Media społecznościowe w szkolnictwie wyższym: 6 podstawowych wskazówek

Korzystanie z mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym jest nową normą. Rekrutacja. Relacje studentów i absolwentów. Komunikacja kryzysowa. Zbieranie funduszy. To wszystko dzieje się w mediach społecznościowych.

W tym poście przyglądamy się rosnącej roli mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób można wykorzystać narzędzia społecznościowe do budowania reputacji instytucji i rozwijania poczucia wspólnoty.

Bonus: przeczytaj przewodnik strategii mediów społecznościowych krok po kroku z profesjonalnymi wskazówkami, jak zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych.

Korzyści płynące z mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym

Istnieje wiele korzyści dla instytucji szkolnictwa wyższego, które rozumieją narzędzia społeczne. Oto niektóre z najważniejszych zalet mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym.

Promowanie wartości i osiągnięć

Poinformuj o misji i wartościach swojej instytucji. Wykorzystanie mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym ma istotne znaczenie w nadawaniu tonu na kampusie. Promuj i reprezentuj rodzaj kultury, którą Twoja szkoła zamierza kultywować.

Wyrównanie wartości informuje o wszystkim, od małych zakupów po ważne decyzje życiowe. Niech przyszli studenci, wykładowcy i partnerzy wiedzą, że są mile widziani i wspierani. Z kolei komunikuj rodzaje zachowań, które nie będą tolerowane.

Daj obecnym i byłym naukowcom powody do dumy z ich zobowiązań Alma mater — broadcast do zrównoważonego rozwoju, inwestycji w społeczności lub postępów w badaniach medycznych.

Trochę Staromodne przechwalanie się też idzie w dobrym kierunku. Pochwal się najnowocześniejszymi obiektami, wielokrotnie nagradzanymi badaniami i innymi osiągnięciami. Wyróżnij studentów, pracowników, wykładowców i absolwentów. Duch szkoły Rally poprzez świętowanie najlepszych sportowców, wygrywa, i pierwsze miejsce kończy.

Nawiązywanie kontaktów z absolwentami i zwiększanie wysiłków na rzecz pozyskiwania funduszy

Absolwenci są często źródłem dużych wkładów fundraisingowych. Media społecznościowe podnoszą twój profil i pomagają utrzymać z nimi kontakty. Wiele kolegiów i uniwersytetów prowadzi konta społeczne specjalnie dostosowane do relacji absolwentów.

Grupy na Facebooku dla absolwentów w różnych miastach lub krajach mogą być dobrym zakładem. University of Oregon posiada grupy na Facebooku dla absolwentów na całym świecie.

UO Japan Alumni Facebook group

Źródło: Absolwenci UO Japan

Social jest również ważnym narzędziem do nagłaśniania jednorazowych lub corocznych imprez fundraisingowych.

W zeszłym roku na #ColumbiaGivingDay Uniwersytetu Columbia zebrano 24 miliony dolarów. Było ponad 19 tysięcy Darczyńców. Media społecznościowe to kluczowy sposób rozpowszechniania informacji i inspirowania uczestnictwa i prezentów.

ass= „twitter-tweet”>

Bez względu na to, gdzie i jak się zbieramy, # ColumbiaGivingDay to spotkanie społeczności i dzielenie się naszą miłością do # Barnarda. W szczególnie trudnym dla uczelni roku pokazaliśmy światu, jak wysoko możemy latać.

DZIĘKUJĘ!🤝 https://t.co/HnRLMDuSQg

– Barnard Alumnae (@barnardalumnae) październik 29, 2020

Integracja takiej kampanii z systemem CRM pozwala na przypisywanie funduszy i mierzenie zwrotu z inwestycji. Społeczne kampanie fundraisingowe zapraszają również absolwentów, studentów, pracowników i wykładowców do aktywnego działania na rzecz szkoły. Mogą zapewnić nieocenione wsparcie i koleżeństwo.

Korzystanie z UGC (treści generowanych przez użytkowników)

Cała populacja studentów prawdopodobnie regularnie tworzy treści społecznościowe. To mnóstwo prawdziwych materiałów, które mogą autentycznie poprawić profil Twojej instytucji.

