Szukasz menedżera mediów społecznościowych dla swojej agencji?
Lub zbadanie, jaką pensję musisz zapłacić menedżerowi mediów społecznościowych za rozwijający się biznes?
Trafiłeś na właściwą stronę.
Według najnowszych statystyk mediów społecznościowych z mediów społecznościowych korzysta 4,20 miliarda ludzi. Biorąc pod uwagę dużą liczbę użytkowników i stale zmieniający się charakter mediów społecznościowych, menedżerowie mediów społecznościowych są bardzo poszukiwani.
Na tym blogu omówimy kilka ważnych pytań dotyczących oceny wynagrodzenia menedżera mediów społecznościowych podczas rozpoczynania procesu rekrutacji.
Obejmie to określenie konkurencyjnego wynagrodzenia dla roli i jej zmienności z kwalifikacjami, umiejętnościami, czasem w branży, wielkością firmy i lokalizacją.
Uzbrojony w te informacje, będzie można ustawić budżet na stanowisko i przyciągnąć kandydata dobrze nadaje się do roli.
Na początek omówmy obowiązki menedżera mediów społecznościowych wraz z cechami i umiejętnościami, które powinien posiadać.
Czym zajmuje się Social Media Manager?
Menedżerowie mediów społecznościowych tworzą i utrzymują promocje marek, kampanie marketingowe i obecność firmy na różnych platformach mediów społecznościowych.
Znają również najlepsze wskaźniki mediów społecznościowych, na których należy się skupić przy obliczaniu wyników. Ponadto ich praca obejmuje również analizę konkurencji, trendów branżowych i odbiorców produktu/marki/firmy.
Rola jest szybka i obejmuje kilka zadań dziennie.
Poniżej przedstawiamy szczegółowy podział obowiązków menedżera mediów społecznościowych, aby pomóc Ci znaleźć najlepszego kandydata.
Kluczowe obowiązki w zakresie roli
Obowiązki menedżera mediów społecznościowych można podzielić na trzy kategorie:
1. Zarządzaj
Menedżer mediów społecznościowych musi codziennie zarządzać różnymi zadaniami. Najczęstsze z nich to:
Strategia
- Tworzenie strategii social media dla długofalowych i krótkoterminowych kampanii promocyjnych.
- Zarządzaj rezultatami odpowiadającymi strategii mediów społecznościowych.
Zawartość
- Briefy do treści społecznościowych, cyfrowych i studyjnych.
- Tworzenie reaktywnych i proaktywnych treści.
- Planowanie postów w celu zapewnienia optymalnej dystrybucji treści.
Kanały Społecznościowe
- Zapewnienie, że marka korzysta z odpowiednich kanałów social media.
- Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i LinkedIn).
Społeczności mediów społecznościowych na różnych kanałach
- Angażowanie odbiorców w każdej sieci.
- Tworzenie i utrzymywanie odpowiednich możliwości interakcji z publicznością na każdej z platform mediów społecznościowych.
Drużynowe
- Upewnij się, że zespół mediów społecznościowych codziennie tworzy wysokiej jakości, angażujące treści.
Kampanie
- Zarządzanie tygodniowymi kalendarzami treści społecznościowych.
Sprawozdawczość
- Analiza i raportowanie skuteczności kampanii.
- Ponadto analizowanie i raportowanie wyników marki/firmy w mediach społecznościowych w ujęciu miesięcznym/tygodniowym/kwartalnym.
Budżet
- Zarządzanie harmonogramami i budżetami kampanii w mediach społecznościowych.
- Ostrzeganie interesariuszy i liderów marketingu o wszelkich różnicach.
- Prognozowanie, optymalizacja i zarządzanie budżetami poprzez koordynację z Działem Finansowym.
2. Wsparcie
Menedżer mediów społecznościowych musi wspierać i pomagać zarówno młodszym, jak i starszym członkom zespołu mediów społecznościowych.
3. Współpraca
Menedżerowie mediów społecznościowych muszą współpracować z zewnętrznymi i wewnętrznymi interesariuszami:
- Współpracuj z wewnętrznymi interesariuszami, takimi jak menedżerowie produktu, eksperci ds. wiedzy o klientach i projektanci, aby wspierać rozwój i wdrażanie kampanii społecznych.
