wynika, że to, co ma największy wpływ na budżet filmu — ale nigdy nie pojawia się w budżecie — to morale. Jeśli masz niskie morale, za każdy wydany $1 dostajesz około 25 centów wartości. Jeśli masz wysokie morale, za każdy wydany $1, dostajesz około $ 3 wartości. Firmy powinny zwracać większą uwagę na morale.
Nieustający napęd dla doskonałej jakości pochodzi z samego zespołu. Zgodnie z tym samym Przewodowe artykuł, zespół animatorów zbiera się każdego ranka na wygodnych kanapach z miseczkami płatków Cap ‘ n Crunch, aby przejrzeć i zmącić wcześniejszą pracę. (Zespół zachęca do krytyki, nawet ze strony większości juniorów.)
Jest to rodzaj zdrowego środowiska twórczego, które pozwala Pixarowi korygować błędy, zanim pojawią się na ekranie i osiągnąć coś bliskiego doskonałości.
5. Teraz zrób to sam
Nie ma nikogo innego jak Pixar, ale jest ktoś dokładnie taki jak ty.
Zrób to, co Pixar. Bądź konsekwentny, nie spiesz się, wydaj wspaniały produkt, zbuduj doskonały zespół i dokładnie wiesz, kim jesteś.
Twoja cyfrowa Magia czeka.