Utwórz hashtag # BerkeleyPOV, aby uczniowie mogli udostępniać zdjęcia. Zamieść najlepsze (oczywiście przypisując autorów) na swoich oficjalnych kanałach.

Konkursy w mediach społecznościowych zachęcają uczniów do udostępniania treści, których możesz użyć. Proste nagrody, takie jak odzież z logo Uniwersytetu, sprawdzają się również jako nagrody motywacyjne. Dodatkowo te promocyjne elementy odzieży prawdopodobnie pojawią się w późniejszych postach, dalej promując Uniwersytet w sposób organiczny.

Rozwijanie nowych możliwości uczenia się

Media społecznościowe w szkolnictwie wyższym stwarzają potężne możliwości kreatywnego myślenia i prezentacji.

W programie Netflix „the Chair” profesor prosi studentów o tweetowanie ulubionego tekstu z Moby Dick. Nie ma tam zbyt wiele krytycznego myślenia. Ale może to być dobry pierwszy krok do włączenia narzędzi społecznych. Może uczniowie mogliby użyć hashtagu opartego na kursie, aby zebrać te tweety i omówić ich wpływ lub znaczenie.

Biblioteka A. Holly Patterson w Nassau Community College zapewnia instruktorom zasoby do włączania edukacji w mediach społecznościowych w zadaniach. Należą do nich przewodniki na temat umiejętności informacyjnych i wykrywania fałszywych wiadomości.

W dzienniku Badania i praktyka w technologii Enhanced Learning, Hamadi, El-Den, Azam i in. stworzył następujące ramy dla roli mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym jako narzędzia uczenia się opartego na współpracy:

Framework for the role of social media in higher education as a cooperative learning tool

Źródło: Hamadi, M., El-Den, J., Azam, S. et al. Nowatorskie ramy integracji mediów społecznościowych jako narzędzia współpracy w szkolnictwie wyższym. RPTEL 16, 21 (2021).

Najnowsze badania pokazują, że media społecznościowe są najczęściej wykorzystywane w:

  • Edukacja umiejętności czytania i pisania
  • Medycyna
  • marketing Szkolnictwa Wyższego oraz
  • Nauki społeczne

Popularne zastosowania mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym

Wpływ mediów społecznościowych na szkolnictwo wyższe jest trudny do przecenienia. Spójrzmy na kilka z jego najważniejszych zastosowań dla wyższej ed.

Pozyskiwanie nowych kandydatów

Ostatnie badanie przeprowadzone przez TargetX wykazało, że 58% aspirujących uczniów korzysta z mediów społecznościowych do badania szkół. 17% twierdzi, że źródła te są niezwykle wpływowe. A 61% twierdzi, że są przynajmniej w pewnym stopniu pod wpływem ich badań społecznych.

Ułatw studentom wyobrażenie sobie ich przyszłości na twojej uczelni. Showcase college life with viwycieczki fakultatywne i przejęcia studentów.

https://www.instagram.com/tv/CTqNUe1A7h3/

Wyróżnij kluby, społeczności i możliwości społeczne, w które uczestnicy mogą się zaangażować. Pochwal się kampusem. Pomóż im zrozumieć korzyści, jakie oferuje Twoja instytucja poza studiami akademickimi.

Udostępnianie ważnych aktualizacji w czasie rzeczywistym

Nikt nie liczy na kryzysy i sytuacje kryzysowe. Ale ważne jest, aby instytucje planowały dla nich. Ludzie coraz częściej szukają w mediach społecznościowych aktualizacji i informacji w czasie rzeczywistym. Społeczeństwo jest kluczowym elementem każdego planu komunikacji kryzysowej.

Plotki szybko rozchodzą się w mediach społecznościowych. Podobnie jak trendy prowadzone przez studentów, które będziesz chciał mieć na oku (patrzymy na Ciebie, #bamarush). Wszystko to sprawia, że konieczne jest prowadzenie aktywnego słuchania społecznego.

COVID-19 zwiększył potrzebę silnej komunikacji na uniwersytetach i uczelniach. Zasady maskowania, wymagania dotyczące fizycznego dystansowania, środki ostrożności, anulowanie zdarzeń. To są wszystkie porady, które szkoły wydają teraz w mediach społecznościowych.

