Dzięki ograniczeniom i środkom bezpieczeństwa, które wpływają na to, gdzie jedziemy, kogo widzimy i co robimy osobiście, cyfrowa transformacja handlu detalicznego przyspieszyła w sposób, którego zazdroszczą kierowcy samochodów wyścigowych.
W 2020 r. ogólne wydatki online w USA wzrosły o 32% rok do roku, a handel społecznościowy rozkwitł, a sprzedaż wzrosła o prawie 39%. Dzięki e-commerce sprzedaż detaliczna w 2020 r. była jasna i wzrosła o ponad 8% w porównaniu z 2019 r.
W nadchodzącym sezonie świątecznym 2021 eksperci przewidują, że sprzedawcy detaliczni mogą spodziewać się 7-procentowego wzrostu sprzedaży, a niektórzy konsumenci znów będą się cieszyć zakupami osobistymi—ale nadal istnieją inne wyzwania. Globalne ograniczenia łańcucha dostaw, niedobory siły roboczej oraz nierówna podaż i popyt na produkty przyciągną sezon zakupowy. Aby utrzymać świąteczny nastrój, sprzedawcy detaliczni potrzebują świątecznej, niezawodnej strategii w mediach społecznościowych, aby zapewnić najlepszą obsługę klienta.
Podobnie jak każdy zagorzały entuzjasta wakacji, marketerzy powinni zacząć planować na długo przed pracowitym sezonem. Facebook i Instagram analizują ponad 340 milionów wiadomości, aby dowiedzieć się, jak sprzedawcy radzili sobie w poprzednim sezonie świątecznym i czego mogą się spodziewać marki w 2021 roku.
Spojrzenie na trendy społeczne z sezonu wakacyjnego 2020
W porównaniu ze średnią 2706 wiadomości otrzymywanych miesięcznie przez sprzedawców detalicznych od stycznia do października 2020 r., sprzedawcy detaliczni otrzymywali średnio 3202 wiadomości miesięcznie w listopadzie do grudnia 2020 r. Oznacza to 18% wzrost średniej wiadomości otrzymywanych miesięcznie w sezonie wakacyjnym 2020 w porównaniu do reszty roku.
Sama ilość wiadomości społecznościowych otrzymanych w listopadzie i grudniu jest dobrym przypomnieniem dla sprzedawców każdej wielkości, aby pozostali obecni i aktywni na wszystkich swoich platformach społecznościowych, ale zwracali szczególną uwagę na Instagram.
W sezonie wakacyjnym 2020 nastąpiła silna zmiana konsumentów na Instagram—sprzedawcy detaliczni odnotowali wzrost średniej otrzymywanych wiadomości o 44% w porównaniu z miesiącami spoza wakacji.
Ponieważ firmy przygotowują swoje zespoły na wzrost otrzymywanych wiadomości, muszą również mieć plan utrzymania szybkiej reakcji społecznej i spójnej kadencji publikacji. W listopadzie i grudniu sprzedawcy wysyłali 24% więcej wychodzących wiadomości na Instagramie i 32% więcej wiadomości na Twitterze miesięcznie w porównaniu do miesięcy innych niż wakacje. Wychodzące organiczne wiadomości sprzedawców na Facebooku nieznacznie spadły w miesiącach wakacyjnych, najprawdopodobniej z powodu przesunięcia uwagi na płatne reklamy sezonowych promocji.
Przygotowania do planowanego sezonu wakacyjnego 2021
W sezonie wakacyjnym 2020 odnotowano silne liczby, a w 2021 eksperci przewidują, że łączna sprzedaż detaliczna w okresie wakacyjnym wyniesie nawet 1,3 bln USD. Patrząc bliżej na ecommerce, przewiduje się, że sprzedaż wakacyjna online wzrośnie o 11-15%, co podkreśla znaczenie zapewnienia klientom doskonałego doświadczenia wielokanałowego.
Biorąc pod uwagę, że znajdujemy się w podobnej sytuacji—wciąż w pandemii i widzimy silne preferencje dotyczące zakupów cyfrowych—przewidujemy, że w tym roku konsumenci będą ponownie odwiedzać serwisy społecznościowe.
Ku niczyjemu zaskoczeniu detaliści mogą spodziewać się napływu wiadomości w sezonie świątecznym 2021-przygotuj więc swoje zespoły społecznościowe (i społecznościową obsługę klienta) już teraz. Projekty zespołu analityki danych Sprout Social detaliści mogą spodziewać się średnio 18% więcej wiadomości społecznościowych miesięcznie w tym sezonie wakacyjnym w porównaniu do miesięcy innych niż wakacyjne w 2021 roku.