- Sieć poprzez pokazywanie się na najważniejszych wydarzeniach społecznych w celu ustalenia obecności marki firmy.
- Rozwijaj i utrzymuj płynne relacje robocze z kluczowymi partnerami strategii społecznej (markami/kanałami/influencerami itp.).
Dla menedżerów mediów społecznościowych pracujących w agencji, zadania mogą obejmować również wspieranie klientów w różnych strefach czasowych, tworzenie rutynowych raportów i prowadzenie badań klientów w różnych branżach.
Będą również musieli ustalić i osiągnąć wskaźniki KPI w mediach społecznościowych (kluczowe wskaźniki wydajności) oraz prowadzić spotkania dotyczące onboardingu klientów. Regularne aktualizacje wydajności i zarządzanie relacjami z klientem w czasie rzeczywistym mogą również znaleźć się w zestawie zadań.
Cechy, których należy szukać
Oprócz decydowania o obowiązkach menedżera mediów społecznościowych, musisz również wziąć pod uwagę cechy, których szukasz w odpowiednim kandydacie. Te umiejętności miękkie odróżniają skutecznego menedżera mediów społecznościowych od przeciętnego.
Być może będziesz musiał zapłacić wyższe wynagrodzenie za te umiejętności, ale na pewno otrzymasz zwiększony zwrot z inwestycji.
Dobry i kompetentny menedżer mediów społecznościowych musi:
- Posiadają zdolność adaptacji i chęć eksperymentowania
- Bądź na tyle kreatywny, aby projektować i realizować innowacyjne kampanie
- Zwróć szczególną uwagę na szczegóły
- Mają doskonałe umiejętności komunikacyjne i skuteczne właściwości przesyłania wiadomości
- Być pasjonatem pracy
- Bądź krytycznym myślicielem
- Posiadać umiejętności interpretacji danych i optymalizacji strategii w oparciu o różne modele danych
- Być w stanie poprowadzić zespół do sukcesu
- Być zorganizowany i może płynnie wielozadaniowość
Jakich umiejętności szukać
Teraz, gdy mamy posortowane obowiązki i cechy, ważne jest również, aby znać umiejętności, których należy szukać w Menedżerze mediów społecznościowych. Właściwa osoba powinna posiadać większość niżej wymienionych umiejętności:
- Możliwości projektowania wizualnego (filmy i grafika)
- Copywriting i copy-editing aptitude
- Doświadczenie w zakresie zaangażowania społeczności (ponieważ będą one wymagane do interakcji z ludźmi na platformach społecznościowych)
- Wystąpienia Publiczne
- Psychologia behawioralna (zrozumienie sposobu myślenia użytkownika w celu zwiększenia zaangażowania społecznego)
- Budżetowanie
- Ciekawość nowych trendów i technologii na rynku
- Doświadczony Biznes
Niektóre inne umiejętności, które sprawiają, że świetny menedżer mediów społecznościowych to dopracowane badania, pisanie, wiedza SEO i inteligencja wizualna.
Doświadczenie, które powinni mieć
Inną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę przy zatrudnianiu menedżera mediów społecznościowych, jest rodzaj doświadczenia, którego chcesz dla tej roli.
Jako agencja możesz chcieć szukać kogoś, kto ma doświadczenie w zarządzaniu wieloma klientami jednocześnie.
Oto kilka przykładów wymaganego doświadczenia, które wyciągnęliśmy z niektórych ofert pracy poszukujących doświadczonych menedżerów mediów społecznościowych:
- Doświadczenie jako Social Media Manager
- Doświadcz manyging wielu klientów
- Doświadczenie w prowadzeniu i zarządzaniu blogami
- Doświadczenie w zarządzaniu płatnymi kampaniami związanymi z instalacją aplikacji
- Doświadczenie w innych obszarach marketingu
- Doświadczenie w produkcji treści wideo
- Doświadczenie w zarządzaniu kompleksowymi kampaniami social media dla świadomości marki, jak również akwizycji.