Ohio University ma konto na Twitterze specjalnie do radzenia sobie z informacjami i aktualizacjami COVID:

Ludzie oczekują również, że instytucje zareagują na ruchy społeczne. Chcą, aby Uniwersytet podejmował konkretne działania w celu rozwiązania problemów społecznych lub instytucjonalnych.

Należy również przygotować plany komunikacji na wypadek sytuacji nadzwyczajnych. Pomyśl o zakłóceniach pogodowych, klęskach żywiołowych i innych nieuchronnych zagrożeniach.

Angażowanie studentów w kampusie i poza nim

Nie wszyscy studenci mieszkają w kampusie. Nie oznacza to, że są mniej zmotywowani do angażowania się i uczestniczenia w życiu studenckim.

Kluczową zaletą mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym jest to, że pozwala studentom łączyć się. To może być z domu, z różnych kampusów, programów studiów w pracy lub na konferencji.

Twórz kanały i grupy, aby gromadzić uczniów. Oprzyj je na szeroko pojętych tematach, zainteresowaniach, doświadczeniach i działaniach.

McGill University prowadzi ponad 40 kont poświęconych życiu studenckiemu. A strona Campus Life & Engagement na Facebooku łączy się z prywatnymi grupami, takimi jak McGill University, które rozpoczynają zajęcia w latach 2021-2022.

Jest też strona na Facebooku specjalnie dla studentów spoza kampusu. Dzięki temu czują się tak samo częścią społeczności uniwersyteckiej, jak ci, którzy mieszkają na stałe.

Jak korzystać z mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym: 6 podstawowych wskazówek

Korzystanie z mediów społecznościowych w szkolnictwie wyższym może być nieco przytłaczające. Oto 6 wskazówek, które pomogą Ci w pracy w Twojej instytucji.

1. Opracowanie strategii social media

Za każdym odnoszącym sukcesy kanałem w mediach społecznościowych kryje się strategia. Dodaj więcej kanałów do obrazu, a potrzeba strategii wzrasta. Ale wyzwania też.

Stworzenie strategii dla wielokanałowej organizacji to ogromne wyzwanie.

Prawdopodobnie dlatego nadal jest to główny cel dla profesjonalistów ankietowanych w naszym Raporcie kampusu społecznego. 76% respondentów twierdzi, że zdefiniowanie jasnej strategii i celów marketingowych w mediach społecznościowych jest dla nich priorytetem. Kolejne 45% ma nadzieję na koordynację strategii społecznej w całym kampusie.

Dostosowanie strategii społecznej z powrotem do podstawowych celów uczelni. Tworzy to jasne uzasadnienie biznesowe dla mediów społecznościowych i pozwala menedżerom lepiej przydzielać zasoby. W rzeczywistości 64% specjalistów zgadza się, że media społecznościowe powinny łączyć się z planem strategicznym i misją instytucjonalną.

Na przykład, spójrz na kampanię #Thestateway Na Georgia State University. Ma cztery filary: Atlanta, badania, technologia w klasie i sukces ucznia.

@ georgiastateuniversity jesteśmy na szczycie rankingu! # TheStateWay! oryginalny dźwięk-GeorgiaStateU

Tymczasem Uniwersytet w Sydney wykorzystuje media społecznościowe do wspierania swoich 4 dużych celów strategicznych:

  • Zwiększ swoją reputację badawczą
  • przyciągnij wysokiej jakości studentów
  • zdywersyfikować swoją międzynarodową bazę studentów
  • zbuduj wyjątkową markę

2. Ustanowienie wytycznych i zasad dotyczących mediów społecznościowych

Przy tak dużej liczbie osób i kont ważne jest ustalenie wytycznych i zasad, aby wszyscy byli na dobrej drodze. Solidna dokumentacja pomaga usprawnić wdrażanie, promuje najlepsze praktyki i utrzymuje jednolity głos w różnych kanałach.

Twój kompletny zestaw wytycznych dotyczących mediów społecznościowych w zakresie szkolnictwa wyższego powinien obejmować:

To może wydawać się dużo ziemi do pokrycia. Ale dokładne wytyczne zapewniają kluczowe wsparcie dla menedżerów społecznych. Umożliwiają one również studentom i wykładowcom samodzielne i autentyczne uczestnictwo. Jako bonus zmniejszają potrzebę wsparcia ze strony podstawowego zespołu.