Spodziewany wzrost wśród sprzedawców każdej wielkości na wakacje 2021
Podział liczby według wielkości firmy ujawnia przewidywany wzrost wiadomości otrzymywanych przez wszystkich sprzedawców w tym sezonie świątecznym.
Niezależnie od wielkości, każdy Detalista może skorzystać ze zwiększonej widoczności tego święta, wyrównując swoją strategię społeczną.
Oprócz korzystania z usług społecznościowych w celu wzmocnienia historii marki i odwołania się do konsumentów, którzy chcą wspierać lokalne firmy, małe firmy powinny skupić się na nawiązywaniu indywidualnych kontaktów z klientami. Niezależnie od tego, czy chodzi o terminową obsługę klienta, odpowiadanie na komentarze lub wysyłanie kodów promocyjnych do systemu DMs, interakcja z klientami może pomóc małym firmom kultywować lojalność i zachęcać do powtarzających się zakupów.
W segmencie rynku średniego marketerzy społecznościowi mogą pogłębić swoją więź z klientami, tworząc edukacyjne, rozrywkowe i inspirujące treści wokół wakacji. Aby wyróżnić się z tłumu, rozważ współpracę z influencerami i twórcami, aby napędzać kreatywne kampanie społecznościowe, które pozwolą błyszczeć Twoim produktom.
Przedsiębiorstwa, zwłaszcza te zależne od globalnych łańcuchów dostaw, muszą zapewnić proaktywną obsługę klienta podczas świątecznego sezonu zakupowego. Planuj treści, które odpowiadają na Często zadawane pytania, słuchaj rozmów wokół swojej marki i utrzymuj otwarte linie komunikacji między społecznością a resztą firmy.
Gdy Twoja firma rośnie i dojrzewa, upewnij się, że twój zespół społecznościowy jest przygotowany do obsługi zwiększonej ilości wiadomości, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami w zakresie obsługi klienta społecznościowego. Niektóre firmy mogą nawet rozważyć przeniesienie kilku przedstawicieli obsługi klienta, aby pomóc w zarządzaniu zapytaniami z mediów społecznościowych-lub przynajmniej mieć system dla marketerów mediów społecznościowych, aby przekierowywać Wiadomości do ekspertów.
Jeśli Twoja firma lub marka wielokrotnie otrzymuje wiadomości dotyczące obsługi klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych, nadszedł czas na 1. Zaprogramuj automatyczną odpowiedź do DMs z bezpośrednim punktem kontaktowym. 2. Przydziel kogoś z działu obsługi klienta do monitorowania tej skrzynki odbiorczej i obsługi tych zapytań. https://t.co/HkTCz27Tdd
– Paula Wethington (@WethingtonPaula) 17 Paďżdziernika 2021
Po rozpakowaniu prezentów i rozpoczęciu sezonu zwrotów sprzedawcy detaliczni mogą korzystać ze słuchania społecznościowego, aby uczyć się z wakacji i stosować te spostrzeżenia w swojej strategii społecznej na rok 2022. Dzięki słuchaniu sprzedawcy mogą zbierać informacje, które mogą informować o rozwoju produktu, a nawet poprawiać wrażenia klientów przez cały rok.
GrowtH oczekuje we wszystkich kanałach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie
Detaliści powinni spodziewać się wzrostu wiadomości otrzymanych na wszystkich platformach podczas wakacji, ale oczekuje się, że Instagram zobaczy największy skok na koniec roku. Dopasowując się do zeszłorocznego trendu, sprzedawcy detaliczni mogą spodziewać się 44% więcej wiadomości na Instagramie.
Nie oznacza to jednak, że sprzedawcy mogą sobie pozwolić na ignorowanie innych platform społecznościowych. Poza Instagramem firmy Facebook powinny spodziewać się wzrostu średniej wiadomości na Twitterze o 14% i wzrostu średniej wiadomości na Facebooku o 4% w okresie świątecznym 2021.
Aby zmaksymalizować swój zasięg i zwiększyć zaangażowanie podczas wakacji, marketerzy społecznościowi powinni rozważyć połączenie płatnych i organicznych strategii społecznych. Płatne reklamy na Facebooku umożliwiają na przykład sprzedawcom detalicznym tworzenie niestandardowych grup odbiorców i docelowych konsumentów, którzy wcześniej wchodzili w interakcję z Twoją firmą. Sprzedawcy detaliczni mogą również prowadzić kampanię Instagram Stories, aby promować konkretne oferty lub drażnić specjalne ogłoszenia, dwa kreatywne sposoby na utrzymanie klientów w kanale społecznościowym marki.