Średnie wynagrodzenie dla menedżera mediów społecznościowych
Według Indeed.com, średnia pensja podstawowa dla menedżera mediów społecznościowych wynosi 47 774 USD rocznie w USA. Jeśli chodzi o miesięczne wynagrodzenie, średnia pensja dla menedżera mediów społecznościowych miesięcznie wynosi $3,382 w Stanach Zjednoczonych.
Jak na LinkedIn, menedżerowie mediów społecznościowych w USA korzystają z wynagrodzenia podstawowego w wysokości 50 000 USD rocznie (przedział $31K – $85K). Jest to oparte na 2581 wynagrodzeniach przesłanych przez członków LinkedIn, którzy pracują jako menedżerowie mediów społecznościowych w USA.
Niektóre dalsze informacje na temat wynagrodzenia menedżera mediów społecznościowych w USA w oparciu o poziom wykształcenia i kierunek studiów:
Sprawdź również poniższy obraz, aby zrozumieć wpływ wysoko płatnych umiejętności i kwalifikacji na wynagrodzenia menedżerów mediów społecznościowych w USA.
Według Indeed.com, 44% menedżerowie mediów społecznościowych w USA wyrażają opinię, że ich pensje są wystarczające do wspierania ich stylu życia w swoich lokalizacjach.
Wynagrodzenie menedżera mediów społecznościowych według lat doświadczenia
Niezależnie od branży pracodawcy mogą oczekiwać, że będą płacić niższe pensje menedżerom mediów społecznościowych z zerowym lub minimalnym doświadczeniem.
Jak na LinkedIn, menedżerowie mediów społecznościowych z mniej niż rocznym doświadczeniem mają wynagrodzenie podstawowe w wysokości 40 000 USD rocznie w USA. W przeciwieństwie do tego, menedżerowie mediów społecznościowych z doświadczeniem 6-14 lat i więcej mają wynagrodzenie podstawowe w wysokości 70 000 USD rocznie w USA.
Najbardziej opłacalne miasta dla menedżerów mediów społecznościowych w USA
Decydując o wynagrodzeniu menedżera mediów społecznościowych dla Twojej firmy w USA, ważne jest, aby znać wynagrodzenie menedżera mediów społecznościowych według miast. Zapoznaj się z poniższą tabelą przedstawiającą najlepiej opłacane miasta dla menedżera mediów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych.
es” / >
Jak wielkość Twojej agencji wpływa na wynagrodzenie menedżera mediów społecznościowych?
Jeśli spojrzysz na obecny scenariusz, wynagrodzenie dla menedżerów mediów społecznościowych rośnie wraz ze wzrostem wielkości firmy. Spójrz na poniższy obrazek, aby lepiej zrozumieć.
Informacje na obrazie dają rzetelne wyobrażenie o wynagrodzeniu oferowanym w zależności od wielkości firmy. Ułatwi to określenie wynagrodzenia menedżera mediów społecznościowych.
Liczba lat byłeś w biznesie, liczba osób w zespole marketingu, i ogólny stan firmy są również ważne parametry do rozważenia przy podejmowaniu decyzji o wynagrodzeniu.
Zawijam
Do tej pory ustaliliśmy jedno – wynagrodzenie menedżerów mediów społecznościowych różni się w zależności od wykształcenia, lokalizacji, doświadczenia, umiejętności i wielkości firmy.
Weź więc te czynniki pod uwagę przy ustalaniu wynagrodzenia dla menedżera mediów społecznościowych dla swojej firmy. Pamiętaj również, aby wybrać wynagrodzenie, które jest dopasowane do ogólnej struktury finansowej Twojej firmy przy podejmowaniu decyzji o ostatecznych danych płacowych.
Teraz, gdy masz już tę część, nadszedł czas, aby znaleźć idealnego menedżera mediów społecznościowych! Wszyscy jesteśmy świadomi korzyści płynących z marketingu w mediach społecznościowych,a znalezienie najlepszego talentu to tylko połowa wygranej.
Innym ważnym aspektem marketingu w mediach społecznościowych jest użycie solidnego narzędzia, które może ułatwić działania marketingowe w mediach społecznościowych. SocialPilot jest jednym z takich narzędzi.
Zarezerwuj demo już dziś, aby dowiedzieć się, w jaki sposób możemy pomóc ci osiągnąć Twoje cele biznesowe.