3. Utwórz centrum mediów społecznościowych

Wyższe operacje w mediach społecznościowych angażują wielu ludzi, a nawet więcej kanałów. Połącz wszystkich i wszystko razem z centralnym hubem. Utwórz katalog mediów społecznościowych, który wymienia i kategoryzuje wszystkie konta w mediach społecznościowych.

Na przykład Uniwersytet Michigan ma ponad 1200 aktywnych kont społecznościowych. Oficjalne konta są wymienione w katalogu.

University of Michigan's directory of social media accounts

Źródło: University of Michigan

MIT utrzymuje wyszukiwalną stronę internetową, która pozwala odwiedzającym wyszukiwać kanały według słów kluczowych lub platformy. University of Waterloo wymienia ponad 200 kanałów według wydziału lub domeny z opcją filtrowania według sieci.

Jako zasoby zewnętrzne, centra te pozwalają ludziom znaleźć i śledzić właściwe kanały. Mogą być pewni, że szukają oficjalnych kont.

Konfiguracja hub-and-spoke przekłada się również na dobry model zarządzania. Dzięki wsparciu narzędzia takiego jak Hootsuite, główny zespół może monitorować wszystkie kanały z centralnego Pulpitu nawigacyjnego.

Ułatwia to życie często niedofinansowanym menedżerom społecznym. Użyj Pulpitu nawigacyjnego, aby przypisać zadania, zatwierdzać i planować posty, koordynować treści z kontaktów w całym kampusie i mobilizować się w przypadku kryzysu.

4. Przyjęcie podejścia specyficznego dla platformy

Czy sprawdziłeś katalogi mediów społecznościowych, o których wspominaliśmy powyżej? Jeśli tak, zauważysz, że używane platformy społecznościowe różnią się w zależności od wydziałów, wydziałów i innych dziedzin życia uniwersyteckiego.

Czy Rekrutacja wymaga strony LinkedIn? Czy informacje skierowane do rodziców muszą iść na TikTok? Ważne jest, aby rozważyć, które platformy są najbardziej prawdopodobne, aby dotrzeć do odpowiednich odbiorców.

Ale pamiętaj: nie rozmawiasz tylko z gen. Z.

Twoja publiczność obejmuje oczywiście studentów i potencjalnych studentów, ale nie wszyscy mogą być w późnych nastolatków lub wczesnych lat dwudziestych. W publicznych szkołach czteroletnich w USA 90% uczniów ma mniej niż 25 lat. Ale w przypadku prywatnych, czteroletnich instytucji nastawionych na zysk, 66% to osoby w wieku 25 lat lub starsze.

Distribution of new full-time students by age

Źródło: Narodowe Centrum Statystyki edukacji

Poza dojrzałymi studentami, musisz również dotrzeć do wielu innych dorosłych odbiorców:

  • rodzice
  • partnerzy korporacyjni
  • inne instytucje
  • wykładowcy i potencjalni wykładowcy
  • personel

Poznaj każdą ze swoich grup społecznych. Szukaj trendów w zakresie wieku, płci, lokalizacji i, jeśli są dostępne, zawodu, poziomu wykształcenia i zainteresowań. Dzięki tym ustaleniom Dostosuj i spersonalizuj wiadomości dla każdej innej grupy odbiorców.

Na przykład LinkedIn może nie być najlepszą platformą do rekrutacji studentów. Ale może to być idealne miejsce do wprowadzania na rynek programów kształcenia ustawicznego lub rekrutacji nowych instruktorów.

TikTok może być dobrym kanałem dla treści rekrutacyjnych. (Choć prawdopodobnie nie jedyny-pamiętaj o tych dorosłych uczniach). Może to być również platforma do eksperymentowania i po prostu budować społeczność w niewytłumaczalny sposób, że tylko TikTok może.

Bądź na bieżąco z trendami demograficznymi i platformami, aby określić, gdzie Twoje społeczności są najbardziej aktywne. Pozwala to menedżerom skupić się na kanałach, które generują najwięcej wyników. Narzędzia do zarządzania, takie jak Hootsuite, ułatwiają porównywanie kanałów ze sobą.