Ponieważ sprzedawcy przygotowują się do sezonu świątecznego 2021, ważne jest, aby prowadzić kampanie konsumenckie i dostosowywać je do miejsc, w których odbiorcy spędzają większość czasu w Internecie.
Social commerce nadal przyciąga uwagę
Oczekuje się, że w 2021 r.sprzedaż Social commerce wzrośnie o ponad 35%. Detaliści, którzy chcą pozostać konkurencyjni i opłacalni, nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie społeczności i jest to niesamowita wartość w okresie wakacyjnym.
Według Salesforce, polecenia społecznościowe do witryn ecommerce wzrosną o 30% podczas wakacji w tym roku. Tylko na Instagramie kliknięcia linków wzrosły o 5% w listopadzie i grudniu 2020 r., ale przyglądając się bliżej, detaliści elektroniki użytkowej uzyskali 17% wzrost kliknięć linków IG w miesiącach wakacyjnych—najwięcej ze wszystkich kategorii detalicznych. Między okazjami na doorbuster days I większym zapotrzebowaniem na rozrywkę w domu, narzędzia do pracy w domu i zdalne uczenie się, zrozumiałe jest, że elektronika była liderem kategorii w zeszłym roku.
Od 2020 Instagram podwoił swoją ofertę handlu społecznościowego. „Krople” na Instagramie dają markom we wszystkich kategoriach detalicznych możliwość zaprezentowania wyselekcjonowanych wakacyjnych katalogów i ekskluzywnych treści do zakupów. Platforma wycofała również funkcję przesuń w górę dla linków w historiach i wprowadziła klikalne przyciski linków, które mogą zwiększyć możliwości przypisania dochodów z wakacji społecznościowym.
Jest też nowy dzieciak w bloku handlu społecznego: TikTok. Według platformy użytkownicy TikTok są 1.7 x bardziej skłonni do zakupu produktów odkrytych za pośrednictwem aplikacji. W miarę jak TikTok rozszerza swoje własne opcje handlu społecznościowego, a gospodarka twórców nadal rozwija się, sezon świąteczny 2021 to świetny czas, aby wziąć udział w akcji.
To sezon, aby wnieść swój towarzyski ” a ” gry
Social to nie tylko miejsce, w którym marki mogą nabrać wakacyjnego ducha, ale także napędzać wakacyjną sprzedaż. Pamiętaj, aby dodać UTM i tagi śledzenia do wszystkich wakacyjnych treści społecznościowych, aby pokazać bezpośredni wpływ na Twoją firmę.
Poza sprzedażą kluczowe znaczenie ma podejście marketerów do zaangażowania społecznego i obsługi klienta na różnych platformach. Wakacje są stresujące, a zapewnienie klientom najlepszego możliwego doświadczenia to długa droga w budowaniu lojalności klientów i powinowactwa, które trwa poza sezonem wakacyjnym.
Marki potrzebują planu obsługi klienta, który zapewni zespołom społecznościowym wsparcie, którego potrzebują, aby uniknąć wypalenia podczas pracowitego sezonu.
Marketerzy społecznościowi najprawdopodobniej zarządzają ciężarem przychodzących wiadomości społecznościowych—więc wyposaż ich w narzędzia, zasoby, dodatkowych członków zespołu i jasne przepływy pracy, aby płynnie skalować. Nie tylko utrzyma to twój zespół społeczny w dobrym nastroju, ale klienci docenią również bardziej spersonalizowaną opiekę i szybszy czas reakcji.
Nie trać z oczu społecznej obsługi klienta Po sezonie wakacyjnym. Pobierz tę listę kontrolną, aby zapewnić wyjątkową obsługę klienta na Instagramie przez cały rok.
O danych
Facebook, Instagram) aktywnych kont w okresie od 1 stycznia 2020 r.do 30 września 2021 r. wszystkie dane dotyczące otrzymanych i prognozowanych wiadomości społecznościowych oparte są na 23 598 publicznych profilach społecznościowych (12 771 Facebook; 5 045 Twitter; 5 782 Instagram). Na potrzeby niniejszego raportu przeanalizowano ponad 340 milionów wiadomości wysłanych i odebranych w tym czasie. Wielkość wiadomości świątecznych w 2021 r. oszacowano na podstawie podzielonych prognoz stosunku rok do roku i rok do daty.
Facebook Facebook Instagram Facebook posty i Tweety skierowane do marki poprzez tagowanie lub @wiadomość, posty i opinie biznesowe na publicznych stronach Facebooka, komentarze na temat treści stworzonych przez markę Facebook i Instagram oraz retweety z komentarzami.
W przypadku pytań dotyczących danych prosimy o kontakt pr@sproutsocial.com.