5. Buduj i wzmacniaj społeczności

Dzięki centralnemu hubowi, wytycznym i strategii twoja Infrastruktura jest odpowiednia dla społeczności, które mogą rozwijać się w mediach społecznościowych.

Twórz hashtagi, za którymi uczniowie mogą stanąć online. Opracuj dostępny program przyjmowania, aby studenci i wykładowcy mogli ubiegać się o utworzenie kont i zarządzanie nimi. Niech uczniowie i ich kreatywność przejmą kontrolę-to się opłaca.

City University of New York przekazał stude kontrolę nad swoim kontem TikToknts. Wynik jest zdecydowanie nie co można znaleźć na większości oficjalnych wyższych platform społecznościowych. Ale ma ponad 23 tysiące obserwujących i 1,6 miliona polubień.

@ cunyeduStill gonna get that iced coffee tho ️ # # CUNY # # college # # student # # school # # nyc # # CandyCrushAllStars original sound-Call me Snow

Colorado State University stworzył prowadzony przez studentów kanał YouTube. Ambasadorzy studentów dzielą się dość intymnymi filmami o życiu na kampusie i tym, jak to jest być studentem podczas pandemii.

CSU promowało swój kanał YouTube z przejęciami studentów na swoim koncie na Instagramie, co doprowadziło do takich wiadomości:

Exchange of DMs between CSU social team and prospective candidate

Źródło: Shorty Awards: A Ram ’ s Life Vlog

Im więcej osób dzieli się treściami, tym większy zasięg Twojej instytucji i społeczny udział w głosie. Dzięki Hootsuite Amplify wykładowcy,pracownicy i studenci mogą udostępniać zweryfikowane treści marki i zwiększać zasięg.

6. Zainwestuj w budowanie zespołu

Media społecznościowe dla szkolnictwa wyższego nie są pracą jednoosobową. Nie jest to praca, która powinna być pozostawiona stażystom. (Chociaż dobrym pomysłem jest włączenie stażystów lub stanowisk pracy do zespołu społecznego.)

Dla kontekstu, Uniwersytet Michigan ma zespół mediów społecznościowych składający się z 12 osób oraz Dyrektora i stażystów. Uniwersytet Zachodniej Wirginii ma ośmioetatowy zespół socjalny dla kampusu Morgantown plus trzech studentów na pół etatu.

Nie masz jeszcze pełnego zespołu? Twórz strategiczne sojusze z innymi działami. Uzyskasz dostęp do więcej informacji i zasobów, niż mógłbyś sam.

Możesz również zmaksymalizować czas małego zespołu dzięki platformie do zarządzania mediami społecznościowymi, takiej jak Hootsuite. Twórz posty z wyprzedzeniem, planuj je na najlepsze czasy publikowania i przesyłaj zbiorczo partie postów. Nie tracisz również czasu na logowanie się i wychodzenie z różnych platform.

Liz Grey z Uniwersytetu w Sydney powiedziała: „Hootsuite oszczędza nam tyle czasu. To chyba równoznaczne z tym, że w naszym zespole są jeszcze dwie osoby.”

Musisz udowodnić wyższym pracownikom, że potrzebujesz więcej budżetu na media społecznościowe? Przyjdź przygotowany z dużą ilością informacji na temat bieżącego zwrotu z inwestycji.

Raport w mediach społecznościowych jest ważnym narzędziem do tworzenia kopii zapasowych wartości Twojej pracy.

Wykorzystaj swoją strategię zaangażowania w szkolnictwo wyższe i zaoszczędź czas, korzystając z Hootsuite do zarządzania wszystkimi kanałami społecznościowymi z jednego pulpitu nawigacyjnego. Wypróbuj za darmo już dziś.

Rozpocznij

Zarezerwuj demo, aby zobaczyć, jak Hootsuite pomaga uniwersytetom i szkołom:

→ Rejestracja jazdy
→ Zwiększ zaangażowanie uczniów
→ Pozyskaj nowe fundusze
→ Uprość marketing w mediach społecznościowych

Total
0
Shares
Related Posts